Valkoinen magia pimeää?

sielunkukka

Heippa.

Kysymykseni on, onko valkoinen magia pimeää.

Näin määrittelisin käsitteet:
Musta magia: pahaa tarkoittavat noituudet, pahan palvonta, kummitukset
Valkoinen magia: hyvää tarkoittavat noituudet, astrologia, ennustaminen, suojelusenkelit, meditointi, energiat
Jumala: eli Kristus

Musta magia on pimeää, se lienee selviö.
Jumala on Valoa, se lienee myös selviö.

Mitä on valkoinen magia?
Luin, että jonkun mukaan valkoinen magia ja musta magia tulevat samasta eli pimeydestä. Meditointi altistaa energiavirroille, ja näin hengillä on mahdollisuus käyttää henkilöä jonkinlaisena välikappaleenaan/uhrinaan. Lienee variaationa monen kristinuskovaisen käsitys?
Toisaalta kävin kerran ennustajalla, ja ennustaja kertoi uskovansa vakaasti Jumalaan, ja näkevänsä ainoastaan asioita joita Jumala hänelle suo näkevän.

Mikä on teidän näkemyksenne asiasta?

Itse uskon Valoon, vaikka en koe Hänen olevankaan varsinaisesti "HÄN", siis persoona, mikään henkihahmo joka moralisoi meidän tekojamme tuolla pilvien yläpuolella. Enemmänkin minulla on jonkinlainen "new age" -käsitys Valosta, joka on hyvän lähde, ja meidän sielumme on osa tuota Valoa. Meditoinnin näkisin pääseväni lähemmäksi tuota oman itseni Valoa. Olen kokenut kummituksia, joihin en halua olla missään yhteydessä todellakaan koska olevat jotenkin hyvin negatiivisia energiakokonaisuuksia, mutta olen kokenut mielestäni myös jonkinmoisen suojelusenkelin ja myös jonkinlaisen erittäin hyvän hengen/energiakokonaisuuden minkä-lie, ja haluaisin uskoa että nämä olivat todellakin hyviä, eikä mistään pimeydestä minua erottamasta Jumalasta. Koska Jumala on kyllä Ykkönen joka tapauksessa. Ihan varmasti.

2

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sielunkukka

      Vai olisiko niin että osa valkoisesta magiasta tulee pimeydestä ja osa valosta?

      Esimerkiksi, suojelusenkelit tulisivat valosta, ja ennustukset joita Jumala suo.

      Toisaalta kaiken maailman hyvääkin tarkoittavat noituudet tulisivat vaikka pimeydestä, ja kaikenmoinen yritys manipuloida jotenkin energioita. Tai jotain.

      Astrologiasta en tiedä.

      Meditointi on vain energian katsomista, näkemistä, ei laittamista ihmistä niiden vieteltäväksi? Eli meditointi olisi neutraalia?


      Niin sen verran vielä maailmankatsomuksestani, mielellään koen että pimeys on vain valottomuutta. Ei ole varsinaista pahuutta, toivoakseni, olemassa, mutta että on aluetta missä Jumala ei ole läsnä.

    • UniversalVeritas

      tässä omat mietteeni asioista, älä ota niitä kuin vain erilaista näkökantaa ottavina ajatuksina, puhutaan sellaisista asioista joista helposti syntyy väittely, enkä halua sellaista.


      Magia ei ole koskaan itsessään "pimeää", vain IHMINEN VOI LUODA siitä pahaa päätöstensä kautta. Jokaisessa on sisimmässään kaunista sielun voimaamme ja sanoisin, että sitä magia alkuperäisemmillään on, jumalallinen osa itsessämme. Tämä "aidoin" osa meissä on sellainen mikä auttaa meitä muistamaan/ymmärtämään totuuden, löytämään todellisen itsemme ja oikean polun elämässämme. Miten Oma Sielumme voisi olla valoton :)

      Ja väittäisin, että astrlogia, enneunet, kädestä ennustus ja kaikki tuollaiset auttavat meitä ymmärtämään totuutta ja ovat valon merkkejä, että elämällä suurempi on tarkoitus ja muistaisimme tutkia omaa tarkoitustamme maan päällä.

      No muuten suurinosa mietteistämme on samoja, mutta itse uskon, että Jumala-sana tarkoittaa Sielua, koska itse sielussa on se kaikki mitä Jumalassakin. Kristuskin eli miltein kokonaan sieluna täällä, antoi opastusta ja seurasi vain merkkejään sielultaan, opetti symbolien kautta itse totuudesta jonka voimme kaikki löytää ilman mitään uskontoja juuri meditoinnin ja mahdollisesti enkeleidenkin/oppaiden avulla. Eli ei meditointikaan nyt ole ihan neutraalia, kun magiaan liittyy astraalit energiat, ja energioita on joka puolella, jokaisessa tapahtumassa läsnä, emme ajattelisi tai olisi olemassa ilman niitä. Energioitakin on erilaisia: valottomia, liian positiivisia, neutraaleja ja aitoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe