Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten kertoa ?

saima H

Syöpä on uusinut, hankalasti hoidettavissa oleva suolstosyöpä -
en halua elää elämääni avannepussin kanssa, haluan tervehtyä. Minusta on verinen vääryys että tuttu joka on elänyt enemmän tai vähemmän huit-hapeli-elämää porskuttaa eteenpäin ja minä joka olen elänyt kunnolla, sairastun - ja vielä kaksi kertaa peräkkäin. Eikö ole mitään oikeudenmukaistuutta elämässä?
Minä vuodan verta, on tuskia, hoitosuunnitelmaa ei vieläkään ole.
Kysyin lääkäriltä, kuolenko tähän?
Hän oli kauan hiljaa ennen kuin vastasi:
suolistosyöpä ja haimasyöpä ovat kaikkein pahimmat.

12

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämä on juhlaa

      No jo on ihme ja kumma ! Noin " hyvä" ( itsekeskeinen) ihminen sairastuu uudelleen ja on vielä katkera tuttavalleen, joka ei ole sairastunut!
      Mistäs tiedät, mitä murheita tuttavallasi on - jos hän on osannut elää rennommin kuin sinä - ehkä on ollut vähemmän turhaa stressiä, vähemmän esittämistä, vähemmän teatteria siitä miten HYVIN on elämänsä elänyt!
      No, kannattiko?
      Suunnaton katkeruus paistaa läpi kaikesta.
      Eihän sairaus ketään jalosta, se tiedetään.
      Räpiköi nyt sinä täydellisen täydelllinen ihminen eteenpäin vaikka paskapussiasi kantaen, olisit vähemmän omahyväinen ja vähemmän katkera !

      • yxexsp

        Tämä vastaaja ei ainakaan itse ole syöpää sairastanut... herää epäilys, kuka on TAAS asialla...

        Voimia sinulle aloittaja. Aika harvoin ihmiskohtalot ovat oikeudenmukaisia. Välillä tosiaan tuntuu, että toisille kasaantuu paljon murheita, kun taas toiset ( ja yleensä ne kaikkein itsekkäimmät) pääsevät helpommalla.


      • 85425879

        Joopa joo lusiina, HH, KOR, NofK, kylläpäs taas osasit tukee syäpään sairastunutta. Näinkö toivoisit läheisellesi sanottavan?


      • Lyöty syöpis
        85425879 kirjoitti:

        Joopa joo lusiina, HH, KOR, NofK, kylläpäs taas osasit tukee syäpään sairastunutta. Näinkö toivoisit läheisellesi sanottavan?

        Sitä mäkin aattelin,Lusse monikki osaa tän taidon,sen motto on "lyö lyötyä"


      • Lyöty syöpis kirjoitti:

        Sitä mäkin aattelin,Lusse monikki osaa tän taidon,sen motto on "lyö lyötyä"

        Arvasin että tämä ilkeys yritettään saada näyttämään minun kirjoiutkseltani, odotin vain että se tulee tänne vihjailujen sijaan suoraan ja avot, täällähän se sitten olikin valmiiksi tarjottimella :).

        Minä en KOSKAAN sano(isi) sairastuneelle että: "Räpiköi nyt sinä täydellisen täydelllinen ihminen eteenpäin vaikka paskapussiasi kantaen", saatan sanoa suoraan mutta EN näin, koska minusta tässä on kyllä ohitettu hyvän maun rajat, totaalisesti. Kyllä tämä vastaus ihan tulee kyllä teidän omasta leiristänne.

        Aloittajalle sanoisin että ihan normaaleja nuo mietteesi siitä että miksi juuri sinä sairastuit eikä esimerkiksi epäterveellistä elämää elänyt tuttusi. Se on osa normaalia surutyötä, miettiä että miksi juuri minun piti sairastua.


      • Lusiina 6
        lusiina5 kirjoitti:

        Arvasin että tämä ilkeys yritettään saada näyttämään minun kirjoiutkseltani, odotin vain että se tulee tänne vihjailujen sijaan suoraan ja avot, täällähän se sitten olikin valmiiksi tarjottimella :).

        Minä en KOSKAAN sano(isi) sairastuneelle että: "Räpiköi nyt sinä täydellisen täydelllinen ihminen eteenpäin vaikka paskapussiasi kantaen", saatan sanoa suoraan mutta EN näin, koska minusta tässä on kyllä ohitettu hyvän maun rajat, totaalisesti. Kyllä tämä vastaus ihan tulee kyllä teidän omasta leiristänne.

        Aloittajalle sanoisin että ihan normaaleja nuo mietteesi siitä että miksi juuri sinä sairastuit eikä esimerkiksi epäterveellistä elämää elänyt tuttusi. Se on osa normaalia surutyötä, miettiä että miksi juuri minun piti sairastua.

        Lusiina 5 sitä saa mitä tilaa! DIRLANDAA! Kuinka jaksat roikkua palstalla? Aivan selvää on että susta ei oikein pidetä täällä ja miksi on näin?

        Minne on kaikki palstan syöpäpotilaat kadoneet ja miksi? Kertooko Korri?


      • Lusiina 5
        Lusiina 6 kirjoitti:

        Lusiina 5 sitä saa mitä tilaa! DIRLANDAA! Kuinka jaksat roikkua palstalla? Aivan selvää on että susta ei oikein pidetä täällä ja miksi on näin?

        Minne on kaikki palstan syöpäpotilaat kadoneet ja miksi? Kertooko Korri?

        Mie ole mittää tilannu......................
        Roikkua jaksan samasta syystä kuin sinäkin.........................
        Ei musta edelleenkää tartte täällä pitää..............:)
        En tiedä minne ovat kadonneet kun eivät kuulu tuttaviini, osa varmaan lomailee kai.
        Korrista en tiedä ert kertooko, kysys hältä isseltä.


    • Se oli ilkeä vastaus

      Mikäs syöpä sinulla on?

    • HB1949

      Ei, elämässä ei ole oikeudenmukaisuutta. Minä olen ryypännyt ja rällännyt, vieläkin
      filttikeuhkoihini yritän imeä tupakkia. Syöpäkroonikkona elinaikaa jäljellä hyvässä lykyssä vuosi. Minä olen siis saanut mitä olen tilannut. Onkohan se sittenkin oikeudenmukaisuutta?
      Äitini on elänyt nuhteetonta uskovaisen elämää. Nyt hän 94-vuotiaana tuijottaa kattoa palvelukodissa. Oikeudenmukaista? "Varjele meitä pahalta äkkikuolemalta"
      Häntä on varjeltu.
      Enpä vaihtaisi osia hänen kanssaan.

    • Syöpis

      Yrität provollasi houkutella mahdollisesti kuvaamallasi tavalla ajattelevia vuodattamaan sappeaan.

      Kyseinen ajattelutapa lienee kuitenkin melko harvinaista.
      Oikeasti sairastunut ajattelee lähinnä itseään ja omaa oloaan.

      Mutta, tunnin kuluttua kohti Muencheniä.

    • khkgkhkgkh

      Parsakaalia.mustaa teetä,sipulia,marjoja,Niiden kerrotaan olen parantava vaikutus,tai ainakin estää syöpää leviämästä,ja pmena jäi pois lurttrlostasiis tarkoitin omenaa,sory kiej.virhe

    • aamun-virkku

      Ei tämä pussin kanssa eläminen ihankauheeta ole, vaikka välil ottaa pattiin jonkinverran. Joskus on jopa helpompaa kun on pussi. Minä saan tietää 8.8 miten on imusolmukeet "jaksanu" keuhkoissa.. Ja millanen on sit miu tulevaisuus???? Pikkusen välil jännittää..... Ois 2 hoitokertaa ennen sitä vielä. Ne pientivät "annoksia" jonkin verran sen maksa arvojen nousun takia. ja on ollu pikkusen helpompi olokin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe