Pyörää hankkimassa!Vinkkejä?

Eli ajannu tälle kesälle kortin ja olen isän honda black widow pyörällä ajellut ja se ei oikein loppuviimein miellytä.Haluaisin pyörän jolla pystyy ajaa matka ajoa ihan kohtuullisesti mut ois myös hauska kruisailu pyörä ja tehoa pitäs löytyä ihan kiitettävästi,olen aika iso tyyppi 182cm ja yli 130kg et vinkkejä tänne semmosilta jolla vähän enempi kokemusta ja ihan täyttä kyykkypyörää en halua...Kiitos jo etukäteen vastauksista.

15

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <

      Pitkät miehet ajavat usein matkaenduroilla, mutta olet ihan normaalikokoinen, eli mitään rajoitusta ei ole..kuin ehkä hinta ? Onhan noita "matkakyykkyjäkin" joka valmistajalla

      Vaikka Hondan Europannu jne.

    • num lock

      Vertaile mieluusti vakuutusmaksuja jos on eka pyörä. Voi maksaa 1000 euroa vuodessa, huipputehokkaat ovat kalliimmat.

    • Ok kiitoksia näistä kyllä toki hinnatkin vaikuttaa mutta jos nyt löytys enempi vaan niitä ehdotuksia et mitä malleja miltäkin merkiltä ni sit niistä vois vähän vertailla kuluja ja käydä vähä koe ajaan et mikä sopis ittelle...ja ei tarvi olla mikään huipputehokas mut kuitenki tuntuvasti enempi potkua mitä 750cc customi jossa käsittääkseni n.50heppaa ja huiput n.150kmh hyvä et auton saa ohitettua...

    • Hondamies

      Mun eka pyörä oli juuri Black Widow yhden kesän. Aika laiska ja ennenkaikkea ahdas minun kokoiselle (187/87). Nyt on alla vtx1300, johon olen kyllä tyytyväinen.
      Vakuutukset If:ssä n. 500€/v (liikenne täyskasko). Pyöriä myynnissä nettimotossa kymmeniä ja hintataso tippunut siitä kun itse ostin. Kannattais ehkä koeajaa.

    • 180cm/yli 130kg

      Heh-heh! Kyllä alle 750cc pyöristäkin voimaa ja vauhtia riittää yli 200km/h vauhteihin ja kiihtyvyyttä 0 - 100 alle 5 sekkaa. Pääsee kyllä normaali autonkotterosta ohi tarvittaessa. Sulle helppo viritysneuvo, pudota elopainostasi n 40kg niin kiihtyy paremmin ;o)

    • pöhölöhölö

      Riippuu missä tykkää ajella. Itse ajoin mopokossina noita sorateitä aika paljon täällä maalla, niin en sitten halunnut enää ajaa niitä. Päädyin ostamaan kyykkypyörän. Ulkonäköasiat vaikutti paljon, kun tykkään katetusta nopean näköisestä ja kiiltävästä pyörästä.

      Customit näytti kyllä myös ja etenkin kuulosti hyvältä, kun olin ensimmäistä pyörää hankkimassa. Customissa nyt tuntuu vaan olevan niin paljon enemmän pestävää ja kiillotettavaa, että sen saa näyttämään hyvältä jokaisen ajon jälkeen. Suurin asia, joka latisti customihaaveita oli kuitenkin niiden koko. Jotenkin pelottavan oloinen semmoinen massiivinen leveä pyörä, verrattuna maltillisemman kokoiseen kyykkypyörään.

      Nyt viides kausi menossa ja kävinpä koeistumassa muutaman customin, niin ei ne enää tunnu yhtään niin pelottavilta, kun on jo ajokokemusta sen verran kertynyt.

      Itse valitsin 600-kuutioisen, kun ajattelin, että onpahan pienemmät vakuutukset ja varmasti riittävän tehokas ensipyöräksi. On vieläkin tarpeeksi tehoa, mutta alavääntöä olen jäänyt kaipaamaan. Inssi tuli ajettua 750 nakupyörällä, jossa ei tarvinut vaihteita paljoa vaihdella keskustassa, ja 80-100km/h nopeuksissa vauhti tuntui. Karkeasti arvioituna 750 nakupyörällä 60km/h tuntui samalta kuin nyt 600 katetulla pyörällä 100km/h. Ajoin silloin inssissäkin mielestäni semmoista reipasta vauhtia, olihan mulla ollut B-kortti jo 7 vuotta, niin liikennesäännöt kyllä osasi. Silti ajo-opettajan piti kehottaa muutaman kerran nostamaan nopeutta, kun mennään 40km/h 60:n alueella. :p

      Jos nyt vaihtaisin pyörää, ottaisin ehkä mieluiten supermoton, jolla pääsisi käymään noilla sivureiteillä paremmin. Tai sitten sellainen joku enduro, jolla pystyisi ajamaan semmoiset 200km kerrallaan, ettei tule perse kipeäksi.

    • vastinetta

      Nuo kusiaiset esim. gsf600 ja vastaavat muilta merkeiltä,. joita myynnissä pilvinpimein ja joista ei pääse eroon kun lahjoittamalla.eli ostajan markkinat ja parasta vastinetta rahalle tällähetkellä !

    • Toi heh-heh mies tiedossa kyllä on että alle 750cc pyöristä löytyy tehoa oisin vaan halunnu että laitetaan ihan pyörän merkki/malli jossa tehoa sopivasti jo valmiina että ei tarvi laihduttaa eikä virittää...joka soveltuu pääasiassa maantie ajoon ja olisi ihan kohtuu hyvä ajaa myös matka ajoa sekä cruisailla...mikä meitä suomalaisia vaivaa että ei ikään osata vastata asiallisesti siihen mitä kysytään?Ja iha peruskyykkyä en halua...onko tämä nyt niin vaikea ymmärtää älkää vastatko jos ei ole ehdottaa miltään merkiltä mitään tiettyä mallia jota voisin sitte käydä testaamassa,kiitos niille jotka ovar vastanneet asiallisesti!

      • Ja olen myös voiman nostaja että heh-heh mies en pysty pudottaa 40kg ilman et alan karsia lihasta jos halutaan näin anatomia puolelle lähteä...


      • paljoko sulla rahaa?
        ville.ilmari kirjoitti:

        Ja olen myös voiman nostaja että heh-heh mies en pysty pudottaa 40kg ilman et alan karsia lihasta jos halutaan näin anatomia puolelle lähteä...

        Kun kysyy asiallisia, voi saada asiallisen vastauksen, sinun kysymykseesi ei ole olemassa vastausta.
        Ei kukaan muu voi tietää mitä sinä haluat ja mistä pidät. Hyviä pyöriä on vaikka kuinka paljon. Etsi ensin pyörä netistä ja lehdistä, esim nettimotossa on pyörät kuvin varustettuna rivissä, selaa sieltä, mikä sinusta näyttää kiinnostavalle ja mihin rahat riittää, etsi sitten tekniset tiedot, käy katsomassa ja kokeilemassa, kun rahat on hommattu.
        Ei se nyt niin kovin vaikeaa pitäisi olla, itselle on aina oikeastaan jäänyt vain yksi malli tuollaisen haarukoinnin jälkeen, josta sitten etsitään sopiva yksilö.


      • paljoko sulla rahaa? kirjoitti:

        Kun kysyy asiallisia, voi saada asiallisen vastauksen, sinun kysymykseesi ei ole olemassa vastausta.
        Ei kukaan muu voi tietää mitä sinä haluat ja mistä pidät. Hyviä pyöriä on vaikka kuinka paljon. Etsi ensin pyörä netistä ja lehdistä, esim nettimotossa on pyörät kuvin varustettuna rivissä, selaa sieltä, mikä sinusta näyttää kiinnostavalle ja mihin rahat riittää, etsi sitten tekniset tiedot, käy katsomassa ja kokeilemassa, kun rahat on hommattu.
        Ei se nyt niin kovin vaikeaa pitäisi olla, itselle on aina oikeastaan jäänyt vain yksi malli tuollaisen haarukoinnin jälkeen, josta sitten etsitään sopiva yksilö.

        Rahaa on pyörään n.10t€ enemmänki jos tarve vaatii mutta ehkä parempi lopettaa koko pyörä homma jos taso on tämä :) Ihan huvikseni kysyin vinkkejä mutta vastaukset on sitä tasoa jossa minua pidetään idioottina joten älkää oikeesti enää vaivautuko vastaamaan jos ei todellaka ole mitään tiettyä pyörää ehdottaa mutta jos ette sitä ymmärrä ni mietikkää edes mitä teistä ajattelen ku kirjottelette tänne ihan päivänselviä asioita ja pidätte minua idioottina?
        Ei tässä oo mitään järkee...ei tässä oo mitään järkee...


      • ville.ilmari kirjoitti:

        Rahaa on pyörään n.10t€ enemmänki jos tarve vaatii mutta ehkä parempi lopettaa koko pyörä homma jos taso on tämä :) Ihan huvikseni kysyin vinkkejä mutta vastaukset on sitä tasoa jossa minua pidetään idioottina joten älkää oikeesti enää vaivautuko vastaamaan jos ei todellaka ole mitään tiettyä pyörää ehdottaa mutta jos ette sitä ymmärrä ni mietikkää edes mitä teistä ajattelen ku kirjottelette tänne ihan päivänselviä asioita ja pidätte minua idioottina?
        Ei tässä oo mitään järkee...ei tässä oo mitään järkee...

        Yksinkertaista jos on joku pyörä mikä sinua erityisesti miellyttää ja sopii myös matka ajoon ihan soppelisti ainakin omasta mielestäsi niin ole ystävällinen ja kerro mikä se pyörä on ehkä se sopisi myös minulle...


      • Suzuki Gsx1250 Fa
        ville.ilmari kirjoitti:

        Yksinkertaista jos on joku pyörä mikä sinua erityisesti miellyttää ja sopii myös matka ajoon ihan soppelisti ainakin omasta mielestäsi niin ole ystävällinen ja kerro mikä se pyörä on ehkä se sopisi myös minulle...

        noita saa jo kymppitonnin pintaan,voi myös ostaa puolikatettuna samalla koneella,silloin kulkee nimellä 1250 Bandit. Loistava yleispyörä eikä mikään kyykky!


    • eräs 55v motoristi

      Eiköhän Ville-Ilmari tiedä, mistä kana pissii... Täällä Suomi24-palstoilla tarinat ovat ihan puuta heinää alusta loppuun. Jos haluaa aloittaa mp-touhut niin tietoa löytyy ihan muualta...

    • U.L.Kovalo

      Osta Suzuki 1250 Bandit, halpa ja hyvä, kiva ajaa, kuljettaa tommosta massaa kin tyhjää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe