saako vuokranantaja soittaa vanhemmilleni?

didi.

Olen kohta puolivuotta vuokra-asunnossani asunut 20-vuotias nainen. Minulla on jäänyt parit vuokrat maksamatta, ihan täysin omaa tyhmyyttäni, ja olen odottanut kaupungilta muistutusmaksuja mutta niitä ei olo tullut.

Vuokranantaja oli soittanut yhdesti aamulla kello kahdeksan (jolloin nukuin) ja en edes huomannut puhelua, ja sen jälkeen hän soitti mummulle ja mummu joutui tuomaan puhelimen mulle ( asuu samassa rakennuksessa). Lupasin tulla tapaamaan häntä seuraavana päivänä, mutta mut hälytettiin töihin enkä päässyt tulemaan..

Noh nyt asiasta on kulunut pari viikkoa ja olin aikeissa mennä ensi viikolla vapaapäivänä ko. asiaa hoitamaan. Kun tänään tulin töistä vuokranantaja oli soittanut VANHEMMILLENI asiasta, selittänyt että en ole maksanut ym.

Onko ihan laillista että soittelee sukulaisilleni ja kertoo asioitani ympäri kylää?

228

11255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm hmm

hmmm. kuka omistaa asunnon? Miten hän/he tietävät vanhempiesi numeron?

• hyyiiiiiiiiiiii sika

Hyi miten sairas viesti nimimerkiltä avutonta. Sinä varmaan harrastat tai olet harrastanut sitä koko elämäsi. Oksettaa!!!!! Sika. Monet vuokranantajat sitä paitsi ovat vanhoja mummuja, joten ...sairasta!

• oikeassa olet
        hyyiiiiiiiiiiii sika kirjoitti:

Hyi miten sairas viesti nimimerkiltä avutonta. Sinä varmaan harrastat tai olet harrastanut sitä koko elämäsi. Oksettaa!!!!! Sika. Monet vuokranantajat sitä paitsi ovat vanhoja mummuja, joten ...sairasta!

Avuttomalla alkaa kihelmöimään haaravälissä ja jättää vuokransa maksamatta, varsinkin kun vuokranantaja on parhaassa iässä oleva 85-vuotias rouva... mmm...

• mummo jo

Tyhmää jättää vuokrat maksamatta . Ehkä ois parempi että aloittaja asuis viel vanhempien luona tai mummon hoivissa . Etkö vielä ole oppinut että kun saa rahaa niin ensimmäisenä pitää maksaa se vuokra . Sitten ostaa ruokaa . Et ole vielä kypsä asumaan yksin .

• herra X

Aloittaja on UUSAVUTON . Luulitko että joku maksaa sinun vuokrat ? Tee sopimus että vuokra menee automaattisesti tililtäsi joka kuukausi . Silloin saat asua rauhassa . Jos olet sosiaalin kundi niin nehän maksaa suoraan vuokran .

• phöh

"olen odottanut kaupungilta muistutusmaksuja"

kaupungilta ei odotella muistutuksia jos olisi vuokrattu yksityiseltä.

• Avutonta
        oikeassa olet kirjoitti:

Avuttomalla alkaa kihelmöimään haaravälissä ja jättää vuokransa maksamatta, varsinkin kun vuokranantaja on parhaassa iässä oleva 85-vuotias rouva... mmm...

Jos vuokranantaja ei olekkaan mies, vaan tosiaan jo vanha mummo, niin kyllähän silloinkin asian voi järjestää kuten aikuiset.

Varmasti tuolla vanhalla mummolla on miespuolisia tuttuja, tai esimerkiksi lapsenlapsia, jotka voivat maksaa mummolle rahat, ja mummo puolestaan järjestää sen luonnossa maksun vuokralaisen ja lastenlasten kanssa.

Mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon, aloittaja taitaa olla vain niin lapsellinen, että vuokranantajalla ei ollut muuta vaihtoehtoa kun soittaa vanhemmille.

• Kreikkalainenko olet
        oikeassa olet kirjoitti:

Tuota,ihan elämän perusjuttuja on oma selkäranka tälläisissä asioissa;Eli ensin vuokrat/lainat,laskut ja sitten muut.Ei tiedä kauhean hyvää jos olet valmis odottellemaan muistutuksia.Niitä kun ei saisi tulla!!!
        Vai oletko mielestäsi suoriutunut hienosti kun sait ajallaan maksettua 6 vuokrasta 4:ä.Sinuna kyllä vähän tsemppaisin ettei vanhempiesi tarvitse maksaa laskujasi.

• Hmhdfgherf

No ei ole asiallista todellakaan... Ellei sitten sopimuspapereissa lue vanhempiesi nimeä jossain kohtaa. Jos kämppä on täysin sun nimissä vuokralla niin ottaisin yhteyttä vuokranantajaan ja vaatisin selitystä.

• Vuokrat maksettava

Ihan oikein et ottaa yhteyttä jos itse et pysty maksamaan ja sopimaan vuokriasia.
        Vuokranantajalla kuluja kun maksaa yhtiövastikkeet omiaan hän vaan kyselee!!!

• Vuokralainen.

Näin kannattaa tehdä kuten Hmhdf.....sanoo.Tuossa aloituksessa on pointtina se että vuokranantaja ottaa yhteyttä vanhempiin mikä ei ole normaali käytäntö siloin kun kyseessä on aloittajan ja vuokranantajan välinen sopimus.
        Tässä keskustelussa taitaa olla paljon teinejä joiden mielestä äiti tai isä hoitaa tällaisia ongelmia.Aikuinen ihminen vastaa itse ongelmistaan.Vuokranantaja on idiootti.
        Maksuhäiriöt yleistyy jatkuvasti eikä niitä aleta selvittelemään äidin tai isän kautta.

• Vink vink

Maksa vuokra ajallaan ja jos et pysty, hoida asia vuokranantajan kanssa etukäteen - älä jää odottamaan, että asiat ajautuvat johonkin suuntaan.

Kaikenlaisista tilanteista selviää vähimmällä, kun on itse aktiivinen ja yhteydessä asianomaisiin.

Olet aikuinen, huolehdi asioistasi.

• sweafawgga

Juuri näin. Kyllä sille vuokranantajalle voi ihan _itse_ soittaa niistä myöhästyneistä vuokrista.

• häätö ja ulosotto
        sweafawgga kirjoitti:

Juuri näin. Kyllä sille vuokranantajalle voi ihan _itse_ soittaa niistä myöhästyneistä vuokrista.

Ei pelkästään voi, vaan pitää soittaa itse jos on kerran jäänyt vuokra maksamatta.... itse asiassa pitisi soittaa jo ennen eräpäivää jos tietää että ei pysty maksamaan.

Sopimalla sitä ymmärrystä löytyy. Vuokranantajalla ei ole mitään velvollisuutta toimia aloitteellisesti asian ratkaisemiseksi.

• naapuri X

Tuttava perheen nuori poika muutti omaan asuntoon . Hänellä oli työpaikka . Poika ei ollut maksanut vuokria 5 kuukauteen . Tuli kotiin pyytämään että saanko tulla takaisin . Pojan äiti huolissaan soitti sosiaaliin että voisko ne auttaa poikaa vuokrarästien kanssa . Sieltä oli vastattu että ei me työssäkäyviä auteta . Poika muutti kotiin takaisin ja maksaa nyt niitä vuokriaan entisestä asunnosta .

• htgrezfew
        naapuri X kirjoitti:

Tuttava perheen nuori poika muutti omaan asuntoon . Hänellä oli työpaikka . Poika ei ollut maksanut vuokria 5 kuukauteen . Tuli kotiin pyytämään että saanko tulla takaisin . Pojan äiti huolissaan soitti sosiaaliin että voisko ne auttaa poikaa vuokrarästien kanssa . Sieltä oli vastattu että ei me työssäkäyviä auteta . Poika muutti kotiin takaisin ja maksaa nyt niitä vuokriaan entisestä asunnosta .

Ja kaikki, paitsi keskenkasvuisen keskenkasvuinen toiminta meni täysin oikein.

• heheehheee

Taas lukijoita viedään kun pässiä narussa.

Selvä provohan tämä on.

Kyllä olette tyhmiä,kun kaiken uskotte.

Aaaaahaahhaaaaa..

• ÄITI vm.67
        naapuri X kirjoitti:

Niin tämä kuin aloittajankin tapaus on niin tyypillistä nykyajan nuorissa. Jätetään nämä pakolliset maksut hoitamatta et saa hummata reilummin.Sitten itketään kun joku kyselee esim vuokrien perään.;Kuka on opetanut näille äidin kullannupuille selviytymiskeinot....VANHEMMAT, kun lapsukainen asuu kotona ei tarvi välittää mistään .( vois maksattaa edes osan kuluista jos on pieniäkin kuluja,se opettaa EHKÄ,Mutkun ei oo tarvinnu muutakun käsi ojentaa kun omat rahat ei riitä, niin ikskä/ äiskä antaa(pitäähän lasten päästä menemään, kerranhan sitä nuoria ollaan).NOO, sitten onkin arkeen putoaminen rankkaa kun pitäis selvitä ihan oikeasti niillä omilla tienesteillä. Hei te joilla nuoret on vielä kotona, yrittäkää edes, ettei noin kävisi.EI tule olemaan helppoa jos elämä alotetaan maksuhäiriöisenä,ja vain omaa/vanhempien tyhmyyttä :) Tiän et näitä neuvoja ei kuule/ta huomioon kukaan,mut sanon kuitenkin.terv. nimim.läheltä seurannut.

• Mä vaan

Minä taas menisin itseeni koska en maksa sovittuja juttuja. Turha kysellä sen jälkeen voiko maksun saaja soitella. Olisit maksanut vuokran ajallaan... hölmökö olet?

• didi.

Kyllä, hölmö olen. Tiedän ettei se ole selitys, mutta sairastuin, olin työkyvyttömänä sekä laskuja oli kasaksi asti , rahat meni täysin muuhun ( en kyennyt ajatella järkevästi ja en maksanut asumismenoja ensin). nyt pystyn käymään ihan normaalisti töissä ym.. Olisin kuitenkin halunnut pitää suhteet perheeseeni kunnossa, nythän ne on pilalla kun vanhemmat loukkaantuivat kun se nainen joutui soittamaan heille :/

Eikö se nyt olisi ollut kohtuullista että oisi soittanut mullae nemmän kuin sen yhen kerran? :/

• Elämä on kovaa

Pienestä ne välit perheeseen meni... Isä vissiin toimii ekonomina isossa firmassa tai finairilla lentäjänä ja äiti on yksityisellä terveysasemalla lääkärinä. Nyt tytär on täys luuseri pienen virheen takia. Kannattaiskohan mennä pariks vuodeks takasin kotia?

• järki käteen....

Jos käyttäytyy kuin lapsi, kohdellaan kuin lasta.

• mk

Kylläpä sininna pienestä vanhemmat herneen nenään ottavat ja jos olisivat olleet fiksuja olisivat lainanneet sinulle vuokrarahat pitkällä maksuaajalla mutta vuokranantajalla ei ole mitään oikeutta soittaa vanhemmillesi mutta jollain junttikylän henkilöillä on tapana tehtä noin typeriä juttuja että silleen. Miksi vanhempasi ovat loukkaantuneet ja niiden olisi pitänyt ilmoittaa sille soittajalle että asia ei kuulu heille koska olet itse tehnut sopparin että silleen.

• eräs---

Ei ole kohtuullista soitella sinulle kertaakaan. Jos ei maksa vuokria etkä ole yhteydessä vuokranantajaan omatoimisesti niin sitten vuokranantaja tekee niin kuin parhaaksi näkee.

• vieteri 4
        eräs--- kirjoitti:

Ei ole kohtuullista soitella sinulle kertaakaan. Jos ei maksa vuokria etkä ole yhteydessä vuokranantajaan omatoimisesti niin sitten vuokranantaja tekee niin kuin parhaaksi näkee.

samaa mieltä. Me jotka maksamme vuokramme ajallaan saamme tuta tälläisten vuokralaisten vuoksi asian omissa lompakoissamme -vuokratakuut nousee, vuokrat nousee - Että kiitos taas yhdelle.

• leena..

Kohtuullista olisi ollut, että olisit itse soittanut vuokranantajalle.

Lapset jäävät odottamaan, että joku muu hoitaa asiat heidän puolestaan. Aikuiset ihmiset taas hoitavat itse asiansa. Jos et ole pystynyt maksamaan vuokriasi, niin sitten soitat vuokranantajalle ja pyydät häneltä maksuaikaa ja sovit, koska pystyt maksamaan rästisi pois.

Ainoa, joka tässä asiassa on menetellyt tyhmästi ja törkeästi, olet sinä itse.

• Kumpi parempi, että soittaa vanhemmille vai että tulee häätölappu postissa, jolloin joutuisit itse selittämään vanhemmille omat toilailusi. Niin makaa kuin petaakin.

• hei didi,

Vastaisuuden varalle: soita itse vuokranantajalle jos tiedät ettet pysty maksamaan tulevaa vuokraa. Siis ETUkäteen. Sovi maksusuunnitelmasta tai pyydä lisää maksuaikaa, tilanteesi mukaan, mutta muista olla kohtelias koska vuokranantajan ei tällaiseen tarvitse suostua.
        Olen itse tehnyt näin, nuorempana, ja hyvin sujui aina.

Ei minustakaan ollut oikein että soitti vanhemmillesi, mutta ota huomioon että olisit voinut menettää koko kämpän. Ja ihan ystävällisesti, ota tämä opetuksena!

• sossutätsä

Hyvä on... SAIRASTUIT.hmm. sillonhan on katottava laskupinoa ja tehtävä tärkeysjärjestys niissä tietysti.JA otettava puhelin kauniiseen käteen, soiteltava jokapuolelle ja sovittava.MYÖS vuokranantajan kanssa olis voinu tuollon sopiatai ehkä vanhemmat olis vvoinu jelpata väliaikasesti( lainan muodossa) VAI olitko niin henkisesti t, muuten sairas ette edes pystyny puhumaan minneen,sillon soska/ terv.hoito olis auttanu yhteydenpidossa,kylä senverran aina pystyy kommunikoimaan....Luulis todellakin, jos olis vaik auto-onnettomuuden jälk. toimintakyvytön, joku taho huolehtii(eikö vanhemat käyny kattomassa?)Pitää todella olla jo valmiiksi huonot välit kaikkiin, jos sairaustapauksessa EI KUKAAN tule kysymään, miten nuo asiat on.

• Älä oleta asioita
        vieteri 4 kirjoitti:

samaa mieltä. Me jotka maksamme vuokramme ajallaan saamme tuta tälläisten vuokralaisten vuoksi asian omissa lompakoissamme -vuokratakuut nousee, vuokrat nousee - Että kiitos taas yhdelle.

Maksamattomat vuokrat EIVÄT nosta muiden vuokralaisten vuokria, sillä rästit peritään aina jollain tavalla alkuperäiseltä asujalta, joka ne on jättänyt maksamatta.
        Vuokria nostavat erilaiset asumiskustannusten nousut, kuten sähkön markkinahinta jne.

• iuytrdxcvbjklgtyhb

Et vielä saanut häätöä? = Tavarasi olisit löytänyt pihalta. Sateessa ja varastettavana...
        Vuokran antajasi odotti SINUN yhteyden ottoasi 2 kk. Olisi voinut vaatia häädön, vaan oli armollinen ja hoiti asian pehmeämmin.
        Mene nyt ITSE vuokranantajasi luo ja sovi maksuaikataulu ja pidä siitä kiinni.

• laura

Onneksi et asu täällä pääkaupunki seudulla. täällä ei vuokranantaja soittele perään, jos vuokraa ei kuulu - niin tavarat lentää ovesta.. Ja uudet asukkaat tulee tilalle. Ei siinä auta sitten selittelyt ei kukaan kuuntele turhii juttuja..

• exvuokranantaja
        markku.w kirjoitti:

Kumpi parempi, että soittaa vanhemmille vai että tulee häätölappu postissa, jolloin joutuisit itse selittämään vanhemmille omat toilailusi. Niin makaa kuin petaakin.

HÖLMÖ! Seuraava vaihe on sitten, että ovellasi on vuokranantaja poliisin, ulosottomiehen ja lukkosepän kanssa. He kantavat tavarasi kadulle ukkossateeseen. Siinä vaiheessa on sitten myöjhäistä inistämistään! Sen operaation jälkeen et sitten enää asuntoa saakaan mistään, koska on maksuhäiriömerkintä henkilötiedoissa.
        Jos et muuten opi kantamaan vastuuta, niin kyllä Siperia opettaa!

Kaltaistesi prinsessojen takia, joita vielä sosiaaliämmälaumat suojelevat, on maassaamme vuokra-asuntopula, mikä pahenee koko ajan.

Minä en ainakaan vuokraa enää kenellekään nuorelle asuntoa - oma syynne!

• entinen vuokraemäntä
        exvuokranantaja kirjoitti:

HÖLMÖ! Seuraava vaihe on sitten, että ovellasi on vuokranantaja poliisin, ulosottomiehen ja lukkosepän kanssa. He kantavat tavarasi kadulle ukkossateeseen. Siinä vaiheessa on sitten myöjhäistä inistämistään! Sen operaation jälkeen et sitten enää asuntoa saakaan mistään, koska on maksuhäiriömerkintä henkilötiedoissa.
        Jos et muuten opi kantamaan vastuuta, niin kyllä Siperia opettaa!

Kaltaistesi prinsessojen takia, joita vielä sosiaaliämmälaumat suojelevat, on maassaamme vuokra-asuntopula, mikä pahenee koko ajan.

Minä en ainakaan vuokraa enää kenellekään nuorelle asuntoa - oma syynne!

Stop tykkänään, on vanhemmissakin ihmisissä heitä, jotka eivät hoida vuokriaan. Ei aina syytellä ainoastaan nuoria. Vanhemmilla on enemmän elämänkokemusta ja eivät ole oppineet, mutta nuorilla on vielä mahdollisuus oppia kun opastetaan miten tulee menetellä.

• niskasta kiinni

Ei sitten tullut mieleen soittaa vuokranantajalle ja selittää tilanne, vaan antaa mennä asia tuohon pisteeseen? Velkojat arvostavat sitä, että ottaa itse oma-aloitteisesti yhteyttä, silloin asiat on sovittavissa. Peli on menetetty, jos et ole aktiivinen.

Olisiko muuten ollut liikaa pyydetty, että hälytystöihin lähtiessäsi olisit soittanut vuokranantajallesi ja sopinut uuden tapaamisen?

• puhelin aina päällä

Puhelimen käytöstä. Mulla puhelin aina päällä ja mukana. Eipä mene tärkeät puhelut hukkaan.

Ei se kyllä kuulu vanhemmillesi mitenkään kuinka sinä asioitasi hoidat, ainoastaan jos sinua ei saa kiinni , voi he tiedustella missä neiti luuraa kun ei vastaa.. kuinka hän tiesi heidän numpan,, mummusiko kertoi? ilmeisesti tietää koko sukusi kun mummusi vastailee menemisistäsi jos sinua ei saa kiinni????

Toisaalta mainitset että odotat kaupungilta muistutus laskua,, kuka on siis vuokranantajasi.. ei kai kaupungin toimistosta soitella vanhemmille??

• Pässi

Siis ei mulla ainakaan ole mitään velvollisuutta olla aina tavoitettavissa ja kantaa puhelinta mukanani minne ikinä menenkin.

Mulla on puhelin aina öisin äänettömällä siihen asti kunnes herään. Välillä saatan pitää sitä äänettömällä pitkiäkin aikoja kun ei huvita puhua kenenkään kanssa. Outoa tämä kännykkäkulttuuri. Mitä sitten jos en vaikka omistaisi kännykkää? Vai onko senkin omistaminen jokin _pakko_? Välttämättömyys ehkä nykymaailmassa, mutta ei kenenkään velvollisuus.

• kuntatyöläinen1

EI todella soitella, sieltä maksutperitään suoraan vuokralaiselta.PAITSI jos myös vanhemmat on olleet mukana sop.teossa,ja allekirjottaneet sen,sitä tämä lapsukainen ei kertonu.Vuokranantaja on varmaan vanhempien tuttu t. tutuntuttu, ja siks soittaa heille kun ei tyttöä saa kiinni.

• didi.

Joo, siis täähän tässä mua suututtaa kun en ole mitään valtuuksia antanut hänen ottaa yhteyttä mummuuni, joka nyt sattuu asumaan kaupungin vuokra-asunnoissa kuten minäkin. Mummun tuntee siis ainoastaan siitä kun hänkin on vuokralaisena ko. paikassa.

Kyllä mun mielestä siitä ei voi päätellä että vastaako vai ei jos hän sinä päivänä soitti YHDESTI minulle ja sitten mummulle, ja sitten tänään ei kertaakaan minulle ja heti suoraa vanhemmilleni.
      . En asiakaspalvelussa voi pitää omaa kännykkää mitenkään sillee että voisin joka välissä vastata, ja 3-vuorotyössä yövuoron jälkeen laitan kyllä aina suosiolla äänettömälle että saa nukkua aamun :D

Painan nyt tosiaan kolmea duunia päällekkäin, että tämän kuun aikana saan kyllä rästisummat hoidettua.. suututtaa kuitenkin se että hän ikäänkuin tahallaan sekoitti perheeni mukaan.. Ymmärtäisin tämän jos olisin alaikäinen , mutta kun en ole..

• No mutta kuin

Käyttäydyt kuin alaikäinen ! Johtuuko asia kuitenkin rahattomuudesta vai välinpitämättömyydestä. kakara !!

• että taas nakertaa

Onhan se yhteydenotto soittamallakin, helpommin se vuokranantaja pääsee soittamalla kun raapustelemalla ihan turhanpäiväsiä kirjeitä tyhmyytes takia. Itse jos tiedän ehkä ja mahdollisesti saavan tärkeän puhelun kerron siitä pomolle että siihen on pakko vastata. Itse olen myös akiakaspalvelualalla ja minun pomoni ymmärtää että joskus vain on sellaisia tilanteita.

• löytyykö peiliä?

Eihän tässä näyttäisi olevan muuta vikaa, kuin sinulla on ongelmia hoitaa omia asioitasi, joten muiden pitää yrittää hoitaa ne puolestasi. Jos he eivät hoida niitä sinun mielestäsi sinun haluamallasi tavalla, niin helpoimmalla pääset jos hoidat ne itse. Aika simppeliä, eikös?

Vuokranantaja soitti yhdesti sinulle, miksi et soittanut takaisin kun näit soiton tulleen? Vai eikö kännykkä tallentanut numeroa? Ennen lankapuhelinten aikaan, joista suuri osa ei edes näyttänyt, saati tallentanut soittajan numeroa mihinkään, oli normaalia missata joku puhelu, jos soittaja ei soittanut kuin kerran, nykyään tuo harvoin on ongelmana. Nykyää yhä käytössä olevat lankapuhelimetkin osaavat jo tallentaa numero- ja soittotietoja.

Miksi sinun piti odottaa maksumuistutusta? Jos sinulla oli rahaa maksaa, niin kyllä rästit voi hoitaa pois ilman muistutustakin, sillä vanhalla maksutiedolla/viivakoodilla tms.

Mitä se muistutus asiaa muuttaa muuten kuin että yleensä siihen tulee lisäksi päälle muistutusmaksu, jos taas laskunsa on hoitanut kuntoon jo ennen muistutusmaksua (siis vaikka viikon-pari myöhässä), sen maksumuistutuksen voi yleisesti ottaen heittää suoraan roskakoriin, eikä muistutusmaksustakaan tarvitse välittää (tämä yleensä mainitaan ko. muistutuksen yhteydessä).

Itse kerran epähuomiossa maksoin erään toistuvan jäsenmaksun väärän kuukauden viivakoodilla, jolloin se kuukausi joka minun piti maksaa jäi välistä. Heti kun tajusin asian (päivän-parin sisällä alitajunta sai minut tarkistamaan asian) otin yhteyttä maksun saajaan, kerroin mitä tuli tehtyä ja tarkistin että onko tilanteessa ongelmia että maksan sitten tämän kuun maksun vasta ensikuussa. Eipä kuulemma ollut.

Sinä sovit tapaavasi vuokranantajasi seuraavana päivänä sen jälkeen kun hän sai sinut kiinni mummosi kautta, mutta et sitten mennyt, koska tuli yllätystöitä. Soititko tai laitoitko hänelle viestiä että et pääse tapaamiseen, tai pahoittelitko sitä edes heti myöhemmin heti kuin tilanne salli, ennen kuin annoit parin viikon vierähtää?

Vai onko elämäsi ja työsi TOSIAAN niiiiin kiireistä, ettei ehdi YHTÄ 3 MINUUTIN PUHELUA missään välissä hoitaa?

Kuten useampi jo vastasikin, et ehkä ole alaikäinen lainsäädännöllisesti, mutta tunnut kyllä käyttäytyvän kuin sellainen. Fyysinen ikä voi täyttää täysi-ikäisyyden määritteen, mutta henkinen ei. Ehkäpä juuri siksi muut joutuvat soittelemaan vanhemmillesi, että saavat niitä SINUN asioitasi hoidettua eteenpäin.

Jos nyt ajattelet asian ihan loppuun asti, niin otat siitä opiksesi ja tiedät miten hoitaa asiasi vastaisuudessa, jolloin vastaavia tilanteita ei enää tule eteen.

Se että nyt soitettiin porukoillesi on aika lievää, koska vuokrasopparista riippuen sinut olisi voitu potkia pihalle sen takia ettet hoida asioitasi ja maksujasi tai sitten laittaa muuten ulosottoon, jolloin olisit voinut saada esim. maksuhäiriömerkinnän. Mitenkähän vanhempasi olisivat suhtautuneet silloin?

Onhan se ikävää että porukkasi vedettiin mukaan, mutta kyllä pahemminkin olisi voinut käydä.

Ja ajattele hetki myös sen toisen pään tilannetta kun ensin sinä jätät maksusi hoitamatta, sitten et vastaa puhelimeesi, sitten skippaat sovitut tapaamiset ja odottelet sitten muutamia viikkoja, josko jotain tapahtuisi (eli joku muu kuin sinä tekisit asialle jotain). Siellä toisessakin päässä voi ihmisillä olla muitakin töitä ja tekemistä, kuin metsästää ja paapoa yhtä ongelmatapausta.

• 111222

Mutku kaupungin vuokra-asuntojen vuokrarästeistä EI SOITELA, ne lähtee maksumuistutuksina AUTOMAATTISESTI

• jhgfrtyuygbnjk

siksi että olet täysi-ikäinen ... sinä itse maksat laskusi ajallaan. jos on voittamattomia esteitä, niin otat heti yhteyttä maksun saajaan. Se on sitä aikuisuutta.

• 14+13
        111222 kirjoitti:

Mutku kaupungin vuokra-asuntojen vuokrarästeistä EI SOITELA, ne lähtee maksumuistutuksina AUTOMAATTISESTI

MUTKU vuokra pitää maksaa. Mieluiten ajallaan.
        Sitä jos ei vielä tiedä, turha muuttaa omilleen.

• Mainos provottaja
        111222 kirjoitti:

... josta voi päätellä jotakin alkuperäisestä viestistä. Suomi24:n toimituksen tapa nostaa provoimmat viestit näytille toimii juuri niin kuin sen pitääkin eli syntyy kilpailua sen tehokkaimmin vastauksia keräävän viestin laatimisesta.

Arvoisat kirjoittelijat. Jokainen ylös nostettu provoketju tuottaa Suomi24:lle noin 6000 sivun latauskertaa ja aivan yhtä monta mainosbannereiden latauskertaa. Ylläpitoa kiinnostaa vain se, että keskustelussa lakia ei rikota kovin törkeästi ja että mainosbannereita ladataan. Niin, ja että mainosbannereita ladataan ja että mainosbannereita ladataan. Muulla ei ole merkitystä.

• Vuokran antajalla EI ole oikeutta soittaa sinun asioissa kenellekään muulle kuin sinulle tai viranomaisille.

• didi.

No virheistä voi ottaa opiksi - en enää ikinä vuokraa kaupungilta vuokra-asuntoa, ja maksan aina ekana vuokramenot.. -.-" Olisin vaan miettinyt, että onko mulla oikeutta valittaa johonkin kun hän kertoo työnkautta selville saamiaan asioita eteenpäin.. ilman lupaa..

• 55rttrtrnbbnbn

kaupunkia syytät omasta sössimisestäsi?

• äääärrrrggg

olisit onnellinen että ei ole potkinut sinua pihalle. Jos olisin vuokranantajasi minä olisin jo potkinut.

• Pysy kaupungilla

Kannattaa ihan pysyä kaupungin vuokralla tuolla vastuuntunnolla. Kaikkialta muualta olisit saanut jo häädön. 2 kk on raja meillä, jonka jälkeen on tasan kaksi viikkoa aikaa hoitaa koko rästi, kerralla, ja jos ei, niin kadulle on matka. Tavarat kyllä kannetaan puolesta ulos :)
        Eikä auta selittelyt eikä soiteta mummolle. Joissain paikoissa se riipastaan heti takuista, menee perintään, ja mistä sinä nyt mitään 3 kk takuita saisitkaan. Siinähän selvittelet sitten häätöä ja oikeusjuttua jne. jne. kyllä tuo mummolle soittaminen on ollut tutun palvelusta vielä, sinua on paapottu. Et ole saanut varoituksia etkä häätöä, kuten olisi kuulunut, vaan tutut ovat yrittäneet auttaa lasta.

Tässä nähdään kyllä miten väärin se on. Karhunpalvelus: olisi pitänyt laittaa muistutukseen, häätövaroitus ja nakata kadulle. Siitä sinä olisit oppinut.
        Nyt syytät muita, ja otat vain näennäisesti oman vastuusi, oikeasti käyttäydyt kuin lapsi, syytät muita ja luulet että he ovat jotenkin velkaa sinulle. Kehtaat valittaa jostain puhelin soitosta ja luulet pääseväsi muualla helpommalla.
        Sinulla ei tosiaankaan ole mitään oikeutta valittaa yhtään mistään. Pidä suusi kiinni ja hoida jatkossa asiasi niin, ettei ole mitään eteenpäin kerrottavaa.

Virheistä sopii ottaa opiksi, mutta ota koko vastuu itsellesi. Hävetä pitääkin ja noloahan se onkin kun soitellaan ympäriinsä: se olkoon oikein.

• joko luottotiedoton

Sinulla ei ole mitään syytä valittaa mihinkään. Sinusta on syytä valittaa.

• romanov

Tuskin kaupungin vuokraisäntä mummullesi soittelee. Eiköhän sieltä vaan karhukirjeitä tule eikä soittoja. Vedätystä taas..

• Vuokranantaja
        55rttrtrnbbnbn kirjoitti:

kaupunkia syytät omasta sössimisestäsi?

Kaupunkia tai ketä tahansa muuta on helppo syyttää omistakin virheistä. Se tuntuu olevan tämän päivän nuorten asenne. Vaikka olisivat mitä mokanneet ja ihan itse, niin vika on muissa ja muiden pitää kantaa vastuu. Aloittaja vaikuttaa juuri siltä tyypiltä, jolle tulee vielä isoja ongelmia, kun se varsinainen aikuisuus alkaa.

Aloittajalle: vuokranantajasi on menetellyt erittäin hyvin sinun kannaltasi. He olisivat voineet antaa homman mennä jo suoraan häätöön ja perintään. Maksuhäiriömerkinnän kanssa et sitten enää saakaan asuntoa yksityiseltä vuokranantajalta ja asuntolainankin voit unohtaa. Nyt kannattaisi painua sinne kaupungin vuokravälitykseen ja kiittää siitä, kuinka joustavia he ovat sinua kohtaan olleet.

• setävaan neuvoo

Hyvä, jos opit virheestäsi.ihmettelen kuitenkin edelleen , miten HÄN voi kysellä puheimella vuokran perään noin tiukkaan, jos asunto on kaipungin, koska sieltä EI soitella perään vaan laitetaan 4 - 6 kk kuluttua muistutus ja sitten ulosottoon jos ei oteta yhteyttä... tiän, koska olen joutunut seuraamaan näitä tapauksia AIKA läheltä, useammassa kunnassa. Itsellä on oma talo.Periaatteessa en näille sukulaisnuorille ole tarjonnu rahaa, koska se menee johonkin muuhun.Mitä väliä enää vuokrilla, kun on jo maksuhäiriöitä,kyllä sossu maksaa kun menee luukulle itkemään.... Sun tilanne on, et jos jätät vuokrat maksamatta jatkossa joudut kierteeseen, jossa muutat kunnasta toiseen kun et enää jostain saa asuntoa rästien takia, ja sana kiertää myös yksityisile vuokranantajille ...:)) tässä on yks tapaus tällanenkin lähellä.

• Voi teiniä

Mikään ei kiellä soittamasta kenenkään vanhemmille. Olisi eri asia jos soittaisi ja valehtelisi, mutta tosiasioiden kertomista, edes täysi-ikäisestä, ei mikään laki kiellä.

Kuten joku jo sanoikin, kasva aikuiseksi. Jos käyttäydyt kuin lapsi, sinua kohdellaan kuin lasta. Jos teet virheen tai mokaat, SELVITÄ asia itse äläkä vain odota maksumuistutuksia ja vuokranantajan soittoa! Uskomatonta saamattomuutta, ja vielä uskomattomampaa että syytät vieläkin vuokranantajaa kun itselläsi olisi ollut viikko/kuukausitolkulla aikaa selvittää ja selittää itse asiasi ja sopia maksuista.

• 20 v aikuinen? HAH

Selvästi huomaa että olet vältellyt oikein vuokranantajaa. kahden kuukauden vuokrat rästissä, et vastaa puheluun, et osaa soittaa puhelimella vuokranantajalle ja sopia asioista. Sit rupeat tilittämään että kun mummus saa soiton siltä. Vastaa apina siihen puhelimees, ei se turhaan sulle soittele. Tiedät hyvin miksi sua yritetään tavoittaan. ei se sun vuokranmaksu mihinkään häviä. rupesiko joku uusi riepu kaupassa himottaan vai uusi laukku? vai oliko ryyppyreissu kallis? Opettele nyt heti se että se vuokra maksetaan aina ensimmäisenä. Turha sun on tänne tulla itkemään kuka soitti kenelle. Ota vastuu siitä itsenäisyydestäsi niin eivät soittele iskälle ja äiskälle ja vielä mummillekin sun tekemättömistä asioista.

• piiskaasulle

Jos sopii menevänsä huomenna tapaamaan eikä menkään ja ottaa yhteyttä vasta kahden viikon päästä niin on todellakin syytä ottaa yhteyttä vanhempiin. Ei noin hoideta mitään asioita.

Ottakaa ihmiset se puhelin käteen ja soittakaa ja neuvotelkaa maksut tai tapaamiset tai mitä hyvänsä. Vain lapsi työntää pään pensaaseen eikä edes soita ilmoittaakseen, että nyt on työkiireitä mutta tavataan parin viikon päästä.

• sdsdsplowlkj

Kaupungin vuokra-asunto? Taidat asua kovin pienessä kaupungissa jos kaupungin vuokra-asioita hoitava henkilö tietää mummon tai vanhempien puhelinnumerot. Taidat asua jossain tukiasunnossa sosiaalitoimen kautta ja nyt sosiaalitoimi yrittää saada hoidettua asiat niin ettei sulta mene kämppä alta. Kunnan viranomaiset tuskin soittelevat täysi-ikäisen asioista ja sopimuksista sukulaisille. Olet nyt tainnut jättää kertomatta jotain. 20 vuotiaalta voisi jo edellyttää vastuullisempaa käytöstä kuin tarinasi kertoo.

• juttuaseurannut

SAMAA MIELTÄ, rassu yrittää vain hakee huomiota.mut valehtelemalla tekee itestään vaan tosi tyhmän, kaikkien silmissä :D Kertosit mikä tää juttu oikeesti on, kiinnostaa oikeesti.

• Laamakuiskaaja

Eihän tuo ihan fiksua ole, mutta ei laitontakaan. Toisaalta ketjun aloittajan toiminta on ollut kohtalaisen tyhmää. Siinä mummolle ja vanhemille soittamisten välillä kun oli kaksi viikkoa, olisi luullut aikaa löytyvän soittamiselle vaikka kahvi- tai ruokatauolla.

Vuokra kun on toistuvaissuoritus jolla on sopimuksen mukainen eräpäivä, siitä ei tarvitse lähettää maksumuistutusta, se on vuokralaisen itsensä huolehdittava maksusta ajallaan, tai jos ei kykene maksamaan, niin itse otettava mahdollismman pian yhteyttä vuokranantajaan ja yritettävä neuvotella myöhemmästä maksuajankohdasta.

Kaksi maksamatonta vuokraa katsotaan toistuvaksi laiminlyönniksi, se on silloin vuokrasopimuksen purkuperuste. Lisäksi kun vuokrasopimus puretaan toistuvasti maksamattomien vuorien takia niin vuokranantajan ei tarvitse antaa edes varoitusta.

Jos vuokranantajasi olisi ollut inhottavampi, ensimmäinen yhteydenotto sieltäpäin olisi ollut ilmoitus puretusta vuokrasopimuksesta , usein se toimitetaan haastemiehen avulla, hän kyllä tulee vaikka työpaikalle tuomaan haasteen jos ei kotoa tavoita.

Eli jos haluaa pitää katon pään päällä, niin nuo vuokra-asiat pitää hoitaa hyvin, ja ongelmatilanteissa oltava itse aktiivinen.

• sdsdsplowlkj

Odottelit "muistutusmaksuja"? Meinasitko että kaupunki lähettää sulle rahaa vuokran maksua varten? Vai tarkoititko maksumuistutuksia? Epäilitkö että kaupungin tilinumero on vaihtunut etkä uskaltanut maksaa rästivuokria samalle tilille kuin aiempia vuokria? Normaalit ihmiset ilmoittavat etukäteen jos eivät pääse sovittuun tapaamiseen tai jos unohtavat niin ottavat yhteyttä mahdollisimman nopeasti.

• nopeinmahdollinen1kk

Mahdollisimman nopeasti on yleensä noin kuukausi, jos on rahat juotu eikä ole rahaa ladata puhelimeen saldoa ja etäisyydet ovat niin suuret että terveys ei kestä kävellä kymmeniä kilometrejä eikä omistan minkään kaltaista kulkuneuvoa.

Hyvin yleinen mahdollisimman nopeasti on tuo 1 kuukausi, jos elää työmarkkinatuella.

• kmkmlaxäööa

tyyppi vaan ei viittinyt soittaa takasin, olis voinut soittaa omasta kännykästä, mummon kännykästä tai kolmen eri työpaikan puhelimesta. ehkä pääsee mummon tai vanhempien luo takasin jos oma kämppä menee alta. työmarkkinatuella ei oo varaa vetkutella yhtän ylimääräistä. karenssit iskee heti päälle ja ulosottomies kolkuttelee. luottotiedot on menny eikä kukaan huoli vuokralaiseksi.

• Sinun ongelmasi

Miksi vuokranantajasi ei saisi soittaa vanhemmillesi? Kuka tahansa saa soittaa vanhemmillesi, eivät he tarvitse siihen sinun lupaasi.

Ihmeen pitkäpinnainen vuokranantaja. Normikäytäntö olisi se että vuokrasopimus puretaan ja sinut häädetään asunnosta, jos jo kahden kuukauden vuokrat on maksamatta.

Sinun tässä kuuluisi soittaa vuokraisännälle ja yrittää sopia maksuaikaa.

Et ole näköjään oppinut ottamaan mitään vastuuta tekemisistäsi, jos odotat että vuokrananja hoitaa ongelmasi.

• klnio

Huono provo..

• nolla-nolla

perinnässä on käytettävä kaikki keinot jos joku yrittää sutkata vuokranmaksussa!

• ajallaan

ihan oikein että soitti, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

• Toivottavasti otit opiksesi!

• VUOKRAT MAKSETTAVA

ON AIVAN SELVÄÄ, ETTÄ VUOKRAT ON MAKASETTA SOVITUSTI.

JOS VUOKRALAINEN RIKKOO VUOKRANMAKSU-SOPIMUKSENSA, NIIN KENKÄÄ HETI.

EI VUOKRANANTAJA OLE MIKÄÄN SOSIAALIAVUSTAJA.

• eräs----

Ole iloinen että noin vähällä olet selvinyyt. Pian on häätö edessä tuollaisesta temppuilusta. Viestistäsi saa käsityksen että kysessä on yksityinen vuokranantaja, mutta kuitenkin odotat kirjettä kaupungilta. Miksi?

Jätä vaan kostoksi loputkin vuokrat maksamatta. Sillä tavalla on parasta toimia kun on noin tyhmä vuokranantaja:)

• unkko

Vanhemmat olivat tietysti taakaamassa sinun vuokranmaksukykysi ,vuokrasopimuksessa .

• .

Todennäköisesti vielä suosittelemassa ja hankkimassa asuntoa luuserille, siksi on luonnollista, että ottivat yhteyttä mummoon ja vanhempiin.

• ._.

Vuokranantaja soitti vanhemmillesi eikä alkanut häätämään. Aika kiltti mies.

• 715

Ei kun se on nainen , vuokranantaja nimittäin.

• LUUSERI

OLET HETI NUORELLA IÄLLÄSI HYVÄ LUUSERIN ALKU.
      ET KAI LUULE, ETTÄ VUOKRIA VOI JÄTTÄÄ MAKSAMATTA.

• maanpakolainen

Kolmen tyttären isänä tiedän ja olen kokenut, että nykyisin erityisesti tyttölapset opetetaan siihen uskoon, että he saavat tehdä mitä tahansa ja aina joku muu vastaa.
        Jos vanhemmat yrittävät kaasvattaa lapsiaan vastuuseen, siihen puuttuvat sosiaalivitanomaiset ja lapset siirretään vastuuttomaan lastenkotiin!
        Koko yhteiskunnstamme on kadonnut naisten vastuu, sillä heille on jaeltu vain oikeuksia ja miehet pannaan vastuuseen kaikesta.

Siksi kohta puolet miespuolisista Suomen kansalaisista asuu jo ulkomailla!
        Mitenköhäm nämä feministikaartimme pärjäisivät, jos loputkin miehet muuttaisivat pois.
        Laivamatka esim Viroon ei maksa kuin n 20 € ja siellä asuminen on lähes ilmaista ja naisetkin on naisia!

• unikuva-71

voi hyvänen aika. kun vuokralaista ei tavoiteta, kuten tässä tapauksessa on yritetty, niin silloin otetaan yhteys siihen hlöön, joka luultavasti saa ko. ihmisen kiinni. kannattaa maksaa vuokra ajallaan ja välttyy tälläiseltä. ja tuo 'ympäri kylää' on tässä tapauksessa todella liioiteltu ilmaisu. ehkä tämä opettaa laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen. vuokranantaja on yleensä hyvin ymmärtäväinen, kun ilmoittaa ajoissa että vuokra myöhästyy ja sovitaan uusi maksupäivä. taitaa olla kyseessä taas näitä vapaan kasvatuksen hedelmiä....

• velvollisuudet

Kyllä vuokralaisen velvollisuuksiin kuuluu maksaa vuokra ajallaan. Et ole luotettava vuokralainen.laittasin vuokranantajanasi heti irtisanomisen päälle.Nyt hän odotti takuuvuokrien ajan! Onneksi sellaiset ovat vuokranantajan turvana.

• tellanova

kyllä on ihan oikein!!!
      jos asut vuokra asunnossa sinun pitää siitä maksaa myös ja ajallaan !!!
      ei se onnistu että jättää vuokrat maksamatta ja asuu ku herran pellossa ,,ensin maksat asumisesta sitten sähköt , veden ja sitten vasta muut menot ,, näin se vain menee !!

• Näin se menee

Kyllä juttu on nyt niin ikävästi, että kun jätät asiasi kahdeksikin viikoksi maksamatta, sinun on turha kysellä että oliko lupaa soitella. Lupa tuli siinä vaiheessa kun et itse asiaan tarttunut.
      Ota opiksesi äläkä marise täällä joutavia. Nyt on aika ottaa lusikka kauniiseen käteen ja todeta että niin makaa kuin petaa. Ja älä enää ikinä päästä asioita tuohon malliin.

• Älä valita,vaan hoid

Tässä asiassa, olipas taas aloitus, on tasan yksi asia, mikä nyt jokaisen omilleen muuttavan pitäisi painaa kalloonsa:
      Vuokra maksetaan ensin.

Ei ole selityksiä, läpinöitä, ja on turha itkeä soitteluista. Ei ole lässyn, lässyn olin kipeä, ei ole seli-seli, en pystynyt. Vuokra maksetaan aina ensin, että asunto säilyy. Se on nyt ihan ensimmäinen asia, mikä jokaikisen lapsukaisen ja aikuisen on syytä oppia. Pummilla ei eletä, asioista ei lintsata ja se on omaksi parhaaksi. Aikuisena ei odoteta aina muiden pelastavan, ja 20 ikävuoden jälkeen, vanhempien ei tarvitse edes millään moraalisella velvollisuudella tukea eikä auttaa. Kenenkään ei tarvitse. Olet omillasi ja se siitä.
      Vuokra maksetaan aina ensin.

Ensin maksetaan vuokra, sitten varmistetaan sähkö (ja vesi) ja sitten ruoka.
      Sitten tulee puhelin ja mahdolliset lainan lyhennykset.
      Myös ruoka ja taloustavarat varmistetaan.
      Ennen sitä ei mennä bileisiin, ei osteta kaljaa, ei yhtäkään vaatekappaletta ja jos täytyy kävellä niin sitten täytyy. Ei ostetan autoon bensaa, ei tuhlata pullakahviin kahvilassa, ei käydä maccärissä, eikä tuhlata mihinkään. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos sitten taas rahat ei riitä, niin ne ei riitä. Kaikkea ei saa mitä haluaa ja tervetuloa aikuiseksi. Elämä on täysin epäreilua, jotkut saa ja jotkut ei. Jos kuulut siihen ryhmään, joka ei, niin sitten ei. Sinä elät sitten sen mukaan. Ja nyyh, nyyh. Sen mukaan eletään mitä ITSELLÄ on rahaa, ei sen mukaan mitä muilla on.

"Parit vuokrat maksamatta..."
      No tosiaan omaa tyhmyyttä. Tyhmyyttä ja syvää sellaista tosiaankin. Nyt sitten itkee aloittaja, ellei vain taas ole joku provo-aloitus, muka parista puhelin soitosta. "Olin aikeissa mennä asiaa hoitamaan..." jaa, jaa, ihanko aikeissa olit??
      Olisi pitänyt olla aikeissa antaa sinulle jo häätö tuossa vaiheessa: monesta paikasta saa!
      Lapsi taas asialla.
      Hoitaisi asiansa niin ei tulisi soittoja. Ja selityksiä tuli alhaalla ja on muka huonot välit ja ties mitä. Lässyti, lässyti.
      HOITAKAA ASIANNE oikein.
      - Vuokrat
      - sähkö, vesi, ruoka, talous
      - puhelin
      - muut
      - Ei pikavippejä
      - Pitäkään aina kaikki lainat minimissä, säästäkää ennemmin pidempään
      - Eläkää omien varojenne mukaan
      - Ostakaa pikkuhiljaa, säästäkää tai hankkikaa sitten parempi ammatti ja varmempi työ tai perustakaa firma ja tehkää se niin huolella ja suunnitelmallisesti että se menestyy.

Jos olette toimineet toisin, nyt on hyvä hetki aloittaa asioiden korjaaminen. Pitkäjänteisesti ja perustavanlaatuisesti. Ensimmäinen muutos on asenne!
      Mukavaa kesän jatkoa kaikille.

• hei tollo

maksut ja laskut pitää maksaa!! niin se vaan menee!!ja ainahan voit luikkia kotiin takas äidin helmoihin jos normaali elämä ei onnistu.

• Oisko aika aikuistua

Häpeäisit, jätät vuokrat maksamatta ja tulet tänne parkumaan. Jutussasi on kyllä niin paljon ristiriitaisuuksia, että taitaa olla pelkkä "provo"

• pissismeininkiö

ihan oikein teki vuokranantaja, maksa se vuokras taikka mee muualle vinkumaan....

• hohhoijaa

KASVA AIKUISEKSI

1 Vuokran maksu
      2 Sähkölasku
      sitten muut, pysyy katto pään päällä

toisilla se aikuistuminen kestää

• IHMETT

Tuokin osoittaa ,että olet täysi kakara. Kirjoitat tänne ja haet huomiota omien
      töppäilykssiesi vuoksi. Naurettava ajatuskin jättää vuokrat maksamatta ja alkaa
      itkemään joissain sivuilla pitääkö vuokra maksaa.

miten sinä poloinen kuvittelet ,että vuokranantajat pystyy itse selviytymään
      vuokrista ,jos tuollaisia t.....a asuu heidän asunnossaan. HÄPEÄ.

• krix.

Muistitko kommunikoida vuokranantajan kanssa siitä, ettet saavu sovittuun tapaamiseen tai "aiot" mennä hän joskus tapaamaan? Ymmärrät varmasti, ettei vuokranantaja ole meedio. Koska vuokranantaja ei ole meedio etkä vastaa yhteydenottopyyntöihin niin tottakai hän pyrkii jotain kautta sinut tavoittamaan.

• acri cola

Asut kaupungin vuokra-asunnossa ? Oletan ,koska odotat kaupungilta maksumuistutuksia.

Tuskin kaupungin virkamiehet alkavat soittelemaan 'mummuille' joten joko valehtelet tai et osaa ilmaista ongelmaasi selkokielellä.

• Yualle

On kyl. Tyypillistä on, että omat vanhemmat joutuu hillottaan vielä 20:siä mimmei.

• jiipeeeee

Eli: Et ole ollut vuokranantajaasi yhteyksissä 2kk. Vuokranantaja on ottanut yhteyttä vanhempiisi, koska on luullut, että sinulle on tapahtunut jotain? Kun hän on kuullut, että olet elossa, on hän samalla kertonut tilanteen. Toinen vaihtoehto olisi ollut se, että hän tulee avaimilla sisälle.
      .

• riorita

Jos olet asunut vuokra-asunnossasi vasta puoli vuotta ja nyt on jo parit vuokrat maksamatta [vai olisikohan useampikin). Miltä luulet vuokranantajastasi tuntuvan, kun saa tuollaisen vuokralaisen. Kerropa mihin hänen sinun mielestäsi pitäisi ottaa yhteyttä. Et vastaa puhelimeen ja jos vastaat, et pidä lupauksiasi. Ei ole mikään syy, että jouduit menemään töihin. Sinun olisi pitänyt itse ottaa yhteyttä vuokranantajaasi ja selvittää asia. Ei se ole mikään ratkaisu, että odotat karhukirjettä vuokranantajalta. Olet vielä todella lapsellinen ja tosi välinpitämätön, jos noin hoidat asioitasi
      En todellakaan toivo, että minuun otettaisiin yhteyttä lasteni maksamattomista laskuista, mutta parempi sekin kuin että he joutuisivat velkakierteeseen. Tosin toivoisin heidän keskustelevan itse kanssani, ennenkuin päästäisivät tilanteensa tuohon kuin sinä.
      Ryhdistäydy ja hoida asiasi välittömästi kuntoon.

• kyllästynyt123

miks näihin provoihin pittää toisten kuluttaa aikaansa? antaa pellejen pelleillä ihan yksinään ilman vastauksia!! ehkä ne sit lopettaa ku kukaan ei huomioi ennää

• tyhmäpää

on vaan oikeuksia, ei velvollisuuksia.....

• yksityiset pahoja

mulle yksityinen vuokranantaja soitti eka et kuukaus aikaa etsiä asunto,hän tarvitsee itse asuntoa,kun aikoo jäädä suomeen sit se soittaa 2 viikon jäleen,kun olen paniikissa etsimässä pieneltä paikkakunnalta asuntoa,et saan jäädä! siis mitä vittua!!??

• ....................

Hm? Onko vuokrasopimuksessasi erikseen maininta että irtisanomisaika on noin lyhyt? Käsittääkseni irtisanomisaika vuokranantajan puolelta on yleensä 3 kk jos vuorasuhde on kestänyt alle vuoden, ja 6 kk jos vuokrasuhde on kestänyt uli vuoden. Lisäksi irtisanominen on aina tehtävä kirjallisesti, pelkkä puhelu ei riitä.

Sinänsähän vuokranantajalla ei ole erikseen tarvetta selitellä miksei hän tarvinnutkaan asuntoasi. Ole nyt vain tyytyväinen että sait pitää kämppäsi.

• pikkumyy
        .................... kirjoitti:

Hm? Onko vuokrasopimuksessasi erikseen maininta että irtisanomisaika on noin lyhyt? Käsittääkseni irtisanomisaika vuokranantajan puolelta on yleensä 3 kk jos vuorasuhde on kestänyt alle vuoden, ja 6 kk jos vuokrasuhde on kestänyt uli vuoden. Lisäksi irtisanominen on aina tehtävä kirjallisesti, pelkkä puhelu ei riitä.

Sinänsähän vuokranantajalla ei ole erikseen tarvetta selitellä miksei hän tarvinnutkaan asuntoasi. Ole nyt vain tyytyväinen että sait pitää kämppäsi.

Irtisanomisaika vuokra-asunnosta vaihtelee. Se voi olla 1 kk ja irtisanomisajasta voi sopia eri tavoin. Mutta asia kirjataan vuokrasopimukseen.
        Mulla on 1 kk:n irtisanomisaika, joka pätee puolin ja toisin. Eikä asunnosssa asumisen pituus muuta sopimuksessa olevan irtisanomisajan pituutta.

• Järki hoi

Tulko mieleesi että soita ja kerrot vuokranantajalle koska tulet käymää jos tuli este?
      toko vuokranantaja on kiinnostunut vuokrastasi ja selvästi olet aika leväperäinen näissä raha-asioissa. Vuokra meksetaan päivälleen eli jos tulot epäsäännölliste pitää muitaa ja jos tulot säännölliste automaattimakuun vaan! Valitat ihan turhasta hoida asiasi!!!!!

• seli seli..

Seli seli, olet saanut täällä kunnon rökityksen ja se on oikein sinulle.
      Mistä nämä nuoret ovat oppineet että he voivat jättää vuokrat maksamatta
      ja sitten kilahtaa kun saavat tuntea mitä oikeasti tapahtuu kun lusmuilee
      ja selittelee tyhmiä selityksiä.. kun on pitänyt käydä töissä, niin kaikkien joilla
      edes on työpaikka. Oikein olisi todella ollut että olisit saanut samantien kenkää,
      olisit edes oppinut, tai niin ainakin luulisin, että numero yksi aina ja ikuisesti on
      se v...n ( sinun mielestä ) vuokra. Et näköjään osaa edes arvostaa että olet saanut
      asunnon kaupungilta, siinäkin kasvun paikka. Monta mokaa joudut vielä tekemään
      ennenkuin kasvat aikuiseksi ! Ota elämäsi kontrolliin niin säästyt monelta murheelta. Tai, eikun iske päätäsi seinään, silloin jopa saatat oppia jotakin !

• curling-kasvatusta

Vähän samanlaista viestiä on tullut myös työmarkkinoita. Osa nuorista ajattelee että töihin ei tarvi mennä joka päivä. Kuvittelevat että töistä voi vain jäädä pois ja ainoa seuraus on se että siltä päivältä ei saa palkkaa.

Tämä on sitä curling-kasvatusta. Vanhemmat ovat hoitaneet nuoren kaikki asiat ja nuorilta puuttuu täysin kyky vasta omista asioistaan.

• ajallaan

Jos vuokran antaja odottanut kk:den ekaa vuokraa, niin kun sinusta tai toisestakaan vuokrasta ei kuulu mitään .On silloin selvääkin että ottaa vanhempiisi yhteyttä jos sinua ei tavoita.Luuletko et vuokranantajilla on aikaa alkaa odotteloon koska otat yhteyttä heillä on asunnosta jatkuvat kulut ja he hoitavat ne joka kk:si AJALLAAN.Jos et pysty maksamaan olisi reilumpaa soittaa ja sopia asia kun et jättää vaan maksamatta.Tällä tavoin kun olet menetellyt aiheutat harmia muillekkin jotka haluaa vuorata asunnon koska vuokranantajat pelkäävät et nuoret jättää vuokrat rästiin.Laskut pitää aina pyrkiä maksamaan ajallaan.Ihmettelen vuokranantajaa mä olisin sinut irtisanonut asunnosta enkä antanut toista mahdollisuutta.Pääsit kun koira veräjästä ja vielä viitsit valittaa.Ei hän välejäsi vanhempiisi tuhonnut VAAN SINÄ ITSE. Taidat olla hällä väliä tyyppi joka vähät veisaa neuvoista ja opetuksista kun noin otti itsetunnolle vanhempien kuultua velkarästeistäsi HÄPEÄISIT EDES.

• camillo

Vuokraspimuksessa mainitaan maksupäivä, samoin vuokra´vakuus on asetettu vuokrien laiminlyöntien varalle, mikäli sopimusta rikotaan on vuoraajalla okeus kuitata vuokara ko takuista sekö irtisanoa vuorkrasopimus jopa hakeä häätöä asunnosta jos maksuja ei suoriteta, vuokraajalla itsellään on ko. asunnosta maksettava yhtövuokra sekä mahdoliset lainakulut/korko

• Olipas törkee vuokranantaja..Ei sitten taida ihan hyväntekeväisyyttä harrastaa. Oletkos ajatellut että hänelle koituu kuluja..yhtiövastike ja verot nyt ainakin.. niin ja tietysti puh.kulut kun joutuu metsästämään sinunlaisia tyyppejä.
      Minä olisin nostanut jo kamasi pihalle.. seurauksista huolimatta ja sinulle kengän kuvan perseelle..

• chill outt

Älä maksa vuoraa.Näin pystyt asumaan aivan ilmaiseksi jonkin aikaa.Pyydä kaverisi kylään ja osta alkoholia säästyneillä rahoilla.Se helpottaa paineita ja vähentä stressiä jonka tyhmä vuokranantaja on aiheuttanut.

• vastuunt. nuori nain

Ensinnäkin, jos maksukykyä ei heti tililläsi maksun aikaan ole, opettele soittamaan laskuttajalle ja sopimaan uusi maksu päivä. Todella typerää minun mielestä odottaa sitä maksumuistutusta, sillä laskutus ei aina ole kaikissa paikoissa ajantasalla. Jos vuokranantajan ensimmäisestä yhteydenotosta on kulunut jo kaksi viikkoa ja olet vielä luvannut käydä seuraavana päivänä häntä tapaamssa asian tiimoilta, etkä ole mennyt taikka ilmoittanut esteestä. Niin turha valittaa, jos hän tuossa ajassa ottaa yhteyttä vanhempiisi. ihan sillä että saa perittyä maksujasi. Tuollaisesta käyttäytymisestä se häätökin asunnosta tulee hyvin äkkiä. Järki käteen.
      Itse olen jo 16-vuotiaasta vastannut täysin omasta taloudestani. Asiat ollut aina kunnossa, ei maksuhäiriöitä. Ota opiksesi, eläkä marise tiällä. Kaikki on siun käyttäytymisen tulosta.

• Yualle

Hmm..., miksi ikäsi on tässä asiassa merkityksellinen?

Taas joku toimituksen tekaisema aloitus :>

• voivoi oi

Jos olet niin huolimaton, että et hoida velvoitteitasi ajallaan, niin älä valita.

• j

Pitäskö tehdä niin kuin on sovittu...eli maksaa vuokra ajallaann. Kannattaa opetella elämään HALOOOOOO !!!!!!

• Taas looseri

Ihan oikein teki. Olis vielä laittanut ilmoituksen lehteen. Turhaan tänne itket, jos et osaa asioitasi hoitaa. Jos on riittävän vanha asumaan yksin niin lienee on riittävän kypsä maksamaan vuokrat. Jäljenpänä valitat, että olit kipeä, oli muita maksuja. Hehh heh hee... tosi hyviä syitä jättää vuokra maksamatta. Tuollaisia voisi nimittää loisiksi, jotka luulevat olevansa jotakin ja että maailma hyppii heidän mukaan. No elämä opettaa.............

• Vuokrakämpän omistaj

2 kuukautta maksamatta vuokraa !!! Tuossa vaiheessa jo kaikki keinot ovat sallittuja. Jos olisit edes vähän miettinyt, niin varmaan ymmärtäisit, että toisen siivellä ei eletä. Jos ei pysty kuukauden vuokraa maksamaan, niin sitten kannattaa jo alkaa etsiä toista asuntoa. Ärsyttää tollaset pummit, jotka käyttää vuokranantajia hyväksi. Puhumattakaan kieroista pummeista, jotka alkavat riitauttaa vuokralla asumisen. Vuokranantajalla pitäisi olla oikeus heittää kuukauden maksamattomista vuokrista tavarat pihalle. Kyllä niitä pelastusarmeijan asuntoloita pummeille löytyy.

• ettänäin 2000

Heh
      parikymppinenkö aikuinen nykyäään kun ei osaa edes vuokriaan maksaa :DDDDDDDDDDDDDDD voih voih kun iskä ja äiskä joutuvat kirjoittajan vuokrat maksamaan voih voih plääh pläääh siitä alkaa oman elämän rakentaminen kun ei edes vuokriaan saa maksettua hihi hihi ihih DDDDDDDDD)))))))))))))))))))))))))))))

• Vuora-asuntoja

Hei ole tyytyväinen ! Minä olisin laittanut Ulosottoon jo !
      Häätöä sinulle !!!
      Olet tosi lasellinen kubn vierität syyn vuokran antajalle oman
      laimminlyönnin takia , se vain turvaa saatavat sillä !

• savumerkkejä puusta

Minun vuokranantaja (yksityinen) lähetteli tekstareita ja kirjeitä vanhemmilleni ja ne eivät koskeneet edes vuokranmaksua vaan ihan muuta paskanjauhantaa. Yhden kerran vuokranmaksu oli 9 päivää myöhässä niin vuokranantaja uhkaili irtisanomisella ja häädöllä virkavallan avustuksella. Ja myöhemmin toteutti irtisanomisen joka osoitettiin laittomaksi. Sain pienen korvauksen mutta eihän se kaikkea korvannut,muuttoa sun muuta, mutta olkoon.

• hohhoijaa

joo ja mun vuokraantaja (pilalle hemmoteltu 28 vuotias naine) kuvitteli että saa käydä asunnossa miloin haluaa..muutaman kerran kävi omilla avaimilla ja sen jälkeen poliisi/lakimies puuttui asiaan..
        Vuokra oli 2 pvää myöhässä ja siitä kauhea valitus..puhelin soi yötä päivää..jne.
        sitten kun maksoin vuokran 15 päivää ennen eräpäivää -taas puhelin /sähköposti lauloi EI KUULEMMA SAA MAKSAA VUOKRAA ETUKÄTEEN KOSKA HÄN EI OSAA SITTEN LASKEA MISTÄ TULOT ON TULLUT!!!Kaupunki ei soittele maksumuistuksia-lähettää vain laskuja ja sitten laittaa häädön toimeen..
        Tämä ex-vuokranantaja myös sanoi määräaikaisen sopimuksen irti kesken ajan ilman oikeuden päätöstä ja se peruttiin lakitoimistossa..onkohan savumerkkejä puusta tavannut saman vuokranantajan kuin minä?? kuulostaa käytös vähän samalta!!!eipäs siis aina haukuta vuokralaista!!!!!!

• ututututututy

Ymmärätkö yhtään, että olet asunut 2 kk ilmaiseksi toisen omistamassa asunnossa ja sitten täällä annat kaikenlaisia selityksiä asialle.

On aivan oikein, että vuokraaja yrittää omaistesi kautta herättää sinutkin elämän realiteetteihin, eli sinunkin vapaamatkustamisen maksaa joku muu.

Minua ainakin hävettäisi jos en saisi vuokriani maksettua välinpitämättömyyttäni.

• yksi muiden puolesta

ei tuo vielä mitään vuokranantajani varasto oy murtautui varastooni varasti kaiken arvokkaan ja rikkoi kaiken muun onkos tämä oikein asiasta tehty poliisitutkinta mutta asia ei näy etenevän

• toinen uhri

omavarasto oy helsingistä mäkelänkadulla

• ex vuokranantaja

JOs poliisille selvisi, ettet ole hoitanut vuokriasi, ei poliisi haluakaan puuttua asiaan, sillä olet menettänyt oikeutesi rikkomalla allekirjoittamaasi vuokrasopimusta!
        Taitavat nämä vuokravarastojen käyttäjätkin olla juuri niitä luusereita, jotka ovat joutuneet tavaroineen pihalle jo entisten laiminlyöntiensä takia, joten asia ei kuulu poliisille ,ellei vuokranantaja niin vaadi lähetettyään ensin haasteen vuokralaiselle! Poliisi sitten auttaa häädössä, missä voi tavaroita rikkoontuakin, koska niitä ei ole velvollisuus mitenkään varjella!

• Vuokralla asuva

No kyllä sinä aika tyhmä olet jos luulet vuokralla asuessasi että voit oikeesti jättää vuokrat maksamatta...ja oottaa että tulee vaan karhuja..Luuseri mikä luuseri....

• t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

älä siinä kitaja,mäki luulin nuorena ja yksinkertaisena,et vuokria ei tarvi maksaa,ja 2 erää jäi multaki rästiin,nii vuokranantaja tuli sakin kans ja paiskas mun huonekalut parvekkeelta alas,nii et maksa pois vaa,,,,....

• onneksi omassa

Vuokra on maksu asumispalvelusta ja se pitää maksaa joka ikinen kuukausi. Jos yksi jää maksamattaa, niin seuraavaksi pitää maksaa kaksi, se maksamaton ei katoa mihinkkään.

Vuokra on useimmille kaikkein suurin kuukausittainen juokseva meno ja sen kanssa on kuses-sa jos niitä alkaa jäädä maksamatta. Kaksi maksamatonta vuokraa oikeuttaaa vuokrasuhteen purkuun ja häätöön, jolloin asunnosta on lähdettävä heti, ilman irtisanomisaikoja.

Omistusasunnossa asuva voi pankin kanssa sopia lyhennysvapaata, mutta silloinkin pitää maksaa lainan korot ja tietysti vastike, mutta vuokralla ei sovita vuokravapaita, ne tulee joka kuukausi maksuun ja korottukset vielä vuosittain.

Kun itse jouduin pari vuotta sitten lomautetuksi, niin totesin että olisin ollut vuokralla ihan lirissä, tuolloin asia hoitui lyhennysvapaalla, jolla kk-menot tippu tuloja vastaaviksi.

• Ei pahalla...

Vuokranantajana olisin tehnyt ihan samoin, liiketoimintaa -ei mitään muuta. Ilmeisesti olet niin "lapsen kengissä", että on ollut ainoa vaihtoehto. Sorry

• dkghdhpp

Kerta vuokranantajasi oli soitellut sulle etkä ole vastannut ja jättänyt vuokrat maksamatta, tottakai sillon on pakko ilmoittaa vanhemmillesi. Vai oisko ollu parempi että menetät vaikka asuntosi. ? Miten voi olla edes jäänyt maksamatta vuokrat. En tajua. Jos kerran jääny maksamatta vahingossa sen kyllä ymmärtää.

• asiat kuntoon

Saa soittaa vanhemmillesi ja pitääkin soittaa jos et ole maksanut vuokraa kuukausiin . Odota vaan niin kohta tulee häätö asunnosta pois . Kiva palata takaisin äidin ja isän huomaan . Tämä on hyvä opetus sinulle . Seuraavasta asunnosta huolehdit varmaankin paremmin .

• häms

Olen odottanut k a u p u n g i l t a muistutusmaksuja. Minkä kaupungin vuokrarästeistä soitellaan sukulaisille ?????? Kerava ? Takahikiä ? Onpa hyvää palvelua, monessa kaupungissa terveyskeskusmaksutkin laitetaan perintätoimistolle.

• Ou!

Kannattaisiko hakea jostain kenties apua, tai mennä töihin jos ei pysty vuokriaan hoitamaan ensinnäkään? Tai vaikka juhlia ja shoppailla vähän vähemmän?
        Todellakin itse soittaisin vuokranantajana jotta rahani saisin.. tai hommaisin vuokralaisen vanhan tilalle joka hoitaa vuokranmaksun säännöllisesti.

• irsku

Jos sä ei ole vielä aikuistunut kaikkein parasta oli soitto sinun vanhemmille.Ihan oikein teki vuokranantaja ja ei tarvitse odottaa muistutusmaksuja ,sä itse muistat mutta et maksa.

• Vuokranantaja

Ootko idiootti miettiny miten tyhmää on jättää vuokrat maksamatta? Toivottavasti se heittää sut tukasta pihalle!

• justjoo!

Vastuuntunnotonta touhua sanon minä. sanoit että olet omaa tyhmyyttä jättänyt pari vuokraa maksamatta, todennäköisesti joudut kämpästä pihalle jos useamman kerran jää vuokrat maksamatta. Siihen ei enää selittelyt sitten autakaan. Ei kukaan vuokraa asuntoaan sellaiselle jolta saa odotella vuokran maksuja. Jopa vuokranmaksussa on eräpäivät ja todennäköisesti se lukee myös vuokrasopimuksessa

• viseman85
    • Myös vuokranantaja

Aivan oikein teki vuokranantajasi ottaessaan yhteyttä sukuusi. Olet nimittäin selvästikin hemmoteltu huituli, joka ei halua, eikä osaa hoitaa asioitaan. Toivottavasti sukusi opettaa sinulle miten tätä elämää eletään.

• HÄPEÄ JO

ETTÄS ILKEÄT VIELÄ TÄNNE TULLA NARISEMAAN. oIKEUS OLISI OLLUT TULLA JO HETI, JA VISKATA RYYSYS PIHALLE, TÄYS LUSMUILIJA. TUOMMOSET P----T PITÄIS LAITTAA JOHONKIN PAKKOTYÖLAITOKSEEN, EIKÄ VETELEHTIMÄÄN ILMAISEKSI TOISTEN ASUNNOISSA!

• vuokranantaja xx

olisit maksanut vuokrasi ni ei tarvis itkeä. Hyvä että soitti vanhemmille jos oot noin lapsellinen ettet hoida asioitas, kaljaan ja tupakkaan varmaan riitti rahaa muttei vuokraan. Pihalle vaan ja muuta vanhempies luo asumaan jos ne elättäisi, ettei vieraiden tarvi. Kehtaat vielä täällä itkeä kaltoin kohteluas. Toivottavasti vuokranantaja laittaa perintään niin muistat ainakin seuraavat 20 vuotta jättänees vuokrat maksamatta. Taidat olla sitä tyyppiä, että toisissa on aina vika muttei koskaan itessä

• Justjoo!

Ja vielä pieni lisäys. Jos oikein huono tuuri käy sulle niin sun seuraava vuokra-isäntäs soittaa edelliselle ja arvaa vaan vuokraako sulle asuntoa kun kuulee että vuokrat jää maksamatta

• Näin se menee...

Vuokranantajan olisi pitänyt soittaa Maistraattiin ja ehdottaa kakaralle edunvalvojaa, sillä jos ei kykene huolehtimaan siitä että on katto pään päällä tarvitsee kaitsijaa.

• tiesitkö.

Kun allekirjoitat vuokrasopimuksen, sitoudut maksamaan vuokraa joka kuukausi! Näin se vaan on. Mikäli rikot sopimusta, on vuokranantajalla oikeus purkaa sopimus. Se, että hän soitti vanhemmillesi, on tietysti aika ihmeellinen valinta.

Kaikissa maksuvaikeuksissa pitäisi ensisijaisesti pyrkiä sopimaan vuokranantajan kanssa.

• Haloo!?!

Eikö laskuista ja maksuista tule yleensä maksumuistutus jos jättää maksamatta. Tuskin vuokra poikkeava tapaus tässä asiassa on. Toki varmasti ensin yritetään ottaa yhteyttä. Asioista voi yleensä sopia jos on puhetaitoja ja sopimistaitoja. Suosittelisin sitä vaihtoehtoa. Häätää ei voi ennenkuin kolmen varoituksen jälkeen, eikös se niin ole? Jos nyt maksat rästissä olevat vuokrat pois ja seuraavat ajallaan, tuskinpa saat häätöä varsinkin kun on nuo takuut. Onko vuokranantaja sitten joku köyhä kun ei tajua että hirveän usein vuokralaisten kanssa tulee näitä ongelmia että et ole suinkaan ainoa, varsinkin työttömien kohdalla.

• Haloo!?!

Lisäksi on niin että vuokralaisellakin on oikeutensa, ei pelkästään vuokranantajalla. Lue sopimuksesta. Kannattaa ottaa selvää eikä heti ylimielisesti tuomita jos on joutunut vähän vaikeuksiin josta syystä vuokrat on maksamatta. Eikä varsinkaan kirjoittaa tälle palstalle.)

• Haloo!?!
        Haloo!?! kirjoitti:

Lisäksi on niin että vuokralaisellakin on oikeutensa, ei pelkästään vuokranantajalla. Lue sopimuksesta. Kannattaa ottaa selvää eikä heti ylimielisesti tuomita jos on joutunut vähän vaikeuksiin josta syystä vuokrat on maksamatta. Eikä varsinkaan kirjoittaa tälle palstalle.)

Eivät nämä nuoret aikuiset ole ainoita joilla näitä ongelmia välillä on. On niitä ihan paljon, paljon vanhemmillakin että katsokaa peiliin jotka moititte tätä tyttöä. Tytöllä kuitenkin on työ ja monella jotka jättävät maksamatta ei ole työtä. Hieman eroa...

• katsoppa peiliin
        Haloo!?! kirjoitti:

Eivät nämä nuoret aikuiset ole ainoita joilla näitä ongelmia välillä on. On niitä ihan paljon, paljon vanhemmillakin että katsokaa peiliin jotka moititte tätä tyttöä. Tytöllä kuitenkin on työ ja monella jotka jättävät maksamatta ei ole työtä. Hieman eroa...

Katso itse peiliin,kun et erota faktaa fiktiosta.

Täysi provohan tämä kirjoitus on.

s24 toimituksessa nauretaan teille tyhmille.

Ja niin teen minäkin..
        Hahhhaaahhhhhaaaaaa...

• ei tarvi karhuta

Suomen lain mukaan maksuita ei tarvi lähetellä muistutuksia. Laskun voi heti eräpäivän jälkeen pistää perintään ja 2kk myöhästymisstä saa luottotietohäiriömerkinnän.

2kk myöhässä olevan vuokran perusteella voi suoraan purkaa vuokrasopimuksen ja silloin pitää muuttaa heti pois tai haetaan häätöä.

• muuten ulos
        Haloo!?! kirjoitti:

Vuokralaisella on oikeus asua asunnossa ja hänen tärkein velvollisuutensa on maksaa vuokraa.

• niinpä...
        Haloo!?! kirjoitti:

Hieman eroa tosiaan...

Jos on työ ja säännölliset palkkatulot ja jättää vuokran siltikin maksamatta useammalta kuukaudelta, kertoo se jo melkoisesta välinpitämättömyydestä. Tai no ilmeisesti tässä tapauksessa ehkä enemmänkin siitä, että aloittaja ei taida ihan vielä olla kypsä asumaan omillaan ja hoitamaan asioitaan kuten kuuluu.

• pikkumyy

Ei häätöön aina kolmea varoitusta tarvita. Vuokra on maksettava ja jos toistuvasti jättää maksamatta, lähtö tulee. Et taida tietää, että vuokranantajlla on omistamastaan asunnosta menonsa ja vuokra kattaa osan niistä. Et voi missään asua, ellet korvaa asumista.Vaikka sulla olisi oma asunto, maksat yhtiövastikkeen jne.lainan lisäksi.

Työtön voi kysellä sosiaalitoimistosta ja Kelalta apua, jotta säilyttää asuntonsa. Aika usein on muutettava edullisempaan asuntoon.

• sivusta seurailija

EI köyhä VAAN ottanut tiukan linjan, koska on kokenut saman ennenkin, ehkä uskonut näiden ruikuttajien( äidin kullannuppujen selityksiä) ja jäänyt nuolemaan näppejään( varmasti yksityinen, kunnalta tulee muistutus/häätöuhkalappu).Ei kenenkään tarvi olla hyväntekijä.JA jos olis ollu oikeesti tiukka paikka luulis alottajan osanneen mennä soskaan sieltähän saa apuja jos on hätä,Vaik kynnys sinne menoon on aika korkea.Mut oikeessa hädässä kanattaa käyttää.Alottaja vain on tuhlannu rahat pietykseen ja niihin niin ihkun kivoihin kuteisiin.Nyt kun ei vanhemmat enää ole määräämässä rahankäytöstä.No, edestään sen löytää...jos asuu pienellä paikkakunnalla, on vaikeaa jatkossa saada asuntoa SANA KIERTÄÄ. edessä on muutto toiselle paikkakunnalle...ja sit seuraavalle....

• vuokralainen

MIelestäni on todella väärin että täysi-ikäisen ihmisen vanhemmille aletaan soittelemaan ja mummollekin vielä, asioista jotka eivät muille, edes sukulaisille tai perheelle kuulu. Sinähän olet asunnon vuokrannut eivätkä mummosi tai vanhempasi.
      Itse soittaisin jonnekin, vaikka kuluttajansuojaneuvontaan ja kysyisin ovatko toimineet vuokra-asunnoilla ihan laillisesti. Eivät nimittäin ole, näin uskoisin.
      Maksamattomista vuokrista voi lähettää karhukirjeen tai laittaa laskut perintätoimistoon mutta vuokranantajalla ei ole mitään oikeutta lähteä soittelemaan vanhemmillesi.
      Muistathan kuitenkin vastaisuudessa että vuokra tulee maksaa ajallaan tai ainakin saman kuun aikana ja aivan ensimmäiseksi. Itse maksan aina heti vuokran ja sitten muuta mihin rahaa jää..
      Tsemppiä ja ota oikeasti yhteyttä tuonne kuluttajasuojaan ja kysy asiaa.. joutuu vielä vuokranantaja korvausvelvolliseksi..

• kalakilo

Väärin teki vuokranantaja! Ehdottomasti! Ei heillä ole mitään oikeutta mennä soittelemaan aikuisen ihmisen vanhemmille tai isovanhemmalle. MInäkin neuvoisin ottamaan yhteyttä jonnee ja selvittämään onko vuokranantaja jopa tehnyt rikoksen soittaessaan sukuasi läpi ja kertoessaan henkilökohtaisia asioitasi-----

Muuten, mikä teitä joitakin ihmisiä vaivaa kun kirjoittelette noin vihamielisesti tänne ketjuihin? :D Kamalaa angstia ja raivoa havaittavissa tässäkin ketjussa :/ pitäisköhän ottaa muutama rauhoittava tai pysyttävä poissa palstoilta jos ette selvästikään kestä kommentoida asiallisesti? Ketjun aloittaja ei varmastikaan tänne kirjoittanut huvikseen ja odottanut että saa itsetunnon ja elämän lyttäävät hakut joiltakin luusereilta, menkää itseenne aikuiset ihmiset ja ellette ole aikuisia niin pistäkää pikku kakkonen päälle ja hakekaa keittiöstä kaakaota..

Aloittajalle vielä: Toivon että saat asiasi kuntoon ja vuokrarästit ajantasalle. Muista tästä lähin maksaa aina vuokra ensin, vaikkei rahaa jäisi muuhun.

• no voi ziisus
        kalakilo kirjoitti:

Väärin teki vuokranantaja! Ehdottomasti! Ei heillä ole mitään oikeutta mennä soittelemaan aikuisen ihmisen vanhemmille tai isovanhemmalle. MInäkin neuvoisin ottamaan yhteyttä jonnee ja selvittämään onko vuokranantaja jopa tehnyt rikoksen soittaessaan sukuasi läpi ja kertoessaan henkilökohtaisia asioitasi-----

Muuten, mikä teitä joitakin ihmisiä vaivaa kun kirjoittelette noin vihamielisesti tänne ketjuihin? :D Kamalaa angstia ja raivoa havaittavissa tässäkin ketjussa :/ pitäisköhän ottaa muutama rauhoittava tai pysyttävä poissa palstoilta jos ette selvästikään kestä kommentoida asiallisesti? Ketjun aloittaja ei varmastikaan tänne kirjoittanut huvikseen ja odottanut että saa itsetunnon ja elämän lyttäävät hakut joiltakin luusereilta, menkää itseenne aikuiset ihmiset ja ellette ole aikuisia niin pistäkää pikku kakkonen päälle ja hakekaa keittiöstä kaakaota..

Aloittajalle vielä: Toivon että saat asiasi kuntoon ja vuokrarästit ajantasalle. Muista tästä lähin maksaa aina vuokra ensin, vaikkei rahaa jäisi muuhun.

No ei todellakaan tarvita lapsilta lupaa vanhemmille soittamiseen, oletteko ihan pimeitä kun moista väitätte.

Jos vuokrat on myöhässä, eikä vuokralaista saa kiinni asian selvittämiseksi, niin on todella ystävällistä yrittää selvittää tilannetta vanhempien kautta, eikä suoraan purkaa vuokrasopimusta ja pistää ulosottoon.

Kiittämättömyys oli taas palkkiona hyvälle teolle.

Seuraavalla kerralla sitten suoraan häätö ja maksut ulosottoon.

• kilohaili
        kalakilo kirjoitti:

Lienee aikamoinen perheidylli, jos vanhemmille soittaminen on pahempi asia kuin häätö tai ulosottoon joutuminen. Oikeasti?

Häädön tai ulosoton kohdalla vanhemmat eivät sitten olisi kuulleet asiasta myöhemmin mistään? Tuo on kyllä melkoista vaivannäköä vuokranantajan puolelta yrittää tavoittaa vuokralaista edes vanhempien kautta, sen sijaan että laittaisi vain tylysti viralliset rattaat pöyrimään ja tyypin pellolle mahdollisesti maksuhäiriömerkintä persiissä, joka voi vaikeuttaa elämää todella paljon. Eipä mm. välttis tarttee yksityisiä vuokrakämppiä katsella sen jälkeen ja voi lainankin saaminen olla haastavampaa.

Voi kyynel jos ei paljon myötätuntoa heru aikuiselle lapselle jolla ei riitä kiinnostusta omien asioiden hoitamiseen ja sitten kun jättää hommat tekemättä ja muut joutuvat niitä hänen jäljiltään selvittämään, niin sitten vielä pitäisi vielä se joka yrittää niitä jälkiä korjata saada vastuuseen kun "väärin" hoitaa asiaa.

Jos et itse siivoa jälkijäsi, niin joku muu tekee sen ja ei välttämättä itselle mieluisalla tavalla. Se on vaan byy-fucking-hyy.

Onko oikeasti kumma jos ei kauheasti myötätuntoa sada niskaan jos ensin itse mokaa ihan tietoisesti ja sitten alkaa syyttelemään muita kun tulee ongelmia jotka aiheutuvat niistä omista mokista. Varmaan se vuokranantajakin ajatteli että on parempi soittaa vaikka vanhemmille kuin hankkia suoraan häätö kun ei vuokralainen ota yhteyttä tai saavu sovittuihin tapaamisiin.

Henkilöllä itsellään kun ei olekaan ollut kuin VAIVAISET 2,5kk aikaa hoitaa asiaa itse kuntoon = yksi puhelinsoitto vuokranantajalle, että saa sovittua miten homman saisi hoidettua suht. kunniallisesti kuntoon.

• piikumyy

Voi olla sun mielestä väärin, mutta et tunne tapausta. Jospa siellä onkin sopparissa vanhemmat takaajina.
        Kuluttjansuoja ei enää auta, jos on noita rästissä olevia eriä.

• veronmaksaja.....

mutta ota huomion, että tytöllä on varmaan ollu vanhemmat mukana vuokrasopimusta tehdessä ja tanneet vuokran( panneet nimensä pperiin( ehkä tytsälle otettu vuokra-asunto kun ei tule toimeenvanhempien kanssa) alottaja ei kerro kaikkea.kertoo kaiken niin että näyttää hänen olevan se kärsijä ja väärinkohdeltu.Tiedän tapauksia lie vaik yks niistä, kun "lapsukainen"on käyny kotona niin hankalaksi et on katottu paremmaksi laitaa se omaan asumaan,tietysti sillon on vanhemmat "takaamassa"Näitä alottajan kaltasia lusmuja on vain tulossa lisää.Ovat näitä vapaan kasvatuksen hedelmiä ja näiden jälkeläisiä, jotka eivät koskaan tule oppimaan vastuuta,lapsia tehdää¨n, ne hoita muut, vuokrat maksaa joku muu, rahaa saa soskan luukulta tekemättä mitään.Jos pelaa korttinsa oikein elää paremmin kuin pienipalkkaiset.ja kuka maksaa.me, työssäkäyvät veronmaksajat...

• yx

Ihan oikein usassa sun kamas olis heitetty jalkakäytävälle......
      Mietippäs kun olet töis jos työnantaja ei maksais sulle palkkaa 2 kuukaudelta!!! Vastuuta nuorinainen!!!

• Maksajana

Ehkä kannattaisi maksaa ne vuokrat ajoissa niin ei tarvitsisi vuokranantajan soitella yhtään mihinkään. Jos et itse pysty hoitamaan asuntoasioitasi, selvästi kannattaisi palata vielä sinne äidin helmoihin asustelemaan.

• Olet TÖRKEÄ!

"didi:lle"!

Olet täysin vastuuton!

Tiedätkö että se sinun vuokranantajasi on ollut todella PITKÄMIELINEN! Sillä hänkin joutuu maksamaan päivilleen yhtiövastikkeen asunnostaan, jonka on sinulle vuokrannut.

Ja vaikka hänellä olisi varallisuutta kuinkapaljon, niin se ei sinun vuokraasi mitenkään kuulu.

Muuta takaisin vanhempiesi elätettäväksi, (et ole mieleltäsi aikuinen) äläkä "loisi" vieraiden ihmisten kustannuksella.

Senlisäksi, että olet syyllistynyt törkeään laiminlyöntiin, olet myöskin ERITTÄIN TYHMÄ:(

Tuolla perusteella sinut voidaan panna ulos asunnosta ilman ulossanomista.

• Järki käteen

Juu, olisi vain pistänyt tuollasen sosiaalibummin kävelleen! Ja vuokrat ulosottoon!

• käytännön opetusta

Ilmeisesti likka on jo kotona ollu "pummi"kaikki on annettu ilmaseks, omat rahat on saanu hummata miten sattuu.Kun ovat kyllästyneen tyttö on nokkaantunu ja muuttanu omilleen, heh. Ei vaan muistanu et sillon ei olekaan äiti eikä iskä huolehtimassa juoksevista kuluista vaan ne pitäis maksaa itse, niistä rahoista jotka tulee tilille,vaatii hiukka matikkaa et ossaa jaskea pajonko jää pakollisten kulujen jälkeen hauskanpitoon.Ei paljoa luulen, harvalla 20v nuorella on isot tulot,sillä vain on opittava elämään .on aika kylmä koulu jos aiemmin on hyysätty ja maksettu kaikki,oma palkka o ollut sitä "viikkorahaa" jonka on saanut käyttää miten haluu.Ja hups, lapsukaisen laskutaito ei enää riitäkään ...KOTIIN TAKASIN ja vanhemmat opettamaan kullalle oikeeta elämää.mitä maksetaan millonkin, paljonko menee /kk pakollisiin kuluihin( eli nuori maksaa vaik aluks vanhemmille "vuokraa" ostaa ruokaa kaupasta siinä opiii hintoja, tietää mikä maksaa mitäkin, ostaa meikit ym. itse myös vaatteensa,sit miettii paljonko jää...saattaapi olla liian vaikeeta, mut kannattaa yrittää....

• Tämäkin on tietysti

Suomi24:läisten tekemä provo, mutta kysytään nyt kuitenkin ;)

Olet siis jättänyt parin kuukauden vuokrat maksamatta ja odottanut
      muistutusmaksuja? Miten sinä nyt noin olet tehnyt?
      Etkö jo tuossa iässä tiedä, että vuokrat täytyy aina maksaa ajallaan.

En näe tässä mitään ongelmaa vuokranantajan puolelta ja sinun
      kannattaa muuttaa tapojasi, jos jossain haluat asua.

• Kyllä vain

Moi!

Ajattelin nyt osallistua tähän keskusteluun.

a) Aika moni ei maksa vuokria ajoissa.

b) Yksityishenkilölle se on pahempi juttu, kuin kaupungille tai firmalle.

c) Yleensä vuokra-antajalla on ne takuurahat tätä tilannetta varten.

d) Kirjeellä tosiaan olisi voinut eka lähestyä asiaa.

Sitten asiaan, niin olen tässä seurannut keskustelua ja olen samaa mieltä, että moni nuori sortuu just tähän, että ei välitä maksaa vuokraa ajoissa tai muitakaan laskuja. Se on kyllä yksi tärkeimpiä asioita mitä pitäisi vanhemmat opettaa lapselle, mutta kuka sen opettaa? Mielestäni tässä yhteiskunta just alkanut voimaan pahoin, kun omat vanhemmat on narkkareita,alkoholisteja yms. Aika monia esim. tiedän tälläisestä, että lapsi vaa jätetään ilman minkään tason kasvatusta pihalle kämpästä. Noh nyt en tiedä taustoista ja ilmeisesti, jos vanhemmat on ottanut nenille asiasta, niin ovat tiedostaneet sun pystyvän hoitaa asiat paremmin ja ei se tosiaan kuulu olla, niin että sinä odotat otetaanko suhun yhtettä? Vaan otat itse yhteyttä vuokra-antajaan. Olen silti sitä mieltä, että syy ja seuraus on kyllä kasvatuksessa. Annetaan liian löysät rajat, jos rajoja on lainkaan......

• shunshinen

On totisinta totta että vuokra pitää hoitaa joka kuukausi, se on ensimmäinen elinehto ellei halua katuojassa koisia. Mutta; epäilen että vuokranantaja on tehnyt todella väärin kun meni soittamaan perheellesi ja kertomaan sun asioista. Älä päästä tuota vuokranantajaa vähällä. Joku jo tuolla ylempänä ehdottelikin niin ota rohkeasti yhteyttä kuluttajansuojaan ja kysy asiasta, et häviä siinä mitään.

Vuokrarästejä tahtoo nykyään olla melkein joka toisella suurinpiirtein mikä on todella ikävää koska se vaikeuttaa sitten uuden asunnon saaamista, ainakin ellei kaupungilta vuokraa..

Kaikkea hyvää aloittajalle ja kyllä se aurinko sullekin vielä shinaa :)

• hohoijakkaa
        shunshinen kirjoitti:

On totisinta totta että vuokra pitää hoitaa joka kuukausi, se on ensimmäinen elinehto ellei halua katuojassa koisia. Mutta; epäilen että vuokranantaja on tehnyt todella väärin kun meni soittamaan perheellesi ja kertomaan sun asioista. Älä päästä tuota vuokranantajaa vähällä. Joku jo tuolla ylempänä ehdottelikin niin ota rohkeasti yhteyttä kuluttajansuojaan ja kysy asiasta, et häviä siinä mitään.

Vuokrarästejä tahtoo nykyään olla melkein joka toisella suurinpiirtein mikä on todella ikävää koska se vaikeuttaa sitten uuden asunnon saaamista, ainakin ellei kaupungilta vuokraa..

Kaikkea hyvää aloittajalle ja kyllä se aurinko sullekin vielä shinaa :)

Mikään laki ei kiellä soittamasta kennelläkkään. Ålkää ryhtykö typeriksi.

• mouruamaa

Täällä on moni tuohtunut siitä että miksi eivät lähestyneet asiaa kirjeitse, vaan ikävästi ottivat yhteyttä vanhempiin, mutta tuossa on vähän se miten se kirjeellä lähestyminen tässä keississä olisi muuttanut tilannetta mitenkään?!

Kirje on lähinnä muistutus siitä että hei, herätys, äläs unohda maksaa tätä maksamatta jäänyttä maksuasi!

Mutta kun tässä tapauksessa ei AP:n itsensä mukaan ole kysymys siitä että hän olisi unohtanut maksaa vuokransa, vaan hän on omiensa sanojen mukaan tehnyt sen tyhmyyttään: "...olen odottanut kaupungilta muistutusmaksuja mutta niitä ei olo tullut."

- Eli odottanut tikku perseessä että joku muistuttaisi että maksas laskusi, jonka henkilö muistaa ja tietää jo hyvin itsekin. Mitä virkaa MUISTUKSELLA on tässä tapauksessa? Eli kerronpa tässä kirjeellä sen asian jonka tiedät jo hyvin itsekin.

Miten se postista saapunut maksumuistutus olisi muuttanut tilannetta vuokralaisen kannalta että sitä pitää ihan odottamalla odottaa? Paitsi tietysti lisännyt entisten maksamattomien päälle lisämaksun siitä muistutuksen lähettämisestä? Eli huonontanut tilannetta sen ylimääräisen lisämaksun verran.

Ei se olisi pienentänyt sitä maksettavaa pennin jeniä tai tuonut tilille maagisesti rahaa maksua varten (joka olisi hyvä syy odottaa sitä), se on vain virallinen muistutus asiasta jonka tässä tapauksessa henkilö muisti jo valmiiksi. Ne maksamattomat maksut voi ja pitää hoitaa ihan ilman muistutustakin. Ainoa hyöty muistutuslapusta on henkilölle joka on oikeasti unohtanut maksaa jonkun laskunsa.

Minä olen elämässäni saanut 3 maksumuistutusta, joista 2 on ollut aiheettomia virheitä lähettäjän päässä, kun on lähetetty laskua asiasta jota en ole koskaan saanut, tai olen esim. perunut tilauksen aiemmin/lähettänyt jo takaisin, ja sen yhden kerran ihan aiheesta kun makselin laskuläjää ja yksi laskulappu joutui omasta epähuomiostani maksettujen pinoon maksamattomana. Kun muistutus sitten tuli, löysin sen alkuperäisen sitten arkistoista ilman maksettu-tekstiä, jonka normaalisti kirjoitan paperilaskujen päälle.

Kyllähän se harmitti sitten maksaa ylimääräistä, vaikka omasta mokasta olikin kysymys ja omalla kohdalla on sen verran hyvät välit porukoihin että olisin kyllä ollut onnellinen jos olisivat vaikka ennemmin hoitaneet yhteydenoton vaikka sitten jostain syystä porukoitteni kautta, jos sillä olisin säästynyt ns. turhalta omasta tyhmyydestä sakotetaan -lisämaksulta.

Se on toki ikävää jos jollain ei ole samanlaiset välit kotopuoleen kuin vaikka minulla, mutta tässä tapauksessa tuo muistutuksen penääminen on kyllä täysin epäolennaista huutelua ja käsien heiluttelua, koska se ei ole mitenkään olennaista tilanteessa, jossa velallinen tietää ja muistaa ettei ole maksanut maksujaan.

• säootlapsi

Käyttäydy kuin aikuiset ihmiset, niin kukaan ei soita vahhemmillesi!

• äijä31

maksaisit vuokrasi niin näin ei olis päässy käymään. turha siinä nyt sit julkisesti sääliä hakee. oma vikasi alunperin.

• Vuokrat maksuun

Miksi jätit maksamatta, oma vikasi? Tottakai vuokranantaja yrittää turvata saatavansa.

• katjustka

Tottakai vuokranantajalla on oikeus periä saataviaan, varsinkin ellei vuokralaiseen saa yhteyttä mutta vanhemmille ei vain soiteta!
        Sovelias yhteydenotto olisi ollut kirje, muistutus, ovella käyminen vaikka ( vaikkei sekään ihan normaalia ) yms. mutat että soitetaan vanhemmille kuin jostain päiväkodista..
        Ihan oikeasti, muista maksaa vuokrat aina ekana, sitten muut menot. Toivon mukaan saat nyt pitää asunnon ja saat vuokrasi ajantasalle..
        Törkeetä toimintaa vuokra-asunnoilta.. Ovat varmana yhdessä siellä asuntotoimistossa pistäneet hilseiset päänsä yhteen ja saaneet kuningasidiksen soittaa vanhemmilles..

• :D
        katjustka kirjoitti:

Tottakai vuokranantajalla on oikeus periä saataviaan, varsinkin ellei vuokralaiseen saa yhteyttä mutta vanhemmille ei vain soiteta!
        Sovelias yhteydenotto olisi ollut kirje, muistutus, ovella käyminen vaikka ( vaikkei sekään ihan normaalia ) yms. mutat että soitetaan vanhemmille kuin jostain päiväkodista..
        Ihan oikeasti, muista maksaa vuokrat aina ekana, sitten muut menot. Toivon mukaan saat nyt pitää asunnon ja saat vuokrasi ajantasalle..
        Törkeetä toimintaa vuokra-asunnoilta.. Ovat varmana yhdessä siellä asuntotoimistossa pistäneet hilseiset päänsä yhteen ja saaneet kuningasidiksen soittaa vanhemmilles..

huomattavasti parempi soittaa vanhemmille kuin ulosottovirastoon.

• Häätö...
        katjustka kirjoitti:

Tavallinen tapa on purkaa vuokrasuhde ja hakea häätö.

Kyse on varmaan jostain pikkukaupungista kun nähdään noinkin paljon vaivaa ja hoidetaan toisten asioita.

• kilohaili
        katjustka kirjoitti:

Kyllä minullakin on ollut sama harhaluulo, että vaikka niille vanhemmille soittaminen olisi aina kuitenkin pienempi paha kuin suoraan ulosottovirastoon yhteydenotto.

Nii-in. Soitetaan vanhemmille kuin päiväkodista, kun täysi-ikäinen ihminen hoitaa asioitaan kuin lapsi. Onkohan mitenkään mahdollista että oma käytös vaikuttaa siihen miten sinua kohdellaan muiden taholta?

Hoidat asiasi, olet luotettava ja käyttäydyt asiallisesti > Sinua kohdellaan kuin aikuista.

Et hoida asioitasi, piiloudut pöydän alle ja annat muiden siivota jälkesi > Sinua ei kohdella aikuisena.

Mitä kylvää sen korjaa...

• moi
      Itse olen asunut tuossa skitsojen keskellä kohta jo 14-v, mutta vasta parin viime vuoden aikana vuokranantaja-akka......no, hän ei ole tehnyt mitään, mutta ne isän-
      nöitsijä ja hänen pikku käskyläisensä ovat tehneet sitäkin enemmän...vieneet MUN
      tavarani viime kesänä omasta ulkovaraston kopistani. Ja ne muut nyt paljon sottai-
      semmat ulkovaraston kopit toisten.....niitä ei ole koskaan noteerattu, vain mä olen niiden ikuinen silmätikku lopun ikääni....ja ne vei ne LUVATTA !! tiirikoivat takuulla lukonkin jotenkin auki, vaikka se on vahingoittamaton....pitää ostaa sellainen kun-
      non lukko, jossa on numerojärjestelmä, niitä pari-kolme, joka sivulle ja pidemmille osille 2, ettei enää noin pääse tapahtumaan.....tuosta toipuminen kestää, en varma-
      an toivu siitä koskaan....saavat skitsot maksaa MULLE kaiken ! tai palauttaa takas.

• Rotan pesäkö

HopeaLilja76:lle

Jospa talossa on vaikka rottasota käynnissä ja sinuakin on kehoitettu viemään turhat roinat kaatopaikalla, että saataisin rotat kuriin, etkä ole sitä kehoituksista huolimatta tehnyt?

Rotat nimittäin tykkää pesiä törkyisissä varastoissa.

• Pissis...

"Ai pitääks mun niiku maksaa vuokraa tai silleen?"
      "Pitääks mun niiku maksaa jotai vuokraa joka kuukaus?"
      "Ai enx mä niiku voi jättää jotain vuokrii roikkuu tai sillee?"

LOL XD

• tosi törkeetä

Ota hyvä nainen toinen asunto, kun sulla on NOIN TÖRKEE vuokranantaja. Siitäpähän sitten saa maistella omia soppiaan.

• karamboola

vuokranantaja ei saa missään olosuhteissa alkaa soittelemaan aikuisen naisen vanhemmille.. Pane ne vastuuseen!

• ,,,

ei kukaan ota enää vuokralle jos asukas saa merkinnän maksuhäiriöstä ...

• aikuistu

Didi hyvä,

Kyllä tässä tilanteessa sinä olet se törkeä osapuoli, kun et maksa vuokriasi.
      Kannattaa etukäteen ottaa yhteyttä vuokranantajaan, jos sinulla on maksuvaikeuksia. Itse soittelisin vaikka koko suvun läpi jos vuokria ei kuuluisi mainitsemaasi kahteen kuukauteen.

• aeaergea

Kyllähän vuokranantaja oli sinua tavoitellut, kertomasi mukaan pariinkin otteeseen. Ensin soittanut, kun nukuit etkä huomannut (?) puhelua, ja sitten mummullesi.

"Lupasin tulla tapaamaan häntä seuraavana päivänä, mutta mut hälytettiin töihin enkä päässyt tulemaan.. "

No niin, mahdoitko perua tapaamisen, vai jätitkö vain menemättä?

"Onko ihan laillista että soittelee sukulaisilleni ja kertoo asioitani ympäri kylää?"

No tuskinpa mikään lakia tätä kieltää. Lienee ihan normaalia, että jos A ei tavoita henkilöä B, niin sitten A yrittää tavoitella henkilöä C, joka mahdollisesti tuntee henkilön B.

On kyllä avutonta meininkiä.

• maksa vuokrasi

Vuokranantajalla on oikeus periä saataviaan ja sinulla on velvollisuus maksaa vuokra sovittuna aikana, joten mitäpä urputat täällä moisesta asiasta. Tyhmyydestä sakotetaan.

• just just

On kai se laillista, jos sinä annat puhelinnumerot vuokranantajalle, ei minulla ole koskaan asuntoavuokrattaessa kysytty edes vanhempieni nimiä. Ja joo, idiootti jättää asunnon maksamatta, eikä mene sovitulle tapaamiselle vuokranantajan kanssa, vielä jos on imbesille ei edes ilmoita sitä ettei ole tulossa.

• Miks ei asijoista?

Jos sattumalta oot mennyt viellä maksamaan jonkinlaisen vuokratakuu summan? Oletko? Melko usein se voi olla sellane kahdenkuun vuokra?
      tolle niin saatat saattaa jättää hyvästit sille summalle nyt jo tässävaiheessa
      Nimenomaan tonkin takia vuokranantaja ottaa takuusumman eikä siksi että,
      siinä kämpässähän taitaakin olla remonttia ees kun muutat siitä mutta älä
      tee sitä kesken sopimuksen jos hometta huoneistosta ja pysty sopimaan
      asijoista antajankaan kanssa?
      Teillä tuntuukin olevan hyvä yhteistyöhenki vuoralais/vuokranantaja suhteessa
      kun sukukin sekaantuu asijoihin?

• muumio ei maksa

jos vuokria ei ole maksettu eikä asukas vastaa puhelimeen eikä avaa oveaan, mielestäni vuokranantajalla on jopa velvollisuus ottaa yhteyttä sukulaisiin jotta saadaan tietää onko asukas kunnossa tai elossa ... viime kädessä pitää mennä viranomaisten kanssa asuntoon.

• puskalisko

hyvä provo tarpeeksi bimboilla yksityiskohdilla piristää aina

• Rahat saatava

..vanhemmat on periaatteessa elatusvelvollisia lapsen 21v. päivään saakka. Kuulostaa loogiselta soittaa vanhemmille. Meilläkin on vuokralaisia, joten toimisin varmaan samoin..

• Puppua

Elatusvelvollisuus loppuu 18 vuoteen.

Keskiasteen opiskelijan elatusvelvollisuus jatkuu aina 21 vuotiaaksi asti. Mutta siihenkään ei kuulu vuokran maksaminen, vaan ruuan ja leposijan tarjoaminen vanhemman omassa kodissa.

• Hei

Kyllä asioita hoidetaan sen kanssa joka on allekirjoittanut vuokrasopimuksen.

Nyt et ole itse menetellyt laillisesti kun olet pokennut sovitusta.

Kahden kuukauden vuokraviivästys on pitkä aika.

Kuitenkin vuokranmaksua koskevissa asioissa on kirjallinen muistutus ensin pakollinen ennen häätötoimia.

Kirjallisen häätövaroituksen tarkoitus on antaa mahdollisuus korjata virheellinen menettely ja kun se viipymättä korjataan ei häätöä voida tehdä.

Minusta kuitenkin ne jotka ovat soitelleet vanhemmille vat halunnet ajatella Sinun parastasi ja halunneet Sinusta huolehtia koska olet korkeintaan muodollisesti aikuinen ja enemmän lapsi vielä vanhempien silmissä.
      Ole siitä mieluimmin kiitollinen. Eivät ilmeisesti halua Sinua kylmästi häätää mutta jos ei vuokria tule häätö on pakko tehdä.

Ovat toimineet rakkaudellisin ajatuksin ottamalla yhteyttä vanhempiisi joten älä heitä syytä ja maksele kiltisti vuokrat, sovi vuokranantajan kanssa ja kiitä mieluimmin huolenpidosta, ja olet itse asiassa syyllinen petokseen kun olet sopinut vuokrien maksusta ja yrität asua ilmaiseksi.

yst. t. jari

• Purkuperuste

Kahden kuukauden maksamattomista vuokrista voi suoraan purkaa vuokrasopimuksen, mittään karhuja ei tarvi lähetellä eikä antaa varoituksia.

• Purkuperuste kirjoitti:

Kahden kuukauden maksamattomista vuokrista voi suoraan purkaa vuokrasopimuksen, mittään karhuja ei tarvi lähetellä eikä antaa varoituksia.

Hei

Mistähän moinen tiedo mahtaa olla peräisin. Ei näkynyt mitään hyvin perusteltua olettamusta mikä olisi todistetusti totta.

Olen Isännöitsijän Käsikirjasta lukenut että vastike- järjestys- asunnon käyttötarkoituksen suhteen on aina kirjallinen häätövaroitus pakollinen.

Mitään aika kertafunktiota ei siinä esitelty. Onhan häätövaroitus jätetty antamatta ensimmäisenkin kuukauden jälkeen.

yst. jari

• X-vuokranantaja

Hohhoijaa! Vuokra pitää maksaa ! Kuinka voit " epähuomiossa " jättää kahden kuukauden vuokrat maksamatta? On tainnut mennä lujaa bailurintamalla. Koko kirjoitelmasi oli täynnä selittelyä. EIKÖ OLE MUKAVAMPI ASIOIDA OMIEN VANHEMPIENSA, KUIN VIRANOMAISTEN KANSSA ?

• Toivotalkoot*

Maksuhäiriömerkinnät ovat suomessa kasvaneet viimeaikoina räjähdysmäisesti..
      lähde:.YLE-uutiset..

Työttömyys, osaamaton rahankäyttö, pikavipit,,ymm.. siinä kierre josta ei pääse koskaan eroon, vaan syrjäyttää yhteiskunnasta, jotkut ajautuu rikollisuuteen, jotkut jopa alkavat 'myymään itseään', joillekkin tulee päihteet elämään jolla tuhoaa itsensä lopullisesti.

Tämä on seurausta valitusta politiikasta, jota kutsutaan ns. "Paremminvoivienyhteiskunnaksi",,"Toivotalkoot",, josta Hanskapuolue Kokoomus 'on usein puhunut'..

• Nuatri

Ei ole oikeutta soittaa vanhemmilesi, mutta HÄPEÄ itse, kun et ole vuokraa vaivautunut maksamaan pariin kuukauteen, vaan itsekkäästi evännyt vuokranantajan toimeentulon. Vuokranantajalla on asunnosta kuukausittaisia kuluja, eikä hänellä ole välttämättä varaa maksaa niitä, jos on noin surkeita vuokralaisia. Vuokranantaja on mielestäni ollut kiltti ja välittävä, kun on vaivautunut ottamaan yhteyttä vahnempiisi (et selkeästi osaa huolehtia omista asioistasi), eikä ole vain hoitanut perintätoimistoa ja häätöilmoitusta ovellesi.

• ihan ite

mulla on pari kertaa käynyt, moka että on jäänyt vuokra maksamatta ja tullut muistutus, olen silloin kyllä heti ottanut vuokranantajaan yhteyttä ja sopinut että myöhästyneen vuokran maksan kahdessa erässä kahden seuraavan vuokran yhteydessä. Ja jos olen saanut tulotason laskua, etten mahd. voi ajoissa vuokraa maksaa, olen aina saanut sovittua uuden eräpäivän.

Vuokrasuhde kestänyt vuoden ja hyvin oomme saanut sovittua vuokranmaksun ja mokat olen hoitanut. Ei ole kertaakaan soittanu isäntä mun vanhemmille, vaan oon itse hoitanut vuokranmaksun eräpäivänä tai erikseen sovittuna ajankohtana.

Eikä mulla olee ikää kuin 18 vuotta, eli 17 vuotiaana oon muuttanu omaan asuntoon opiskelujen perässä.

• aina on maksettava

Varmaan kuitenkin se ystävällisempi tapa huomauttaa velvoitteistasi. Oikeastihan vuokranantajalla on mahdollisuus myös periä saataviaan, hakea oikeuden päätöstä vaikka häätöön maksamattomien vuokrien takia jne jne. Josta seuraamuksina olisi: ulosotto suoraan palkastasi sekä luottotietojen menetys - näin alkuunsa. Tietenkin voisi myös vaatia sinulta kustannuksia kaikista niistä toimista, joita velvoitteesi täyttämättä jättäminen on hänelle aiheuttanut. Joten etkö näe, hyvä nuori, kun sinua yritetään auttaa oikealle tielle...

• ssatya

ihme ettei oo sua heittäny pihalle sieltä. vuokraT MAKSETAAN AJALLAAN APINA

• Takuu henkilöt

Olisko vanhemmat tai mummosi olleet takaamassa vuokraasi.
      Silloin näille kuuluu ilmoittaa kun vuokrat on maksamatta. Koska he joutuvat maksamaan rästisi, jos et itse niitä hoida.

• aina ajallaan

Kuka sulla oli henkilötakaajana vanhemmatko.Toiseksi jos sinä olisit vuokranantaja takuulla huutaisit se on jättänyt vuokrat maksamatta.Ei pidä vuokrata jos ei kykene.Pitää ajatellatoisin päin oli kyse mistä asiasta hyvänsä.osta oma niin ei tarvi vuokrata,laitatyöpaikka on aina töitä.olet itsesi herra silloin ei tarvi muita haukkua.

• lisä selvitys

vuokrat oli maksettu kaikki mutta silti varastivat ja rikkoivat kaiken siis omavarasto oy lauttasaaressa pääpaikka mutta tämä murto tapahtui mäkelänkadulla kalliit titaani lukot oli leikattu poikki ja kaikki arvokas varastettu meni aseitakin muutama kappale luulisi poliisin olevan kiinnostunut mutta ei

• kaungunginvuokratsto

Me emme toimi kuvaamallasi tavalla.Kirjoituksesi on taaskin epämääräistä puppua. Lopettaisit jo solkkaamisen.

• me58

en puhe kaupungin vuokratoimistosta vaan omavarasto oy henkilökunnastamäkelänkatu 50 varastoista kaikesta löytyy dokumentit haluatteko nähdä

• huhhei...

Sinänsä vuokranantajalta kiltisti tehty, asian selvittämisyritysten sijaan hän olisi voinut toimittaa sinulle häätöilmoituksen, jos kerta kahden kuukauden vuokrat olivat jo rästissä. Vaikka eipähän hän nyt ympäri kylää ollut kertonut, jos vanhemmillesi oli asian selittänyt.

Tuollaisissa tapauksissa kannattaa ihan itsekin olla yhteydessä siihen vuokranantajaan. Kyllä hänelläkin on ihan ne omat kulunsa siitä sinun asuttamastasi asunnosta. Ja vuokranantaja tuskin on mikään ajatustenlukija...lupasit seuraavana päivänä mennä käymään, mutta menitkin töihin ja sitten parin viikon päästä siitä alunperin sovitusta päivästä _ajattelit_, että voisit tuossa seuraavan viikon vapaapäivänä mennä asian hoitamaan.

No, moka on jo tapahtunut, mutta koitapa hoitaa asia ja vastaisuuden varalle oppiakin jotain.

• ei vuokranantaja

Laita vuokranmaksu suoravelotukseen laskun määräpäiväksi, niin ei unohdu vuokran maksu. Kun olet vuokralla ja tehnyt vuokrasopimuksen tiettyjen sopimusten mukaan, noudata niitä. Näin ei tule harmeja. Todellakin tyhmyyttä, kun jättää laskut maksamatta ja vielä kahdesti.

• murmur**

PROVO!!! Jos asunto on vuokrattu yksityiseltä niin eihän silloin kaupunki lähetä mitään muistutuksia...yleensä ei vuokraisäntä/emäntä vuokrasopimusta tehdessä kysy vanhempien tai mummon nimeä...mitä ne kellekkään kuuluu...paitsi, JOS vanhemmat tai mummo sen asunnon pääasiallisesti vuokranneet tai tavallaan tanneet sen. Joten unohtakaa koko juttu!!

Mutta sellaisille kellä on tapana jättää vuokra maksamatta jos ei rahat meinaa riittä kaikkeen, sanoisin...EI IKINÄ KANNATA JÄTTÄÄ VUOKRAA MAKSAMATTA! Mä ainakin maksan aina ensimmäisenä vuokran ja sähkön, koska siinä on kyseessä mun KOTI ja on tärkeintä että on kattopäänpäällä. Mieluummin haen sitten vaikka seurakunnalta ruokaa (missä on ruoka jako) ja muut laskut saa jäädä maksamatta. Sillä ei ole väliä vaikka menisi ulosottoon...kunhan vain kattopäänpäällä säilyy :) Kerrankin kun jättää vuokran maksamatta niin siitä se oravanpyörä sitten alkaa ja on tosi vaikee saada sitä ajantasalle myöhemmin.

Kesän jatkoa kaikille

• Vuookraanantaaja

Aloittaja! Olet ilmeisesti täysin uusavuton pelle kun et ole maksanut vuokriasi ajoissa. Jos eka puolenvuoden aikana on kaksi vuokraa maksamatta, niin se kertoo, ettei ihminen pysty vastaamaan itse omista asioistaan. Ilmeisesti olet henkisesti vajaakuntoinen. Normaali ihminen ilmoittaa itse heti oma-aloitteisesti vuokranantajalle, jos ei pysty maksamaan vuokraansa sovittuna päivänä.

• ölm

Noin nuori tyttö voi maksaa vuokransa vaikka luonnossa. kerran kuussa ja voi unohtaa sen jälkee. merkkaat kalenteriis jokaseen kuukauteen että yks päivä o varattu vuokran maksuun ;)

pöljä

• ak

En jaksanut lukea kaikkea, mutta ... minulla nuorempana kävi kanssa niin, että unohdin maksaa vuokran. Vuokranantaja oli soittanut äidilleni ja äitini soitti sitten minulle töihin. (siihen aikaan ei ollut kännyköitä).
      Äitini oli asunut siinä asunnossa ennen minua, joten vuokranantaja oli tiennyt äitini puh. numeron. Minulla itselläni ei ollut (lanka)puhelinta. Kävi jopa kaksi kertaa sama juttu.
      Nyt asun omistusasunnossa ja joka kuukausi olen maksanut vastikkeeni ja muut laskuni.

• ak

Niin ....ja TAHALLAAN en niitä vuokria unohtanut. Siinä vaan pääsi käymään niin, että ne unohtui. Vuokran eräpäivää en muista, mutta en kai sitten tullut ajatelleksi, monesko päivä oli kunakin päivänä. Olin tuolloin reilu parikymppinen.

• asdfadfsafsdf
        ak kirjoitti:

Niin ....ja TAHALLAAN en niitä vuokria unohtanut. Siinä vaan pääsi käymään niin, että ne unohtui. Vuokran eräpäivää en muista, mutta en kai sitten tullut ajatelleksi, monesko päivä oli kunakin päivänä. Olin tuolloin reilu parikymppinen.

voit pistää maksun toistumaan kuukausittain nettipankissa, voit käyttää suoraveloitusta, voit käyttää kalenteria tai voit käyttää exceliä johon listaat kaikenlaisia tehtäviä joita sinun täytyy tehdä.

• eläminen maksaa

Luottotiedot menevät nykyään aika pienistä summista. Ja ne ovat ulosottokelpoisia minne muutatkaan.
      Kannattaako jättää maksamatta ja saada merkintä rekisteriin!

Vuokranantaja on varmaan hyvässä mielessä soittanut vanhemmillesi ja kertonut kuinka tärkeää on ettet joudu pakoilemaan vähäisiä vuokrarästejä.

• truulia

Jossain vaaditaan vuokrallekin muutettaessa takaajat, jolloin heihin otetaan yhteyttä, jos vuokraa ei makseta. Itse olen hakenut tällaista vuokra-asuntoa joskus. Oliko kenties kyseessä tällainen kämppä? Vai mistäköhän olisi vuokranantaja saanut vanhempiesi tiedot? Ei ihan kaupungin vuokrakämpän toiminnalta kuulosta tuollainen. Oletko varma, ettet ole yksityiseltä vuokrannut tai muun firman kautta?

• ölkjasdfsdfg

se voi olla jokin pieni paikkakunta.

• olet luuseri maksimi

Jaahas, ja taas yksi bilekana jolta elämänhallinta täysin hukassa. Säälittävää!

• säännöllinen

ihan oikein tehty mielestäni. Miksi kikkailet vuokranmaksusi kanssa?
      Jokaisen on ajallaan maksut maksettava, en viitsisi edes Sinuna kirjoittaa omasta mokastani. Jos pidät aikuisena itseäsi, hoida ajallaan asiasi. Vuokranantaja voi todella olla rahan tarpeessa ja laskenut menoihinsa tulona sinun rästivuokrat. Hyi hävettää puolestasi.

• hande-56

Laita se vuokrasi suoraveloitukseen niin ei tarvitse pelätä mummojen ja vanhempien soittoja. Sitä jos ei hoida aikanaan saataa rästejä tulla liikaa,mitenkäs sitä sitten.
      Ajateleppas sitä.

• vittuux itket, olisit maksanut niin ei tarttis valittaa.

• jöööå

Ei, ei saa soitella.
      Mutta parin kuukauden vuokrat maksamatta jättäminen oikeuttaa irtisanomaan vuokrasuhteen ja laittamaan laskut vaikkapa perintään....

• vääkäläinen

Parin kuukauden vuokrien maksamatta jättämisestä pitäis tulla jo kirjallinen varoitus ja kolmannen jälkeen sopimuksen voi purkaa heti. Vuokrien maksamatta jättäminen on edesvastuutonta ja toki vuokranantaja saa vanhemmillesi tai vaikka parhaalle kaverillesi asiasta ilmoittaa tai kysellä jos sun kanssa se ei ole vielä onnistunut. Etenkin jos sulla on ollut kämpässä takaajana vanhemmat niin yleensä niien rästivuokrien maksukin menee niiden kontolle (reilukerhosta päivää). Hoidapa itse vuokrasi niin ei tarvitse itkeä. Vuokranantaja ei ole tässä nyt tehnyt varsinaisesti mitään väärää, vaan sinä.

Sanonpa vaan, että niitä muistutuksia ei kannata odotella, sillä pitemmän päälle maksamattomat laskut menevät perintään ja niistä tulee maksuhäiriömerkintä. Onnea sitten niiden kanssa asunnon etsimiseen. Eipä tule kovin helpolla vastaan vuokranantajaa joka haluaa asuntoonsa maksuhäiriömerkintäisen vuokralaisen...

• tietäkää tämä

Maksamattomista vuokrista ei tarvi lähetellä muistututksia, vaan niistä seuraa suoraan vuokrasuhteen purku.

• Vuokratäti

Jos olisit minun asunnossani vuokralla, olisit jo saanut häätökirjeen.

Jos vuokralaiseni jättää vuokran maksamatta, menettää hän automaattisesti yhden kuukauden vuokran etukäteen maksamastaan takuuvuokrastaan ja saa ilmoituksen vuokrasopimuksen purkautumisesta.

Ole onnellinen, että sinulla edelleen on sinun oma kotisi, ja vuokran antajasi on huomioinut sen että olet nuori, ja välittää sen verran että yrittää saada vanhempiasi herättelemään sinua kun itse sinä et siihen vielä pysty! Hän ei ehkä halua heittää sinua pihalle, ehkä hänellä itsellään on nuori teini kotona ja tietää millaisia teinit välillä ovat.

Olisiko sinun vuorosi osoittaa aikuisuutta vuokranantajaasi kohtaan ja maksaa puuttuvat vuokrat heti pois? Tai edes yrittää löytää ratkaisu?

Haluatko muuttaa takaisin kotiin vai aikuistua?

Aikustuminen on vastuunkantamista, tässä olisi ensimmäinen hyvä kohta yrittää!

• TolloTollompiBlondi

"Noh nyt asiasta on kulunut pari viikkoa ja olin aikeissa mennä ensi viikolla vapaapäivänä ko. asiaa hoitamaan."

et sitten ollut kuitenkaan viisauttasi maksanut niitä vuokria?????

Siihen ei mene paria viikkoa.

Siihen menee sen verran aikaa kun kampaat tukkas, mietit mitä laitat päälle, ja raahustat lähimpään maksupäätepaikkaan, mikäli sinulla ei ole verkkopankkia.

Tämän jälkeen maksat vuokrasi ja silleen.

Onko vaikeaa???

• Tappi123fdsghj

Olet turha reikä.

• jornma

tappi tosi hyvin sanotu oletko sinäkin laki asian ammatilainen.

• jiorma

vuokra laissa sanotaan (pykälä 15:toistassa) että vuorkan antaja EI SAA SOITAA vuokralaisen vanhempi:lle ETES JOS VUOKRA MAKSAMATTA. ainoa kenelle saa soitaa on poliisi ketä tekee rikos ilmoituksen laki tuomarille jos vuokra on yli 4:eljä kuukautta kk myöhässä.TÄMÄ ON TOTUUS olen lukenut työni puolesta asunto lakia.

• vuooookrantaja

sä et varmaan oo lukenu ku pizzerian ruokalistaa. Turkissa on muuten eri laki kun suomessa.

• tajatajataaa
        vuooookrantaja kirjoitti:

sä et varmaan oo lukenu ku pizzerian ruokalistaa. Turkissa on muuten eri laki kun suomessa.

Joo näin. Jos ei osaa kirjoittaa ei kannata elvistellä laki opinnoilla, vai oikeen ammattilainen. En tiedä miten ravintola alalla toimitaan ja kenelle saa soittaa jos pitserian vuokrat on maksamatta, mutta. Ensinnäkin kukas sitä kieltää soittamasta ihan kenelle vaan. Vai onko vuokranantajilla vaitiolo velvollisuus niinku lääkäreillä? Toisekseen mitä varten pitää soittaa poliisille? Varmaan ne laittaa tytön rautoihin ja putkaan. Ensin pitää hakea käräjäoikeuden päätös häädöstä ja maksamattomista vuokrista ja sitte mennä ulosottoviranomaisen puheille, jotka laittaa häädön käytäntöön ja maksamattomat vuokrat perintään. Takuuvuokra ei ole vuokra, joten niitä ei vähennetä perittävistä vuokrista.

• Asiat asioina

Ei todellakaan ole, olettaen että sinä olet tehnyt henk koht vuokrasopimuksen ja henk koht (tai sos. virasto) maksanut vuokratakuun. Asioistasi kertominen muille loukkaa yksityisyyttäsi.
      Tietysti nämä ovat hankalia sosiaalisia kuvioita. Riitely johtaa helposti irtisanomiseen ja sen myötä kohdallasi katastrofiin.
      Jos vanhempasi ovat fiksuja niin anatavat myös ymmärtää, että heille soittaminen ei ole tovottua. Sinä ja vain sinä hoidat asiat vuokranatajan kanssa josko näin olet sopinut. Jos taas vanhempasi jotenkin kuvioon liittyvät, ninä taas hoidat asiat heidän kanssaan suvereenista tai olet hoitamatta.
      Yhdessä toisenlaisessa rahakuviossa eräs kaveri alkoi painostaa minua soittamalla mun kavereille ja lopulta mun tytölle. Oli pakko ilmoittaa, että jos tytölle kerrankin soittaa vielä, niin haen lähestymiskiellon. Sinun tapaukseen tämä malli ei todennäköisesti sovi, mutta pelisäännöt ovat aina periaatteessa selkät ja niiden pitää olla selkeät. Elävä elämä on toki toisenlainen, usein taitelua sosiaalisissa peleissä.
      Yritä pitää asiat asioina ja kirkkanian. Selvitä koska vuokrarahaa saat kaupungilta , milloin tekevät päätöksiä. Ilmoitat sitten vuokranatajalle.

• meni jo

ööö. Juttu oli kylläkin niin päin että tämä husvottityttö on kaupungilla vuokralla ja vuokrat on jo parilta kuulta maksamatta.

Tilanne on luultavasti ohi ja vuokrasuhde purettu.

• Laitonta monella

NONIIN lapset, Turpa rullalle! Onko oikein rikkoa Suomen lakia kun siltä tuntuu? EI! Kyllä, ei pidä jättää vuokria maksamatta... Kaikki laskut pois, jos ei pysty niin pyytää apua, helppoa. Suomi on tuossa asiassa hyvä maa asua.

-Mutta! Vuokranantaja suoraan käräjille jos Soittaa/kysyy/luovuttaa tietojasi muualle kuin Poliisi/sos.toimi/kela ym.

Jos vanhempien nimi EI ole paperissa tai muu henkilö jolle tai joka ei ole viranomaisen asia, niin käräjille!

Se on 110% varma voitto. Vuokralaisen kuuluu aina maksaa vuokra, juuh.

Mutta VUOKRANANTAJA ei jumalauta soitele ja tee mitä lystää!

Siksi meillä on laki jonka tarkoitus on estää mahdolliset rikokset. Se että vuokran antaja ottaa 3 osapuoleen yhteyttä, ilman suostumusta, on rikos.

-Muuten viestiketjussa aika härskiä juttu: "on oikein kun soittavat vanhemmillesi ja kertovat että olet vielä lapsi" .. Juuh.. kive kun terkkari soittaa porukoillesi ja kertoo että lapses ei osaa käyttää kumia? Lol :)

Laki on ja pysyy sen takia että meillä on "suoja" yksityisyydessä, ei huvin vuoksi.

Maksa ne laskut ja haasta vuokranantaja selvittelyyn/käräjille.

• Sossut maalle.

Rahojaan saa aktiivisesti periä, käytännössä kaikilla keinoilla.

Ainostaan tarkoitukseton tiedonjakamisnen on jotenkin rajoitettua.

Sukulaiselta tai vaikka naapurilta saa kysyä, jospa ilmenisi joku vuokranmaksuun vaikuttava seikka.

Kannattaa maksaa vuokransa ja olla itkemättä olemattomista asioista.

Varoa myöskin neuvontaa täällä, johtaa usein aivan vääriin lopputulemiin.

• B T W

"Olen kohta puolivuotta vuokra-asunnossani asunut 20-vuotias nainen. Minulla on jäänyt parit vuokrat maksamatta.."

Melkein puoli vuotta? Ja on jo jäänyt "parit vuokrat" maksamatta?

Tuossa tapauksessa on todella syytä soittaa vanhemmille. Että ottavat prinsessan takaisin kotiin asumaan.

BTW: vanhemmille saa soittaa, ainakaan ei ole mitään lakia joka sen estäisi. Saa soittaa myös kavereille ja puolitutuille, bussikuskille ja postinkantajalle. Ja nin edespäin.

• Anonyymi

Sitä nämä on ne oksettaa ihmisiä pajkomyynnillä poliisin ei ole kiirettä diili.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8139
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2171
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2072
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1698
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1637
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      25
      1116
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1071
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe