Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Eino Leinon päivänä

Suvi-illan vieno tuuli -

Suvi-illan vieno tuuli
huokaa vuoren alta,
hongikon polkua hopeoipi
kuuhut taivahalta.

Hiljaa huojuu korven honka,
kaukana käkö kukkuu,
vaieten astuvi vaeltaja,
mielen murhe nukkuu.

Eino Leino

20

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirre Hopeakettu

      Aika hauska runo noin niinkuin todellisuuden kannalta. Mitenkähän se tuuli huokuu vuoren alta. Taitaa tulla yli tai kiertää. On näköjään yö kun kuu hopeoi polkua, mutta kuitenkin muka käki kukkuu.
      Käki ei kuku milloinkaan yön pimeällä.

      • Uudestaan oikoluettuna :):

        Runossa ehkä huokuukin vaeltajan tunnetila, käen kukunta pimeässä ja tuulen huokaukset vuoren alta ovat kuvausta vaeltajan sielunmaisemasta. Taiteilijat näkevät ja kokevat maailmaa ja elämää hieman toisin kuin tavalliset tallaajat :). Ehkä.


      • Kirre Hopeakettu
        lusiina5 kirjoitti:

        Uudestaan oikoluettuna :):

        Runossa ehkä huokuukin vaeltajan tunnetila, käen kukunta pimeässä ja tuulen huokaukset vuoren alta ovat kuvausta vaeltajan sielunmaisemasta. Taiteilijat näkevät ja kokevat maailmaa ja elämää hieman toisin kuin tavalliset tallaajat :). Ehkä.

        Kyllä minä sen arvasin, muuten vain huvikseni ja ilokseni viisastelin.
        Leinon Eikalla on aika hyviä runoja, pidän niistä lähes kaikista.
        Elikkä mistä en pidä. No tietysti niistä joita en ole kuullut tai lukenut.


      • Kirre Hopeakettu kirjoitti:

        Kyllä minä sen arvasin, muuten vain huvikseni ja ilokseni viisastelin.
        Leinon Eikalla on aika hyviä runoja, pidän niistä lähes kaikista.
        Elikkä mistä en pidä. No tietysti niistä joita en ole kuullut tai lukenut.

        Samma här. Minäkin pidän kaikista niistä hänen runoistaan, mitä on eteen tulla tupsahtanut. Yleensä eri tarpeisiin eri elämäntilanteissa, myös laulettuna.

        http://www.youtube.com/watch?v=N5LDuzApxDk


      • lusiina5 kirjoitti:

        Samma här. Minäkin pidän kaikista niistä hänen runoistaan, mitä on eteen tulla tupsahtanut. Yleensä eri tarpeisiin eri elämäntilanteissa, myös laulettuna.

        http://www.youtube.com/watch?v=N5LDuzApxDk

        Ja tämä

        http://www.youtube.com/watch?v=m5_fiVnuAh4&feature=related


      • synkkä susi

        Mikäs ihmeen ketunretale tänne tuli. HÄIVY ei tämä ole luontopalsta


      • synkkä susi kirjoitti:

        Mikäs ihmeen ketunretale tänne tuli. HÄIVY ei tämä ole luontopalsta

        Oletkos sinä sitten IHMISSUSI? Tulitkos ulvonnallasi puolustamaan "reviiriäsi"?

        Kuunteles seuraavasta linkistä tuolta alhaalta suden/susien ulvontaa/jutustelua. Aika vaikuttavia ääniä serkuiltasi.

        http://www.tunturisusi.com/ulvonta.htm


      • seikkulila
        lusiina5 kirjoitti:

        Oletkos sinä sitten IHMISSUSI? Tulitkos ulvonnallasi puolustamaan "reviiriäsi"?

        Kuunteles seuraavasta linkistä tuolta alhaalta suden/susien ulvontaa/jutustelua. Aika vaikuttavia ääniä serkuiltasi.

        http://www.tunturisusi.com/ulvonta.htm

        Susi on kaunis eläin, mutta...huh, niin pelottava! Ei olisi kivaa tulla metsässä vastakkain, vai mitä?


      • seikkulila kirjoitti:

        Susi on kaunis eläin, mutta...huh, niin pelottava! Ei olisi kivaa tulla metsässä vastakkain, vai mitä?

        En tiedä. Ei ole koskaan tullut mieleeni että kohtaisin metsässä suden. Karhun paremminkin :) ja se on aika kunnioitettavan kokoinen otus.


      • Kirre Hopeakettu
        lusiina5 kirjoitti:

        En tiedä. Ei ole koskaan tullut mieleeni että kohtaisin metsässä suden. Karhun paremminkin :) ja se on aika kunnioitettavan kokoinen otus.

        Olen nähnyt suden luonnossa ja karhu on myös tuttaviani. Muitakin metsäneläviä.


      • siiri sinikettu
        Kirre Hopeakettu kirjoitti:

        Olen nähnyt suden luonnossa ja karhu on myös tuttaviani. Muitakin metsäneläviä.

        hei kirre oletko mies vai nainen kun nikistä ei pysty päättelemään. kirjoitatko jollain muulla nikillä muulla palstalla, olisi kiva kun tulisit joukkoon kirjoittamaa, oletko syöpäpotilas


      • läpinäkyvää
        siiri sinikettu kirjoitti:

        hei kirre oletko mies vai nainen kun nikistä ei pysty päättelemään. kirjoitatko jollain muulla nikillä muulla palstalla, olisi kiva kun tulisit joukkoon kirjoittamaa, oletko syöpäpotilas

        Kettuhan on lusiina. Kun itsensä kanssa juttelee, ei tule riitaa ;))))))))


      • Kirre Hopeakettu kirjoitti:

        Olen nähnyt suden luonnossa ja karhu on myös tuttaviani. Muitakin metsäneläviä.

        Sanovat että aläimet vaistoavat kuka on eläinten ystävä, olisko sinun kohdallasi näin. Rohkenvat tulla lähelle............................?


      • läpinäkyvää kirjoitti:

        Kettuhan on lusiina. Kun itsensä kanssa juttelee, ei tule riitaa ;))))))))

        Eipä kyllä ole kettu Lusiina, en ole koskaan nähnyt luonnossa sutta tai karhua. Ainoastaan eläinpuistossa.


      • lusiina5 kirjoitti:

        Eipä kyllä ole kettu Lusiina, en ole koskaan nähnyt luonnossa sutta tai karhua. Ainoastaan eläinpuistossa.

        Ketun olen nähnyt autosta, toinen oli jäänyt auton alle, makasi raatona tiellä, toinen juoksi auton editse, näkyi hämärissä auton valoissa.


      • hillopurkki
        läpinäkyvää kirjoitti:

        Kettuhan on lusiina. Kun itsensä kanssa juttelee, ei tule riitaa ;))))))))

        Et läpinäkyvää näytä ainakaan ruudinkeksijältä. Jos et erota noin poikkeavaa tyyliä niin ole hiljaa mongerruksinesi.
        Älä heti muuta kaikkia ketjuja riitelyksi ja älä yritä saada kaikkia lopettamaan kirjoittelua lusiina vihasi kanssa. Huomaatko että olet sairaaloisen harhainen ja uskot harhoihisi. Ymmärrä nyt ettei kaikki ole sillä tavalla sairaita joten hae hoitoa.


      • läpinäkyvää
        hillopurkki kirjoitti:

        Et läpinäkyvää näytä ainakaan ruudinkeksijältä. Jos et erota noin poikkeavaa tyyliä niin ole hiljaa mongerruksinesi.
        Älä heti muuta kaikkia ketjuja riitelyksi ja älä yritä saada kaikkia lopettamaan kirjoittelua lusiina vihasi kanssa. Huomaatko että olet sairaaloisen harhainen ja uskot harhoihisi. Ymmärrä nyt ettei kaikki ole sillä tavalla sairaita joten hae hoitoa.

        Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin ;))))))


      • 363525
        läpinäkyvää kirjoitti:

        Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin ;))))))

        harvoin sairas tajuaa tilaansa ja sinä et kuulu niihin vaan ylpeilet sillä.


    • Yks viisas kans

      Olin koiran kanssa metsässä ja nähtiin jänis? Mitäköhän se tarkoittaa????

      • Siitä vaan

        Tarkoittaiskohan sitä että siulla on aika anniton metsästyskoira :))


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe