Kokemuksia Teneriffalta

vapaudu_sun_aatteist

Hei, minkälaisia kokemuksia teillä on Teneriffalta? Sopisiko ihan ensimmäiseksi lomakohteeksi? Aikaisemmin olemme vain olleet Tukholmassa ja Tallinnassa. Ainakin vaikuttaa mielenkiintoiselta alla olevan lomakertomuksen perusteella:

http://minnematka.com/content/view/47/63/

49

7757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • los Cristianos

      sopiihan se, sillä jokainenhan on ollut jossain ensimmäitä kertaa. Lähden itse marraskuun loppupuolella pariksi viikoksi los Cristianokseen, jossa on tullut oltua jo pari kertaa, voin suositella.

    • Lämpöä siis

      Teneriffa on hyvä kohde. Joka haluaa ja jaksaa autoilla , nähtävää on. Itse menossa jouluksi Los Christianosiin ja kolmannen kerran kerran yleensä Teneriffalle.

      • Grande Cerveza

        Lämpimästi oman kokemuksen mukaan suosittelisin Puerto De La Cruzia.
        Viihtyisä paikka, nähtävyyksiä riittää: Teide, Loro Park ym...


    • Masarussa

      Teneriffa on suosikkini, hieno saari. Riippuu kysyjän iästä, vuodenajasta ja toiveista mitä osaa saaresta suosittelisin.
      Puerto de la Cruz on oma suosikkini, se on vehreä, siellä ollaan paikallisten lomassa toisin kuin etelän aurinkokohteissa. P de la Cruz on huomattavasti pilvisempi, viileämpi, mutta muutoin antoisampi kuin "tekolomakylät". Kauppoja, ruokapaikkoja on liiankin kanssa. Martinezin merivesialtaat upeat ja Loro Pargue, ehdoton must, äärellä. La Pazin puutarhakaupunginosa on kaunis ja rauhallinen kaikkine mukavuuksineen.
      Teneriffan pääkaupunki Santa Cruz ostosmahdollisuuksineen on edullisen bussimatkan päässä helposti kuljettavissa. Teide on ihan must. Retki La Gomeralle upea, luonnoltaan muistuttaa Madeiraa.
      Biletys ja nuoriso lienevät vähäisempää kuin ns. lomakylissä kuten Christianos.

      • los Cristianos

        ei kyllä ole mikään lomakylä.


    • kerro

      Vaan?

      • turkuturku

        Kyl mun miälestäni Tukholman ja Tallinnan jälkke eksoottine paikk olis Turkku!


      • Wanha

        kalastajakylä?


    • vilperi571

      Melkke kymmene v tuli tenellä matkailtua ja ei mitään moittimista sen enenpää kuin graniltakaan, missä on kait 12v tullut pyörittyä. ;)
      Makumieltymyksistä lähinnä kiinni; toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. :)
      Jos mulla olis varaa, niin lähtisin La Palmaan verestämään yli 22v vanhoja muistoja, mutta ehkä sekin päivä joskus eteen tulee. ;))

    • El Loco

      Teneriffa on upea paikka, mikäli tekee muutakin kuin istuu rannalla Los Cristianosissa. Vuokraa auto ja aja saari ympäri pariin kertaan. Nähtävää riittää. Tenskulla on monta eri kasvillisuusvyöhykettä, se on vuoristoinen, paljon kaunista rantaa, kivoja kyliä ja hyvää ruokaa. Puerto de la Cruz on paras "tukikohdaksi". Se on kaupunki jossa on nähtävää ja jossa tapahtuu.
      Pohjoisen mercedes metsät, Santa Cruz ja Teide on "pakko" nähdä.

      Jos rannalla haluat makailla, mene Los Cristianosiin. Siellä saa ruokaa jopa suomeksi.

    • Lämpöäkin

      Jossakin sitä on asuttava. Se voi olla vaikka Los Christianos ;)

    • Minä suosittelisin Kristina Katarinan (Kristina Cruises) Kanarian risteilyä. Tutustut viikossa kaikkiin seitsemään pääsaareen (tai kuuteen seitsemästä). Itse olen risteillyt 9 kertaa Kristina Reginalla ja kerran Kristina Katarinalla. Kanarialla, Länsi-Euroopassa, Välimerellä ja Afrikassa.

      • Sotavento (ei kirj.)

        Dear BB. Arvostan näkemystäsi ja mekin olemme joskus miettineet tuota saariristeilyä. Mutta kun sanot, että "tutustut viikossa kaikkiin seitsemään pääsaareen", olen asiasta eri mieltä. Se muutama hassu tunti, jonka matkaaja ehtii talloa satamakaupungin katuja ei anna koko saaresta minkäänlaista kuvaa. Olen joskus sekä Puerto de la Cruzissa ja Las Palmasissa törmännyt noihin erilaisiin risteilymatkustajiin ja niillä on karmea kiire takaisin laivalle, eli ne on niitä pieniä pyrähdyksiä, joista itsekkin kerroit talven matkakertomuksissasi. Varmasti suositeltava matkustusmuoto, jos tykkää merielämästä ja täysihoidosta.


      • Sotavento (ei kirj.) kirjoitti:

        Dear BB. Arvostan näkemystäsi ja mekin olemme joskus miettineet tuota saariristeilyä. Mutta kun sanot, että "tutustut viikossa kaikkiin seitsemään pääsaareen", olen asiasta eri mieltä. Se muutama hassu tunti, jonka matkaaja ehtii talloa satamakaupungin katuja ei anna koko saaresta minkäänlaista kuvaa. Olen joskus sekä Puerto de la Cruzissa ja Las Palmasissa törmännyt noihin erilaisiin risteilymatkustajiin ja niillä on karmea kiire takaisin laivalle, eli ne on niitä pieniä pyrähdyksiä, joista itsekkin kerroit talven matkakertomuksissasi. Varmasti suositeltava matkustusmuoto, jos tykkää merielämästä ja täysihoidosta.

        Ensinnäkin aikaa on enemmän kuin "muutama hassu tunti". Aikaa on 8 tunnista reiluun vuorokauteen. (Aikatauluihin voi tutustua www.kristinacruises.fi). Toiseksi mikään pakko ei ole talloa satamakaupungin katuja. Voit lähteä retkelle tai vuokrata auton ihan samalla tavalla kuin hotellilomalla.

        Totta on ettei edes viikon tai kahden lomallakaan saa täydellistä kuvaa ainakaan isommista saarista. Risteilyllä saa käsityksen kaikista saarista ja sen perusteella voi sitten myöhemmin valita kohteen hotellilomalle. Näin minä tein. Risteilyjen jälkeen olen ollut kaksi kertaa sekä Puerto del Carmenissa, Puerto de la Cruzissa että Maspalomasissa sekä kerran Playa del Inglesissä ja San Bartolomessa. Haaveena on joskus menneä uudelleen vuoristoon tai sitten Santa Cruz de la Palmaan. Palman saari teki minuun parhaan vaikutuksen. Seuraava kohde on kuitenkin äkkilähtö ja toivottavasti pääsen tällä kertaa Teneriffan etelä-osaan. Palmalle, Gomeralle ja Hierrolle kun ei oikein tahdo saada edullisia äkkilähtöjä.


      • ...........

        Eikös nuo risteilyt ole todella kalliita?


      • Sotavento (ei kirj.)
        blues_brother kirjoitti:

        Ensinnäkin aikaa on enemmän kuin "muutama hassu tunti". Aikaa on 8 tunnista reiluun vuorokauteen. (Aikatauluihin voi tutustua www.kristinacruises.fi). Toiseksi mikään pakko ei ole talloa satamakaupungin katuja. Voit lähteä retkelle tai vuokrata auton ihan samalla tavalla kuin hotellilomalla.

        Totta on ettei edes viikon tai kahden lomallakaan saa täydellistä kuvaa ainakaan isommista saarista. Risteilyllä saa käsityksen kaikista saarista ja sen perusteella voi sitten myöhemmin valita kohteen hotellilomalle. Näin minä tein. Risteilyjen jälkeen olen ollut kaksi kertaa sekä Puerto del Carmenissa, Puerto de la Cruzissa että Maspalomasissa sekä kerran Playa del Inglesissä ja San Bartolomessa. Haaveena on joskus menneä uudelleen vuoristoon tai sitten Santa Cruz de la Palmaan. Palman saari teki minuun parhaan vaikutuksen. Seuraava kohde on kuitenkin äkkilähtö ja toivottavasti pääsen tällä kertaa Teneriffan etelä-osaan. Palmalle, Gomeralle ja Hierrolle kun ei oikein tahdo saada edullisia äkkilähtöjä.

        Joka tapauksessa maksimissaan noin vuorokauden mittainen oleskelu per saari on hyvin rajoitettu. Se tieto mikä minulla on ja mihin liittyy myös omat kertomuksesi, on se, että liikutaan aika rajoitetulla alueella.
        Santa Cruz de la Palma ja se saari kokonaisuudessaan on kyllä hieno ja sitä "la isla bonitaa" voi suositella kenelle tahansa. Me vietimme siellä yhden unohtumattoman hääpäivämatkan uuden vuoden tietämissä jokunen vuosi sitten. Seuraavaa merkkipaalua juhlitaankin sitten Puerto de la Cruzissa, jonka osalta komppaan nimimerkkiä hanski64.


      • kippari galle
        blues_brother kirjoitti:

        Ensinnäkin aikaa on enemmän kuin "muutama hassu tunti". Aikaa on 8 tunnista reiluun vuorokauteen. (Aikatauluihin voi tutustua www.kristinacruises.fi). Toiseksi mikään pakko ei ole talloa satamakaupungin katuja. Voit lähteä retkelle tai vuokrata auton ihan samalla tavalla kuin hotellilomalla.

        Totta on ettei edes viikon tai kahden lomallakaan saa täydellistä kuvaa ainakaan isommista saarista. Risteilyllä saa käsityksen kaikista saarista ja sen perusteella voi sitten myöhemmin valita kohteen hotellilomalle. Näin minä tein. Risteilyjen jälkeen olen ollut kaksi kertaa sekä Puerto del Carmenissa, Puerto de la Cruzissa että Maspalomasissa sekä kerran Playa del Inglesissä ja San Bartolomessa. Haaveena on joskus menneä uudelleen vuoristoon tai sitten Santa Cruz de la Palmaan. Palman saari teki minuun parhaan vaikutuksen. Seuraava kohde on kuitenkin äkkilähtö ja toivottavasti pääsen tällä kertaa Teneriffan etelä-osaan. Palmalle, Gomeralle ja Hierrolle kun ei oikein tahdo saada edullisia äkkilähtöjä.

        Kiinnostaisi kuulla minkälaisia hintoja pyytävät risteilyistä, paljonko kuluu rahaa laivalla, onko täyshoito, paljonko maissa? Onko laivalla nuoria lainkaan?


      • kippari galle kirjoitti:

        Kiinnostaisi kuulla minkälaisia hintoja pyytävät risteilyistä, paljonko kuluu rahaa laivalla, onko täyshoito, paljonko maissa? Onko laivalla nuoria lainkaan?

        Laivalla on kaikenikäisiä mutta keski-ikä on tuolla 50 vuoden huitteilla. Viikon matkan listahinta on tuhannen euron luokkaa (aamiaisella). Risteilyn saa Kanarialla myös halvemmalla äkkilähtönä. Kanta-asiakkaille on myös tarjolla erilaisia tarjouksia. Viime risteilylle sain puolihoidon maksutta.

        Ainakin aiemmin pariskunta saattoi ostaa vain yhden puolihoitopaketin ja käyttää sen yhdessä. Näin jäi "tilaa" myös maissa syödylle illallisella. Kanarian risteilyllä voi maissa syödä illallisen 3 kertaa (Palmasissa, Santa Cruz de Teneriafassa ja Santa Cruz de la Palmalla. Laivalla on hyvä ruoka... tosin kallis maahintoihin verrattuna.


    • hanski64

      puerto de la cruz on kyllä kiva paikkka.ei pelkkää turisti humua vaan tavallistakin elämää löytyy. käynyt siellä ja muuallakin monta kertaa . aina vaan tykännyt siellä käydä. mielestäni yksi parhaimpia paikkoja kanarian saarilla.

    • absolutistikari

      Eikös toi Teneriffa ole vain yksi suuri turistirysä.

      • Matkailija

        Niin kuin Lontoo tai Pariisi!


      • Jacques Chirac
        Matkailija kirjoitti:

        Niin kuin Lontoo tai Pariisi!

        Niin, paitsi isompi ja vaihtelevampi. On sademetsää, mäntymetsää, valtameri, tulivuori lunta, kaupunkeja, kyliä, jne. Joet kyllä puuttuvat.


      • ValéryGiscardd'Estai
        Jacques Chirac kirjoitti:

        Niin, paitsi isompi ja vaihtelevampi. On sademetsää, mäntymetsää, valtameri, tulivuori lunta, kaupunkeja, kyliä, jne. Joet kyllä puuttuvat.

        Paitsi sateitten jälkeen vettä on niin, että meinaa astiatkin lähteä kaapista.


      • höpsistävaan
        Matkailija kirjoitti:

        Niin kuin Lontoo tai Pariisi!

        Höpö höpö. Laskehan suhteutettuna asukasmäärää hotellikapasiteetti? Kyllä Lontoo ja Pariisi jäävät kauas taakse toisin kuin Tenerfiffalla et löydä paikallisia juuri lainkaan.


      • Ket-2
        höpsistävaan kirjoitti:

        Höpö höpö. Laskehan suhteutettuna asukasmäärää hotellikapasiteetti? Kyllä Lontoo ja Pariisi jäävät kauas taakse toisin kuin Tenerfiffalla et löydä paikallisia juuri lainkaan.

        Oletko kenties kuurosokea ja hieman tyhmä?


      • Tollot pois netistä
        höpsistävaan kirjoitti:

        Höpö höpö. Laskehan suhteutettuna asukasmäärää hotellikapasiteetti? Kyllä Lontoo ja Pariisi jäävät kauas taakse toisin kuin Tenerfiffalla et löydä paikallisia juuri lainkaan.

        Teneriffalla käy n. 3.5 miljoonaa turistia/vuosi ja paikallisia on 1 milj, Pariisin metropolialueella asuu 12milj asukasta (itse kaupungissa alle 3 milj) ja turisteja on n. 30 milj. Suhteessa siis jotakuinkin saman verran.


      • höpsistävaan
        Tollot pois netistä kirjoitti:

        Teneriffalla käy n. 3.5 miljoonaa turistia/vuosi ja paikallisia on 1 milj, Pariisin metropolialueella asuu 12milj asukasta (itse kaupungissa alle 3 milj) ja turisteja on n. 30 milj. Suhteessa siis jotakuinkin saman verran.

        Oletkos itse vähän tyhmä? Pariisissa vieraileva turisti ei viivy kaupungissa kuin päivän tai viikonlopun. Teneriffalla ollaan viikko tai kaks.

        Teneriffan hotelliyöt: 3,5 miljoonaa x 10 = 35 miljoonaa
        Pariisin hotelliyöt: 30 miljonaa x 1.5 = 45 miljoonaa

        Ja sitten otetaan vertailuun, että Pariisissa on se 12 miljonaa asukasta ja Teneriffalla 1 miljoona. Kysymys kuuluu kummassa on enemmän turisteja? No siellä hemmetin turistirysä Teneriffalla pässi!


      • Turisti
        höpsistävaan kirjoitti:

        Oletkos itse vähän tyhmä? Pariisissa vieraileva turisti ei viivy kaupungissa kuin päivän tai viikonlopun. Teneriffalla ollaan viikko tai kaks.

        Teneriffan hotelliyöt: 3,5 miljoonaa x 10 = 35 miljoonaa
        Pariisin hotelliyöt: 30 miljonaa x 1.5 = 45 miljoonaa

        Ja sitten otetaan vertailuun, että Pariisissa on se 12 miljonaa asukasta ja Teneriffalla 1 miljoona. Kysymys kuuluu kummassa on enemmän turisteja? No siellä hemmetin turistirysä Teneriffalla pässi!

        Ehkä nuo päivässä Pariisin nähneet ovat samoja tolloja, jotka eivät löydä Teneriffalta paikallisia.


      • Teemuki
        höpsistävaan kirjoitti:

        Oletkos itse vähän tyhmä? Pariisissa vieraileva turisti ei viivy kaupungissa kuin päivän tai viikonlopun. Teneriffalla ollaan viikko tai kaks.

        Teneriffan hotelliyöt: 3,5 miljoonaa x 10 = 35 miljoonaa
        Pariisin hotelliyöt: 30 miljonaa x 1.5 = 45 miljoonaa

        Ja sitten otetaan vertailuun, että Pariisissa on se 12 miljonaa asukasta ja Teneriffalla 1 miljoona. Kysymys kuuluu kummassa on enemmän turisteja? No siellä hemmetin turistirysä Teneriffalla pässi!

        Joo joo, et ole käynyt kummassakaan ja silti yrität kommentoida. Tai sitten olet käyny käveleen Americasin rantakadun ja Champs Elyseen (vain riemukaarelle asti) ja kuvittelet nähnees Teneriffan ja Pariisin. Sun taytyy olla tasan 15v.


      • suomipoika vyölaukku
        höpsistävaan kirjoitti:

        Oletkos itse vähän tyhmä? Pariisissa vieraileva turisti ei viivy kaupungissa kuin päivän tai viikonlopun. Teneriffalla ollaan viikko tai kaks.

        Teneriffan hotelliyöt: 3,5 miljoonaa x 10 = 35 miljoonaa
        Pariisin hotelliyöt: 30 miljonaa x 1.5 = 45 miljoonaa

        Ja sitten otetaan vertailuun, että Pariisissa on se 12 miljonaa asukasta ja Teneriffalla 1 miljoona. Kysymys kuuluu kummassa on enemmän turisteja? No siellä hemmetin turistirysä Teneriffalla pässi!

        Pariisista ei löydy Heikin baaria :(


      • Teemuki
        suomipoika vyölaukku kirjoitti:

        Pariisista ei löydy Heikin baaria :(

        Mutta Riston baari löytyy Gare du Nordin läheltä ja monta muutakin suomalaispaikkaa esim. Montmertrelta.


      • Bonjour Paris
        Teemuki kirjoitti:

        Mutta Riston baari löytyy Gare du Nordin läheltä ja monta muutakin suomalaispaikkaa esim. Montmertrelta.

        Suomalaispaikkoja Pariisissa ovat ainakin. Estelle´s cafe ja Mille lacs. Molemmista saa todella hyvää suomalaista ruokaa mm. karjalanpaistia. Suosittelen lämpimästi.


    • Matkustavay

      Minä olen ollut Pariisissa kahdesti viikon , joten tarkennusta laskuihisi ;)

      • Teemuki

        Mitä näkemistä siellä muka on niin pitkäksi aikaa? ;-) Ai niin, eka viikkohan menee jo Louvren Seinen puoleisessa siivessä.


    • matkustava y

      Sanokaas, missä saa lämpöä talvisaikaan 5-6 tunnin lennolla! Pariisissako?

      • höpsistävaan

        Saunassa?


      • Konkolese

        Parin tunnin päässä on Kinshahsa. Riittää lämpöä viluiselle Kanarialaisellekin.


    • Residenssi y

      Pitääkös sun lentää saunaankin noin pitkä aika. Minä vain kävelen eteläsiiven saunaosastoon.

    • 7+20

      Yllätä itsesi ja valitse kunnon kaupunkiloma: kaikki tiet vievät Roomaan! Et pety!

      • mnnnnnnnnnnnnnnnnnn

        Mitä järkeä lähtee hikiseen Roomaan?


    • jämption

      Sopii ehdottomasti ekaksi kohteeksi sekä kaikkea uutta vieroksuville vyölaukkuturisteille!

      • vitsivarmaan

        Kai toi oli joku vitsi?


    • amor-amor

      Hei,
      Olen asunut Teneriffalla 20 vuoden ajan, jos joku haluaa tiedustella jotakin niin vastaan mielelläni kysymyksiin.

      • kiinnostunut ihminen

        Miten sinuun saa yhteyden, vai tarkotitko että täällä voi kysellä?


    • Kiva kun on kivaa

      Ensimmäisen lomamatkani tein Gran Canarialle viime pääsiäisenä. Olin pikkuruisessa turistirysässä Playa Tauritossa. Laaksosta ei edes päässyt kävellen mihinkään. Kerran kävimme bussilla viereisessä Moganin kylässä. Meillä oli mukana mummo ja 11-vuotias joka oli juuri saanut kipsin pois jalasta. Hotellissa oli mainio AI. Minä ja mummo söimme koko viikon hotellin ruokaa, (nam). Mies ja lapsi söivät kerran muualla.
      Kaikki vastaan tulevat hotellin asukkaat hymyilivät aina. Hotellin henkilökunta hymyili koko ajan.
      Tänä talvena vaihdetaan saarta, Teneriffalle, Fanabeehen. Tarkoituksena on liikkua enemmän. Toivottavasti kukaan ei loukkaan jalkojansa. Mummo saa ottaa taksin ylämäkeen. Menemme Siam Parkiin ja matkanjärjestäjän retkelle saaren toiselle puolelle. Mahdollisesti vuokraamme auton Teiden retkeä varten.
      Olen ihan varma, että Teneriffa sopii teille ensimmäiseksi matkakohteeksi. Omasta asenteesta se lähtee. Tuntuu siltä, että osalle paljon matkustaneista ei kelpaa mikään.
      Olimme viime kesänä viikon omatoimimatkalla Latviassa. Näimme matkan aikana "opasta" ihan yhtä paljon, kuin seuramatkallamme Tauritossa. Eli ei yhtään.

    • Anonyymi

      minkälainen tatuointi homma siel on et onks siel halvempaa ku suomessa ja onko teneriffalla myös mahollista ostaa hienoja vaatteita? ihan mielenkiinnosta kysyn

      • Anonyymi

        Inglesistä löytyy kumia ja nahkaa joka lähtöön !!!! Täällä kuumat kundit pukeutuvat kuten miehen pitääkin ja liha on heikko. Suosittelen Inglesiä kaiken kivan merkeissä. Se saattaa muuttaa elämäsi poika rakkauden ihanuuteen. Nyt hyvää yötä mussukat. Ingles vaikenee tältä yöltä.


      • Anonyymi

        Mielettömän halpaa tatuointia siellä tehdään. Mene nopeasti ja vedä kerralla itsesi täyteen tatsoja.
        Ei inhottavampaa näkyä ole näin kesäaikaan kuin nuoret naiset jotka ovat pilanneet tatuoinneilla itsensä aivan hirvittävään kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielettömän halpaa tatuointia siellä tehdään. Mene nopeasti ja vedä kerralla itsesi täyteen tatsoja.
        Ei inhottavampaa näkyä ole näin kesäaikaan kuin nuoret naiset jotka ovat pilanneet tatuoinneilla itsensä aivan hirvittävään kuntoon.

        Ketä kiinnostaa naiset tällä palstalla. Ei ketään ei yhtään ketään. Eläköön poika rakkaus nyt ja ikuisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe