Millaisessa pyörässä halvimmat vakuutuksetP

peppexx78

Olen hankkimassa ensimmäistä moottoripyörääni. Ikää 33v. Minkä tyyppisissä pyörissä halvimmat vakuutukset? Mitkä seikat vaikuttavat vakuutuksen suuruuteen? Joku 250-600cc pyörä kiinnostaa.

15

3786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • custom -97

      Suurin lienee teho/paino suhde. tehokkaissa kyykyissä maksut tähtitieteelliset, customeissa noin auton liikennevakuutuksen luokkaa. siis suoraan verrannollinen hengen lähdön riskiin.

    • ouigdqfwiu

      Virago tms. halvimmasta päästä..

    • Elvis oli kala

      Nettimotossa on moottoripyörien rekisteritunnukset. Sitten vakuutusyhtiöillä on laskurit. Nämä kun yhdistää, niin saa osviittaa tulevan vakuutuksen hinnoista.
      Vakuutuksen hintaan vaikuttaa hakijan ikä ja asuinpaikka, lisäksi teho/painosuhde alkaa olla jollain yhtiöillä erittäin viitteellinen ja yhtiöiden välillä voi olla pelkässä liikennevakuutuksessa 500€ ero vuositasolla.

    • Rojali Enfieldi

      Custompyörät ja muut rauhalliset moottoripyörät on pienillä vakuutusmaksuilla, eli NE pyörät joita EI juuri ole AVK:lla myynnissä.
      Oma kalustoni on vakuutettu Pohjolassa ja vakuutusmaksut lähinnä mopon luokkaa. Ikäni on nyt 54 vuotta, mutta omien vakuutusmaksujen suuruuteen vaikuttaa myös se, että kaikki vakuutukseni ovat Pohjolassa n. 15 moottoriajoneuvoa, muutama kiinteistö ym.

    • pöhölöhölö

      Jos haluat halvalla päästä, niin osta raskas ja pienitehoinen pyörä.

      Customit on kaikki raskaita, ja on aivan sama ostatko esim. 750 vai 1600 kuutioisen, koska niissä on teho suurinpiirtein sama. Vääntöä toki 1600 kuutoisessa on huomattavasti enemmän.

      Mulla on 600cc kyykky -02. Liikennevakuutus tais olla jotain 470e nyt ja viime vuonna 510e. Ikää on 28v.

      Äkkiä laskettuna, jos kulkisin töissä kesän ajan, vaikka 3 kuukautta, tulisi bensoissa säästöä 112,20e, kun tuo kuluttaa 4,5l/100km ja auto 10l/100km. Semmoinen raskas ja pienitehoinen customi taas kuluttaa useimmiten melkeinpä saman mitä autokin.

      • TheIrön

        883 Sportsterit menee helposti alle viiden satasella. Mut ne onkin sit vissiin tehokkaita ja kevyitä.


    • eräs tietäjä

      Eiköhän Suzuki Hayabusassa ja Rocketissaole aika halpa vakuutus koska mallieja on liikenteessä niin paljon.

    • että näin

      Onhan tuon 1400 suzukin (customin) vakuutus 350e vuodessa kallis, jos ei ole hilloa. sitten kun se kuluttaa 4,7l /100km niin onhan se 0,2l enemmän, kuin esim. 600cc kyykky. semmoisella ajettu viisi kesää.

    • tehopaino >1hv/2kg

      Bonukset vaikuttaa aika kovasti, vaan kalliit ne on autonkin vakuutukset aloittelijalle. Tosin auton käyttöaika on paljon pidempi 12 kk/vuosi.

      Kannattaa myös verrata eri yhtiöitä, ja keskittämisalennuksella voi saada hinnasta hyvän siivun pois. Ja jos vakuutuksen ottaa netistä voi saada siitäkin ekalle vuodelle -10 %.

      Kaskossa voi valita eri tasoja, nekin on kalliita.

      Jos pyörä on tehokas ja kevyt on se todennäköisesti kallis vakuuttaa, mutta myös sen vuosimalli taitaa vaikuttaa maksuihin.

      Jos 250-kuutioisetkin kiinnostaa niin ei kannata hankkia kireintä 600-kuutioista ekaksi pyöräksi. Itse ajelen CBR600F:llä, ja se on tosi kiva arkiajossakin, mutta se kuuluu justiin niihin joissa kiihtyyvys on sen pari sekuntia liian nopea.

    • sep999

      Oisko jollain tarkkoja/ toteutuneita vakuutushintoja eri pyörämalleista?

      • Ostatko sä todella

        prätkän vakuutusmaksun perusteella kun tuota kyselet?! Unohda koko harrastus et ole mikään motoristi. Joku toinen harrastus sopii sulle paremmin.


      • 70% bonukset

        Minulla on täysillä bonuksilla 600cc/80hv kasko ja liikenne n. 450.-


      • Rojali Enfieldi
        Ostatko sä todella kirjoitti:

        prätkän vakuutusmaksun perusteella kun tuota kyselet?! Unohda koko harrastus et ole mikään motoristi. Joku toinen harrastus sopii sulle paremmin.

        Kyllä vakuutusmaksun suuruuteenkin kannattaa kiinnittää huomiota hankintoja tehdessään, jos ei muuta niin vertailun vuoksi. Aika olennainen kuluerä vuosien varrella kuitenkin. Itselläni on useampi moottoripyörä vakuutuksissa ja pelkkä vakuutusyhtiöiden vertailu tuo säästöjä.
        Kyllä minä ainakin neuvon aloittelevaa motoristia vertaamaan hintoja, ettei suotta jää hyvä harrastus "shokkivakuutuksilla" aloittamatta.


    • Melko kallista

      Mulla harrikas 750e vuosi ja kone 1600cc....

    • Anonyymi

      Hondan Gold Wing 1800 ifi mulla 80 boonusta ja aina ollu pelkkä liikenne vakuutus läpi vuoden 132€.
      Pyöräillyt kolareitta vuodesta 1972..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      182
      1757
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1230
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      56
      976
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      75
      861
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      136
      841
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      42
      827
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      778
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      710
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      668
    Aihe