Ei saa pelätä työtä

johtaja söder

Ruohonleikkuu on ihan hyvä homma. Nykynuorille ei kelpaa mikään työ.

3

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Nykynuoriso nyt vaan on perseestä

• 17v poika

Ei taas yleistetä!! =D

Itse olen 17v poika, ja joka viikko kesällä kotona leikkaan nurmikon ilman palkkaa. Talvella teen lumitöitä. Teen kotitöitä melkein joka päivä ilman palkkaa (esim kuukausiraha/viikkoraha, ei tuu mitään sellasia enkätarvitse sitä palkkaa kotitöistä), sehän on ihan normaalia hommaa jota melkeen jokasen nuoren pitäs tehä ees joskus..

Itelläni on kaks työpaikkaa tällä hetkellä. Saan toisesta työpaikasta (vakituinen) vähän yli 10€/tunti, ja toisesta (kesätyöpaikasta) noin 8€/tunti. Työpaikas tulee päiväs tunteja noin 3-4, ja sitten kesätyöpaikas tunteja kertyy 5-8h. Mutta vakituisen työpaikan työpäivät on vain noin 2-3x kuukaudessa.

Eipä tässä valitettavaa ole, mukavaa ku saa tehä töitä ettei tartte maata kotona päivät pitkät ja odottaa että kaikki tulee eteen ku manulle illallinen. Saa tehdä töitä jonki asian eteen :)

Ja minulle kelpaisi paskempikin työ/palkka.. Nyt sattui käymään vaan todella hyvä tuuri tänä vuonna :)

Mutta tosi moni mun ikänen ja nuorempi valittaa ku ei löydä kesätöitä?? Kyllähän niitä on, muttakun niitä ei oteta vastaan ku pitää saada ne ja ne vklpt vapaaksi ja vähintään niin ja niin monen euron palkka ja ei liikaa tietenkään työtunteja..

Sen sanon vielä, että juuri oli (uutisissa tai lehdessä) että ei ole kovin paljoa nuoria suomalaisia marjanpoimijoita.. Suurin osa on ulkomaalaisia, koska suomalaisia ei kiinnosta tehdä sitä. Ei kiinnosta tehdä työtä josta saa palkkaa. =/

• Miltei lähihoitaja

Voi kun mukavaa, meitä nuorii yleistetään. Olkaa te muut nuoret vaan nirsoja töiden suhteen, mutta mä itse tiedän että teen paljon töitä, jotta mä pääsen sinne töihin, mikä on mun unelma.

Viime kesään ei kyllä mun rupukylä-paikkakunnalla ollut edes niitä marjanpoimijan tai ruohonleikkajan hommia. Hain viidestä eri paikasta helmikuusta asti, mutta yhteenkään en päässyt. Tein silti töitä kotona ja tuttavilla ilman palkkaa. :) Tulipa hyvä mieli!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      149
      4473
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      184
      3004
    3. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      19
      2731
    4. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      87
      2707
    5. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      126
      2357
    6. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      53
      1966
    7. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      32
      1918
    8. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1815
    9. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      10
      1583
    10. Olet ainutlaatuinen

Sinussa on jotain, jota en osaa oikein edes pukea sanoiksi. Jotain paljon syvempää, kuin ulkoinen ihanuutesi. Jotain ain
      Ikävä
      38
      1079
    Aihe