Silmä punottaa ja tuntuu kuin olisi roska silmässä ja on hieman kipeä, eli kyseessä on silmätulehdus. Silmä ei kuitenkaan rähmi eikä muuraudu umpeen. Tarvitseeko mennä jo tämän päivän aikana lääkäriin, kun huomasin oireet vasta nyt aamuna.
Vai kannattaako koittaa hoitaa ensin kotikonstein?
Iso kiitos.
silmätulehdus, nopeaa apua tarvitaan
5
1247
Vastaukset
- nahkis
Lekuriin vaan.
- Näin menee
Silmätulehdukset paranevat itsestään mutamassa päivässä.
- I c blind ppl
Ei todellakaan mene noin!
Mulla kutisi ja punoitti silmät kaksi viikkoa kunnes oli pakko mennä lääkäriin etten kaivanut silmiä ulos päästä kutinan vuoksi (olen tyyppiä joka ei juokse lääkärissä turhaan ja aiheuta pahemmassa tilanteessa oleville ihmisille jonoja). Tulehdus ei lieventynyt missään vaiheessa, se vain paheni tiettyyn pisteeseen jota enempää ei kutissut ja punoittanut. Menin lopulta lääkäriin ja sain lääkäristä tipat joita käytin jonkun hieman yli viikon ohjeen mukaan. Eivät auttaneet. Menin uudestaan lääkäriin ja sain silmävoidetta jota käytin 10pv (eli ohjeen mukaan). Silmävoide lopulta auttoi ja tulehdus hävisi kolmeksi päiväksi kokonaan (ei kutissut eikä punoittanut) mutta myöhemmin tulehdus tuli takaisin. Jos olisin mennyt heti kutinan ja punoituksen ilmettyä lääkäriin tämä tulehdus ei olisi kestänyt pitkään (tulehdus levisi liian syvälle ja laajalle tuon kahden viikon aikana).
Eli heti lääkäriin kun silmissä on silmätulehdukseen viittaavia oireita!!!
(Kärsin vieläkin silmien kutinasta ja lievästä punoituksesta, mutta joka ei haittaa elämää niin paljon kuin tuolloin ensimmäisen kahden viikon aikana. Jos tämä pahenee on pakko soittaa lääkäriin TAAS [varmaan neljäs kerta kun tulee soitettua samasta asiasta]).
- Hunaja auttaa
Hunajaa saa silmätulehduksiin ulkomaalaisista kaupoista. Itse käytän kotikonstina ihan tavallista kotimaista hunajaa vedellä laimennettuna.
- No just..
Laita vielä ruokalusikallinen sokeria perään! Haloo.
Mene silmälääkärille, todennäköisesti antibioottitipat riittävät. Mikäli tulehdus pääsee leviämään silmän sisälle (googleta endoftalmiitti), se on menoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839