silmätulehdus, nopeaa apua tarvitaan

§3+14

Silmä punottaa ja tuntuu kuin olisi roska silmässä ja on hieman kipeä, eli kyseessä on silmätulehdus. Silmä ei kuitenkaan rähmi eikä muuraudu umpeen. Tarvitseeko mennä jo tämän päivän aikana lääkäriin, kun huomasin oireet vasta nyt aamuna.
Vai kannattaako koittaa hoitaa ensin kotikonstein?
Iso kiitos.

5

1288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahkis

Lekuriin vaan.

• Näin menee

Silmätulehdukset paranevat itsestään mutamassa päivässä.

• I c blind ppl

Ei todellakaan mene noin!
        Mulla kutisi ja punoitti silmät kaksi viikkoa kunnes oli pakko mennä lääkäriin etten kaivanut silmiä ulos päästä kutinan vuoksi (olen tyyppiä joka ei juokse lääkärissä turhaan ja aiheuta pahemmassa tilanteessa oleville ihmisille jonoja). Tulehdus ei lieventynyt missään vaiheessa, se vain paheni tiettyyn pisteeseen jota enempää ei kutissut ja punoittanut. Menin lopulta lääkäriin ja sain lääkäristä tipat joita käytin jonkun hieman yli viikon ohjeen mukaan. Eivät auttaneet. Menin uudestaan lääkäriin ja sain silmävoidetta jota käytin 10pv (eli ohjeen mukaan). Silmävoide lopulta auttoi ja tulehdus hävisi kolmeksi päiväksi kokonaan (ei kutissut eikä punoittanut) mutta myöhemmin tulehdus tuli takaisin. Jos olisin mennyt heti kutinan ja punoituksen ilmettyä lääkäriin tämä tulehdus ei olisi kestänyt pitkään (tulehdus levisi liian syvälle ja laajalle tuon kahden viikon aikana).
        Eli heti lääkäriin kun silmissä on silmätulehdukseen viittaavia oireita!!!
        (Kärsin vieläkin silmien kutinasta ja lievästä punoituksesta, mutta joka ei haittaa elämää niin paljon kuin tuolloin ensimmäisen kahden viikon aikana. Jos tämä pahenee on pakko soittaa lääkäriin TAAS [varmaan neljäs kerta kun tulee soitettua samasta asiasta]).

• Hunaja auttaa

Hunajaa saa silmätulehduksiin ulkomaalaisista kaupoista. Itse käytän kotikonstina ihan tavallista kotimaista hunajaa vedellä laimennettuna.

• No just..

Laita vielä ruokalusikallinen sokeria perään! Haloo.

Mene silmälääkärille, todennäköisesti antibioottitipat riittävät. Mikäli tulehdus pääsee leviämään silmän sisälle (googleta endoftalmiitti), se on menoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6841
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe