Vanhan 30-luvulla rakennetun asunnon yksi rapattu seinä rojahti. Mikä olisi oikea tapa rakentaa uusi seinä? Vanha seinä taustalla näyttää olevan vanhan ajan massaseinä (lugano?).
Vanhan seinälle suunnittelin levittäväni tiilitasoitetta kiinnikkeeksi, jonka jälkeen ruoteet 60 sentin välein. Mikä on oikea raekoko sisäkäyttöön tulevalle laastille, josta tulisi hiertämisen jälkeen pohja seinälle levitettävälle Vetoniitille?
Sisäseinä rojahti
5
1985
Vastaukset
- masonry
Jaaha.Vaikia sanua.
Näkemättä.
Perus-TT:n olettaisi olevan aika harmitonta yleensäkin.On kyllä helposti hiottavaa ym.
Kovoo neljä vuorokautta.
Kalkkilaasteja on olemassa
Mihin seinä meni?Lattian läpi,tai muuten vaan purkautu vai?
Raekoot vähä riippuu..Ulkona tai sisällä,niin mm.kerrospaksuus vaikuttaa kuin myöskin pohja ylipäätään laastin valintaan
Mitäkö ainetta vanha seinä on?Kananpaskaa... Pohjalla on kananpaskaseinä, jonka päällä oli noin 2,6 cm rappaus, oli täysin irti seinästä. Kopautus vain niin isoja alueita tippui alas. Tavoitteena on saada sama vahvuus uudella massalla
- saneeraaja sami
Muutama säkki kispitasoitetta ja siitä useammalla karralla kasvattaa valmiiseen tasoon. Pinnasta tulee maalaus / tapetoinkelpoinen kun liippiraudalla pinnan vetää.
Mikäli epäilet tarttuvuutta voit ropata kanaverkon avuksi.
Tilanneta tuntematta on vaikea määritellä luontevinta tapaa. On näet välillä kaadettu koko seinä ja väliseinäharkoilla uutta tilalle. Toiene vaihtoehto on peltirankaa runko ja kipsilevyt molemmin puolin. Kova villa väliin jos akustiikkaa tarvii. - sdfs
Minä korjasin yhdessä kämpässä juuri samanlaisen seinän niin, että rapsutin kaikki laastit irti seinästä, sitten proppasin siihen seinään (piti muuten olla hyvälaatuiset proput) koolaukset 22 x 50 ja päälle pistin kipsilevyt.
Paksuus ei mainittavasti kasvanut ja seinästä tuli kiva alusta maalata ja tapetoida.
Jos sen seinän tasoittaisi uudestaa, niin ehdottomasti joku verkko siihen alle. Se kananpaska on niin haperoa tavaraa, että siinä pysyy huonosti mikään tasoite kiinni. Seinä saatiin kuntoon rappaamalla. Vanhan seinän tasoon ruuvit ruoteiksi, jonka jälkeen seinän kasvattamista laastilla rappaamalla. Lopputasoitus tiilitasoitteella ja vetoniitilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272044
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1041863Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy621508Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331192- 821134
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561123- 1101093
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471066Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441013