mäntylän koirapuisto oulu

kiva puistoilla.

eikö nuo ihmiset ymmärrä jos on isojen koirien puoli ja pienten puoli nii miks kaikki pienet on isojen puolella vaikka säännöissä lukee että jos on pienille ja isoille omat puolet noudata sitä! en itse voi käydä kun tuo mun saksanpaimenkoira runtelee kaikki pienet allensa! eikä siellä lue että omalla vastuulla vaan että jokainen vastaa omasta koirasta eli jos mun koira teloo pienen koiran niin minä joudun maksaan......!!

15

2866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hippatpip

      Nyt kyllä turhasta vedät herneet. Isot koirat menee isojen puolelle, oli siellä ketä tahansa. Vai alistaako ja tappeleeko koirasi?
      Koirapuistoilu on aina omalla vastuulla, luki niissä ohjeissa mitä tahansa.
      Jos oma iso koirani isojen puolella juoksisi leikissä kumoon pienemmän, niin en siitä kuuntelisi mitään valituksia. Sen sijaan, jos oma koirani hyökkäisi toisen kimppuun vahingoittaen tätä, tarjoutuisin maksamaan eläinlääkärikulut.

    • nopeejuoksija

      ei ei ja vielä kerran ei, jos pitää väkisin tunkeutua isojen puolelle pienen rakin kanssa ni turha tulla valittaa, menkööt pienten puolelle. mee kuule rauhassa vaan sussaris kanssa isojen puolelle jos sinne pitää tulla kukkahattutätien pikku fifien kanssa ni omalla vastuulla, mun bordercollie on kova juoksentelee, ja käydää AINA isojen puolella, monet on mulle tullu isojen puolella valittaa et pikkuset jää alle, mä sanon et mitä ****** sit änkeet isojen puolelle, mee omalle puolelles, YKSINKERTAISTA! pitäs olla aika helppoa ku on just ton takia omat puolensa. et haloo kaikki marmattajat jotka änkee rotan kokosten koirien kanssa isojen puolelle. tekipä hyvää avautua :)

    • koira

      M

      • koi2

        HUOMIO Koiran omistajat Oulun Mäntylässä tänään 11.11.12 nähty mies heittelevän lihapaloja maahan! Olisikohan myrkytettyjä?? VAROKAA!!


    • onnellinen koiranomi

      Juu, kyllä olisi kiva käydä puistossa. Tänään 18.1.2013 sattui todella epämiellyttävä välikohtaus. Itse olin ison koirani kanssa sääntöjen mukaisesti isolla puolella. Toinen koiranomistaja tulee kolmen pienen koiransa kanssa puistoon ja menee aivan oikein pienten koirien puolelle. Koirani ja pienet koirat haukkuvat toisilleen, aita välissä. Tähän asti kaikki vielä hyvin. Sitten alkaa tapahtua. Pienten koirien omistaja tulee isolle puolelle ilman koiria, talutushihna mukana. Rouva lähestyy koiraani, kiellän koskemasta koiraani. Ei auta, rouvalla on aikomus viedä koirani sinne pienelle puolelle omien koiriensa luokse. Minä aivan kauhuissani. Koirani ei voi sietää juuri näitä pieniä räksyttäviä piskejä. Kiellän edelleen koskemasta koiraani, mutta ko. rouva ottaa kaulapannasta koiraani kiinni ja ei päästä irti. Minä tietenkin yritän rauhoitella koiraani. Tilanne laukeaa siihen kun ohikulkeva rouva koiransa kanssa tulee aitauksen ulkopuolelle ja pyydän josko rouva soittaisi poliisit paikalle. Itselläni ei ollut puhelin mukana. Myöskään rouvalla joka oli aitauksen ulkopuolella ei ollut puhelinta. Tilanne onneksi laukesi tähän. Enää en uskalla mennä ko. koirapuistoon, hyvä jos viitsin kävellä siitä ohi, jos vaikka ko. rouva piskeineen siellä sattuisi olemaan. Ja tietenkin isojen koirien puolella kuten niin monesti ennenkin.

      • kumpikin lääkityksee

        Tuota, kouluttappa koiraasi tai hae sille lääkitys jos ei edes haukkumista kestä, vaan voi käydä päälle, jaksathan pitää koiraasi, jos tai kun joku haukkuva koira tulee vastaan ? Jos et niin sinä maksat. Koirapuistoon ei kannata viedä koiria, jos ne ei kestä muita edes aidan läpi.

        ps. on tainnut sosiaalistuminen jäädä vähiin.


      • Ihmetouhua

        Ilman puhelinta ei kananta koirien kanssa liikkua. Eikä kenenkään tarvitse viedä vierasta isoa koiraa pienten puolelle. Ei ollut sillä naisella kaikki muumit kotona.


    • suski5

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9158803

      Olin ymmärtävinäni tuolta toisesta keskustelusta, että jokainen on vastuussa omasta koirastaan. Siis jos koirasi joutuu tappeluun koirapuistossa, tai sen päälle hyökätään, tai se hyökkää jonkun päälle, niin maksat VAIN OMAN KOIRASI lääkärikulut. Tottakai joku, jonka koira käy toisen koiran päälle voi tarjoutua maksamaan jotain, mutta ilmeisesti pakko ei ole maksaa. Eli se "jokainen vastaa omasta koirasta" tarkoittaa vaan sitä. (= koirapuistossa omalla vastuulla.) Pienten koirien omistajat ovat itse vastuussa koiriensa mahdollisesti kärsimistä vaurioista, jos tuovat niitä isojen koirien puolelle, tai edes pienten koirien puolelle. Onnelliselle koiranomille: Ensi kerralla (ja muulloinkin täst edes) ota puhelin mukaan ja tarkista että siinä myös on sitä akkua. Jos tämä sama tilanne vielä toistuu, voit tietysti ensin yrittää hyökätä raivostuneena sen ämmän naaman eteen seisomaan, huutaa täyttä kurkkua sille, että "nyt jumalauta h ra justiinsa päästät irti siitä koirasta tai a) soitan per e poliisit!! tai b) vedän sua per e turpaan!! tai jos et kehtaa näin tehdä, niin huudat vaan "että irti koirasta, soitan poliisit!" Toivottavasti tepsii. :)

      • suski5

        että "nyt jum uta...


      • näin se vain on

        Järjestyslaissa sanotaan :
        14 §
        Koirakuri

        Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

        1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

        2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

        3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.



        Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.!
        Eli koiran on oltava hallinnassa myös koirapuistossa, aidattu alue ei vie vastuuta koiran omistajalta. ELI EI AGGRESSIIVISIA KOIRIA PUISTOON.


    • Apinaorkesteri!

      Kyllä se kuulkaa on niin,että koirapuistossa jokainen vastaa oman koiransa mahdollisista vammoista. Koirapuisto on aidattu alue,jossa koirat ovat irti omistajien yhteisestä sopimuksesta. Jos koirat tappelevat keskenään,voi asiasta poliisille soitella,mutta heitä ei kiinnosta. Poliisilla ei nimittäin ole velvollisuutta edes tutkia asiaa,jos ei ole henkilövahinkoja sattunut. Laissa koira rinnastetaan esineeseen!

      Jos haluaa asiaa eteenpäin viedä,on pystyttävä todistamaan,että oma koira oli täysin syytön tapahtuneeseen eikä provosoinut millään lailla. Siviilikanteen voi oikeustalolla nostaa (maksaa reilu 100€ paperityöt) ja itse myös maksaa omat ja vastapuolen oikeudenkäyntikulut,jos jutun häviää. Oikeudenkäyntikulut ovat tuhansia euroja.

      Jos ihan rehellisiä oltaisiin itsellemme ja toisillemme,niin vapaana olevat koirat eivät ole koskaan 100% hallinnassa kenelläkään olosuhteissa,jotka koirapuistossa vallitsee. Koirat ovat eläimiä. Paljon ehtii tapahtua,ennen kuin ihmiset ennättävät reagoida tapahtumiin. Osa porukasta ei osaa tippaakaan lukea koiriensa elekieltä. Kannattaa siis katsoa,missä porukassa puistoilee. Jos jo aidan läpi käy kova rähinä,on erittäin todennäköistä,ettei uusi koira sovi porukkaan. Silloin voi tulija odottaa vuoroaan tai mahdollisesti joku muu lähteä pois,tapauskohtaisesti näitä pitäisi pystyä sopimaan.

      Jos joku koira ei siedä jotain toista koiraa,se ei tarkoita automaattisesti että koira on aggressiivinen. Se voi hyvin tulla toimeen muiden kanssa,ei vain juuri Sinun koirasi kanssa. Järjen käyttö olisi sallittua,jopa suotavaa...

    • Pikku A

      apinaorkka kyllä....Harvinaisen älykäs kirjotus....Olen miettiny mikä tässä on niin vaikea ymmärtää...lähinnä ko paikassa on kysymys maalaisjärjestä asioiden sopimisesta ja kompromissien tekemisessä....eikä perus tyhmä ajatus...työnnän koirani tuonne kun minulla on oikeus käyttää tätä puistoa ja täällä ei saa olla agressiivisia koiria....Kuten apinaorkku sanoi pointti on alistuminen yhteiseen sopimukseen. koirapuistossa ei synny rikosoikeudellista korvausvastuuta. Koska se ei ole rikos. Jolloin sitä ei myöskään tutkita. ja sivilikanteessa todistustaakka on vaikea täyttää...

    • Anonyymi

      Ja mix nuo koirat haukkuu tuol aitaukses yölläkin

    • Anonyymi

      Ja taas kauhee haukunta. Mitä ehdotatte?

    • Anonyymi

      Oikein punavalolla lampulla piirretään maahan ärsykkeet koirille pimeällä. Juoksevat ja haukkuvat yöllä sitä jahdatessaan. Eikö se tee jo koirista hullujakin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe