Onko täällä todella 80v täyttäneitä ihmisiä kirjoittelemassa?

Mikro Mikko

Olisin kovin halukas tietämään. Itse olen täyttänyt tänä vuonna 82v ja elämä jatkuu, puoliso ja ystävät viereltä kuolevat.... mistä löytäisi vanhoja ihmisia, >80v, puhekavereiksi Skypessä ja sähköpostilla kirjeenvaihtoon... olispa se kiva jos löytyisi, ihan oikeesti!!!

Sanovat, että vanhat eivät osaa tietokonetta käyttää. Onko näin? Minä olen käyttänyt yli 20vuotta, aluksi oli MikroMikko 3T ja DOS-käyttöjärjestelmä ja TEKO tekstinkäsittelyohjelma... nyt kaikki on paljon helpompaa ja monipuolisempaa... Uusin tai tuunaan koneen/ohjelmat noin kolmen vuoden käytön jälkeen... Hyvin menee.

15

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaliper*

Onhan meitä vanhoja kirjoittelijoita. Täytin kesäkuussa 86 vuottaja ja kirjoittelin joskus v.2006ajoista hyvinkin paljon tänne ikäisteni palstalle, nyt olen laiskistunut
      muitta kokoan kuitenkin omalle sukukunnalle muistelmia tapahtumista vuosikymmenien ajoilta

• Mikro Mikko

Kiitos vastauksesta, on siis toinenkin >80v. Elämä jatkuu... Hienoa. Löytyisipä vielä matkaseuraa viikon parin ulkomaanmatkoille.

• 79+

Onhan täällä melkein 80-ppisiä, tässä yksi , ja niin vain on että rippikoulukaverit alkavat harveta , kuten läheisetkin , joten on täytynyt terästäytyä ja selvitä aidan leikkuusta kuten muistakin hommista noin vain yksin. Joka aamu koetan muistaa kiittää kun kunto senkuin paranee ja pääsee ylös ulos ja lenkille. Ajokorttikin on tosi hyvä olemassa, katsotaan kuinka käy kun täytyy uusia. Tässähän tätä alkajaisiksi.

• Mikro Mikko

Hienoa, kun löytyy meitä "tosi vanhoja" ... kyllä minullakin on vielä auton ajokortti, on tosin myös ATK- A-korttikin.

Keväällä olin Espanjassa, Fuengirolassa, maalis-huhtikuun vaihteessa. Syksyllä mieli tekee Teneriffalle, löytyisipä sopiva ryhmä iäkkäämpiä lähtijöitä. Viroon lähden elokuussa viikoksi kylpylään.

Matkusteletteko te toiset "vanhat"? Matkavakuutuksen saa valitettavasti enää näin vanha vain matkakohtaisesti. Ennen minullakin oli jatkuvasti voimassa oleva matkavakuutus. Miten teillä?

• keinutuolikiikkuja

Täällä vielä yksi jolla on ihan sormilla laskettavien päivien joukossa 82-vuotis synttärit.

• Mikro Mikko

keinutuolikiikkuja, paljon onnea tuleville synttäreille, 82v ! Miten saat päiväsi kulumaan? Asutko yksin? Minä jäin leskeksi joulukuussa tulee 9 vuotta. Päivät ovat joskus "hidasjuoksuisia", yöt unettomia. Muuten terveys ihan OK.
        Saas nähdä vieläkö joku noin 80v kirjoittelisi "jotakin", ..... Tuskin täällä monta näin iäkästä löytyy...?

• On meitä tulossa 70 --siellähän minäkin .
      Mutta olen jo harjoitellut täälä ,kun joskus se nuoriso innostuu , pistää rantteliks koko 70 ketjut .
      s 34 niin että parivuotta vilä .

• Mikro Mikko

ullamirjami, kiitos viestistäsi. Taisit olla tämän ryhmän viimeisin! Nuoriso villiintyy, jos ei ole muutakaan tekemistä. Minun nuoruudessa ei ollut tietokonetta, eikä juuri aikaakaan, kun loma-ajat piti ottaa vastaan mitä vaan työtä, jotta sai rahaa ja pystyi opiskelemaan. Ei ollut tukiaisia. Hyvää kesää kaikille, nuorille ja vanhoille, tasapuolisesti!

• 69+

Eilen kirjoitin pitkän litanian ja enkä saanut sitä lähtemään . joten taitaa olla minun koneessani jotain häikkää tai voipi olla vain "räpylähäiriökin" syynä. Pistän vähän juttua tähän vaikka on noita "kylän kiireitä ketruita" kuten itä-suomessa tavattiin sanoa muinoin 60-vuotata sitten. Onpa sateisen näköistä täällä helsingin tienoilla , joten sateinen kesä taitaa olla kokonaisuudessaan. Matkustamisesta puheenollen , niin ei ole leskeksi jäätyäni yhtään intoa lähteä . vaikka ennen menimme joka talvi ja Fuengirola ja se seutu on tuttua parinkymmenen vuoden takaa. Tallinna on lähellä ja sielä voi piipahtaa välillä . Ystävättärelläni on invamerkki ja voimme auton jättää satamaan se on kiva kun ei tarvitse julkisilla kulkea. Olemme raivoraittiita , joten ajo sujuu siltä kantilta. Tanssimisesta on niin kauan, joten huonosti varmaan sujuisi, mutta olemme "laumaeläimiä", joten parvessa on parempi lentää. Tässähän tätä jutun tynkää. terkuin 69

• 79+

Anteeksi , tässä näätte olen 79 , mutta kirjoitin aivan pokkana 69 . edellä olevaan korjaus.

• Mikro Mikko

79, kiitos viestistä, tosi on: puolison kanssa on/oli mukava matkustella, hyvä vaihtaa mielipiteitä kokemastaan. Nyt etsin rymiä, johon voi liittyä.

Mistä vakuutusyhtiöstä olette ostaneet matkavakuutuksen? Kaikki vakuutusyhtiöt eivät myy yli 80vuotiaille matkavakuutusta. Onneksi meillä on Kela:n EUROOPPALAIUANEN SAIRAANHOITOKORTTI "sillä on oikeuttu saamaan lääketieteellisesti välttämätöntä sairaanhoitoa tilapäisen oleskelun aikana EU- ja ETA-valtioissa ja Sveitsissä". Näin kortissa lukee... mitä se on käytännössä, en ole joutunut kokemaan. Olen vielä saanut ostetuksi matkavakuutuksen, varmuuden vuoksi. Onneksi en ole sitä tarvinnut.

• Liian nuori.

Te olette jo ikänne puolesta oikeutettuja valehtelemaan. Pitkä elämä suo tiettyjä oikeuksia ja valkoisia valheita. Joten tilatkaa matkavakuutus ja kertokaa iäksenne 75

• Mikro Mikko

Mikro Mikko kiittää ja kumartaa, tulihan noita ikäihmisen viestejä ihan mukavasti!
      Kysynpä vielä: Kuka teistä käyttää SKYPEä? Mitä mieltä siitä?

Hyvää kesää kaikille, toivotaan, että ilmat vähän kuivuisivat ja aurinkoa näkyisi enemmän!

• Kaliper*

Olen käyttänyt Skypeä niin kotimaassa kuin Kaliforniaankin kun eräs mies etsi setänsä joukko-osaston sotatietä. Myös Kanadassa on tuttava jonka kanssa olen yhteydessä. Homma on hyvä silloin kun vastaanottajallakin on kunnon laitteet ja saamme keskustella naamat vbastakkasin!

• Minä käytän --kun on sukua ja tuttavia ulkomailla , saa turista ja jos haluaa voi laittaa wep- kamerankin .
      Kun on pelit ja vehkeet ,niin elämä on kivaa vielä tässäiässäkin.

Ulkomaa on Suomi -- ja kanadaankin on suorayhteys Skypellä ---eikä maksa mitään. .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2594
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1406
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      101
      1359
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe