Kylpylät tautipommeja

S

Nyt alan jo uskoa,että ei meidän poppoolla asiaa kylpylöihin! Marraskuulla tuli hemofilus influensa b bakteeritulehdus (tosi vakava!) koko perheelle kylpylästä ja nyt vko kylpyläreissun jälkeen taas koko porukka antibiootti kuurilla, kun hengitystiet aivan tukossa. Muuten koko vuosi oltu täysin terveinä vaikka muxu päivähoidossakin. Ei kylpylään uskalleta kyllä enää mennä!

61

4433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei jaksa niitä

      Mitä vähäemmän lapsiperheitä menee kylpylöihin sen parempi! Ne ovat siellä tosi rasittavia, ovat kuin omistaisivat koko paikan, ja lapset häiritsevät ympäristöään.

      Ja lapset rähmäkäsineen juuri niitä tauteja levittävätkin, kun pissailevat altaisiin. Ovat saaneet tautinsa lastentarhoista, kouluista ym. tautipesäkkeistä.

      Ehdotan lapsivapaita vyöhykkeitä Suomeen ja erityisesti kylpylöihin ja hotelleihin.

      • Lapsivesipuisto.

        Äitillesi olisi pitänyt syöttää pillereitä, niin olisi säästynyt mokomalta riesalta. Toivottavasti sinä muistat syödä omasi, Suomessa kun on ihan liikaa ei toivottuja lapsia ja se valitettavasti näkyy ja kuuluu asenteissa.

        Mikset perusta omaa kylpylää jos ei olemassa olevat kelpaa? Ai ei ole rahaa. sitten on vinkua että muiden perustamat kylpylät eivät ole "kivoja". Osta pumpattava kylpyamme pihallesi?.

        Yhteiskunnan ylläpitämät laitokset ovat niitä joista on järkevää käydä "pitäisi olla näin" keskusteluja koska veronmaksajien rahoja olisi kohtuullista käyttää niin kuin demokraattisesti päätetään. Yksityinen kylpylän pitäjä, ihan niinkuin ravintoloitsijakin päättäköön itse ketä asiakkaaksi huolii. Varmasti jokainen yrittäjä arvostaa palautetta, mutta taitaa olla kovin epärealistinen toive.. Epäilempä että kovin monella kylpyläyrittäjällä tai edes hotelliyrittäjällä ei ole varaa kieltäytyä maksavista asiakkaista, sillä perusteella että saisi sinut ja muutaman kaltaistasi josksus ehkä asiakkaaksi.


      • Pervoilu luolia ne o
        Lapsivesipuisto. kirjoitti:

        Äitillesi olisi pitänyt syöttää pillereitä, niin olisi säästynyt mokomalta riesalta. Toivottavasti sinä muistat syödä omasi, Suomessa kun on ihan liikaa ei toivottuja lapsia ja se valitettavasti näkyy ja kuuluu asenteissa.

        Mikset perusta omaa kylpylää jos ei olemassa olevat kelpaa? Ai ei ole rahaa. sitten on vinkua että muiden perustamat kylpylät eivät ole "kivoja". Osta pumpattava kylpyamme pihallesi?.

        Yhteiskunnan ylläpitämät laitokset ovat niitä joista on järkevää käydä "pitäisi olla näin" keskusteluja koska veronmaksajien rahoja olisi kohtuullista käyttää niin kuin demokraattisesti päätetään. Yksityinen kylpylän pitäjä, ihan niinkuin ravintoloitsijakin päättäköön itse ketä asiakkaaksi huolii. Varmasti jokainen yrittäjä arvostaa palautetta, mutta taitaa olla kovin epärealistinen toive.. Epäilempä että kovin monella kylpyläyrittäjällä tai edes hotelliyrittäjällä ei ole varaa kieltäytyä maksavista asiakkaista, sillä perusteella että saisi sinut ja muutaman kaltaistasi josksus ehkä asiakkaaksi.

        Itse sain kylpylästä ****** . Menin sinne höyrysaunaan ja siellä oli kauniita nuoria naisia, enkä minä tiennyt mitä siellä kuuluu tehdä, joten se meni saman tien kovan luokan ja osittain jopa julkisen seksin harrastamiseksi.


      • irtokeksi
        Pervoilu luolia ne o kirjoitti:

        Itse sain kylpylästä ****** . Menin sinne höyrysaunaan ja siellä oli kauniita nuoria naisia, enkä minä tiennyt mitä siellä kuuluu tehdä, joten se meni saman tien kovan luokan ja osittain jopa julkisen seksin harrastamiseksi.

        Ja mikäs tauti sulle sitten tarttui?


      • ei jaksa niitäkään

        "Ja lapset rähmäkäsineen juuri niitä tauteja levittävätkin, kun pissailevat altaisiin."

        Kerropas meille jotka eivät tiedä, mitkä taudit leviävät pissan välityksellä? Ihmiset voisivat pitää huolta vastustuskyvystään, ettei tarvitse koko ajan vinkua jos saa pienokaiselta vähän pöpöjä - itsehän et toki ole lapsi ollut.

        Ja mitäs menet kylpylään, jos tiedät ettei sinua siellä kiinnosta siellä olla? Onpahan enemmän tilaa lapsiperheille, jos sinä ja kaltaisesi kalkkikset pysyvät poissa.

        Ehdotan kalkkisvapaita vyöhykkeitä kaikkialle.


      • Pervoilu luolia ne o
        irtokeksi kirjoitti:

        Ja mikäs tauti sulle sitten tarttui?

        Ei mitään tautia, muutenkin oli erittäin puhdasta ja Ihanan freesiä eukalyptuksen tuoksuista lämmintä höyryä oli jokapuolella.


      • pissisin
        ei jaksa niitäkään kirjoitti:

        "Ja lapset rähmäkäsineen juuri niitä tauteja levittävätkin, kun pissailevat altaisiin."

        Kerropas meille jotka eivät tiedä, mitkä taudit leviävät pissan välityksellä? Ihmiset voisivat pitää huolta vastustuskyvystään, ettei tarvitse koko ajan vinkua jos saa pienokaiselta vähän pöpöjä - itsehän et toki ole lapsi ollut.

        Ja mitäs menet kylpylään, jos tiedät ettei sinua siellä kiinnosta siellä olla? Onpahan enemmän tilaa lapsiperheille, jos sinä ja kaltaisesi kalkkikset pysyvät poissa.

        Ehdotan kalkkisvapaita vyöhykkeitä kaikkialle.

        Siksi minäkin virtsaan kylpylöissä uima-altaaseen, sillä eihän virtsa mitään tauteja aiheuta.


    • lapsivapaa alue

      Suomalaisten lapsiperheiden lomailua pakosta seuranneena tulen seuraavat kesämenoni järjestämään kauas tämän kohderyhmän suosimista kylpylöistä ja hotelleista. Sekä aikuiset että lapset kiljuu ja huutaa välittämättä tuon taivaallista muista ihmisistä. Suomalaiset lapsiperheet käyttäytyvät julkisilla paikoilla aivan kuin olisivat kotonaan. Vanhempien yksi tehtävä olisi opettaa lapsille käytöstapoja mutta eiväthän nykyvanhemmat siihen kykene, koska omatkin tavat ovat aivan ala-arvoset.

      • mieti tyhmyri

        Et ole tainut koskaan olla lapsi itse .... huono itsetunto ja pullossa kasvatettu ... miten mahda nyt pärjätä aikuisten maailmassa nyyyhf shiiiiif olet surkimus


      • ÄLLITÄLLI

        "lapsivapaa alue". Ole hyvä toivotan (varmaan moni muukin) sinulle oikein hyvää matkaa sinne missä pippuri kasvaa, toivottavasti löydät lapsivapaan maan, ehkä joku autio saari jossain keskellä tyyntämerta. Näin saat kaupanpääliäsisenä myös oman "kylpylän" ja taatusti rauhaa ja saat seurustella hiljaisuudessa maailman ihanimman ja fiksuimman ihmisen kanssa ilman häiriötä -nimittäinn itsesi.


      • Eskopeetu

        Kyllä lapsetkin voi luokitella ihmisiksi. Jos ajattelee että vaikka isi ja äiti on neljän muksun kanssa voi meteli ja heiluminen olla ärsyttävää, mutta siinä alitajuisesti ajattelee että nuo kaksi tuossa lapsensa tuoneet tänne ja menisivät pois. Helposti unohtuu että vastaavasti kuuden aikuisen porukka saattaa aiheuttaa vielä enemmän tai lähes saman verran meteliä, riippuen siitä kuinka maistissa ovat. Tällaisia havaintoja olen itse tehnyt.


      • ...

        Kuinkahan paljon olet itse kiljunut lapsena


      • -äiti77-

        Älä yleistä.

        Samaa mieltä olen kyllä, että mainitsemasi tyylisiä lapsiperheitä on Suomessa. Esimerkiksi Hämeenkyrössä.

        Mutta kuten sanottu: ÄLÄ YLEISTÄ.

        Kaikki eivät ole semmoisia.
        Mutta ne ketkä ovat... -todella rasittavan kuuloista.


    • vai mitä!?

      kylpylät=pöpö pesä! :D

    • käyn vastakin

      Et kai tosissasi uskonut kylpylöiden olevan kliinisen puhtaita? Yhtä likaisia ovat kylpylät, uimahallit ja moni muukin paikka, huolimatta siitä ovatko kävijät aikuisia vai lapsia. Meitä ainakaan ei pöpöt pelota, terveellä maalaisjärjellä pärjää monessa paikassa

      • järvi paras

        Järjen sana ... mites´kun käydään meillä uimassa järvessäkin .... pitäskö kalat kaikki hävittää ...


      • ..

        Niin, jos ei ole lapsia kohta ei ole aikuisiakaan
        Oletko seurannut Kiinan yhden lapsen politiikkaa. Siäyritetään hankkia siksi ainoaksi lapseksi poika; kohta siä on vaan poikamiähiä joille ei riitä vaimoa.
        Vain jotka eiollut koskaan voi kirjoittaa


    • Näinkin voi olla

      Ehkäpä olet käyttänyt lapsiasi liian vähän "ulkona" kun heti sairastuvat. Joskus matkustaminen stressaa lapsia että sairastuvat jo siksi. Itselläni on viisi lasta ja olen paljon reissanut myös kylpylöissä, ei ole ollut nuhia eikä flunssaa.

      Mutta ei ne kylpylät välttämättä syypäitä ole sairastumisiin. Joskus vain lapset sairastuu kun reissaa. Myös aikuiset voivat sairastua. Ellei ole vastustuskylyä, eihän niihin kannata mennä. Vähemmällä pääsee kotona.

      Ja niille lastenvihaajille: omat lapseni ovat osanneet käyttäytyä kylpylöissä, koska heitä on siellä käytetty pienestä pitäen. Hei siitä asti kun ovat osanneet sanoa jos pissattaa tai kakattaa.

      Mutta aikuisetkin pissailevat kylpylävesiin. Olen myös nähnyt kun eräs mies tyydytti itseään kylpylässä ja laski töhnät veteen. Luuli ettei kukaan näe. istin lämpimän altaan vierellä ja näin sen. Kävin ilmoittamassa henkilökunnalle asiasta.

      Mieluummin kuuntelen riemusta kiljahtelevia lapsia kylpylässä kuin katselen itseään tyydyttäviä lihavia miehiä.

      • evp m

        Olen kylpylässä käynyt yli 10 vuotta ei ole huomannut mitään haittaa sieltä tulleen hyvä mieli ja vesihieronta höyrysauna piristää. Sopii sinne koko perheet mukaan tuntuu kotoisa olo kun lapset iloitsee. Kylpylään vaan.


      • Hiv.kö altaasta??

        Eräs mies ketoi minulle porealtaassa, että hän saa usein siellä siemensyöksyn. Kyllä minua pelotti, että tulen raskaaksi moisessa spermapesässä. Et ole ainut, joka tuollaista on nähnyt. Se seinästä tuleva pore on kovasti miesten suosiossa, katsokaas vaan, mitä he siinä touhuaavat ja silmät muljuu päässä. YYYYYÖÖÖÖÖKKKKK! En käy kylpylöissä enää, runkkavien miesten ja peseytymättömien aikuisten takia.


      • ei hätä ole tam näk
        evp m kirjoitti:

        Olen kylpylässä käynyt yli 10 vuotta ei ole huomannut mitään haittaa sieltä tulleen hyvä mieli ja vesihieronta höyrysauna piristää. Sopii sinne koko perheet mukaan tuntuu kotoisa olo kun lapset iloitsee. Kylpylään vaan.

        Jep samaa mieltä ... toiset ovat vähän liian yliherkkiä nykyään


      • Höpöhöpöj
        Hiv.kö altaasta?? kirjoitti:

        Eräs mies ketoi minulle porealtaassa, että hän saa usein siellä siemensyöksyn. Kyllä minua pelotti, että tulen raskaaksi moisessa spermapesässä. Et ole ainut, joka tuollaista on nähnyt. Se seinästä tuleva pore on kovasti miesten suosiossa, katsokaas vaan, mitä he siinä touhuaavat ja silmät muljuu päässä. YYYYYÖÖÖÖÖKKKKK! En käy kylpylöissä enää, runkkavien miesten ja peseytymättömien aikuisten takia.

        Mitä iloa niistä poreista miehille on? Olen aina luullut, että naiset luukuttavat p*lluaan siellä porealtaassa.


      • poretta pyllenderiin
        Höpöhöpöj kirjoitti:

        Mitä iloa niistä poreista miehille on? Olen aina luullut, että naiset luukuttavat p*lluaan siellä porealtaassa.

        Miehet tykkää luukuttaa takaboxiaan niillä poreilla koska ovat liian homofobisia myöntääkseen että pitävät berberin hyväilystä.
        Aina kylpylässä käydessä porealtaat ovat täynnä miehiä, eivät naisia....


      • lörtkis

        Mie oon hoikka!


    • kokenutkaiken

      Kyllähän se varmaan näin on että kun lapset sairastavat, tarhoista tulee pöpöjä ja kaikki altistuu niin ei se varmaan kylpylöiden vika ole. Kyllä siellä joudutaan lasten jätöksien , jopa aikuisten jälkeen putsaamaan koko allas ja jopa sauna. On siellä näitä himmelhörösiä ollut kautta aikojen että, ei meidän lapset vaan...............
      Lapseille pitää tolkuttaa siisteyttä koko ajan mutta jos vanhemmat vaan ruikuttaa, ei siitä mitään synny.

    • Olisi hyvä tietää.

      Missä sellainen kylpylä on missä taudit muhii?
      Olisi hyvä tietää.

      • Entinen kusija

        Pakkoks sinne on ängetä. Tuohan on selvä. Mm. puolet asiakkaista kusee veteen jossa muut uivat. Sen verran oon käyny, että ei kiinnosta tosiaankaan.


      • anne
        Entinen kusija kirjoitti:

        Pakkoks sinne on ängetä. Tuohan on selvä. Mm. puolet asiakkaista kusee veteen jossa muut uivat. Sen verran oon käyny, että ei kiinnosta tosiaankaan.

        miks sitten vastaat,jos ei kiinnosta


      • jalkadesi

        Yksikään kylpylä ei ole steriili paikka. Bakteereja ja viruksia piisaa. Ihmiset niitä levittää paikasta toiseen.


      • vätyksen vastakohta
        Entinen kusija kirjoitti:

        Pakkoks sinne on ängetä. Tuohan on selvä. Mm. puolet asiakkaista kusee veteen jossa muut uivat. Sen verran oon käyny, että ei kiinnosta tosiaankaan.

        On siinä taas oikein vätys-


    • Rokotetta persiisee

      Mistä tiedät että tuli kylpylästä?

      • tauteja levittää

        totta julkiset kulkuvälineet on pahimpia! linja-auto esim , ja juna ilma vaihtuu huonosti niin oksennustaudit ym leviää nopeasti! onneksi en kulje tollasissa , niin ja kerrostalot nissähän myös leviää nopeasti taudit ! yks yrjöö niin kohta kaikki ei se pahviovi mitään suojaa


    • että otta pannuun

      On täällä kamalasti noita järjen jättiläisiä, miehiä. Niin yleviä että oikein inhottaa ja mitä teet kun kotikasvatus ei ole mennyt perille. Entä omat lapset, miten heidän taudinkuviot. Paskaa altaat täynnä ja kaikki vaan voivottelee..................miehet hei

      • heiiix

        tai hei, naiset, hoi. Lukutaitoiset, hei. Höyrusaunaan mennessä, hei, lukee hei, EI uima-asussa, hei. Miehet munasillaan, te kokovartalokondomissa, hei, jättiläiset.


    • hahahaa

      Menkää vaan. Mä ainakin vedän aina mällit niihin porealtaisiin joka kerta kun käyn. Kerran oon vetänyt samalla kun siin oli joku mummeli. Se oli varmaan niin pihalla ettei tienny ees missä se on. Niis ei nää sinne veden alle...

    • Vaki asiakas

      Käyn paljon kylpylöissä. Kerran olen saanut gonnorrea tartunnan, ei altaasta vaan kylpylän asiakkaasta. Muuten on mennyt hyvin, pois on tullut vielä paremmin.

    • jk

      niinn ovat

    • jk
    • kapteeni kaihi

      Ei sitä vettä kannata juoda litratolkulla siellä altaassa. Kun on vastustuskyky kondiksessa eikä juo sitä vettä kaikki pitäs olla ok.

    • En käy.

      Kylpylöissä.

    • ÄLLITÄLLI

      Yleensäkin ihmettelen miksi ihmiset pitää änkätä itsensä ko paikkoihin uimalat mukaanlukien. Ihmiset (isot ja pienet) kusevat ja paskovat altaisiin, on jalkasienisiä, sukupuolitautisia AIKUISIA asiakkaita jne. Ei ole vain pikkulasten syytä. Aikuiset ajelevat karvojaan, syleksivät ja räkivät. Ei niitä ehditä eikä voi koko ajan olla desinfioimassa. Kylpylät ja uimalat on oikein otollisia paikkoja (lämmintä ja kosteaa) ja silti pitää mennä niihin. Jokainen hakee tautinsa ihan tietentahtoe ko paikoista, älä suotta valita täällä.

    • Suomalainen mies

      Viron kylpylöistä on huonoja kokemuksia.. Sain kehkoputken tulehduksen heti Suomeen palattua.

      • <70 v.

        Olen käynyt Viron kylpylöissä kymmenisen kertaa, koskaan ei ole tullut terveysongelmia. Ei vatsatauteja, ei muutakaan. Piristäviä ja tervehdyttäviä lomia ovat aina olleet. Käsiä on pestävä, paperia saunassa pyllyn alle, aina uimasandaalit jalassa, aamuisin hyvä suuhuuhtelu vodkalla, ei alkoholia muutoin. Aamu-uinnit, jumpat, lenkkeily, lämpöhoitoja, hiorontoja, hyvää, terveellistä ruokaa ja hyvät yöunet, siinä sitä piristystä vanhan ihmisen elämään. Valitsen kylpylän, missä seniorit suurimpana asiakasryhmänä. Lapsiperheille tarkoitettettuihin kylpylöihin en mene kuin en käy paikallisessa uimahallissakaan.


    • kylpylässä usein

      "Hemofilus influenzae eli hemofilus on bakteeri, joka aiheuttaa sekä vakavia tauteja että hengitystieinfektioita.

      Kapselillinen hemofilus-bakteeri (tyyppi B) voi aiheuttaa vakavia tauteja (verenmyrkytys, aivokalvotulehdus, kurkunkannentulehdus), mutta sitä vastaan on rokote (Hib), joka on myös kansallisessa rokotusohjelmassa yhdistelmärokotteen osana.

      Kapseliton hemofilus-bakteeri on yleinen välikorvan tulehduksen aiheuttaja. Hib-rokote ei suojaa kapselittoman hemofilus-bakteerin aiheuttamilta sairauksilta

      Hemofilus influenzae eli hemofilus-bakteeri on eri asia kuin influenssa-virus."

      ELi siis lapsia ei oltu rokotettu ? Ja tuskinpa sentään kylpylästä saitte, olisko unohtunut käsien pesu jossain vaiheessa ? Käsien pesulla pysyy tuollaiset bakteerit pois.

    • Aikuinen*

      Sopiva aika olla kylpylässä on tunti ja siitäkin puolet saunassa. Sen jälkeen alkaa pitkästyttää. Esimerkiksi elokuvissa tai syömässä käynti voittaa mennen tullen kylpylän huvituksena.

    • RegardsUncleDolan

      Minä pissasin sinun ja muiden perheenjäseniesi suuhun salaa kun olitte nukkumassa. Regards: Uncle Dolan.

    • järkevää riidellä

      Pitäkää kylpylänne, äpärälaumat ja runkkarit.

    • Lapset käyttävät

      sormeaan milloin suussaan, milloin persreiässään ja sotkevat ovenkahvat ja vesihanat kätösillään. Jos jossain julkisissa paikoissa liikun, esim. vessoissa, niin avaan oven aina joku paperi kädessäni tai hihansuu käden päällä, näin vältä pahimpien pöpöjen saamisen. Juntit vain eivät edes vessaa saa vedettyä ja sehän minua vituttaa sekä vessan kannen ylös nostaminen, mitä ei missään nimessä
      pidä tehdä paljain käsin >:(

    • kottiselässä
    • ärsyttääkö

      Bakteerikammoiset ovat ehkä maailman ärsyttävimpiä. Käytetään kaiken maailman antibakteerisia pesuaineita ja käsidesejä, ettei vain pääse pieni flunssa iskemään äidin kullannuppuun. Kannattaisi seurata ammattilaisten julkaisuja, niin ymmärtäisi, että ne antibakteeriset aineet ovat ne kaikkein haitallisimmat. Jos peset hyödylliset bakteerit iholtasi, saat sen flunssan helpommin kuin käyttäessäsi tavallista saippuaa.

      Ja ketjun aloittajalle: teillä oli huono tuuri, voi voi. Eivät kaikki kylpylät ole paskaisia. Kannattaa myös opetella se suomen kieli.

    • paskasia ja kalliita

      on ne paskasia, kaikki kylpylät. Suihkuhuoneen lattiat sellaiset ällöttävän limaiset, täynnä likaa, hiekkaa, ihmisten ihokudosta, mikrobeja, sieniä. Tavallisia sekä vähän ärhäkämpiä viruksia ja bakteereja, oksennustauteja ja korvatulehduksia yms.
      Suomessa käy paljon venäläisiä turisteja. Pelottaa että niiden mukana tulee antibiootille vastustuskykyisiä bakteeriakantoja. Vaikka tubia.

      • dorkaJore

        joo ja satiaisia ja visvasyyliä lattiat täynnä. Katoista roikkuu tippurit ja Hivit ja laulaa kuorolauluja. On se kylpylä oikein paheiden pesä. Onneksi sinä olet pirtulla desinfioitu ettei sinussa ole bakteerin bakteeria.


    • Joopa joo

      Joo

    • 3+8

      Kylpylät ovatkin tarkoitettu h.omoille ja lapsiperheille. luulin että h.omot ovat suvaitsevaisia, mutta taisin olla väärässä.

    • Rajaportin sauna

      Mitä sitä rahojaan kylppäriin kantaa jos on sauna ja suihku kotona!

    • Ei teillä ole asiaa omaan kotiinnekaan. Kuinka monta kertaa enemmän olette sairastaneet kotona kuin kylpylöissä? Entä ulkona? Sairastutte ulkona? Ei siis kannata mennä ulos. Se on vaarallista, voi tulla kipeäksi.

      Naurettavaa hysteerikkohommaa teidän koko valittaminen.

    • hihihihih

      No jaa, mäkin kävin ennen usein kun lapset oli pieniä. Joo, kiljuivat varmaan ja muita ärsytti,mutta käytiin silti, kun se riitti lomamatkaks niile.
      Sitte ku kersat vähän kasvo ettei niitä tarvinnu koko ajan kattella, huomasin, että monesti nuoret miehet joi kaljaa allaspöydissä muutaman tunnin=useamman tuopin, eivätkä käyneet ollenkaan vessassa...

      Kroolasin ohi kauempaa, loppuillasta en ollenkaan... Hyvä että siellä altaassa on paljon klooria...

      • Kylpylän pökäleet

        Eihän se nesteen päästö ole vielä niin suuri synti, mutta jos samaa asiaa tapahtuu kiinteän tavaran kanssa ilman vessataukoja, niin sitten on kyllä jo sikailua.


    • Kakarat yöök.

      Inhottaa kakaroiden kirkuminen ärsyttää riittävästi jo kaupoissa. En lähde lomaani pilaamaan kylpylöihin.

      • Masentavia tyyppejä

        Lapset ja lapsenmieliset ovat yhteiskunnan syöpä ja uskonpa että he uulevat että vaihtoehtoinen elämä on jotain tylsää tosikko elämää, vaikka sitä se tosiaan ei ole.

        Kaupunkien alueet eli lähiöt pitäisi jakaa ikäryhmiin, eikä kaikkia vaan sekaisin samaan massaan.


    • kaljami

      viron kylpylässä sain pillua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe