Olen aikeissa ostaa moisen pelin, olen myös kuullut että kyseisessä mallissa on enemmän vikoja kuin vanhemmissa. sähköpuolen vikoja ja ruoste vikoja enemmän?
Pitääkö paikkansa?
Nissan primera p11 -99-01
16
6583
Vastaukset
- Primera v.2000
Itsellä ollut Primera 1.6 vuosimalli 2000 viisi vuotta.
Mittariston jouduin vaihtamaan viime kesänä airbaginvalo ongelmien takia
(purkaamosta käytetty mittaristo 150€ )
Ei muita isompia ongelmia.
Autossani on GA16DE moottori (vanhempi malli) jossa ei ole ollut jakopään ketjun venymisongelmia ( mittarissa nyt 226000 km)
Näissä uudemmissa QG16DE moottoreissa on jakopään ketjun venymisongelmia
ilmennyt.(kallis remontti) - ah
Vaihdelaatikko ainaskin paukkuu!
- nipponde
Onko tuo laatikkovika yleistä?? Ja kuinka huomaa alkavan vian?
- kurttushow
Eiköhän se mene niinpäin että mitä vanhempi auto, sitä enemmän vikoja. Primera ei ainakaan huonontunut P11 faceliftin jälkeen, päinvastoin. Mitä nyt uudempi 1,6 kone kärsii niistä ketjuongelmista.
Mulla on vm 2000 1.8 ajettu 240tkm. Valojen kanssa on murhetta. Sumuvalot on herkkiä kostumaan jos ei käytä ja polttimo on hankala vaihtaa. Takapään valoissaon kanssa välillä jotain kosketushäiriötä ja rekisterikilven valot on ihan sudet.
Airbagin valo vilkahtelee joskus kostealla säällä.
Kaikenkaikkiaan luotettava auto etenkin hintaisekseen. Etsi yksilö joka on joskus ruostesuojattu ja hoidettu muutenkin hyvin ja et pety. Paitsi siihen että jousitus on epämukava pienissä nopeuksissa.
Ajovalojen polttimot palaa kerran vuodessa (10tkm) - Osta vaan
Ellet ostanut jo. P11 2l koneella taitaa olla vahvimpia malleja, minkä nyt vetoakselit saattaa katketa ja multilink heikko kaikissa. Yhdeltä tutulta irtosi raidetanko? ajaessa jo uutena uusimmasta mallista.
Polttoaineen täyttöputki ruostuu ja takapyöränkotelo helmapellin kohdalta, samoin vasen etulokasuoja kaaren yläosasta jostain syystä melkein kaikissa.
Käsijarrua täytyy herkistellä katsastukseen nykimällä vipuja pyörän päässä. - Aivan Loistava auto
ostin p11 1.6 ajettu 186tkm käy ja toimii kuin Sevitsiläinen kello ja hinta oli 3200 ja vuosimalli on 1999. olen kyllä tyytyväinen kyseiseen Autoon :) On muuten parempi ajaa kuin muut tämän ikäiset (euro Japsit) näillä kilometreillä
- Nii on!
itellä vm99 ajettu 238 ja ollut 3.5 vuotta 2 viimeistä kertaa katsastettu ilman huomautuksia eli 2kertaa heittämällä läpi!! Kulutuskin yhistettynä on siinä yhistettynä 7L Luokkaa eli en kuole pensa laskuihin :D ja tuosta suurin osa on kaupunki ajoa. tällä vielä jos ajelisin sen 50-70 tkm niin on kyllä sen hintasan hankkinut mulle vuoteen tulee jotain 10-13ktm
- Lisäys äskeiseen
Nii on! kirjoitti:
itellä vm99 ajettu 238 ja ollut 3.5 vuotta 2 viimeistä kertaa katsastettu ilman huomautuksia eli 2kertaa heittämällä läpi!! Kulutuskin yhistettynä on siinä yhistettynä 7L Luokkaa eli en kuole pensa laskuihin :D ja tuosta suurin osa on kaupunki ajoa. tällä vielä jos ajelisin sen 50-70 tkm niin on kyllä sen hintasan hankkinut mulle vuoteen tulee jotain 10-13ktm
Moottori oli sitten se 1.6 kun en äsken muistanut sitä mainita
- Anonyymi
Mulla on 96 mallin nissan rimera kone on alku peräinen 1. 6 ajettu 367895 että vielä hyvin kehrää tämä malli on 11 joka on iso ditannian tuotantoa on matalampi kuin japanin tuotantoa ei tässä ole mulla muita vikaa kui taka jarrut vaihoin uvet jarru sylinterit ja pelaa hienosti vain nuo pelti hommat on muttamia joutunu tekken eihän se ole ihme kun tullee han ikä tällekin tuo ilma paine mittari juonittelleen putsasin nuo sen langan ja hyvä tuli
- har1
onko kellään kulunut kuskinpenkin oven puoleinen verhoilu? auto primera vm 2000. ajettu 232 000 tkm.
- Nissanmiäs
Hyvä pelihän tuo Nissan Primera on.
Itselläni on 1.6l -99 P11 Primera ja hyvin on toiminut. Kuten "har1":illa on minullakin kulunut kuskin ovenpuoleinen verhoilu, nyt on uudet istuinpääliset (motonet) niin ei haittaa.
Etuina Primerasta mainittakoon: Edullinen pitää, ei vie bensaa ja varaosat ovat hulvattomasti halvempia kuin monissa muissa automerkeissä. Vakuutukset halpoja jne.
Primerallani nyt mittarissa n. 240 000km eli juuri sisäänajettu. Pientä remonttia on 15 vuoden aikana joutunut kuitenkin tekemään, kyseessä onkin harvinaisen vikainen peli: Vetoakseli ( oma vika tosin) ja virranjakaja. Muutoin on vaihdettu vain kuluvia osia, eli iskarit,suodattimia,öljyt, jarrupalat ja levyt. Öljyä ei syö. Vaihdelaatikoissa on Primeroissa/ Almeroissa sellainen ominaisuus, että jossain vaiheessa Peruutus-vaihde ei kytkeydy kunnolla, tämän korjaa heti niin, että laittaa 1.vaihteen ja ajaa muutaman sentin eteenpäin ja kytkee pakin uudelleen. Itse vaihdatin vaihdelaatikon öljyt jolloin ongelma lakkasi. Kaikissa malleissa tätä ei ilmene, jolloin vaihdelaatikko toimii.. noh niinkauan kuin autokin. Joissakin täytyy vain vaihdattaa öljy ja that's it.
Ajovalot eivät kestä kovin kauaa(10.000km-15.000), niiden hinta tosin on 2-4€ per lamppu joten ei kummoista ongelmaa, niiden vaihtaminenkin on suhteellisen helppoa verrattuna esim.joihinkin saksalaisiin, joista täytyy suurinpiirtein purkaa moottori pois tieltä ennen valon vaihtoa.
Itselläni on päässyt joka kerta läpi, huomautuksia tuli pari vuotta sitten iskareista, ne olivatkin 12 vuotta vanhat. Katsastusmies vain sanoi, että läpi pääsee, mutta vaihdata ennen seuraavaa katsastusta. Suosittelen kyllä Primeraa jokaiselle. Hyvä auto, ei tosin mikään tykki (ainakaan 1.6) mutta vie takuulla perille. Hyvä ajattavuus minusta tuon hintaluokan autoksi. Suhteellisen turvallinenkin hintaisekseen. Hyvä, nuoren ensimmäinen auto.
Itselläni on ollut hyvin toimiva ja uskollinen peli. Olen monta kaveria hakenut teiden varsilta, kun heidän volvo, bmw ja mersut on hyytyneet syystä tai toisesta. Moni kaverini ei enään haukukkaan Nipponin ihmettä, vaikka onhan Primerat tehty Englannin Sunderlandissa ;) Eurojapseja siis.
Jos vakuutuit ja egosi kestää sen, että autot ohittavat sinut motarilla niin Primera on sinun valintasi.- öljyvalokojopalaaa
Joo kyllä näin on!
jos vain itse olisin vaidattanut öljyt oikeaan aikaan. Laakerikolinaa, mutta kyllä se varmaa vielä kestää. JOs tämän 351tkm ajetun kilkattavan Nissanin 2.0i auton tilalle jotain ostaa niin ehdottamasti ottaisin saman auton vaan uudempana. Nämä ruostuu., mutta muten hyviä ajaa tiellä ja kestää jos tosin ne öljyt vaihtaa, ymmärrän senkin ettei ne joskus vaidatuta kuin siinä kohtaa kun huomaa jo laakeriäänien ja öljy niin mustaa että...
- nissanmies
Mulla on pihassa P11 v.99 2.0 bensa koneella, Ajettu vaivaiset 391 000tkm. Konetta ei ole ajattu, alkuperäinen kytkin jne.
Vetoakselin, ilmamassamittarin, sekä iskarit on vaihdettu.
Kyllä kestää jos muistaa katsoa välillä öljyt koneesta. - sdasdasasdss
Primera 2.0sri p11 v.99
Ajettu 351000km. Ollut aikoinaan kovassa maantiekäytössä. Vaihdettu vuosien 8v. aikana ainakin pakoputkisto, laturi, etuylä tukivarsi, etuvetari. Ei mitään isoja ongelmia.
Ajelin vaan tuossa pari vuotta samoilla öljyllä. jonkinlaista laakerinkolinaa alkoi pitämään jo parivuotta sitten. Ehkä omavika? Kone ei syö öljyä, kuhan muistaa tarkastaa ne hyvissä ajoin. vaihtaa vähintää 10000km välein.- sdasdasasdss
kytkin vaihdettu.
- PrutkuPrimera
Mulla oli tuo P11-koppainen facelift-Primera, farkku. 1,6l koneella ja vm.-99.
Laiskahan se oli, vaikka vääntöä taasen aika hyvin. Huomioon ottaen tosiaan tuon koneen koon. Parempi kuin esim Volvon vastaava, V40.
Niin idioottivarma peli toimimaan kuin olla vain voi. Ajoin kuitenkin sillä reilu 7v ja aika paljonkin vielä, lisäksi siinä oli kilsoja jo liki 140tkm ostaessa.
Pyyhkimien vivusto ja toinen etulokari oli ainoat ylimääräiset remonttikohteet perusjuttujen lisäksi(jarrupalat, -levyt yms kuluvat osat). Leimankin sai joka vuosi eka yrittämällä ilman huomautuksia.
Sähkövioista tuo mittaristo on noissa se ainoa/pahin. Airbag alkaa jossain vaiheessa yleensä vilkkumaan turhan päiten, mutta se vika korjaantuu joko juottamalla ko liitoskohta kiinteäksi tai vaihtamalla mittaristo. Käytettyjä saa max 150€, uusi maksaa yli 900€. Ajovalon polttimoita se tykkäsi poltella myös aika usein, niitä parempilaatuisiakin.
Mut samaa poltteluvikaa on näissä Qasqaissakin, työkaveri ainakin sanoi, jolla on vm.2008 Qasukka.
Ruostevioista tyyppivikana on etulokarit, ne noissa mätänee nopeasti, muuten suht ruostevapaa automalli, kunhan muistaa pestä säännöllisesti sekä tehdä tarvittavat suojaukset säännölliseen myös. Sunnyt oli ainakin myös etulokareistaan paperia.
Repsikan puolen takaoven alareuna mulla alkoi loppuvaiheessa ruostumaan ja noissa farkuissa takalasin reunat oli yks ihmeenkin yleinen ruostumispaikka.
Mut muuten tosiaan kaikkinensa hyvä perusauto. Paras auto ikinä, mitä mulla on ollut käyttökulujensa ja toimintavarmuutensa puolesta. Mut aikalailla hävinnyt jo myyntimarkkinoilta ainakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063