Nissan primera p11 -99-01

nissan??

Olen aikeissa ostaa moisen pelin, olen myös kuullut että kyseisessä mallissa on enemmän vikoja kuin vanhemmissa. sähköpuolen vikoja ja ruoste vikoja enemmän?
Pitääkö paikkansa?

16

6045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Primera v.2000

      Itsellä ollut Primera 1.6 vuosimalli 2000 viisi vuotta.
      Mittariston jouduin vaihtamaan viime kesänä airbaginvalo ongelmien takia
      (purkaamosta käytetty mittaristo 150€ )
      Ei muita isompia ongelmia.
      Autossani on GA16DE moottori (vanhempi malli) jossa ei ole ollut jakopään ketjun venymisongelmia ( mittarissa nyt 226000 km)
      Näissä uudemmissa QG16DE moottoreissa on jakopään ketjun venymisongelmia
      ilmennyt.(kallis remontti)

    • ah

      Vaihdelaatikko ainaskin paukkuu!

      • nipponde

        Onko tuo laatikkovika yleistä?? Ja kuinka huomaa alkavan vian?


    • kurttushow

      Eiköhän se mene niinpäin että mitä vanhempi auto, sitä enemmän vikoja. Primera ei ainakaan huonontunut P11 faceliftin jälkeen, päinvastoin. Mitä nyt uudempi 1,6 kone kärsii niistä ketjuongelmista.

      Mulla on vm 2000 1.8 ajettu 240tkm. Valojen kanssa on murhetta. Sumuvalot on herkkiä kostumaan jos ei käytä ja polttimo on hankala vaihtaa. Takapään valoissaon kanssa välillä jotain kosketushäiriötä ja rekisterikilven valot on ihan sudet.

      Airbagin valo vilkahtelee joskus kostealla säällä.

      Kaikenkaikkiaan luotettava auto etenkin hintaisekseen. Etsi yksilö joka on joskus ruostesuojattu ja hoidettu muutenkin hyvin ja et pety. Paitsi siihen että jousitus on epämukava pienissä nopeuksissa.

      Ajovalojen polttimot palaa kerran vuodessa (10tkm)

    • Osta vaan

      Ellet ostanut jo. P11 2l koneella taitaa olla vahvimpia malleja, minkä nyt vetoakselit saattaa katketa ja multilink heikko kaikissa. Yhdeltä tutulta irtosi raidetanko? ajaessa jo uutena uusimmasta mallista.

      Polttoaineen täyttöputki ruostuu ja takapyöränkotelo helmapellin kohdalta, samoin vasen etulokasuoja kaaren yläosasta jostain syystä melkein kaikissa.
      Käsijarrua täytyy herkistellä katsastukseen nykimällä vipuja pyörän päässä.

    • Aivan Loistava auto

      ostin p11 1.6 ajettu 186tkm käy ja toimii kuin Sevitsiläinen kello ja hinta oli 3200 ja vuosimalli on 1999. olen kyllä tyytyväinen kyseiseen Autoon :) On muuten parempi ajaa kuin muut tämän ikäiset (euro Japsit) näillä kilometreillä

      • Nii on!

        itellä vm99 ajettu 238 ja ollut 3.5 vuotta 2 viimeistä kertaa katsastettu ilman huomautuksia eli 2kertaa heittämällä läpi!! Kulutuskin yhistettynä on siinä yhistettynä 7L Luokkaa eli en kuole pensa laskuihin :D ja tuosta suurin osa on kaupunki ajoa. tällä vielä jos ajelisin sen 50-70 tkm niin on kyllä sen hintasan hankkinut mulle vuoteen tulee jotain 10-13ktm


      • Lisäys äskeiseen
        Nii on! kirjoitti:

        itellä vm99 ajettu 238 ja ollut 3.5 vuotta 2 viimeistä kertaa katsastettu ilman huomautuksia eli 2kertaa heittämällä läpi!! Kulutuskin yhistettynä on siinä yhistettynä 7L Luokkaa eli en kuole pensa laskuihin :D ja tuosta suurin osa on kaupunki ajoa. tällä vielä jos ajelisin sen 50-70 tkm niin on kyllä sen hintasan hankkinut mulle vuoteen tulee jotain 10-13ktm

        Moottori oli sitten se 1.6 kun en äsken muistanut sitä mainita


      • Anonyymi

        Mulla on 96 mallin nissan rimera kone on alku peräinen 1. 6 ajettu 367895 että vielä hyvin kehrää tämä malli on 11 joka on iso ditannian tuotantoa on matalampi kuin japanin tuotantoa ei tässä ole mulla muita vikaa kui taka jarrut vaihoin uvet jarru sylinterit ja pelaa hienosti vain nuo pelti hommat on muttamia joutunu tekken eihän se ole ihme kun tullee han ikä tällekin tuo ilma paine mittari juonittelleen putsasin nuo sen langan ja hyvä tuli


    • har1

      onko kellään kulunut kuskinpenkin oven puoleinen verhoilu? auto primera vm 2000. ajettu 232 000 tkm.

    • Nissanmiäs

      Hyvä pelihän tuo Nissan Primera on.
      Itselläni on 1.6l -99 P11 Primera ja hyvin on toiminut. Kuten "har1":illa on minullakin kulunut kuskin ovenpuoleinen verhoilu, nyt on uudet istuinpääliset (motonet) niin ei haittaa.
      Etuina Primerasta mainittakoon: Edullinen pitää, ei vie bensaa ja varaosat ovat hulvattomasti halvempia kuin monissa muissa automerkeissä. Vakuutukset halpoja jne.
      Primerallani nyt mittarissa n. 240 000km eli juuri sisäänajettu. Pientä remonttia on 15 vuoden aikana joutunut kuitenkin tekemään, kyseessä onkin harvinaisen vikainen peli: Vetoakseli ( oma vika tosin) ja virranjakaja. Muutoin on vaihdettu vain kuluvia osia, eli iskarit,suodattimia,öljyt, jarrupalat ja levyt. Öljyä ei syö. Vaihdelaatikoissa on Primeroissa/ Almeroissa sellainen ominaisuus, että jossain vaiheessa Peruutus-vaihde ei kytkeydy kunnolla, tämän korjaa heti niin, että laittaa 1.vaihteen ja ajaa muutaman sentin eteenpäin ja kytkee pakin uudelleen. Itse vaihdatin vaihdelaatikon öljyt jolloin ongelma lakkasi. Kaikissa malleissa tätä ei ilmene, jolloin vaihdelaatikko toimii.. noh niinkauan kuin autokin. Joissakin täytyy vain vaihdattaa öljy ja that's it.
      Ajovalot eivät kestä kovin kauaa(10.000km-15.000), niiden hinta tosin on 2-4€ per lamppu joten ei kummoista ongelmaa, niiden vaihtaminenkin on suhteellisen helppoa verrattuna esim.joihinkin saksalaisiin, joista täytyy suurinpiirtein purkaa moottori pois tieltä ennen valon vaihtoa.
      Itselläni on päässyt joka kerta läpi, huomautuksia tuli pari vuotta sitten iskareista, ne olivatkin 12 vuotta vanhat. Katsastusmies vain sanoi, että läpi pääsee, mutta vaihdata ennen seuraavaa katsastusta. Suosittelen kyllä Primeraa jokaiselle. Hyvä auto, ei tosin mikään tykki (ainakaan 1.6) mutta vie takuulla perille. Hyvä ajattavuus minusta tuon hintaluokan autoksi. Suhteellisen turvallinenkin hintaisekseen. Hyvä, nuoren ensimmäinen auto.
      Itselläni on ollut hyvin toimiva ja uskollinen peli. Olen monta kaveria hakenut teiden varsilta, kun heidän volvo, bmw ja mersut on hyytyneet syystä tai toisesta. Moni kaverini ei enään haukukkaan Nipponin ihmettä, vaikka onhan Primerat tehty Englannin Sunderlandissa ;) Eurojapseja siis.
      Jos vakuutuit ja egosi kestää sen, että autot ohittavat sinut motarilla niin Primera on sinun valintasi.

      • öljyvalokojopalaaa

        Joo kyllä näin on!

        jos vain itse olisin vaidattanut öljyt oikeaan aikaan. Laakerikolinaa, mutta kyllä se varmaa vielä kestää. JOs tämän 351tkm ajetun kilkattavan Nissanin 2.0i auton tilalle jotain ostaa niin ehdottamasti ottaisin saman auton vaan uudempana. Nämä ruostuu., mutta muten hyviä ajaa tiellä ja kestää jos tosin ne öljyt vaihtaa, ymmärrän senkin ettei ne joskus vaidatuta kuin siinä kohtaa kun huomaa jo laakeriäänien ja öljy niin mustaa että...


    • nissanmies

      Mulla on pihassa P11 v.99 2.0 bensa koneella, Ajettu vaivaiset 391 000tkm. Konetta ei ole ajattu, alkuperäinen kytkin jne.
      Vetoakselin, ilmamassamittarin, sekä iskarit on vaihdettu.
      Kyllä kestää jos muistaa katsoa välillä öljyt koneesta.

    • sdasdasasdss

      Primera 2.0sri p11 v.99

      Ajettu 351000km. Ollut aikoinaan kovassa maantiekäytössä. Vaihdettu vuosien 8v. aikana ainakin pakoputkisto, laturi, etuylä tukivarsi, etuvetari. Ei mitään isoja ongelmia.

      Ajelin vaan tuossa pari vuotta samoilla öljyllä. jonkinlaista laakerinkolinaa alkoi pitämään jo parivuotta sitten. Ehkä omavika? Kone ei syö öljyä, kuhan muistaa tarkastaa ne hyvissä ajoin. vaihtaa vähintää 10000km välein.

      • sdasdasasdss

        kytkin vaihdettu.


    • PrutkuPrimera

      Mulla oli tuo P11-koppainen facelift-Primera, farkku. 1,6l koneella ja vm.-99.
      Laiskahan se oli, vaikka vääntöä taasen aika hyvin. Huomioon ottaen tosiaan tuon koneen koon. Parempi kuin esim Volvon vastaava, V40.
      Niin idioottivarma peli toimimaan kuin olla vain voi. Ajoin kuitenkin sillä reilu 7v ja aika paljonkin vielä, lisäksi siinä oli kilsoja jo liki 140tkm ostaessa.
      Pyyhkimien vivusto ja toinen etulokari oli ainoat ylimääräiset remonttikohteet perusjuttujen lisäksi(jarrupalat, -levyt yms kuluvat osat). Leimankin sai joka vuosi eka yrittämällä ilman huomautuksia.
      Sähkövioista tuo mittaristo on noissa se ainoa/pahin. Airbag alkaa jossain vaiheessa yleensä vilkkumaan turhan päiten, mutta se vika korjaantuu joko juottamalla ko liitoskohta kiinteäksi tai vaihtamalla mittaristo. Käytettyjä saa max 150€, uusi maksaa yli 900€. Ajovalon polttimoita se tykkäsi poltella myös aika usein, niitä parempilaatuisiakin.
      Mut samaa poltteluvikaa on näissä Qasqaissakin, työkaveri ainakin sanoi, jolla on vm.2008 Qasukka.
      Ruostevioista tyyppivikana on etulokarit, ne noissa mätänee nopeasti, muuten suht ruostevapaa automalli, kunhan muistaa pestä säännöllisesti sekä tehdä tarvittavat suojaukset säännölliseen myös. Sunnyt oli ainakin myös etulokareistaan paperia.
      Repsikan puolen takaoven alareuna mulla alkoi loppuvaiheessa ruostumaan ja noissa farkuissa takalasin reunat oli yks ihmeenkin yleinen ruostumispaikka.
      Mut muuten tosiaan kaikkinensa hyvä perusauto. Paras auto ikinä, mitä mulla on ollut käyttökulujensa ja toimintavarmuutensa puolesta. Mut aikalailla hävinnyt jo myyntimarkkinoilta ainakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe