muovimallien renkaat ja vanteet

peruscorolla

Olisi kiva rakentaa jokin tavallinen suomi-auto, esim. Corolla DX tms. mutta usein mallit ovat jotain GT jne. versioita ja renkaat sekä vanteet on jotain ihan muuta kuin perinteiset suomimallien 155/80x13 peltivanteilla.
Tämä yksityiskohta on kuitenkin hyvin näkyvä ja pilaa vaikutelman jos muutoin suomiautossa on jotkut hirmuläskit renkaat ja bling-bling vanteet.

Itse tekemälläkään ei oikein onnistu, miten voisi muovilevystä tehtyihin vanteisiin sorvata täydellisen pyöreät perusmuodot, siis syvyys suunnassa? Vanteiden ulkopinnan poikkileikkaushan on aika "koukeroinen".

Jotkut täyskapselit olisi tietysti varmaan helpompi tehdä mutta vielä 80-luvulla ne olivat melko harvinaisia perusautoissa.

5

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minkäs teet

      Joo näin on. Ei taida olla mallaaminen niin hirveän suosittua nykypäivänä ja vanha Corolla vielä harvinaisempi kohde.

    • uyg8

      www.pienoismallit.net

    • Onko ideaa

      Tulee äkkiseltään mieleen että jos osaat kovalla työllä tehdä sen keskiön itse niin kyllähän vannekehäksi löytyy sitten valmis osa jostain johon tuon tekeleesi istutat ja vanne on syntynyt.

      Hyvän orkkisosasihan voit sitten simppelillä kumimuotilla ja resiinivalulla kopioida aina vain uudestaan.

      Orkkisosaan jos vielä jättäisi kevennysreiät tekemättä niin samasta originaalista tehtyihin valuosiin voisi avata kevennysreiät vasta jälkikäteen, kulloisenkin vannemallin mukaan.

      Tuli vain nämä mieleen, aika samanlaisiahan noi plootuvanteet on usein olleet kuitenkin noissa suomipeleissä 1/1 -skaalassa. Sopivan himmeä hopea pintaa ja ei kun suomipeliä vitriiniin.

    • mci.fi

      Aloittajalle vinkiksi, käy katsomassa noita renkaita mci.fi -osoitteesta.

    • Haastetta löytää.

      Olen ihan samaa mieltä, ja kun mieleisensä mallin lopulta löytää, niin se on sitten ralliauto, levikkeineen, ja korisarjoineen. Miksi ei voida valmistaa myös vakio mallia samasta autosta, kun muottikin on vaivauduttu tekemään?

      Oli työn ja tuskan takana löytää omasta oikeasta autosta pienoismalli, joka ei ollut ralliauto, mutta löytyi se lopulta. Myös corolla dx löytyy, kun selaa ulkomaisia kauppoja, tosin on 4 ovinen, itse etsein sitä 2 ovista mallia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe