Miksi vanhemmat ei anna meikata?

MeikiTön

Niin, eli kertokaa ikäänne ja milloin saitte alkaa meikata kevyesti (siis niinku ripsariii vähän ja huulikiiltoo tms), kouluun tai vapaa-ajalle/juhliin.
Itse olen kutoselle menevä tyttö, joka haluaisi alkaa käyttää ripsarii tms, mut äiti koko ajan sanoo "no ei ton ikänen tarvii meikkii", "ehit kyl viel aikusena", "oot niin nätti ilmankin meikkii" jne. jne. jne.

KERTOKAA SUOSTUTTELU TAPOI , THANKS KAIKÍLLE JOTKA HELPPA MUA! :))

89

3342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daddyishre

      hyvä vaan ettei anna. hyvä mutsi sulla :)

      • NoMakes

        mäkin meen kutoselle, ja en saa minkäälaisesti meikata, sitte ku äiti lähtee töihi, käyn meikkilaatikolla (:


      • 7lk meikkiä
        NoMakes kirjoitti:

        mäkin meen kutoselle, ja en saa minkäälaisesti meikata, sitte ku äiti lähtee töihi, käyn meikkilaatikolla (:

        Mä oon ny kuudennella luokalla ja pianalkaa 7,
        silloin aion ottaa ripsivärin kouluun.
        Äiti sanoo, etten mä tarvi ripsarii kun mulla on valmiiks niin tummat, kauniit ja tuuheat ripset... Kaikilla on dickossa ripsarii ja luomivärii ja kaikkee, paits mulla ja mun bestiskellä. Ja lähes kaikilla on ripsaria tavallisena koulupäivänäkin,
        en aio ottaa meikkiä vielä kutosella mutta ens vuonna 7:lle kyllä!!!!


    • 27.v

      Mä sain alkaa meikaamaan kevyesti 10 vuotiaana. Se kyllä oli aika nuori ikä ja kadun sitä jälkeenpäin sillä tuli huono iho vanhempana. Mutta kyllä 6 luokkalaisen täytyis saada meikata. Koulussahan aletaan kiusaamaan VIIMESTÄÄN 7 luokalla.

      • Fgjkbvlasdq

        27.v en ymmärrä kommentiasi , että yläasteella ruvetaan viimeistään kiusaamaa jos ei ole meikannu . Saisin meikata , mutta en tee niin . Ehk viiskertaa oon lakannu kynnet , mut en tee niin enää ku se lakka tuntuu niin inhottavalta . Ei oo koskaan sanottu mulle mitään siit et en meikkaa koulussa ja meen kasille . ( en kyl juhliinkaan ) .


      • Voi....
        Fgjkbvlasdq kirjoitti:

        27.v en ymmärrä kommentiasi , että yläasteella ruvetaan viimeistään kiusaamaa jos ei ole meikannu . Saisin meikata , mutta en tee niin . Ehk viiskertaa oon lakannu kynnet , mut en tee niin enää ku se lakka tuntuu niin inhottavalta . Ei oo koskaan sanottu mulle mitään siit et en meikkaa koulussa ja meen kasille . ( en kyl juhliinkaan ) .

        Hissukka.


      • 1999

        Oon menos kasille ja en saa meikata. Ja mua ei oo kiusattu sen takii. On vaa kysytty millo alan meikkaa.


      • enmeikkaa

        En ymmärrä. Oon kutosel ja varsinki pojat kiusaa jos laittaa edes kevyesti ripsarii.


      • Jaaaha

        No mä tiiän pariki tyyppii joit ei oo kiusattu ja on menny lukiostaki pois meikkaamat


      • Anonyymi

        Niin ja kouluissahan ollaan ihan vaan oppimista varten eikä itseään näyttämässä meikit naamassa. Se kai on vanhempien ajatus kun kieltävät meikkaamisen


    • I Like Turtles

      Jos ne ei anna seiskalle mennessä meikata niin voit tehdä mukavan kapinan ja alkaa yksinkertaisesti käyttää meikkiä.

    • pilkullinen_rusetti•

      Mun äiti on aina sanonut, että kun oon 12 niin saan ripsivärin. No, niinpä sainkin(oon siis kutoselle kans menossa) ja samalla sai 10w pikkusiskoni. Saisin myös varmaan vaikka mitä meikkejä, mutten kehtaa pyytää, paitsi huulikiiltoja. No, eihän esim. Luomiväri edes sopisi minulle. En kylläkään meikkaa kuin tosi harvoin.

      Vinkki: jos olette jossain kaupassa, ja kun äitisi on jo laittanut lähes kaikki tavarat hihnalle, kipaise äkkiä meikkihyllyn luona (yleesä se on ihan kassan lähellä) ja ota sieltä esim. Ripsari tai joku muu jonka olet jo valmiiksi valinnut ja sen paikan katsonut. Piilota se muiden ostosten joukkoon, kun äitisi on jo menossa maksamaan, mutta tavaroita on silti hihnalla. Tähän äitisi tuskin uskaltaa mitään sanoa. Mutta jos uskaltaa siinä kassatyöntekijän edessä, niin koita tätä: kun äitisi menee maksamaan, jää taka-alalle ja kun hän menee pakkaamaan, hae ripsiväri ja osta se itse. Tuskin äitisi ehtii edes huomata. Ja kummassakin tapauksessa, ota se äkkiä itsellesi. Piilota kotona, jos tarvetta. Ja jätä rahat pöydälle äitisi otettavaksi ja kirjoita lappuun "anteeksi, että ostin tämän, tässä rahat."

      Ja jos äitisi suuttuu, kutsu muutama kaveri teille ja pyydä kaikkia laittamaan meikit päähän. Sitten kysyt äidiltäsi(tietysti kaverien kuullen) että missäs se minun -se ja se meikki- on tai miksi minun meikit aina otetaan pois.

    • jioklaEWDSVL

      mulla oli lupa alkaa meikkaamaan koska vaan, mut alotin vissii kutosluokan loppupuolella (:

    • fskiughbur

      Muistan kun oli tosi 'kovaa' joskus about 4 luokalla ku tuli ripsivärit naamas skoleen. Sit kaikki oli aina jtn "wow kato!! Toi meikkaa, mäki alotan" Mut ite en alottanu ku en yksinkertasesti halunnu. Kutosella, joo, ripsarii käytin ja värjäsin hiukset mustaks ja jostain syystä en vaan saanu silmiäni irti kaikist bändipaidoist. Kun menin syksyn ekan pvän sitte skolee (kutoselle :d) nii dösäs oltii iha ihmeissää et WTF mut ihasama, mä oon mä.
      Eli sain vitosella alkaa meikkaa kevyesti, ja vähitellen enemmän ja enemmän, kunnes päädyin tämmösee bändipaitaniittivyömusta-sekotukseen mikälie :d
      Nyk. meen siis syksyl ysil.
      Ja mee vaiks ostaa ite. Sano vaa et " Moikka meen ostaa meikkei" ja sit meet vaa ja ostat, tuut takasin, ja jos ne ragee nii huudat takasin :)

    • ..

      Mä saan meikata ihan koska haluan, mut en älyy tollasta ripsari & huulikiilto meikkausta. Musta esim ripsari & meikkivoide & sävyttävä huulirasva on paljo parempi yhdistelmä ..

      • a<sdyjulokjfnhg

        Maskara ja huulikiilto on justiinsa hyvä nuin nuorelle. Meikkivoijetta en itekkää käyttäis tuon ikäsenä enkä käytä vieläkään ja oon 16-vuotias. Tuon ikäsenä on vielä nii hyvä iho nii miksi sitä menis turmelemaan meikkivoiteilla. Siitä seuraa sitte finnejä ja jouvut käyttää vaa lissää meikkivoijetta joka lissää finnejä = noidankierre.
        Suosittelen ite tuon ikäsille justiinsa sitä maskaraa ja huulikiiltoa, ku teijän ei oo tarve laittaa sitä meikkivoijetta ku iho on vielä nii virheetön. Sitte ku finnejä alkaa muodostuu nii laitatte peitepuikkoa vaa vähäse.


      • angstipaska
        a<sdyjulokjfnhg kirjoitti:

        Maskara ja huulikiilto on justiinsa hyvä nuin nuorelle. Meikkivoijetta en itekkää käyttäis tuon ikäsenä enkä käytä vieläkään ja oon 16-vuotias. Tuon ikäsenä on vielä nii hyvä iho nii miksi sitä menis turmelemaan meikkivoiteilla. Siitä seuraa sitte finnejä ja jouvut käyttää vaa lissää meikkivoijetta joka lissää finnejä = noidankierre.
        Suosittelen ite tuon ikäsille justiinsa sitä maskaraa ja huulikiiltoa, ku teijän ei oo tarve laittaa sitä meikkivoijetta ku iho on vielä nii virheetön. Sitte ku finnejä alkaa muodostuu nii laitatte peitepuikkoa vaa vähäse.

        Itselläni oli kuudennella luokalla täysi rasva-finni-mustapää-ihmeihottuma-iho, samoin oli joillain luokkakavereillanikin...ja sitten oli nämä ihanan vauvaihon omaavat tyypit.

        Kuudenteen luokkaam asti en edes tahtonut käyttää meikkejä, eli aloitin sen silloin 6.luokan alussa kun finnejä ja muuta paskaa alkoi tulla ihan murrosiän vaikutuksesta naamaan. Ihan perus peitevoide/puikko, meikkivoide, joskus pieni määrä puuteria ja ripsiväri.


      • ootnolo :)
        a<sdyjulokjfnhg kirjoitti:

        Maskara ja huulikiilto on justiinsa hyvä nuin nuorelle. Meikkivoijetta en itekkää käyttäis tuon ikäsenä enkä käytä vieläkään ja oon 16-vuotias. Tuon ikäsenä on vielä nii hyvä iho nii miksi sitä menis turmelemaan meikkivoiteilla. Siitä seuraa sitte finnejä ja jouvut käyttää vaa lissää meikkivoijetta joka lissää finnejä = noidankierre.
        Suosittelen ite tuon ikäsille justiinsa sitä maskaraa ja huulikiiltoa, ku teijän ei oo tarve laittaa sitä meikkivoijetta ku iho on vielä nii virheetön. Sitte ku finnejä alkaa muodostuu nii laitatte peitepuikkoa vaa vähäse.

        No ite oon khyl pari vuotta käyttäny meikkivoidetta ja tasan yks finni ollu :D opettele ja hanki ne faktat ensin


      • Anonyymi
        angstipaska kirjoitti:

        Itselläni oli kuudennella luokalla täysi rasva-finni-mustapää-ihmeihottuma-iho, samoin oli joillain luokkakavereillanikin...ja sitten oli nämä ihanan vauvaihon omaavat tyypit.

        Kuudenteen luokkaam asti en edes tahtonut käyttää meikkejä, eli aloitin sen silloin 6.luokan alussa kun finnejä ja muuta paskaa alkoi tulla ihan murrosiän vaikutuksesta naamaan. Ihan perus peitevoide/puikko, meikkivoide, joskus pieni määrä puuteria ja ripsiväri.

        Ite oon menos 5lk oon siis 10 ja meikkaan jo (ripsari, huulikiilto, luomiväri)
        (luomiväri on semmone ihon sävyne)


    • N

      Anteeks mitääh?? Mä oon aina saanu meikata, 2lk alotin esim pitää jokaviikko kynsilakkaa, nyt meen kasille. Meet vaan ite kauppaa, ostat ja rupeet harjottelee ja sitte käyttää :) ei ne voi siit suuttuu!! Sano et onpa mullaki oma elämä.. Onnee ostoksille!!

      • loiu

        No kynsilakka on vähän eri asia, sitä jostain syystä pidetään normaalina vaikka 5-vuotiaalle päiväkptilaiselle:D


      • That'sTheReason
        loiu kirjoitti:

        No kynsilakka on vähän eri asia, sitä jostain syystä pidetään normaalina vaikka 5-vuotiaalle päiväkptilaiselle:D

        Niin koska yleensä termi "meikki" on ainetta jota laitetaan kasvoihin, kynsilakka on nestettä jota laitetaan kynsiin.


    • Sama..

      joo määki oon 11 ja en saa meikata.. :( Kaikki muut meidän luokasta meikkaa. Saan käyttää kynsilakkaa ja huulikiiltoo. Mut en mä muuta sellasta omistakkaan. Eli ei mitää puutereita, ripsareita, kajaaleita, luomivärejä yms. :o

      Joo tiiän, ärsyttävää O.o

      • ItteOlisinOnnellinen

        Ei oo yhtää ärsyttävää, itte olisin ainaki iloinen. Tietävätkö luokkalaisesi että pilaavat ihonsa? Kannattais sun kuule olla onnellinen, et sulla on luultavasti 40-vuotiaana virheetön iho jos pystyt olemaan meikittä vielä monta monituista vuotta.


      • Meikittä

        Ite en ees harkinnu meikkii ala-asteel... nyt oon kasil ja pelkkä ripsari riittää, jos ees sitä laitan...


    • Glam4Ever

      Mä olisin saanu alkaa meikkaa sillee kevyesti joskus vitosel, mut en jaksanu :) vaan koulukuviin ja juhliin laitoin ripsaria ja huulikiiltoa. Seiskan lopulla aloin sit meikkailemaan, yleensä vaa ripsaria. Kasilla mukaan tuli meikkipuuteri, kajal ja huulipunat. Nykyään meikkaan monien mielestä aika rajusti, eli mustaa kajalia koko silmän ympäri, verenpunasta tai pinkkii huulipunaa ja sellasta :) Mut sinuna kysyisin äidiltäs, et mikä siin on ettet saa meikata. Ja jos hän perustelee sillä että oot nätti ilmankin, voit sanoa, että uskot sen mutta haluisit vielä korostaa sitä kauneutta pienellä määrällä just esim. ripsaria. Ja jos hän ei vieläkään myönny, marssit kauppaan ja ostat vain. Niin mä tekisin :) Toivottavasti oli ees vähän apua!

    • Jokuu :DD

      Mun äiti antaa meikata.. o.o Mä alotin ehkä joku 3-4 luokalla vähän meikkaamaan, kun sisko joskus aina meikkas mut ja anto mulle sen jtn ripsareita...

      Nyt oon 12v. elikkä meen 6 luokalle ja meikkaan aika paljon :DDD

      Nyt käytän eniten jtn ripsarii,puuterii,meikkivoidetta.
      joskus kajaalii, luomivärii jne!

      (:

    • -00 tyttö

      oon ite -00 tyttö eli kutoselle menossa myös ja sain nyt kesällä ripsarin jota en tarvi kun omat ripset on pitkät ja tummat sit luomivärin ja huulikiillon
      P.S en meikkaa kun juhlii

    • Tytsy(01)

      Mä en ees tiiä saanko meikata, mutkun meikkaan kevyesti äiti sanoo aina et: "Jaahas, oot laittanu meikkiä" ja mä aina vastaan et:"Niin huviksee!!". Et ei mun äiti mitenkään suutu jos laitan meikkii. Oon ite vitoselle menossa ja mun luokalla on tyttöjä, jotka haukkuu pissikses jos on meikkii, mut mä laitan kouluun aina vähän ja en välitä mitä ne sanoo, ei ne kauaa jaksa haukkua.:-)

    • shdklf

      lol laiton meikki ku olin 1 vuotta tai alle

    • hehe xd

      mä rupesin meikkaamaan neljännellä luokalla, laitoin kuitenki vaa ripsaria ja iihan vähän puuteria, sekä juhliin, että kouluun. nyt meen kutoselle ja aloin jo nyt laittaa vähän luomiväriäkin juhliin, mutten skolee :'3 ~ ei kannata alkaa meikka paljon, ku naamaa tulee paljon finnejä jne.

    • aswsdfghjukiloöputr

      Ite alotin meikkaamaan vasta yläaste ikäisenä ja mun meikkaus oli puuteri.
      Sen jäläkee 8-luokalla alakoin käyttää ripsiväriä ja ruskiaa silimänrajauskynää. Ja samallain meikkaan vieläki ja oon nytte 16-vuotias. Mutta en kuitenkaan jokapäivä meikkaa.
      Ja ripsivärinkäytöstä sen verran. Harkihe tosi pitkää enneku alat käyttää. Mun ripset ruukas olla aivan mustat ja tuuhiat. Nyt niitä ei erota millää ilman ripsiväriä. Suosittelen että taivutat vaa ripsiä muttet laita maskaraa välttämättä ollenkaa. Ja jos alat meikkaamaa nii muista ihonpuhistus.
      Ja mun omasta mielestä monet tytöt on nii paljo nätimpiä iliman meikkiä, ja mää luulen että sun äitis ei sano sua nätiksi vaa sen takia että et alakais käyttää meikkiä.

    • Apua(?)

      Itse kokeilin kutosella meikkaamista. Aina välillä olin laittanut ripsaria tai huulikiiltoa, mutta suuren osan vuodesta kuljin ilman meikkiä.
      Vasta seiskalla aloin meikata joka päivä, mutta sekin oli sellaista pelkkä ripsari linjaa. Olisiko ollut ysin aikana, kun välillä kokeilin laittaa vähän luomiväriä, mutta enpä silloinkaan erityisemmin meikannut. Ysin lopulla aloin käyttää kajalia.

      Mielestäni sinulla ei ole vielä mikään kiire meikata. Jos äitisi on sitä mieltä, ettet saa meikata kannattaa kunnioittaa äitisi päätöstä. Saatat myöhemmin saada paljon enemmän vapauksia kun äitisi luottaa siihen että kuuntelet häntä :)

    • BlackAngel

      Hei, kertokaas onko tää noloa.

      Olen 12vuotias.
      Olen meikannut 9vuotiaasta kouluun (9vuotiaana ripsaria ja kajalia kevyesti ja ohuesti).

      10vuotiaana aloin joskus laittamaan paksummin kajalia ja aloin myös nyppimään kulmakarjojani kauniimmiksi ja piirtämäänniitä.

      11vuotiaana laitoin 1,5cm paksusia kajalia ja paljon ripsaria, joskus tekoripsiä,myös kimalletta ripsiin. Käytin myös meikkivoidetta ja nypin kulmakarvani tosi ohuiksi ja sellaisiksi jotka ovat tosi yleisiä että himenee loppuun ja ohenee, mutta tosi ohuet.

      Nyt 12vuotiaana käytän samanlaista meikkiä kuin 11vuotiaana, mutta laitan nykyään nude-huulet.

      Tuo kysymys on sen takia että erotun ehkäliian hyvinkin massasta luokkammekeskuudessa.. Ketään luokkalaisistani ei meikkaa kuin joskus discoon. Kaikki luokkalaiseni tytöt käyttävät vaaleanpunaista ja valkoista, pari kolme ystävääni käyttävät pillejä jä neuleita jne. Olen myös kehittyneempi selvästi rintäni kasvoivat jo 10vuotiaana. Käytän olattomia paitoja, toppeja, pussi paitoja, pillejä, mikroja ja ekan nahkatakin tain toisella luokalla ja siitä asti olen käyttänyt nahkatakkia. Olen luokkamme toisiksi pisin tyttö ja myös muodokas koska kaikki muut ovat lautoja ja tikkuja. Onko noloa erottua näin voimakkaasti joukosta?

      • BlackAngel

        P.S Olen kaikkien kaveri tyyppiä. Ja ketäänei huomauta minua paitsi pojat...


      • reiluu!;(

        ei oo!oon kateellinen;(


      • eioliskannattanu

        On noloa, minä ainakin häpeäisin, vaikka olen nuorempi.


      • B85

        No öö...vitu junnu,oot niin nolo...tissit ja pojat ei oo tärkein asia..käyttäkää tytöt järkeä! jos ne su melonit kasvoi jo ku olit 10-11 v,ne alkaa roikkuu jo 20 v


      • Anonyymi

        Ei, mutta aika nuorena olet käyttänyt kajaalia, olen ite joskus bff:ääni kansa laittanut koulunn ripsaria. Ja kannattaa varmaan eka käyttää vaan ripsaria ala-luokilla ettei edes 1-2 lk edes käytä meikkiä.


    • Meikillinen

      No mä oon ollu vaa sillee et koska oon itteni mielest ruma niin oo vaan ruvennu käyttää ripsarii, hajuvet ja huulikiltoo mut aikasemmin mulekki on sanottu et ei ton ikäset vieöt tartte mut oion ite ruvennu käyttää meikkii 5 luokall

    • Mirsku

      Moi! Oon 01 syntyny enkä vielä meikkaa. kun täytin just 11, sain luomiväriä lahjaksi kaverilta,mutta en oo vielä käyttäny sitä. No vähä mä oon laittanu ripsaria kouluun, mutta tosi vähä koska mulla on muutenkin tosi pitkät ripset.Mä suosittelen, että laitat vaan ripsiväriä kouluun, koska muuten vois tulla paljon finnejä myöhemmin.

    • ...

      No meikkaaminenhan on jokaisen oma päätös.

      Itse en meikkaa ja olen yläasteen ensimmäisellä. Luokan ainut tyttö joka ei meikkaa (no on yksi toinen mutta hänelle meikit eivät edes sopisi, luonnonlapsi) ja siitäpäs huomautellaan aika paljon. En ole ikinä meikannut, ehkä hieman ripsi- ja luomiväriä joihinkin juhlallisiin tilaisuuksiin, mutta muuten.

      Inhottaa vain koska vaikka olen käyttänyt ripsiväriä about kymmenen kertaa, niin silti ripset ovat tummuneet miltei valkoisista vaaleanruskeisiin.

      Finnejä löytyy, mutta en ala peittelemään niitä, mahdollisesti koska joka päivä urheiluharrastus melkein koulun jälkeen.

      Että sillä viissiin. Jokaisen oma päätös.

      Ja btw, nykyiset neljäsluokkalaisetkin meikkaavat, joten...

    • ADHD

      oon vitosella ja saan meikata. En siis käytä muuta kun ripsarii ja sävyttävää huulirasvaa, mun äiti ain sano et älä meikkaa vielä kouluun mut kotona voit meikata mut ei vielä kouluun mut laitoin kerra ja oon laittanu siit lätie ni ei mee äiti vi sanoo siihe enää mitää ku laitam silti

    • dgdff

      Minä olisin saanut meikata jo 10v mutta en halunnut vasta vanhempana sitten rupesin käyttää meikkii

    • meikitön

      Olen kakstoista eli seuraavana vuonna seiskalle. En meikkaa ikinä kouluun, omasta tahdostani. Kukaan tyttö mun luokalla ei meikkaa, ollenkaan, ja munkin äiti sanoo että se on vaan hyvä asia. Yläasteelle kun mentiin tutustumaan niin kyllä meitä katottiin kieroon kun kaikki siellä oli sellasia meikattuja mutta ihan sama.

    • Siis kolmosella oli joku ripsari villitys ja discoihin meikkailin. aika pelleltähän se näytti. :D aina oon saanu meikata, mut vasta kasil aloin laittaa kajaalia ja ripsaria.

    • ...

      Mietin vain, "meikitön", että missäpäin Suomea asut? Siis tarkoitan sillä että täälläpäin (Suomen karttaa katsoen navassa) on juuri päinvastoin asiat, kuten saatoit edellisestä viestistäni huomata.
      Yläasteella tosiaan joutuu silmätikuksi ilman meikkiä, mutta miksei saisi olla luonnollinen (tai, no, luonnollinen ja luonnollinen)?

      Hyvä vain ettet meikkaa ;)

      • meikitön

        etelässä asun :-) mäkään en ymmärrä, miksi luonnollinen ei saa olla ja siitä just kavereiden kanssa puhuttiin tänään. jostain syystä pitäis olla samaa massaa ja ei sais kaipa erottua. oon päättänyt, että meikkaamaan alotan vasta noin 8-9 lk:lla, mutta katotaan nyt, kun on sanottu että ne haukkumiset muuttuu todella loukkaaviksi. toivottavasti kestän. :-)


    • voivittuoottenoloiqq

      no ihq vittu mä oon syntyny 03 ja meiqqaan iha kunnol :O käytän siis meiqqivoidetta ja kajaalii ja pingkii huuligiiltoo enkä ,oikeesti voi käsittttää et mix te ette uskalla meiqqaa?? ei vitus mutsi voi pakottaa olemaan meiqqaamatta mä ainakin vittu sanoisin sille suorat sanat josse kieltäis mult mun meiqit :oooo
      OOtte vaa vitu säälittävii ja jotain koulun epäsuostuimpii q ette osaa meiqata vitun nolot pilaatte meiän nuorten maineeen maailmal
      '!!!111!

      • mä taaaaas

        ja MUN ei ees tarvisk meiqqaa jos en haluis q oon luonnostaa tosi kaunis ....qaiqqi fruidet aina kehuu ja hevarit on kateellllllllllisiii ku ne on vitun finninaaamoi :DDDD

        ja oon sit muute blondi ono 151cm pitkä ja painan 26kiloo ja mun kuppikoko on 65d ja on hyvä berse ja pi**u et jos jotai jätgää kiinosti ;---)


      • 98tyttö

        XDXDXDXDXD haha ei vittu huomaa et oot oikee kunnon kakara lissu xddddd "meiqqaax vähäjjhhjh" XDDDDDD hahahah kiitti päivän nauruista... Ja sinäkö nuori,, oot vielä ihan pentu:) kasva aikuiseks ja meikkaa vasta sitte! Mepä ollaan niitä epäsuositumpia joo XD sä varmaa ootki niin saatanan suosittu xddddd ärsyttää tollaset kakarat jotka tulee vittuilee viattomille :D me himaas


      • hävettääsunpuolesta

        Taidat kuule iha ite pilata nuorten maineen. Olet kyllä trolli mut silti.


      • Anonyymi
        mä taaaaas kirjoitti:

        ja MUN ei ees tarvisk meiqqaa jos en haluis q oon luonnostaa tosi kaunis ....qaiqqi fruidet aina kehuu ja hevarit on kateellllllllllisiii ku ne on vitun finninaaamoi :DDDD

        ja oon sit muute blondi ono 151cm pitkä ja painan 26kiloo ja mun kuppikoko on 65d ja on hyvä berse ja pi**u et jos jotai jätgää kiinosti ;---)

        No opettele siellä koulussa ensi kirjoittamaan oikein , sekin on paljon tärkeämpää kun että meikkaat


    • meikitön

      tosi fiksua.. meikkaamine on jokaisen oma asia, tuskin ne, jotka eivät käytä meikkiä " pilaavat sun elämän "

    • sepsialtyttö

      Juttele sun mutsis kaa tost adiasta sillee et se ymmärtää miks haluut meikata:) ite oon kasilla ja en meikkaa muutako laitan meikkivoidetta vähän. Mulöa on tosi tummat ja pitkät ripset ja kulmakarvat on kans tummat nii ei tarvi meikata. Jos sulla on vaaleet ripset nii kannattaa kysyy saatko käyttää ripsaria:) ja jos sulla on hyvä ja virheetön iho nii en suosittele meikkivoidetta tai puutereita yms. koska et sillon tarvi. Toivottavasti oli apua:):)

    • Mirsku

      Moi! Älä esitä " mä taas " tyyppi. Luuletko sä että joku poika tykkäis susta. Järkee käyttää 3 luokalla rintaliivejä . Kannattais odottaavielä pari vuotta , kunnes alat käyttää rintsikoita , koska sä oot vielä tollanen pikkukakara.PS. Oot m uuten tosi pitkä. Mäkin oon sua lyhyempi , vaikka oon sua 2 vuotta vanhempi. Sori jos loukkasin...

      • blondeasd

        ...ja mä niin toivon, että työ hyvät ihmiset opitte vielä joskus tunnistamaan trollin, kun sellainen sattuu tulemaan vastaan täällä (:


    • 11.v

      Moikka! Oon 11.v tyttö ja aloin kayttää meikkiä 10 vuotiaana silloin käytin jtn puuteria vaan ja joskus ripsaria. Nyt käytän vaan ripsaria ja Jos oot ittes mielest ruma ja haluut käyttää meikkiä sano äitilles että hei ooon iso tyttö meikein kaikki meijän luokkalaiset tytöt meikkaa ja myös muutki mun kaverit. Nii miks mä en saa???

      -11.v-

    • asdfghujolpöåä

      ite aloin meikkaa vitosella. Aluks käytin vaa ripsarii ja meikkivoidetta, sit välil mustaa kajaalii (mut harvoin.) sit aloin meikkaa vähä enemmä.. käytin luomivärii, kajaalii, meikkivoidetta ja ripsarii.. sit ku olin menos kutoselle nypin kulmat, ja olin päättäny etten enää haluu käyttää mitää luomivärii, kosk näytän iha ylimeikatulta. Nykyää oon kutosel ja käytän meikkivoidetta, ripsarii, kulmakynää ja kajaalii (en koko silmiin) ja sen takii käytän meikkivoidetta koska mul on huono iho, ja oon käyny lääkäris yms, mut ei mikää auta, ja välil en oo laittanu ollenkaa meikkivoidetta mut ei se auta..:/

    • fghfghfghfh

      Itse olen kasilla enkä meikkaa kouluun (ehkä koska äitini on sokea, joten ei ole koskaan ollut meikkaavaa nasihahmoa perheessä) enkä koe tarvetta meikata muutenkaan. Voin myöntää että aina kun näen ala-astellaisen joka meikkaan meileen tulee ekana "voi hyvä luoja miksi, nuohan on vielä niin nuoria" mutta toisaalta, mitäpä se minun ahteria syyhyttää jos joku meikkaa, oma on asianne muttei meikkaus ole pakollista ja minä olen asioistanne hiljaa.

      Ainut ongelma joka koskaan on meikin kanssa ollut oli se kun siirryin yläasteelle ja luokalle tuli uusia tyttöjä joilla sattuu olemaan asennevamma elämääni kohtaan.

      Juhliin olen saanut meikata niin ptikään kun jaksaa muistaa, mutta se meikki oli lähinnä vaan luomiväri ja minimaalisesti kuivahtanutta ripsaria.

      Ja tosiaan, meikki ei tee iholle hyvää.

    • muista...

      no kai nyt tytön pitää saaha meikata edes vähän. sun kannattaa puhua vanhemilles siitä meikki asiasta kohtuus pitää silti olla huulikiilto ja ripsari ei oo liikaa voit laittaa myös vähän jotain vaaleaa luomiväriä mutta mustaa ei kannata laittaa. sun äitis yrittää ehkä vaan suojella sua ettet sä alkais meikkaa niinku jotkut nykyajan nuoret nehän on naama ihan mustana. mutta sun kannattais nyt opetella meikkaamaan sillee kohtuullisesti että osaat sitte aikusena muista että aikusena oppii vaikeemmin sä et ite oo kertonu miten vanha oot että jos oot yläasteella niin kyllä ihan huulikiilto ja ripsari riittää mut jos oot vitosella tai pienemmällä luokalla niin STOP tykkänää kutosella voit iha kevyen meikin laittaa oon 12 en ite vielä meikkaa mut ehkä joskus (harvoin) laitan sitte ylä asteelle huulikiiltoo ja vähä ripsarii en laita rajauksia tai mitää sellasia ihan sellane kevyt meikki riittää p.s. MUISTA: puhu vanhemmilles ;)

    • Voi.......

      On mulla niin kova elämä kun sain jo 10 vuotiaana meikata :DDDDD Ja jos saa sanoa niin laitta salaa just kun oot lähös kouluun ( ei sua kyl oo älyn lahjoilla rasitettu)

    • Like this bitch

      Itse oon 14, meikannut oon seiskan alusta lähtien, nyt siis kasilla. Käytän päivittäin ripsaria(ja toki taivutan ripset, ilman sitä ripsarista ei oo mitään hyötyä), peitepuikkoo ja valokynää, kulmiakin vähä vahvistan. Mulla on sellainen on off suhde meikkivoiteeseen :D Kun välillä on sellaisia kausia että en halua lähteä minnekkään ilman sitä ja välillä oon sillai vittu miks mä käytän tätä kun en edes tarvitsis oikeesti....

      Mulla ei ole ikinä ollut mitän rajaa sen meikkaamisen kanssa, saan meikata niin paljon kuin haluan ymss. Aloin vaan meikkaa yhtenä päivänä eikä äiti siihen mitään sanonut.

    • kok kok

      olen 7lk ja aloitin 6lk:n lopulla.
      nyt meikkaan aika rajusti,mustaa eyelineria,ripsari,alaluomelle mustaa silmänrajauskynää! joskus luomiväriä.
      Suosittelen sulle että jos olet oikeasti luonnonkaunis,niin et pilaisi sitä meikillä.
      mullekkin on sanottu että "olet luonnonkaunis älä meikkaa!",mutta meikkaan silti.
      Kun on tottunu rajuun meikkiin,on vaikea vähentää.
      Jos sulla on sitten vaikka finnejä naamatäys,niin vetoat meikin käyttöä epäpuhtauksien peittämiseen.
      Ja tässä iässä raju meikkaus näyttää lähinnä pellemäiseltä.

    • 14v ilman meikkiä

      Oon 14 eli meen 8lk. Ja en saa meikata koska mulla on nii hyvä iho jne. En siis käytä mitää ripsivärejä tms.

      • Anonyymi

        Ihan oikein, miksi pilata hyvä iho jo nuorella iällä kun ei ole mikään pakko


    • Tyttö15

      Hyvä äiti sulla :). Ite sain meikata 7 lk, mutta sitten kasilla muutin mieltäni ja lopetin meikkaamisen ja hiusten suoristukaen kokonaan, koska en haluis vanhempana huonoo ihoo ja kuolleita hiuksia. Koska muutenkin minulla on oma luonnollinen kauneus ja ilman meikkä mielestäni ja muittenkin näytän paremmalta :). Nyt olen 15 vuotias ja menossa ysille enkä aijo meikata ennen kuin menen lukioon.

      • joylivuoden

        Ite aloin vitosella käyttämään ja nyt siis seiskalle menossa. Aluks oli ihan ripsari, nykyään kuitenki myös meikkipuuteri/meikkivoide ja puuteri, ripsari, huulipuna, luomiväri, joskus kajalit ym.

        Sitte tohon et meikkivoiteesta tulee finnejä, ei tuu :D Yli vuoden oon meikkivoiteita käyttäny ja arvatkaa mitä. Tasan yks finni on itellä ollu koko elämäni aikana. Et hei, tarkistakaa faktat ;)


      • Randomness
        joylivuoden kirjoitti:

        Ite aloin vitosella käyttämään ja nyt siis seiskalle menossa. Aluks oli ihan ripsari, nykyään kuitenki myös meikkipuuteri/meikkivoide ja puuteri, ripsari, huulipuna, luomiväri, joskus kajalit ym.

        Sitte tohon et meikkivoiteesta tulee finnejä, ei tuu :D Yli vuoden oon meikkivoiteita käyttäny ja arvatkaa mitä. Tasan yks finni on itellä ollu koko elämäni aikana. Et hei, tarkistakaa faktat ;)

        Olen 6lk. Saisin meikata ihan milloin vain, jo kolmannelta luokalta äitini on oikein yrittänyt saada minua meikkaamaan, mutta jokin syy on että en uskalla. Minulle on ostettu meikkejä... Mutta silti en. Käytän meikkivoidetta läikikkään ihoni vuoksi, ja sitä äitini ei haluaisi. Ripsiväriä käytän juhlissa. Kerran annoin kaverini sitten meikata minut aivan täysin ja lopputulos oli että näytin noin 16 vuotiaalta. Ja kauniilta. Nykyään sen jälkeen aina kun katson peiliin näen järkyttävän ruman ihmisen jolla ei ole elämää, tunnen itseni kokoajan alastomaksi ja erityisen rumaksi, mutta en "uskalla" meikata. En tiedä miksi. Ehkä siksi, että pelkään mitä muut sanoisivat. Mikä voisi auttaa tähän? En oikeasti kestä tätä. En vain osaa läntätä meikkejä naamaani.


      • iiris-linnea

        Minkä ihmeen vuoksi äitisi haluaa sinun meikkaavan? Kysyn siis ihan aidosti kiinnostuneena, en ilkeästi enkä pahalla. :) Olen vain kiinnostunut kuulemaan oikeita syitä meikkaamiselle / meikkaamattomuudelle.


    • sasku-t

      10v oon ny 5luokalla ja kyl kaikki melkee meikkaa 5-6 luokalla mut mul on vaa ripsivärii koska mul on ruskeet ripset ja menee alas päi ni taivutan ne ja kaikkee sit laitan peite puikkoo silmä alusten takii ja veri suonten päälle ohut kerros puuterii huulii jtn ja ihan vähän jtn vaaleeta luomii

      kandee suostutella sanomalla et kaikki muutki meikkaa ja tuntuu tyhmält olla erilainen ku muut ja alota yks juttu kerallaa esim huuli kiilto sit ripsari sit puuteri yms...:)

    • kameli

      oon 15 ja en jaksa hieroa sitä paskaa naamalle aamuisin. tytöistä ei voi tietää onko ripset, kulmakarvat, hiukset tai iho aitoo. jos te läiskäsette vähän maalia joka päivä itteenne, siitä voi perustella että itsetunto on alhaalla.

    • anteeksmitähelvettiä

      Voi kuulkaa te kultamussukkaiset, ette te tarvitse sitä meikkiänne mihinkään 10-vuotiaana. Jos teillä on lupa käyttää vähän ripsiväriä ja huulikiiltoa, ei kukaan edes tajua, että te meikkaatte. On kyllä outoja kouluja, tullaanko teillä tuijottelemaan lähietäisyydeltä naamoja ja tehdään meikkianalyysejä? En ymmärrä.

    • Marianneeeewwhhhhh

      No siis ite meikkasin 4 luokal vaa discoihin. 5 luokal alotin kevyen meikkaamisen ja kutosel mukaan tuli kulmakynä, meikkivoiteet, puuterit, huulipunat ja luomivärit. Nyt oon seiskal ja meikkaan sillei et peitän kaikki finnit, epätasasasuudet yms, ripsivärii, kulmakynää, puuterii, huulipuna ja kiilto. En kyl vois ton enempää laittaa, näyttäsin ihan huoralta XD mut joo, alota vaik ihan ripsarista ja huulikiillosta. Sitte mukaan tarvittaessa jtn peitepuikkoo tms. Välil mun äiti huomauttelee mun kulmista et kuin tummat ne on jne mut kai ne nyt näyttää tummilta jos oon luonnonblondi ja kulmat on iha vaaleet ollu aina ja nyt niihin laittaa ruskeeta :D se vaa on tottumis kysymys, niinku silmälasitki. Lisäät vaa pikkuhiljaa nii ei ne ala sulle mitää lässyttää :)

    • hållapå

      Mä oon lukiossa, enkä oo vielä ees harkinnu esim. sen ripsivärin ostamista. Joskus pistän kasvoihin kosteusvoidetta iltasin, en sen kummempaa. Mut mulla on tummat silmät luonnostaan ku oon osin italialainen. Eikä oo muuten koskaan kiusattu siitä et en käytä meikkiä. Luulisin et ihiset naurais enemmän jos tulisin joku päivä täydessä sotamaalauksessa kouluun.

      Joskus kutosella meikkasin, mut ei se koskaan ollu kivaa. Näytin vaan rumemmalta ku oikeesti olin.

    • ***

      Oon 6 ...aloin viime vuonna käyttää peite puikkoo ... ja nyt sit käytän niinku .. peitepuikkoo..vaaleet luomariii ..ripsarii... ja aivan ohuet siistit ja suorat mustat rajaukset :3 ..huuli kiiltoja en tykkää käyttää :)

    • joonäinoneikövaanll

      Olin 12v ja äiti huus helpotuksesta VIHDOIN SE ALOTTI ku ekan kerran meikkasin :'''D

    • Joku13v.tyttö

      Mä oon 13v joskus kutosen alis sain meikata sillee kevyesti nii kotona harjotukses ja joskus juhliin. Nyt oon seiskal ja saisin meikata kouluu (kutoselki meikkasin joskus salaa) mut en jaksa pestä meikkei nii en yleensä meikkaa. vaa havoin

    • Pikku_Prinsessa

      Noh, olen nyt siis 15 ja täytän loppuvuodesta 16. En meikkaa. Saisin varmasti, luulisin, että yläkoulun alkaessa olisin ehkä saanut aloittaa. Varmaan meikin määrä voisi lisääntyä sitä mukaa, kun vanhemmat näkisivät, että järjellisesti meikkaan. En vain koe tarpeelliseksi.

      Ensinnäkin uskon, etteivät meikit ainakaan ole terveellisiä. En sano, että olisivat haitallisiakaan, mutta ei niistä varmasti mitään hyötyäkään ole fyysistä terveyttä ajatellen. Olen mielestäni ihan normaalin näköinen, en kaipaa erityisesti mitään pakkelikerrosta naamaani. Toki ripset voisivat olla pidemmät ja tummemmat ja kulmat siistityt, mutta en koe ulkonäköä sen kaiken vaivan arvoiseksi.

      Lisäksi koen, että löydän helposti rahoilleni muutakin käyttöä kuin meikit, jotka yleensä ovat aivan sikahintaisia sen vähän mitä olen niihin tutustunut. En edes keksi, missä ajassa ehtisin aamulla meikata. Herään jo nyt kahdeksaan mennessäni suunnilleen kuudelta ja silti usein tuppaa tulemaan vähän kiire. Meikkaaminen ei todellakaan mahdu arkiaikatauluuni.

      Sitä paitsi, nyt kun en meikkaa, voin olla varma, että jos joku pitää minusta (missään mielessä), hän pitää nimenomaan minusta itsestäni omana kokonaisena persoonanani eikä tököttikerroksesta naamassani.

      Kiitos, kun luit! :)

    • meikkaaja

      Mä oon aina saanu meikata. Itse kadun nyt tätä todella paljon koska mulla oli hyvä iho sillon eikä se oli tarvinnu mitää. Meikkasin ensimmäisen kerran 1lk ulkomailla ja silloin näytin ihan sotamaalaukselta. Äiti sano että pese noi pois mutta olin niin itsepäinen että en tahtonu. Siis mä olin ihan hirveen näköinen. Äiti oli monta kertaa sanonukki että et tarvii mitää meikkiä mut silti laitoin

    • Ei ala-asteelaisen tarvii todellakaan meikata, eikä tarvii vaik oiskin yläasteella. Ja mä meen kasille, enkä meikkaa, paitsi laitan huulipunaa joulu,-ja kevätjuhliin.

    • Anonyymi

      Oon vitosella ja käytän ripsarii mut äiti sanoo että ylä-asteella vasta ärsyttääää

    • Anonyymi

      Oon nyt vitosella ja saan meikata, mutta kevyesti ja vain parikertaa viikossa. Suostuttelu tapoja on monia. Ite aloitin eka anelemalla että saanko lainata äitini meikkejä ja se suostu. Sen jälkeen pyysin vuotta vanhemmalta serkulta lahjaksi meikkejä ja sainhan mä. Sitten kun niitä meikkejä oli niin miks niit ei sais käyttää. Siten sain alkaa käyttää meikkii. Onnea sulle! 😊

    • Anonyymi

      Tiiän et on vanha keskustelu, mut jos joku viel lukee tätä, niin ite kinusin sitä jonkin verran, kunnes yhtenä pöivänä käytiin äidin kanssa keskustelu ripsarin "vaaroista" ja koska osasin keksiä ratkasut kaikkiin ongelmiin, niin kai sitten sillä vakuutin äidin, ja sain siltä synttärilahjaks ripsarin

    • Anonyymi

      Tää on vanha keskustelu mut joo. Aloin meikkaamaan seiskalla, ja ennen sitä sain aina äidiltä jotai sen meikkejä. Laitoin vaa joskus ripsarii randomisti kouluun, ja sit ku aloin meikkamaan enemmän äiti huomas sen, ja käytii sit ostamas mulle lisää meikkejä ja sain äidilt.Kyl äidit tajuaa ettei siinä oo mitää pahaa. Nykyään ostetaan äidin kaa meikkejä yhessa :D

    • Anonyymi

      Lol oon vähäsen myöhässä mutta ihansama, mä käytän huulikiiltoo, ja taivutan ripset, mulla on pitkät ripset mutta ne ei oo mustat, haluisin käyttää ripsiväriä,oon siis 11v täytän 12🥲 Mutta äiti sanoo "et sä tarvii" "sulla on nii pitkät ripset" tms tms... MUTTAKUN äitiki laitto ripsiväriä ja eyelineriä mun ikäsenä, Nii miks en mä saa, mul on psoriasis, mutta ei ripsiväri, huulikiilto oo mun iholla??!!?

    • Anonyymi

      Ite oon 5lk saan käyttää meikkii....(ripsarii,puuterii,luomivärii,huulikiiltoo,higlighter, yms.... ) meikkaan kyllä todella harvoin kouluun. Meikkaan ehkä joskus juhliin...... Tiedän kyllä tuon tunteen kun ei saa meikata..... Olin ehkä 2lk kun meikit Alko kiinnostaa sain kyllä kaksi meikkiä(mummilta ripsarin ja luomivärejä....) mutta en mä niitä saannut käyttää😑😑. Sanoin äiskälle monta kertaa mutta se vaan sano että "oot nätti myös ilman meikkiä" sitten 3-vuotta myöhemmin mä sain alkaa käyttää meikkejä mut noh.... Ei se sit enään niinkään kiinnostanut ainakaan nyt just tällä hetkellä..... En oikeestaan osaa antaa neuvoja sulle/teille mutta kyllä sitten joskus voi meikata...... Eikä se nyt niin tärkeää ole..... 🤗

    • Anonyymi

      Mä oon 6lk ja puolenvuoden päästä menen 7lk. Haluisin kovasti alkaa käyttää ripsaria mutta äitille se on jyrkkä ei! Vaikka hän on varmaan itsekkin aloittanut meikkaamaan 13 vuotiaana. Hän ei perustele miksi en saa meikata mutta kaikki meikki (paitsi huulikiilto) on kiellettyä. Isosiskokin sai alottaa meikkaamisen vasta 16-17 vuotiaana.

    • Anonyymi

      Itse en saanut meikata nuorena kun äiti sanoi ettei se on pinnallista ja turhaa. Sitten sain kaksi tytärtä itse ja ajattelin että he saavat itse päättää jos haluavat meikata. Vanhin meikkaa, nuorempi ei, joten niin erilailla ajattelevat vaikka sama kasvatus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe