Länsi-Savo muisotokirjoutus ?

.. .. .. .. ..

Kalevi Moilanen, yksi Länsi-Savon parhaista toimittajista, aikuinen, monipouolinen toimittaja...
Vaatimaton oli hänestä tehty muistokirjoitus, vai liekö kirjoittaja vielä nuori aloittelija.

Hän jäi työstä pois..
Matkusti paljon omaksi iloksi...?
Tiesi mitä osasi ja teki mitä halusi.
Neuvotteluiste ei juuri piitannut....
Saisi todistukseen kympin jos ei tulisi tunnille ????
Opinnot jäi kesken...
Lopputyö tehty, pahvilaatikkoon kellariin...?
Elämänsä rakkauden, eikö kuitenkin elämäntoverin (50v)
Hitto soikoon, kirosi. Kalevi..
Päivi-rouva ?, eikö kuitekin puoliso, näin virallisessa tekstissä,ja meille vieraille ihmisille kirjoitettuna.

Se toimittaja Kalevi Moilanen, jota minä luin, ja seurasin oli huomattavasti monipuolisempi, kuin mitä muistokirjotus antaa ymmärtää..

14

1712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suru voi viedä sanat mennessään. Ajan päästä ne taas löytyvät. Tunnen kirjoittajan teksteistään. Hän on vahva ammattilainen. Osanottoni suruun.

• Nyt on kirjoittajakin poissa. Kiitos Janne hienosta muistokirjoituksesta Länsi-Savossa. Lämmin osanotto suruun. Enkeleitä elämäänne.

• 14
        purje kirjoitti:

Nyt on kirjoittajakin poissa. Kiitos Janne hienosta muistokirjoituksesta Länsi-Savossa. Lämmin osanotto suruun. Enkeleitä elämäänne.

Mielestäni muistokirjoitus oli kylmä ja tunteeton. Sellainen kirjoitetaan työtoverista, naapurista tai ystävästä. Ei puolisosta, lasten äidistä. Samanlainen oli kuolinilmoitus: ei sanaakaan rakkaudesta, välittämisestä tai hirveästä ikävästä.

Ymmärrän tietenkin järkytyksen, joka jäljelle jääviä vaivaa parin viikon päästä yllättävästä poismenosta, mutta olisiko kannattanut miettiä, lähteekö itse kirjoittamaan muistokirjoitusta vai olisiko pitänyt jättää se esim. läheisen työtoverin tehtäväksi?

• elliivo
        14 kirjoitti:

Mielestäni muistokirjoitus oli kylmä ja tunteeton. Sellainen kirjoitetaan työtoverista, naapurista tai ystävästä. Ei puolisosta, lasten äidistä. Samanlainen oli kuolinilmoitus: ei sanaakaan rakkaudesta, välittämisestä tai hirveästä ikävästä.

Ymmärrän tietenkin järkytyksen, joka jäljelle jääviä vaivaa parin viikon päästä yllättävästä poismenosta, mutta olisiko kannattanut miettiä, lähteekö itse kirjoittamaan muistokirjoitusta vai olisiko pitänyt jättää se esim. läheisen työtoverin tehtäväksi?

Näin eri tavalla me luemme ja ymmärrämme. Mielestäni muistokirjoitus oli lämmin, kaipaava ja koskettava.
        Ei tarvita mitään ylisanoja kun kyseessä on oikea ihminen ja todelliset tunteet.
        Kaikkea ei tarvitse rautalangasta vääntää vaan rivinväleistkin voi lukea.
        Lisäksi mielestäni on aika moukkamaista arvostella miehen vaimostaan kirjoittamaa muistokirjoitusta. Ei se ole mikään raittiuskilpakirjoitus vaan syvästi henkilökohtainen asia.

• Kuumona
        elliivo kirjoitti:

Näin eri tavalla me luemme ja ymmärrämme. Mielestäni muistokirjoitus oli lämmin, kaipaava ja koskettava.
        Ei tarvita mitään ylisanoja kun kyseessä on oikea ihminen ja todelliset tunteet.
        Kaikkea ei tarvitse rautalangasta vääntää vaan rivinväleistkin voi lukea.
        Lisäksi mielestäni on aika moukkamaista arvostella miehen vaimostaan kirjoittamaa muistokirjoitusta. Ei se ole mikään raittiuskilpakirjoitus vaan syvästi henkilökohtainen asia.

No, asiasta sen enempää tietämättä: syvästi henkilökohtaisia asioita harvemmin julkaistaan lehdissä...

• 12+1

kirjoitus oli hyvä. Mitä sielä napiset.

• muuli-mamma

HYvä..? kirjoitettu kolmen sanan lauseilla !

• söldfkdökfj

Minä taas pidin muistokirjoituksesta todella paljon koska erosi perinteisestä plaah plaah -sönkötyksestä, jossa vain listataan vainajan ansiot. Kirjoitus oli persoonallinen ja toi esiin Kalevin luonteen juuri oikealla tavalla. Olen varma että Kalevi pilven päältä totesi, että hitto soikoon, juuri näin minusta pitikin kirjoittaa! :D

• WFe

Mun mielestä myös muistokirjoitukset pitäisi(kenestä niitä nyt väsätäänkin)olla sen tyypin elämän näköisiä ja hänen elämänsä oloisia millaisena hänet muistamme!

KALLEN tunsin PORSKIN ajoista! Mielestäni kirjoitus oli niin KALLEN näköinen ja oloinen kuin olla voi!
      Noista toimittajan poimimista lauseista hänet tunnettiin ja niitä hän elämässään laajasti käytti!
      Yksi filosofi on tältä kylältä poistunut.Kaveri joka sanoi niinkuin ajatteli,perusteli aina mielipiteensä ym....vaan ne jotka KALLEN tunsivat tietävät...hitto soikoon ANTAA KALLEN HUILIA!

• samasta koulusta

Kalle oli Porskin ajoista paljon muuttunut... niinkuin me kaikki hänen
        ikätoverinsa.
        Kalle oli todella yksi parhaista toimittajista mitä länkkärissä on koskaan ollut.
        Kokenut , sivistynyt, monen alan osaaja ja kiinnstunut laajalti ympärillään olevista asoista, ei ainoastaa raveista.

Porrassalmen lukioa ei ole olamassakaan, vaan Porrassalmen yhteislyseo ja lukio oli aikanaan se koulu josta Kallekin kirjotti.

Porrassalmella on vain ala-aste/alakoulu..ja oli nuijasota.

• OpePopePakana

Juuh annan toimittajalle 6,5 kirjotuksesta. Muitakin hommia vois sitten harkita. Vaikka nakarille yövuoroon tai autoja peseen!

• naapuri laajiksen

minä kans. Täälä kehutaan mutta kyllä km oli harvinaisen v*tumainen mies. Ehkä viisas mutta epäkohteliain henkilö jonka olen tavannut. En kaipaa.

• .. .. .. .
        naapuri laajiksen kirjoitti:

minä kans. Täälä kehutaan mutta kyllä km oli harvinaisen v*tumainen mies. Ehkä viisas mutta epäkohteliain henkilö jonka olen tavannut. En kaipaa.

Niinpä.... jokainen tunsi hänet tavallaan...

Naama ja luonne vastasivat täysin toisiaan. Oli kiusattu pienä ja isona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4726
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2169
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1743
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      184
      1722
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      166
      1548
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      281
      1401
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      201
      1242
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      88
      1169
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      205
      1146
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1104
    Aihe