Rakennuslupa voimassa 2014 asti

ioerqrtiocmxmmm

Olen hakenut rak.lupa kylppäriini 2011 Helsingin keskustassa, toimitin piirrustukset, enkä saanut koska hormit ei olleet kunnossa. Rak. viraston täti joka käsitteli keissini oli tosi tiukka.
Nyt naapuri yläkerrassa remontoi kylppärinsä, sai lupa. Niin miksen saisi sama lupa ?
Halusin naapurin rakennusfirma, koska oli luotettava, teki kylppäri kuukaudessa.
Toisaalta olin jo hankkinut silloin arkkitehti ja rakennusfirma enkä tiedä jos voin vaihtaa rakennusfirma..
Mitä teen?

5

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • körn4l4

      Siis onko lupa vai ei ? Jos sulla ei ole lupaa niin mikä lupa on voimassa 2014 asti? Asut varmaan osakehuoneistossa, silloin rakennusluvan hakee asunto- taikiinteistöyhtiö. Rakennuslupaa voi hakea ja sen saada vain kiinteistönomistaja, siis yhtiön omistaja, ei osakkeen haltija.

      Onkos tämä oikea tarina vai pelkkä vitsi?

    • cvbnm,lkjhgfd

      Lupa jäi kesken. Rak.viratso pyysi että toimitan IV-suunnitelamt. Olisin saanut jos olisin toimittanut IV-suunnitelmat, mutta hormit olivat niin huonossa kunnossa etten jaksanut jatkaa. Tiesin ettei yhtiö korjaa hormit..
      Mutta nyt naapuri sai lupa..

    • s,kkdlsl

      no kysyppä naapurilta tai suoraan rakennusvalvonnasta. jospa naapuri on kunnostanut oman horminsa. kyseessä lienee vanha vessan tai keittiön paikka jos hormi vaaditaan kunnostamaan. eihän vanhan kylppärin kunnostamiseen edes tarvita rakennuslupaa.

      • khfghjnbncvxcvb

        kylppärinlaajennus. tarvitsen lupaa...
        Kysyn Rak.virastolta..


    • ölrklöflör

      tulee kyllä mieleen että hormin pitäisi olla kunnossa jo nykyistä kylpyhuonetta varten ja hormi on taloyhtiön vastuulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe