miks toisia kirjoittajia

pitää aina haukkua ja toisia aina kehua miks ei vaan voitas kirjoitella ja vaihtaa mielipiteitä minkä takia tästä kehumisesta ja haukkumiseta pitää aina tehdä niin iso asia kelle se tuo hyvän mielen tuskin kellekkään muulle kun kirjoittajalle oot sää niin huippu tyyppi jonkun mielestä voi olla mutta toisen mielestä taas ei mää en ainakaan kovin paljoo arvosta sellaisia kirjoittajia jotka on aina samaa mieltä toisten kanssa sehän ei voi olla mahdollista ettei koskaan ole eri mieltä.

51

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20 + 2

Miksi pitää, ei miksikään, itsestähän se on kiinni.
      Haukkunut en ole ketään, joskus hyvillä mielin kehaissut, kun siltä paikalta on pannut.
      Sehän tosin on kehutulle usein haitaksi, herättäessään kateutta.

Samallahan voisi kysyä, miksi jotkut puhuvat vain "tuttujen" kanssa.
      Eiköhän sekin ole aika normaalia, kun vuosia samaa paikkaa nuohotaan?

Tuskin tästä paikasta koskaan tulee niin kliininen, ettei tunteet näy yhdestäkään kommentista.
      Toivottavasti ei tule.

• joo mää oon ajatellu kanssa sen sillei ettei se kehuminen varmaan tunnu siitä kehutusta oikeen kivalta kun yleensä täällä enemmälti tuodaan esiin niitä negatiivisia puolia kirjoittajista oon huomannu itekkin että niitten tuttujen kanssa kirjoitellaan mielellään mutta toisaalta on hyvä että on näitä puskiakin niin sillon ei ainakaan tietoisesti kirjoittele aina vaan samojen tyyppien kanssa.

• keksi jotain muuta

ja taas avaus kirjoittajista :( eikö sulla ole todella muutä asiaa kun vatvoa toisia kirjoittajia, miksi et muuten kirjoita omassa ikäryhmässäsi?

• tiinaex...

ei nyt ollu just eilen eikä muuten oo tänäänkän ainakaan sulle ja mää kirjoitan just siinä ikäryhmässä jossa haluan ikävä kyllä kaikissa ikäryhmissä on kaltaisiasi... ups tais lipsahtaa eikö mulla todellakaan ole muuta... onpas töihin on lähdettävä mukavaa päivää sullekkin.

• zz-zz
        tiinaex... kirjoitti:

ei nyt ollu just eilen eikä muuten oo tänäänkän ainakaan sulle ja mää kirjoitan just siinä ikäryhmässä jossa haluan ikävä kyllä kaikissa ikäryhmissä on kaltaisiasi... ups tais lipsahtaa eikö mulla todellakaan ole muuta... onpas töihin on lähdettävä mukavaa päivää sullekkin.

Olisit voinut vastata vähän asiallisemmin mielestäni asilliseen kannanottoon ja kysymykseen.
        Vai tuliko vastaus aloitukseesi. Itsetutkiskelun paikka olisi.
        "Ei saa provosoitua, jos provosoidaan."

• tiinaex...
        zz-zz kirjoitti:

Olisit voinut vastata vähän asiallisemmin mielestäni asilliseen kannanottoon ja kysymykseen.
        Vai tuliko vastaus aloitukseesi. Itsetutkiskelun paikka olisi.
        "Ei saa provosoitua, jos provosoidaan."

minkä takia mun pitäs vastata asiallisesti jos mulle vastataan epäasiallisesti...

• kysyy 10v vanhempi
        tiinaex... kirjoitti:

minkä takia mun pitäs vastata asiallisesti jos mulle vastataan epäasiallisesti...

miksiköhän sinulle vastataan epäasiallisesti?????

• puska---
        kysyy 10v vanhempi kirjoitti:

miksiköhän sinulle vastataan epäasiallisesti?????

Ikä ei saa olla esteenä, saa tänne kirjoittaa kaikki jotka viihtyvät palstalla.
        En usko että 30 täällä kauan olisivat.
        Mielestäni aloittaja kirjoitti asiaa, avioliittokin jossa ei koskaan riidellä tai osoiteta tiukasti omaa mielipidettä on tylsä. En tietenkään vertaa palstaa avioliittoon vertasin vain kun tuli mieleen.

• meeriamanda

Olet todella rakastunut minuun, ikävä kyllä en voi vastata tunteisiisi :DDD

• taas tätä

Kai siksi että jotkut ihmiset esittelevät täällä enemmän itseään kuin osallistuvat keskusteluun.

Joku tykkää sellaisesta, useimmat eivät.

• tiinaex...

joku tykkää sunkin kannanotosta ja joku taas ei useimmista en voi sanoo mitään koska voin vaan kirjoittaa omasta puolestani no se siitä eilen ukkosti monen monta tuntia mutta kaikesta huolimatta saatiin viimeinen ikkuna paikalleen kesäkeittiöön mukavaa kesäpäivää sulle mää tässä pikkuhiljaa rupeen valuun työmaalle ;))))

• kakskotinen

Vai niin!

• tiinaex...

kyyyllä tämmönen tuli mieleen lukiessa yhtä keskustelua mutta siinä oli keskustelu jo kuivunu kasaan viime yö oli muuten varmaan kesän kuumin sekö suakin on valvottanu mää kyllä nukuin melko hyvin välillä vaan heräs siihen kuumuuteen jos tätä jatkuu pitänee muuttaa mökkiin makkoomaan mutta nyt on lähtö lähellä aurinkoista päivää =))))

• Samaa ole monesti ihmetellyt, näitä ketjuja lukiessa. Se on niin helppoo nähdä virheitä toisten tekemisissä, omissa ei juuri virheitä tunnusteta. Just avasin uuden ketjun, edellisen kun poistin virheineen. Niin eikö vaan, virheitä tullut tuohonkin aloitukseen.
      Edellisestäkin tuli pelkkää sanomista.
      Mut olkoon virheineen.. Siinä on niin pienellä se teksti kun aloitusta tekee, ettei kunnol erota kirjaimia toisistaan.
      Pitäs varmaan lasit uusia..

• 22

MAriina,,,varmaan sinunkin ruudun oikeassa reunassa on paikka josta saa tekstin suuremmaksi100% ja vieressä musta kolmio alas, siitä vaikka 125% niin jo näkkyy.

• ainakin mulla
        22 kirjoitti:

MAriina,,,varmaan sinunkin ruudun oikeassa reunassa on paikka josta saa tekstin suuremmaksi100% ja vieressä musta kolmio alas, siitä vaikka 125% niin jo näkkyy.

eikö se "kolmio" ole A kirjain?

• Kyllä on kolme vaihtoehtoa A kirjaimista. Mutta se valinta ei vaikuta siihen. Kyse onkin uuden aloituksen otsikko tekstistä. Se teksti ei suurene, ainakaan minun koneessa, vaikka muu teksti on suuremmillaan.
      Kokeiltu on ...

• Kokeile seuraavan kerran että painat ctrl alas ja hiiren rullaa pyörität samalla. Ainakin mulla suurenee aloitus laatikko tai pienenee, riippuu mihin suuntaan pyörittää.

• Nittaminax kirjoitti:

Kokeile seuraavan kerran että painat ctrl alas ja hiiren rullaa pyörität samalla. Ainakin mulla suurenee aloitus laatikko tai pienenee, riippuu mihin suuntaan pyörittää.

Kiitos Nittaminax, SE TOIMII. Aina sitä näköjään opittavaa on..

• maarina1 kirjoitti:

Kiitos Nittaminax, SE TOIMII. Aina sitä näköjään opittavaa on..

Eipä mitään ja huomasit varmaan että se toimii kaikilla nettisivuilla. :)

• ...

Mikä käyttöjärjestelmä?

Wintoosissa zoomaaminen on toiminut kai jo kymmenkunta vuotta sitenkin, että kosketuslevyllä on kaksi sormea ja niitä kun liikuttelee edes takas, kuvan koko muuttuu.

Ja noin muuten, crt ja plus tai miinus.

Mä totas noin joudun käyttämään zoomausta aina, kun teen töitä. Kuvankäsittelyssä tarvii jotain tuhat prosenttista suurennusta, tarkoissa paikoissa, lehteä tai prosaria kun taittaa, pitää laskea pikseleitä jne

Noin niinkuin vinkkinä, kytke tietsikan näytöksi telkkari, näkee lukea. Homma helppo, etenkin nykyaikaisilla littutelkkareilla, sen kun laittaa piuhan. Onnistuu helposti myös putkitelkkareihenkin, niissä vanhemmiss vaan helpolla ongelmia kuvasuhteen kanssa.

ja mä ite pidän eniten vanhanaikaisesta kuvasuhteessa nettijutuissa. Siis enenpi korkeutta kuin leveyttä. Itekkin paljon nettisaitteja tehneenä, mua jotenkin häiritsee, että nykyään kaiken pitää olla leveää. Katos kaikissa lehdissäkin on useita palstoja. Joskus muotia kakspalstainen, joskus kolmipalstainen, yleisin kuitenkin nelipalstainen. Se vaan nyt on ihan yksinkertainen fakta, että ihminen lukee nopeammin ja sisäistää tekstin paremmin, kun palsta on kapea. Ja netissä nykyajan valopäät tekee metrin levyistä palstaa. Äärettömän harvoin löytää taitetua ja palstoitettua nettisivustoa. Se vaan tahtoo näköjään mennä, muten täälläkin. Kun ruutu levenee, reunoille mahtuu enenpi mainoksia. Mutta kaikki teksti on sitten yhdessä leveässä palstassa siinä keskellä.

Öf, sori taisin inoutua. Mutta nämät typografia jutut on niinkuin mun leipätyötä olleet jotain kolkyt vuotta.Oletko muuten perehtynyt typografian historiaan? Joopa, lähtee sumerilaisista nuolenpää kirjoituksista ja luola maalauksista. Tällainen alan ammattilainen käytännössä tulee kaljuksi, kun jotkut nuoret valopäät tekee webbisaitteja, jotka on täysin kaikkien tuhansien vuosien kuluessa tehtyjen tutkimusten mukaan totaalisesti perssiistä.

Niettä opettele zoomaamaan tai hanki isompi näyttö. Netti nyt vaan on nykyisin lähes lukukelvoton, paitsi. Sanoma- ym lehtien näköissivut, niissä on asiat kohdillaan. Jossain tällaisess huuhaaportaalissa kuin suoli 24, tämähän on niin karmeaa työtä nykyään, että ei tiedä itkisikä vaiko nauraisiko. Enenpi ammattilaisena tosin tahtoo itkettää.

=DW=

• maarina1 ejk
        ... kirjoitti:

Mikä käyttöjärjestelmä?

Wintoosissa zoomaaminen on toiminut kai jo kymmenkunta vuotta sitenkin, että kosketuslevyllä on kaksi sormea ja niitä kun liikuttelee edes takas, kuvan koko muuttuu.

Mä totas noin joudun käyttämään zoomausta aina, kun teen töitä. Kuvankäsittelyssä tarvii jotain tuhat prosenttista suurennusta, tarkoissa paikoissa, lehteä tai prosaria kun taittaa, pitää laskea pikseleitä jne

Noin niinkuin vinkkinä, kytke tietsikan näytöksi telkkari, näkee lukea. Homma helppo, etenkin nykyaikaisilla littutelkkareilla, sen kun laittaa piuhan. Onnistuu helposti myös putkitelkkareihenkin, niissä vanhemmiss vaan helpolla ongelmia kuvasuhteen kanssa.

ja mä ite pidän eniten vanhanaikaisesta kuvasuhteessa nettijutuissa. Siis enenpi korkeutta kuin leveyttä. Itekkin paljon nettisaitteja tehneenä, mua jotenkin häiritsee, että nykyään kaiken pitää olla leveää. Katos kaikissa lehdissäkin on useita palstoja. Joskus muotia kakspalstainen, joskus kolmipalstainen, yleisin kuitenkin nelipalstainen. Se vaan nyt on ihan yksinkertainen fakta, että ihminen lukee nopeammin ja sisäistää tekstin paremmin, kun palsta on kapea. Ja netissä nykyajan valopäät tekee metrin levyistä palstaa. Äärettömän harvoin löytää taitetua ja palstoitettua nettisivustoa. Se vaan tahtoo näköjään mennä, muten täälläkin. Kun ruutu levenee, reunoille mahtuu enenpi mainoksia. Mutta kaikki teksti on sitten yhdessä leveässä palstassa siinä keskellä.

Öf, sori taisin inoutua. Mutta nämät typografia jutut on niinkuin mun leipätyötä olleet jotain kolkyt vuotta.Oletko muuten perehtynyt typografian historiaan? Joopa, lähtee sumerilaisista nuolenpää kirjoituksista ja luola maalauksista. Tällainen alan ammattilainen käytännössä tulee kaljuksi, kun jotkut nuoret valopäät tekee webbisaitteja, jotka on täysin kaikkien tuhansien vuosien kuluessa tehtyjen tutkimusten mukaan totaalisesti perssiistä.

Niettä opettele zoomaamaan tai hanki isompi näyttö. Netti nyt vaan on nykyisin lähes lukukelvoton, paitsi. Sanoma- ym lehtien näköissivut, niissä on asiat kohdillaan. Jossain tällaisess huuhaaportaalissa kuin suoli 24, tämähän on niin karmeaa työtä nykyään, että ei tiedä itkisikä vaiko nauraisiko. Enenpi ammattilaisena tosin tahtoo itkettää.

=DW=

Windows

• lisää kysymyksiä
        ... kirjoitti:

Mikä käyttöjärjestelmä?

=DW=

Moi =DV= "valopää", joka tarkoittaa huippuviisasta tässä tapauksessa.

Huomasin, että täällä ei haukuta tyhmiä kysyjiä vaikkakin annetaan yli hilseen meneviä vastaksia, joten ongelmani on seuraava.

Mistäs se selaushistoria löytyykään, joka pitäisi tyhjentää? Olen joskus löytänyt sen helposti ja nyt en millään. Kone on hidas, mutta vaikuttaako tuo hitauteen?

• lisää kysymyksiä kirjoitti:

Moi =DV= "valopää", joka tarkoittaa huippuviisasta tässä tapauksessa.

Huomasin, että täällä ei haukuta tyhmiä kysyjiä vaikkakin annetaan yli hilseen meneviä vastaksia, joten ongelmani on seuraava.

Mistäs se selaushistoria löytyykään, joka pitäisi tyhjentää? Olen joskus löytänyt sen helposti ja nyt en millään. Kone on hidas, mutta vaikuttaako tuo hitauteen?

Mene työkalut/poista historiatietoja. Näin ainakin foxilla.

• .
        Nittaminax kirjoitti:

Minulla ainakin näkyy vasemmassa yläkulmassa *sivuhistoria*, sen kun klikkaa auki niin sieltä voi poistaa minkä haluaa.

• . kirjoitti:

Minulla ainakin näkyy vasemmassa yläkulmassa *sivuhistoria*, sen kun klikkaa auki niin sieltä voi poistaa minkä haluaa.

Joo, niin näkyy mullakin, mutta en sitä käytä kun osaa tai ymmärrä sen pointtia. Tarkoittaakohan se et sieltä voi poistaa yksittäin. Jos niin on niin saahan niitä sit poistella pitkäänkin. Mieluummin kertaheitolla ku yksittäin.

• lisää kysymyksiä
        Nittaminax kirjoitti:

Kiitti Nitta

Kun löytäisi vain sen työkalut! Ennen se oli niin helppo, mutta nyt ei. Siellähän oli helppo muuttaa aloitus sivu ja nimenomaan poistaa se historia.

Jotenkin on outo tämä Corme, vai mikä pallukka tuo onkaan? Kyllä pitää ihmisen tyhmentyä, ihan hävettää.

• lisää kysymyksiä kirjoitti:

Kiitti Nitta

Kun löytäisi vain sen työkalut! Ennen se oli niin helppo, mutta nyt ei. Siellähän oli helppo muuttaa aloitus sivu ja nimenomaan poistaa se historia.

Jotenkin on outo tämä Corme, vai mikä pallukka tuo onkaan? Kyllä pitää ihmisen tyhmentyä, ihan hävettää.

Pahus soikoon kun en muista miten toi selain toimii, mutta jos se on yhtään samanlainen ku opera, niin kato löytyykö sieltä alhaalta pientä kuvaketta jossa lukee paneeli kun liikutat hiirtä. Klikkaa sitä ja vasemmalle tulee pystyyn eri kuvakkeita sieltä löytyy sivuhistoriat ynm.

• lisää kysymyksiä
        Nittaminax kirjoitti:

Pahus soikoon kun en muista miten toi selain toimii, mutta jos se on yhtään samanlainen ku opera, niin kato löytyykö sieltä alhaalta pientä kuvaketta jossa lukee paneeli kun liikutat hiirtä. Klikkaa sitä ja vasemmalle tulee pystyyn eri kuvakkeita sieltä löytyy sivuhistoriat ynm.

nitta
        Löysinhän minä, kun terästäydyin. Tuokin hidasti konettani, kun menin katsomaan jonkun "Katsomo" linkkiä ja siinä kehoitettiin latamaan joku?????
        Sitten kone hidastuikin ronksuttelemaan jotain jonninjoutavaa aina avatessani ja Päivitys jäi aina jotain puuttumaan, joten se keltainen kysymysmerkki edelleenkin killuu tuolla alalaidassa.

Onhan minulla vanha kone "Fujitsu Siemens", siis ihan marketti kone, mutta kunhan toimisi edes pankkiyhteyksissä, muusta ei niin väliä.

Lapseni perheen uudet koneet, tietsikat, puhelimet, jää-pakastekaapit strakaavat alvariinsa.

Tosin minultakin meni vanha Helkama-jääkaappi uusiksi ja tuli uusi Upo

On siinäkin insinöörit olleet asialla, kun avaus kahva on ylä laidassa. Muutama vuosi sitten en saanut kättäni niin korkealle, koska olkapään nivelkierukka oli niin sökönä.

Leikkaus oli mukamas välttämätön, mutta olosuhteiden pakosta jouduin sitä aina siirtämään ja nyt se toimii.

Pistämpä "korvan taakse" tietosi ja yritän joskus uudelleen udella taitojasi.

Tuo "korvantaakse pistäminenn" juontuu joskus kaalinlehtien vaikutuksesta hyvinvointiin ja siinä joku lupasi pistää idean "korvantaakse"!

On edelleen ongelma, että tietsikkani ei toimi, kun pistän sinne CD-levyn. Vanha koneeni jopa antoi sieltä valinnat, että voin toistaa samaa kappaletta, vai pitäisikö sanoa "kipaletta" toistamiseen.

Mieheni siitä usein hermostui, kuten ottaessaan joskus aikoinaan matkoilleen mukaan kasetteja.

Kuinka se olikin onnistunut ottamaan myös sellaisen, jolle olin nauhoittanut kasetillisen "Yö lintu laulaa"...

Itse en pysy millään nykyajassa ja niiden suomista mahdollisuuksista.

Mutta vain hieman ylpeyttä pois omasta egostaan, niin eikös vain auttajia löytyy. Ihanaa huomata oma tietämättömyys, mutta koska sen voisin omalle lapselleni tunnustaa???

• Kyllä...kiitos..

• omaris

Miksi pitäis kirjoittajia haukkua tai kehua? Täällähän on tarkoitus vaihtaa mielipiteitä aloittajan tekemään aiheeseen.
      Kieltämättä, jotkut tuovat itseään kummallisesti esille, kertomalla koko elämänhistoriansa, vaikkei aloituksenaihe sitä vaatisi. Ja jotkut höpöttävät töihinmenostaa, jota herkkua meillä useimmilla on takana, jopa yli 40 vuotta. Eri asia, jos yli 65:na vielä käy töissä, on se ihan mainitsemisen arvoista.
      Se vaan tuntuu olevan niin, että joku ei osaa keskustella, kuin omasta itsestään. Varmaan johtuu siitä, että mielipiteet asioihin ovat hepposet.

• Regina

Vastaan tiinaex aloittamaan aiheeseen, - miksi toisia kirjoittajia - pitää aina moittia.
      Niin miksi? Ihmettelen suuresti joilla on hyvin korkea itsetunto, tuntevat olevansa ylitse muiden luulevat sen oikeuttavan arvostelemaan ja käskeä häipyä muille palstoille. Sana luulla tarkoittaa aina valheellista ilmausta - ei sanalle ole faktaa.

On unohtunut ensin on elämässä elämä itse sen tuomat haasteet ja sitten tulevat suoritteet. Elämän haaste on jokaisella ja se tuo mukanaan sen inhimillisyyden jolla jolla kohtelemme toisiamme. Olen havainnut kun joku tölväisee toista kirjoittajaa on myös oikeus siihen vastata siten miten katsoo tarpeelliseksi. Turha on tulla riidankylväjän selittelemään viestejänsä.

Onneksi palstoilla on paljon hyviä kirjoittajia niitä - lutusia - ja toisin ajatteleviakin joilla on omat aivot päässä ja uskaltavat jatkaa kirjoittelua.

• jocus*

Vakinikillä kirjoittajille kertyy palstalta karmaa, joko hyvää tai pahaa. Helposti kehut tai haukut (tai plussat tai miinukset) annetaan koko palstahistorian ajalta.

Joskus kirjoittajan käsitys itsestään on parempi kuin vaikutelma, jonka hän palstalla antaa. Jos sanoo olevansa älykäs, sen pitäisi näkyä myös teksteistä osaamisena. Uhoaminen tyyliin "minä en kyllä anna hyppiä nenälleni" vaatisi sekin näyttöjä, muutakin pelkkää räksytystä. Viisaampi usein vaikenee.

On kirjoittajia, jotka kertovat pääasiassa itsestään, ja silloin vastaajilla on houkutus kommentoida aiheen asemesta kirjoittajaa. Olisiko sitten facebookinkin ansiota, että palstalta ovat asiakeskustelut harvenneet ja kuulumiset vallanneet alaa.

• Hirveen ihana

No jaa, jos pystyt muuttamaan ihmisluonnon omalla mielipiteelläsi, niin sitten ehdottamasi tapa keskustella voisi olla mahdollinen. Siihen tuskin milloinkaan päästään. Mulla on vähän sellainen tuntuma, että jotkut kehuvat itsekin itseään, jos palstan suuri yleisö ei sitä ymmärrä tehdä. Voi olla,että haukkuvatkin, on tämä maailma niin omalaatuinen.

Musta olisi oikein hyvä,että kaikki vaan kehuisivat, haukkumisista ei ole niin väliä. Suomessa kuitenkin kehutaan kovin harvoin ketään ja mitään, joten sitä saisi harrastaa vaikka aina. Ei se minua häiritse eikä ole keneltäkään pois. Sanotaan,että ei haukku haavaa tee, mutta tosiasiassa kyllä kolahtaa, jos joku oikein ikävästi lohkaisee. Kun on ne tunteet...

• tiinaex...

no joo kiitos kaikille kannanotoista se siitä mää yritän sit tästä lähin vasta vaan aloituksiin ja olla tekemättä ite aloituksia vaikka olis tylsääkin kun sataa vettä ja ukkostaa eikä telkata näy muuta kun lumisadetta yritän myös olla sanomatta että lähden töihin mullakin on työelämää takana jo kolkytseittämän vuotta kun tuolla joku kehu ettei siitäkään sais kirjoittaa kyllähän täällä monet kehuu lähtevänsä lenkille ja ym ym mulla tän asian tarinointi loppu tähän niin että miinuksia vaan kehiin niin että ropisee ;))))) mutta saattas olla että nyt olis aihetta antaa plussaa...

• demeter

En tiedä pitääkö kehua tai haukkua, mutta ainakin itse otan kehut/haukut/plussat ja miinukset palautteina toisilta kirjoittajilta ja palautteita haluan itsekin välistä antaa. Tuntuu myös siltä, että kehuminen luontuu minulta paremmin kuin haukkuminen.

Kehua meinaan nytkin: jocus*:in vastaus oli taas niin viisas ja asiasta kaiken näkevä, ettei siihen ole oikein muuta lisättävää kuin kiitos.

Mitä tuohon samanmielisyyteen tulee, minua se yleensä ilahduttaa. Ehkä siitä syystä, että itselläni on enemmän kokemusta erimielisyydestä, siitä, että olen
      "yksin oikeassa, enkä joukon mukana väärässä" (Kari Suomalainen)..))
      Tämä oli siis pelkkää itseironiaa minulta...

• Täähän on maailma pienoiskoossa.
      Ihmiset on erilaisia ja yks kokee asiat toisella ja joku toinen toisella kannalla.
      Eikä kait täällä kovin ole ihmisiä jotka on aina samaa mieltä kaikkien kanssa, toisten kanssa voi olla, mutta ei kaikkien.
      Ja joskus mietin totakin kun muka täytyy täällä puolustaa itseään.
      Mun ei ainakaan tarvi puolustaa itseäni yhdellekään tuntemattomalle ihmiselle.
      Tai edes palstalle.
      Kun keskustelu menee juupas eipäs tasolle on se mun mielestä ihan hyödytöntä.
      Olen aina sanonut ihan ääneekin jossain tilanteessa että musta ei tarvi tykätä.
      Ei ihmisten täällä elävässä elämässä eikä todellakaan jossain kirjoittelupalstalla

• tutkija.

Ajan myötä tännekin muodostuu
      sisäsiittoisten ryhmä.
      Hyväksyvät vain insestin tuottamat.

• ´´´´´´´´´´

Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Niinhän on vaikkapa isommalla työpaikalla, joidenkin kanssa tulee juttuun, joitakin ei jaksa edes kuunnella.

• demeter

Tuo taitaa olla väistämätöntä (tutkija), että paljon kirjoittavat käyvät tutuiksi toisilleen. Toisesta väitteestäsi en ole samaa mieltä. Esim. tämän ketjun aloittaja on saanut kiitosta siitä, että hän vastailee kaikkille. Ja monet muutkin kirjoittajat
        toivottavat uudet tervetulleiksi. Vaikeus on vain monesti siinä, että jos uudet kirjoittavat eri nikeillä, ei voi tietää, kuka on uusi, kuka entinen kirjoittaja.
        Itse miellän tämän niin, että jos pysyy "puskissa", ei tahdo erityisemmin profiloitua, tulla noteeratuksi ja silloin on aika kohtuutonta haluta huomiota ja moittia muita, ellei sitä saa osakseen.

• ----
        demeter kirjoitti:

Tuo taitaa olla väistämätöntä (tutkija), että paljon kirjoittavat käyvät tutuiksi toisilleen. Toisesta väitteestäsi en ole samaa mieltä. Esim. tämän ketjun aloittaja on saanut kiitosta siitä, että hän vastailee kaikkille. Ja monet muutkin kirjoittajat
        toivottavat uudet tervetulleiksi. Vaikeus on vain monesti siinä, että jos uudet kirjoittavat eri nikeillä, ei voi tietää, kuka on uusi, kuka entinen kirjoittaja.
        Itse miellän tämän niin, että jos pysyy "puskissa", ei tahdo erityisemmin profiloitua, tulla noteeratuksi ja silloin on aika kohtuutonta haluta huomiota ja moittia muita, ellei sitä saa osakseen.

Näin on, kyllä täällä käy joskus niin että rekattuna kirjoittava uusi säikytetään pois heti alkuunsa, kukaan ei pidä siitä että ensimmäisen aloituksen jälkeen naristaan että vanha juttu ja typerä aloitus. Eihän uusi kirjoittaja tunne palstan historiaa viimeisten vuosikymmenten ajalta.
        Kauhistuu vastaanottoa ja poistuu vähin äänin.

• Olen ollut tovin touhuineni pois koneelta. Yksittäisiä viestejä olen silloin tällöin sekaan heittänyt. Mökkielämä sii "oma elämä" on kutistanut nettiaikani vähiin.

Kovin olette riitaisaa porukka se on tosi asia. Ei minua tarvita lyöttäytyä löylyn heittoon.

Viestin kommentteja lukiessani huvitti kun sellaisia henkilöitä jotka kertovat itsestään ja elämästään pidetään jotenkin outoina lintuina ja sellaisia, jotka vaikenevat tai nyökyttävät luetteloidaan sivistyneeseen kastiin..

Viikonlopulla minulla oli sukua ja tuttavia kylässä. Oli kiva kuulla kertomuksia kuinka ihmisillä elämä etenee ja mitä lapset ja lapsenlapset tekevät. Juhlissani ei ollut yhtään tuppisuuta tai hymähtelijöitä, about..asenteella enpä kerro, pyh.

Itsestään kertominen tuntuu sekoittuvan joillakin muden kirjoittajien haukkumiseen. Jos kirjoittajan ego kestää kehaista itseään se voidaan tulkita kiven heittämiseksi ja merkiksi riidan haastamista.

No, jokainen tavallaan.

Minä en useinkaan ota kantaa jos olen samaa mieltä jostain mitä tuota jauhamaan vaan jos asiassa kannatan erilaista näkökantaa voi ottaakkin kantaa. Tosin en hauku ketään enhän edes tunne teitä ; )

• säätyläinen

Sullo komia suuuuu!

• säätyläinen kirjoitti:

Sullo komia suuuuu!

Sorrun nyt myötäilemään sinua säätyläinen, komia on suuni ja kalliiksi tuli aikoinaan vaan ei kaduta satsaus sillä hyvin pelittää purenta ja hymy ; )

• he

Ei kaikki ymmärrä,kohtele toista samoin miten haluat sinua -siis itseäsi kohdeltavan.

• Se vasta vaikiaa onkin siis kohdella muita kuten itseään, en ole vielä päässyt kärrylle miten se onnistuisi kun me kaikki olemme niin erilaisia.

• Tässäpä tuli niin tiivistä provoa, etten tiedä mihin tarttuisi.

Jospa aloittaisin alusta eli ”miksi pitää toisia aina haukkua ja toisia aina kehua”. Kysymys on kliseiden klise. ”Aina” on suuresti liioiteltua. Ei ketään aina haukuta tai kehuta vaan jokaista joskus haukutaan ja joskus kehutaan jopa vielä eri ihmisten toimesta. Jokaisella palstalla on muutama kirjoittaja, jotka ottavat kehutkin kettuiluna ja vastaavasti haukut kehuina.

”Miks ei voitais vaan vaihtaa mielipiteitä” on toinen klise. Mieleen tulee pikkulapsi, joka polkee jalkaansa ja karjuu että ”miksette te voi kun mää tahdon."

Seuraava lause menee yli hilseen: minkä takia tästä kehumisesta ja haukkumiseta pitää aina tehdä niin iso asia kelle se tuo hyvän mielen tuskin kellekkään muulle kun kirjoittajalle oot sää niin huippu tyyppi jonkun mielestä voi olla mutta toisen mielestä taas ei mää en ainakaan kovin paljoo arvosta sellaisia kirjoittajia jotka on aina samaa mieltä toisten kanssa sehän ei voi olla mahdollista ettei koskaan ole eri mieltä.”

Mutta jos oikein ymmärsin, aloittaja on sitä mieltä, että kehuista ja haukuista ei pidä tehdä numeroo mutta häntä harmittaa sen verransekä kehut että hakut että hän tekee numeron numeron tekemistä. Samaan hengenvetoon hän kertoo, ettei arvosta kirjoittajia jotka ovat samaa mieltä jonkun kanssa. Tai kenties hän tarkoittaa, että ollaan samaa mieltä hänen kanssaan kun kuitenkin toivoo että ei oltaisiin.

• tiinaex...

no joo oliks kiva toistaa mun kirjoitus sanasta sanaan eiköhän tuo olis jo ymmärretty yhdellä kirjoittamalla ja meni muutama päivä kun keksit sinne väliin muutaman oman sanan mutta eiks oo muuten kivaa että joskus aina jotain kirjoitan teille jotka tahallaan haluatte ymmärtää mun kirjoitukset väärin pääsettepä pätemään meinasin jo jättää koko ketjun sikseen mutta sait mut vielä kirjoittamaan muutaman rivin voit taas sit kirjoittaa tän mun tekstin uudestaan.

• tiinaex...
        tiinaex... kirjoitti:

no joo oliks kiva toistaa mun kirjoitus sanasta sanaan eiköhän tuo olis jo ymmärretty yhdellä kirjoittamalla ja meni muutama päivä kun keksit sinne väliin muutaman oman sanan mutta eiks oo muuten kivaa että joskus aina jotain kirjoitan teille jotka tahallaan haluatte ymmärtää mun kirjoitukset väärin pääsettepä pätemään meinasin jo jättää koko ketjun sikseen mutta sait mut vielä kirjoittamaan muutaman rivin voit taas sit kirjoittaa tän mun tekstin uudestaan.

niin tais olla sun kirjoitukses provoimmasta päästä =)))))

• tiinaex...

ja klisee menee yli hilseeeeeen... sää käytät kivoja sanoja mää en malta milläääääään lopettaa =))))))

• tiinaex... kirjoitti:

Nyt kun kerran kysyit, niin vastaan, että ei ollut kivaa. Mutta jotta pysyin hiemankin ajatuksesi perässä oli vähäisellä muistillani pakko näin tehdä.

Eikä minua tarvitse teititellä. Ihan itte tykönäni ajankulukseni aloin perkaamaan viestiäsi.

Itse asiassa olin ajatellut tehdä aloituksen sarjassamme: minut ajettiin pois palstalta eli piti kysellä, kuka mielestään on tullut ajetuksi pois joltain keskustelupalstalta, mutta kun oma aloituksesi liippasi niin liki aihetta, en sitä tehnyt.

Minä en nyt kehu enkä sen kummemin sinua hauku. Olet aktiivinen kirjoittaja. Hyvä niin. On meitä monia hiljaisia. Ehkä jopa liian monia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      73
      4665
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      107
      4151
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      63
      3730
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      38
      2911
    5. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      69
      2670
    6. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      28
      2663
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      55
      2637
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1977
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1948
    10. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      16
      1916
    Aihe