Itseäni on viime aikoina askarruttanut tuo Citymarketin laajennus: eikö vanha cittari ollut muka tarpeeksi iso? Mitä tulee vanhan cittarin tilalle?
Uusi Citymarket
25
1387
Vastaukset
- rauha maassa
on täysin chittarin murhe, et pysyyx pulju pystyssä. Meidän kuluttajien ei olisi pienintakään syytä kantaa mokomasta huolta.
- sittis
Eipä niin tarvitse kantaa mokomasta huolta, mutta kannattaa kuitenkin tiedostaa, että asiakkaat ovat viime kädessä kaikkien kaupan investointien maksumiehinä!
Itse pidän sittarin rakennushommaa täällä korvessa täysin tarpeettomana, nykyinen on on tiloiltaan ja tavaravalikoimiltaan täysin riittävä. Jos joku haluaa isompaa, kehotan tutustumaan johonkin pääkaupunkiseudun suur-sittariin ja miettimään, mikä autuus sieltä löytyy! - Äläs huolehdi
sittis kirjoitti:
Eipä niin tarvitse kantaa mokomasta huolta, mutta kannattaa kuitenkin tiedostaa, että asiakkaat ovat viime kädessä kaikkien kaupan investointien maksumiehinä!
Itse pidän sittarin rakennushommaa täällä korvessa täysin tarpeettomana, nykyinen on on tiloiltaan ja tavaravalikoimiltaan täysin riittävä. Jos joku haluaa isompaa, kehotan tutustumaan johonkin pääkaupunkiseudun suur-sittariin ja miettimään, mikä autuus sieltä löytyy!Tässä kilpailutilanteesa hinnat pysyvät ihan kohtuullisesti kurissa.
- jjklp
vanha cittari pysyy entisellä paikallaan jatkossakin
- asd
Vanha cittari muutetaan K-Supermarketiksi.
- City moukari
Vanhaan cittariin sellanen kauppakeskus, jossa olis pieniä elintarvikepuoteja, erikoisempia pieniä käsityömyymälöitä, kentien teehuone, suklaapuoti ja pieniä tunnelmallisia ravintoloita ja jotain vastaavia erikois shoppeja.
Mitään suuria ruokakauppakolosseja ei enää tarvita.
Nythän täällä on nämä suuret mammuttiruokakaupat eli Minimani, Prisma, Citymarket. Halpa-hallikin on jo keskisuuri ruokakauppa, jonka ei luulisi tuosta enää alkavan laajentamaan.
Kun uus cittari avataan, niin hinnat on taatusti nostettu korkeammalle tasolle.
Asiakkaathan ne maksaa tuonkin kolossin rakennus kustannukset korkeampina hintoina.
Cittarissa asiointi on vähentynyt, kun hinnat on kallistuneet.
Taitaa jäädä kokonaan asiointi ainakin viimestään tossa uudessa cittarissa.- 19+13
Olen ajatellut samoin. Minä en ainakaan tarvi näitä hehtaarihalleja. Eipä tosiaan ole paljon tullut enää käytyä Cittarissa. Pirun kallis putiikki.
- Ei kissaa
19+13 kirjoitti:
Olen ajatellut samoin. Minä en ainakaan tarvi näitä hehtaarihalleja. Eipä tosiaan ole paljon tullut enää käytyä Cittarissa. Pirun kallis putiikki.
Citymarket on Kokkolan kallein ruokakauppa.
- minä
Ei kissaa kirjoitti:
Citymarket on Kokkolan kallein ruokakauppa.
Myös paras
- Kokkolalainen-88
minä kirjoitti:
Myös paras
Totta, laadukkain mutta silti törkeän kallis. Itse haen ruokani LIDListä, joskus jos on jotain tarjouksia niin saatan kuitenkin pyörähtää cittarissa. S-ryhmän liikkeissä en käy periaatteellisista syistä.
- Sitähän minäkin
Kokkolalainen-88 kirjoitti:
Totta, laadukkain mutta silti törkeän kallis. Itse haen ruokani LIDListä, joskus jos on jotain tarjouksia niin saatan kuitenkin pyörähtää cittarissa. S-ryhmän liikkeissä en käy periaatteellisista syistä.
Voi pojat ja miksei tytötkin ku tietäisitte...tuskin on sittari laadukkain.
- k-plussa
Perheemme kantaa vuodessa n. 8000-9000 euroa citymarkettiin. Mielestäni nykyinen citymarket on aivan riittävä, ja hyvällä paikalla. Luultavasti nämä rahat menevät jatkossa, joko s-markettiin Kallentorille tai Hakatorille.
- Halkokarilainen
Minäkin olen asioinut Cittarissa niin kauan kuin muistan. Tiedän jo nyt, etten tule käymään Heinolassa ja kuten edellinen, siirryn luultavasti Kallentorin S-markettiin. Heinolan alue on masentava ja vastustan sen minkä voin omilla jaloillani tätä Amerikoitumista; pikkukaupungeissakin tyhjennetään kaupunkikeskusta ja viedään yritykset ulosmenotien varteen pellolle. Surullista, surullista.
- Laitisen poika
Halkokarilainen kirjoitti:
Minäkin olen asioinut Cittarissa niin kauan kuin muistan. Tiedän jo nyt, etten tule käymään Heinolassa ja kuten edellinen, siirryn luultavasti Kallentorin S-markettiin. Heinolan alue on masentava ja vastustan sen minkä voin omilla jaloillani tätä Amerikoitumista; pikkukaupungeissakin tyhjennetään kaupunkikeskusta ja viedään yritykset ulosmenotien varteen pellolle. Surullista, surullista.
Samaa mieltä! Monet ulkolaiset ketjut mesoavat tuolla. Expert (ex kotimainen Haarala, nyk.norski asa), Biltema (umpi swedu) jne... Kaupungin keskustaan lisää kauppoja ja amerikkalainen hapatus voidaan lopettaa. Suomalaisuus kunniaan! Miksei Maximiin tullut sitä "kappakatua" josta olisi saanut tuoretta kalaa,leipää ym?!
- Halkokarilainen
Laitisen poika kirjoitti:
Samaa mieltä! Monet ulkolaiset ketjut mesoavat tuolla. Expert (ex kotimainen Haarala, nyk.norski asa), Biltema (umpi swedu) jne... Kaupungin keskustaan lisää kauppoja ja amerikkalainen hapatus voidaan lopettaa. Suomalaisuus kunniaan! Miksei Maximiin tullut sitä "kappakatua" josta olisi saanut tuoretta kalaa,leipää ym?!
Maxim-käytävä on/oli vallan mainiosti soveltuva juuri kauppahalliksi ja sijainniltaan erinomainen. Sen mitä minä olen kuullut, Osuuspankki ja "tulevat vuokralaiset" eivät päässeet sopuun remontin ja muutostöiden kustannusten jakauyumisesta.
Nyt sitä sitten remontoidaan toimistotiloiksi. Ja kuinka hienoa olisi ollut mahdollisuus keskustasta hankkia tuoreita, lähialueiden elintarvikkeita. Mokattu ja missattu mahdollisuus, harmittaa!
- fggfd
vanhan sittarin tilalle tulee tokmanni
- fserdfdf
Ei tule
http://yle.fi/uutiset/uusi_citymarket_nousee_vihdoin_kokkolaan/3058355#
"Kokkolan keskustassa sijaitsevan vanhan, 11 000 neliön Citymarketin kohtalo on jo selvillä, kertoo Keskon aluejohtaja Jari Saarinen.
- Siihen jää iso ruokakauppa ja muita toimijoita, joita ei vielä julkisuuteen kerrota, Saarinen toteaa."
- a
Uusi cittari ei tule olemaan kooltaan suurempi ku vanhakaan, heinolaanhan saman katon alle tulee tokmanni.... hei ja cittarissa kylän paras palvelu!
- Palvelu=itsepalvelu?
Mikä ihmeen palvelu??Myyjiä ei näy mailla halmeilla.
- Laatu korvaa määrän?
Palvelu=itsepalvelu? kirjoitti:
Mikä ihmeen palvelu??Myyjiä ei näy mailla halmeilla.
Isot herrat kuvittelee tienaavansa enempi sillä, kun pitävät vähempi myyjiä töissä.
- tieto korvaa luulon
Laatu korvaa määrän? kirjoitti:
Isot herrat kuvittelee tienaavansa enempi sillä, kun pitävät vähempi myyjiä töissä.
Yleensä ne isot herrat kyllä tietää, miten rahaa tehdään ja kuinka katetta kertyy eniten...eipä ne muuten niin rikkaita ja isoja olisikaan....näin se vaan on.
- Prisman matkimista
Pinta-alasta ei todellakaan ole kysymys, vaan kilpailusta kauppapaikan suhteen niin, ettei maakunnasta ja Pietarsaaresta saapuvien asiakkaiden tarvitse poiketa kaupungin keskustassa lainkaan. Kokkolan keskustassa asuvat onneksi säilyttävät tutun kauppapaikan, mutta Cittarin tilalle syntyvän "ruokakaupan" hintataso noussee Keskon ryhmittelypolitiikan mukaisesti yleiselle K-markettien tasolle.
Kesko ottaa kyllä melkoisen riskin, sillä vanha City-Market pystyi kilpailemaan varsin hyvin kaupungin keskustassa työskentelevistä asiakkainaan. Nyt se tulee sijaitsemaan jopa hivenen kauempana kuin Prisma paitsi Kaustisen suuntaan ajavien kannalta.
Mihinkähän muuten City-Marketissa sijainnut Alko sijoittuu? Jääkö vanhaan paikkaan?
Se on ainakin varmaa, että uusien kylttien allakin vanha City-Market pysyy yhtenä Kokkolan rumimmista rakennuksista ja tonteista. En jaksa uskoa, että Keskon johtajilla tai uusilla yrittäjillä riittää intoa satsata paikan reaalisosialistisen ilmeen kohentamiseen, vaikka se yksi kilpailuvaltti olisikin. - Ruokaa läheltä
Olen jo ajat sitten alkanut käyttämään keskustassa olevia pienempiä kauppoja,koska asun keskustassa. Ostokset kannan kotiini. Käyn vaikka joka päivä ostoksilla,ettei tarvitse hevoskuormaa kerralla kuskata ja ruokakin on aina tuoretta. Suosikaa hyvät ihmiset näitä pikkumyymälöitä,jotta pysyvät hengissä näiden älyttömien superhyperjäätimyymälöiden puristuksessa.
- .......,.,.,..,,,,,.
Cittarissa ihan järkyn kalliit vauvan vaatteet! En ikinä osta sieltä.. Hennesistä saa paljon halvemmalla ( no, laatu voi olla huonompi joidenki vaatteiden osalta ) ja halpahallissa on kans huomattavasti halvemmat vauvojen/taaperoiden vaatteet ku cittaris. Halppiksen vaatevalikoima on myös nykyään laaja eli sieltä saa kyl hyviä lasten vaatteita halvalla :) Minimanissa on kans kalliit lastenvaatteet. Prismasta tekee välillä löytöjä eli mun mielestä parhaat saa halppiksesta, hennes ja sit prisma.
Ite en aio asioida uudessa cittarissa. Mielenkiinnosta käyn kyl tsekkaan paikan sit ku se avautuu mut, musta ei heidän asiakasta saa. Uskon kans, et hinnat nousee entisestään. Mielenkiinnolla seuraan paljonko heidän lastenvaatteet nousee ku nyt jo on niin kalliita... - martta56
Vanhasta Cittarista tulis hyvä kauppahalli
kun se Maximin suunnitelma meni puihin. Ois keskeisellä paikalla ja sopivan kokoinen. Ulkopuitteilkaan ei ois paha. Nyt joku puuhamies asialle, että saatais se vihdoin tänne. tarvetta olis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645616Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204257Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1702227
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231774- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988