Hallinto- ja Toimistotyöstä ? ?

-Osatyökykyinen_

ONko enään missään tarjolla helppoa(tsimppeliä) toimistotyötä esim. asiakirjojen ja muiden asiapapereiden järjestelyä ja kokouspöytäkirjojen puhtaaksikirjoittamista ja sen sellaista? Eiköhä meillä osatyökykyisillä ja vammaisilla olisi siihen oikeen oiva mahdollisuus. Olen itse suorittanut Liiketalouden perustutkinnon, Merkonomin koulutuksen ja olen ollut muutamissa vastaavissa tehtävissä, mutta niitä on niin vaikee saada mistään edes "Suhteella".

8

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heikki8171736

Ei ole. Hommat tehdään nykyään valmiiksi sähköisinä, joten paapereita ei pahemmin pyöritellä. Jotain laskujen skannaillua saataa löytyä, se on aika simppeliä "aivot narikkaan"-hommaan.

• yyyyhhh

Vastasin jo kerran pidemmin selittäen, mutta katosi johonkin. Nyt siis lyhyemmin, Eli siis nykyisin valitettavasti kaikkialla ajatellaan säästettävän siten, että ei ole enää sihteereitä. Poliisit, sosiaalityöntekijät, lääkärit ym. ym. tekevät itse sihteerin ennen tekemät työt. Ainakin itse kun olen terv.hoitoalalla töissä hoitajana, näen että se on hyvin kallista säästöä. Lääkäri tekee "turhauttavia" sihteerin töitä, ei haluaisi tehdä niitä ja maksaa vielä maltaita tuntipalkkoineen työnantajalleen.. Eli meille veronmaksajille.Lääkärin kk palkka n. 6-7 tuhatta, sihteein 2-3 tuhatta. Veronmaksajat sen erotuksen maksaa....

• Sihteerikköööö

Sairaalassa osastonsihteerin työt eivät todellakaan ole mitään "aivot narikkaan" -hommia vaan erittäin vaativia ja stressaavia. Ei meillä ainakaan lääkärit tee MITÄÄN sihteerihommia! Kerropas yksikin sihteerin työ, jonka lääkäri hoitaa itse? Ja sihteerin palkka on sellaista 2000 € pintaan, ainakin minulla eli mistään 3000 €:sta on turha edes unelmoida! :D Kyllä siis terv. hoitoalalla sihteereitä on edelleen ja näin tulee olemaan tulevaisuudessakin, koska sihteereitä todellakin tarvitaan! Yrittäkääs ruuhkaisella vuodeosastolla pärjätä ilman sihteeriä... ;)

• Hohhoh...........

"Lääkärin kk palkka n. 6-7 tuhatta, sihteein 2-3 tuhatta."

Sinä et kyllä tiedä yhtään mistä kirjoittelet, puhut aivan läpiä päähäsi. Ei terveydenhuollon sihteerin palkka ole noin paljoa, hädin tuskin edes kahta tonnia. Liikkuu yleensä tuossa n. 1500-2000 eur/kk välillä.

"Veronmaksajat sen erotuksen maksaa...."

Mitä sinä oikein sekoilet??? Valtion laitosten työntekijöiden eli valtion virkamiesten palkat menevät kokonaisuudessaan valtion = veronmaksajien pussista. Kunnalliset laitokset taas ovat asia erikseen, ne menot kunnan pussista. Eivät veronmaksajat mitään erotuksia maksele.

• lhsh

Ai mistä kuntayhtymät ym. tulonsa saa kuin veronmaksajilta?
      Kunnat ne maksaa ja mistä tulo? Veronmaksajilta?
      Lähdit nyt sivuraiteille itse asiassa..
      Jos joku haluaa kertoa, että veronmaksajien varoja menee "turhaan" niin aina löytyy joku, joka haluaa kertoa, että näin ei ole, vaan ihminen on ymmärtännyt väärin.
      Kylla verot=terveyspalvelut ja valitettavasti = kreikan hyvinvointi. Kukahokan kärsii jos viimeksimainittu on suuresti saamapuolella...

• 7+6

Tuota noin... kuntien tulot eivät suinkaan tule pelkästään "veronmaksajilta". Tutustupa vähän tarkemmin kuntien tulorakenteeseen, jos luulet että kuntien tulot ovat yhtä kuin verot. Eivät nimittäin ole.

• kyllä on

Kyllä niitä simppeleitä toimistotöitä on tarjolla. Tehtvinä mm. postien jakoa, kukkien kastelua, kahvin keittämistä, kokoushuoneen siistimistä jne. Eli kyllä niitä löytyy, varsinkin kun nyt syksy alkaa, niin paljon näitä simppeleitä paikkoja on. Kun laitat hakemuksen, niin muista oikeinkirjoitus =) Työhakemus menee samantien ö-mappiin jos siellä on oikeinkirjoituksessa virheitä...

• kyllä on

Ja huom. hyvänä esimerkkinä minä itse, eli pitäisi tarkistaa oikeinkirjoitus ennen kuin tännekään postaa mitään =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe