Sormus rasiassa vai ei?

:o)

Tyhmä kysymys mutta kuinkas se yleinen käytäntö on vihkimistilaisuudessa? Jos bestmanilla on sormus niin onko se silloin rasiassa vai irtonaisena bestmanin taskussa? Rasia voi pullottaa ikävästi taskussa, toisaalta sormus on helpompi hukata ilman rasiaa...

6

1774

Äänestä

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Langdon

Tehkää tai ostakaa pieni sormustyyny. Tyynyyn tulee kaksi nauhaa (tai nauha), joilla sormus sidotaan paikoilleen siihen asti, kun sitä vihkitoimituksessa tarvitaan. Bestman siis ojentaa tyynyä sulhaselle, joka irrottaa sormuksen... Toivottavasti perusidea tuli ymmärretyksi, vinkkejä käytännön toteutukseen löytyy varmasti hääaiheisista lehdistä, kirjoista ja nettisivuilta - ja tietysti oman mielikuvituksen käyttäminen on sallittua, jos häissä on väri- tai muu teema niin sormustyynynkin voi helposti toteuttaa saman teeman mukaisesti!

• :o)

Siis periaatteessa tuo sormustyynyidea on ihan ok, mutta itse en kyllä niistä pidä yhtään. Mulla ei pitäisi pokka jos näkisin bestmanin, isokokoisen jäyhän pojan, seisovan alttarin vieressä sormustyyny kädessä, oli se sitten miten pieni tyyny tahansa. :) Ja muutenkin, vaikka se on ihan yleinenkin käytäntö, niin mun mielestä se kuulostaa jollain tapaa liian jenkkisaippualta. Joten mietin että voiko sitä sormusta nyt sitten pitää irrallaan siellä rintataskussa ja ojentaa sen noin vain sitten h-hetkellä sulhaselle?

• san
        :o) kirjoitti:

Siis periaatteessa tuo sormustyynyidea on ihan ok, mutta itse en kyllä niistä pidä yhtään. Mulla ei pitäisi pokka jos näkisin bestmanin, isokokoisen jäyhän pojan, seisovan alttarin vieressä sormustyyny kädessä, oli se sitten miten pieni tyyny tahansa. :) Ja muutenkin, vaikka se on ihan yleinenkin käytäntö, niin mun mielestä se kuulostaa jollain tapaa liian jenkkisaippualta. Joten mietin että voiko sitä sormusta nyt sitten pitää irrallaan siellä rintataskussa ja ojentaa sen noin vain sitten h-hetkellä sulhaselle?

Eli, jos tahtoo niin eiköhän bestman voi pitää sormusta ihan vaan taskussa. Sinun ja tulevan miehesi häät hän ne ovat, niin tehkää nyt ihmeessä niin mikä tuntuu parhaimmalta.

• Miia76
        san kirjoitti:

Eli, jos tahtoo niin eiköhän bestman voi pitää sormusta ihan vaan taskussa. Sinun ja tulevan miehesi häät hän ne ovat, niin tehkää nyt ihmeessä niin mikä tuntuu parhaimmalta.

Omissa häissämme meillä on vihkisormukseni siihen kuuluvassa hienossa koelossa, jota bestman piti housujen taskussa eikä se mielestäni sieltä nyt mitenkään älyttömästi pullottanut.... Siitä se oli helppo antaa sulhaselle eikä pelkoa että sormus olisi tippunut ja vierinyt kirkon penkkien alla :)

• kaaso

..olisi jos laittaisitte sormukset silkkinauhaan ja nauha rusetille ja taskuun, ei kilise ,kolise eikä tipahtele ja on helppo avata ja ei näy vieraille :)

• :o)

Sormus oli sitten kotelossaan bestmanin taskussa, ja hyvin meni. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2205
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      65
      815
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      726
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      517
      716
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      615
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      580
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe