Saako hirrestä vielä rakentaa vai pitääkö olla muovilla päällystettyä?
Rakennus määräyksethän kiristyivät äskettäin
Saako hirrestä vieläkin rakentaa? 2012?
3
403
Vastaukset
- 10 vuotta alalla
Saa toki, mutta kiristyneet määräykset (mm E-luku) asettaa lämmitysmuodolle vaatimuksia. Käytännössä hirsitalon lämmönlähteenä pitää olla maalämpö, kaukolämpö tms. Suoraa sähkölämmitystä rangaistaan niin paljon ettei sitä voi käyttää monessakaan hirestä tehdyssä omakotitalossa. Tämä saattaa nostaa rakentamiskustannuksia.
Tiiveyshän ei ole kunnolla tehdyn hirsitalon ongelma, joten muovilla ei tarvitse päällystää.... - hirsimökkeilijä1234
Juu kyllä saa ja hirsi on huomioitu erikseen mutta kuten edellinen kirjoittaja totesi niin pitää katsoa kompensaatioita ja muita tekniikoita. Ihan tehtävissä kyllä.
- rakentaja hirrestä
itellä on tuplahirsitalo,lämmin on.ja sähköllä ja takalla lämpiää.n100 neliöö ja sähköä menee n,13000kwh vuosi,kaikki sähkö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423