Opettajilla hyvä palkka 5000 eur/kk

vakivirka.

14

20089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkarit_rutussa

      Ylitöitä tehdään, muuten ei tule noin paljoa. Lisäksi kaikki korkeimmat ikälisät on käytössä. Niistä se koostuu palkka.

      • opettaja = virka

        tuossa listassa on palkat ilman ylitöitä

        ylityökorvaukset, ikälisät jne tulee tuohon päälle

        Moni opettaja, jolla on pitkään ollut vakivirka, tienaa 6000 eur/kk


      • rauhoittukaa jo
        opettaja = virka kirjoitti:

        tuossa listassa on palkat ilman ylitöitä

        ylityökorvaukset, ikälisät jne tulee tuohon päälle

        Moni opettaja, jolla on pitkään ollut vakivirka, tienaa 6000 eur/kk

        Höpö, höpö! Olen ollut vakituisessa virassa lukion opettajana jo 12 vuotta eikä palkkani ole lähellekään tuota 6000euroa. Mistä ihmeestä vedätte näitä kaikkia hämääviä palkkamääriä?


      • Opettajan ääni
        rauhoittukaa jo kirjoitti:

        Höpö, höpö! Olen ollut vakituisessa virassa lukion opettajana jo 12 vuotta eikä palkkani ole lähellekään tuota 6000euroa. Mistä ihmeestä vedätte näitä kaikkia hämääviä palkkamääriä?

        Lukion opettajista en tiedä, mutta olen ammattikorkeakoulussa opettajana. Kyllä yli 5000 euroa tulee yliopettajalle täysillä ikälisillä. Ei siinä mitään ylitunteja tarvitse olla, normaali 1600 tuntia vuodessa.

        Jos on projekteja tai muuten tulee ylitunteja, voi tulla joskus yli 6000 e/kk. Ennen sai tekniikan alalla saatavuuslisää, joka myös nosti palkkaa mutta sitä ei enää saa.

        Lehtori saa noin 4000 euroa. Suurin osa on kyllä lehtoreita eikä yliopettajia.

        Virkoja on enää harvalla amk-opettajalla, koska ammattikorkeakoulut ei enää yleensä ole kunnallisia oppilaitoksia. Mutta vaituiset työsuhteet on tietysti yleisiä, mikä on ihan oikein, jotta opetukseen saa jotain jatkuvuutta ja pitkäjänteisyyttä. Kilpailua se ei tietenkään alalle tuo ja seurauksena osa opettajista ottaa homman aika rennosti, mikä näkyy opetuksen tasossa. Minun puolestani palkkaus saisi olla enemmän tulospalkkioperusteista kuin tätä nykyistä, jossa palkka lankeaa kaikille saman suuruisena kuin Manulle illallinen.

        Työaikana 1600 tuntia vastaa keskimääräistä työaikaa millä tahansa toimistotyöalalla Suomessa. AMK-opettajan työssä ikävää on että lomaa ei saa helposti sovituksi talveksi vaan kesällä ollaan aina se 8 viikkoa vähintään lomalla. Tutkimusten mukaan loman virkistävä vaikutus on optimaalinen 3 viikon kohdalla, eli pitempi loma ei ole niin tehokas. Seurauksena on myös raskas talvi, jossa pitkät työviikot ilman lomia. Parempi olisi 76 tunnin työviikot ja vapaammin valittavat loma-ajat. Osa opetuksesta voisi hyvin olla kesäkuussa tai elokuussa.


      • Opettajan ääni
        Opettajan ääni kirjoitti:

        Lukion opettajista en tiedä, mutta olen ammattikorkeakoulussa opettajana. Kyllä yli 5000 euroa tulee yliopettajalle täysillä ikälisillä. Ei siinä mitään ylitunteja tarvitse olla, normaali 1600 tuntia vuodessa.

        Jos on projekteja tai muuten tulee ylitunteja, voi tulla joskus yli 6000 e/kk. Ennen sai tekniikan alalla saatavuuslisää, joka myös nosti palkkaa mutta sitä ei enää saa.

        Lehtori saa noin 4000 euroa. Suurin osa on kyllä lehtoreita eikä yliopettajia.

        Virkoja on enää harvalla amk-opettajalla, koska ammattikorkeakoulut ei enää yleensä ole kunnallisia oppilaitoksia. Mutta vaituiset työsuhteet on tietysti yleisiä, mikä on ihan oikein, jotta opetukseen saa jotain jatkuvuutta ja pitkäjänteisyyttä. Kilpailua se ei tietenkään alalle tuo ja seurauksena osa opettajista ottaa homman aika rennosti, mikä näkyy opetuksen tasossa. Minun puolestani palkkaus saisi olla enemmän tulospalkkioperusteista kuin tätä nykyistä, jossa palkka lankeaa kaikille saman suuruisena kuin Manulle illallinen.

        Työaikana 1600 tuntia vastaa keskimääräistä työaikaa millä tahansa toimistotyöalalla Suomessa. AMK-opettajan työssä ikävää on että lomaa ei saa helposti sovituksi talveksi vaan kesällä ollaan aina se 8 viikkoa vähintään lomalla. Tutkimusten mukaan loman virkistävä vaikutus on optimaalinen 3 viikon kohdalla, eli pitempi loma ei ole niin tehokas. Seurauksena on myös raskas talvi, jossa pitkät työviikot ilman lomia. Parempi olisi 76 tunnin työviikot ja vapaammin valittavat loma-ajat. Osa opetuksesta voisi hyvin olla kesäkuussa tai elokuussa.

        No niin, tätä tämä uupunut opettajan homma teettää. Tietysti tarkoitin että parempi olisi 36 tunnin työviikot eli jotain 7,5 tunnin työpäivät, nykyisten 40 tunnin työviikkojen ja 8 tunnin työpäivien sijaan.


      • Anonyymi
        rauhoittukaa jo kirjoitti:

        Höpö, höpö! Olen ollut vakituisessa virassa lukion opettajana jo 12 vuotta eikä palkkani ole lähellekään tuota 6000euroa. Mistä ihmeestä vedätte näitä kaikkia hämääviä palkkamääriä?

        Minulla on bruttopalkka tasan 6000 euroa. Opetan lukiossa, teen paljon työtä, olen kouluttautunut ja kokenut. Työ on raskasta mutta työajat vapaita. Työssä opetan tulevaisuuden toivot ja yritän kopata putoamassa olevat myös mukaan oppimaan. Tärkeää työtä siis.


    • asfsaf11

      Voi vaude mitä palkkoja! Olen nuori lehtori syrjäisessä amk:ssa ja palkkani on hiukka yli 3000.

      • vaudevau

        Olen yli 20 vuotta toiminut lehtorina ammattikoulussa ja palkkani on n. 2900e.


      • tässä faktaa
        vaudevau kirjoitti:

        Olen yli 20 vuotta toiminut lehtorina ammattikoulussa ja palkkani on n. 2900e.

        Vaihda ammattikorkeakouluun niin palkkasi paranee.

        Ammattikorkeakouluissa lehtoreitten palkat ovat korkeampia kuin yliopistolehtoreilla, ammattikoulujen opettajista nyt puhumattakaan. Tässä linkki OAJ:n vuoden 2010 palkkataulukkoon, josta palkat kyllä on jo pariin kertaan vähän nousseet. http://www.oaj.fi/pls/portal/docs/PAGE/OAO_JASENJARJESTOT/OAO/ETUSIVU/EDUNVALVONTA/AMMATTIKORKEAKOULU/AMK YLIOPETTAJIEN JA LEHTOREIDEN PALKAT S2010.PDF


    • vakivirka.

      Jos on vakivirka silloin on rahaa. Jos on työtön, silloin on köyhä

      • vaki

        Ei ole aina rahaa, vaikka olisi vakivirka - valitettavasti.


      • vakivirka.
        vaki kirjoitti:

        Ei ole aina rahaa, vaikka olisi vakivirka - valitettavasti.

        Jos on vakivirka, on rahaa koska on hyvä palkka


    • Anonyymi

      Eikö amk:n yliopttajat ole pääsääntöisesti tohtoreita? Kuuluukin maksaa kunnon liksat jos on pienillä apurahoilla tai tohtorikoulutettavien palkoilla väitöskirjaa monta vuotta tehnyt.

      • Anonyymi

        Ei yliopettajaksi pelkästään ilmoittautumalla pääse. On syytä olla tieteellinen jatkotutkinto, käytännön kokemusta ja mielellään myös pedagogiset opinnot. Kohtuullisen vaativa yhdistelmä, jolla normaaliaikana työllistyy hyvin myös yksityiselle puolelle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe