Muumimuki ym Arabia yliarvostettu

testamentilla periny

Myin viimeiset arvoArabiani voin sanoa että kyllä on tyhmää sellaisia ostaa, oli sitten vaikka kuinka paljon varaa.
Sain parhaasta muumimukista 270 e, ja yli neljästäkymmenestä keskimäärin 130 e.
Mutta myynistä oli kyllä niin valtava työ, että ei siinä tuntipalkoille päässyt.
70% myin huutonetissä, 30 % kirpputorien vihtriineissä 5 % Provisiolla.

Kaikki em oli saatu lahjaksi, silloin aikanaan, mutta tarkoitan, että kyllä varmasti on tosi syhmää ostaa niitä tänäpäivänä.

Meillä oli tapaus että kuolleen asunto piti saada nopeasti tyhjäksi, kun löytyi maksava ostaja, eikä sitä yleensäkään kannata maksaa yv kuukausia jotta saa talon tyhjäksi. Eikä tyhjennysaikana kannat yrittääkään myydä asuntoa, sivan tyhjänä saa aina parhaiten hintaa, kun ostaja näkee kaiken lattiasta kattoon.

vain vialliset asunnot kannattaa staialta hienoksi ja myydä ymmärtämättömälle ostajalle.

26

3079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • studioraati

      Kiitoksia tämän tiedon jakamisesta kanssamme

      • Sanon minä.

        Aloittaja on pahassa psykoosissa ja todella sekaisin.

        No. Syksy tulee ja uusi lääkitys.


    • Piia

      Muumiastiat ovat mielestäni hyvin laadukkaita astioita ja ostan niitä käyttöastioiksi. Kestävät hyvin käytön ja pesun. Keräilijät ovat erikseen, tosin heillekin se keräily lienee se pääasia eikä astian tuleva arvo.

      Lisäksi asunnon myymisestä voisin kertoa, että perimme kaupunkiasunnon, joka oli pinnoiltaan huonokuntoinen, mutta muuten sijainniltaan arvokas asunto. Välittäjät arvioivat kuitenkin asunnon pintojen ja kaapistojen huonon kunnon takia vähäiseksi. Mietin asiaa ja siksi päätin kuitenkin tehdä asuntoon pintaremontin ja vaihtaa kaapistot. Tähän remonttiin meni aikaa noin 3 kuukautta, jonka jälkeen määrittelin asunnolle itse hinnaksi 100% kalliimaksi kuin välittäjän arvio eli lisäsin välittäjän hintaan saman verran lisää. Tällä hinnalla asunnon myös sain myytyä. Eli kylläpä kannatti remontti. Kyllä työ kannattaa eikä liialla kiireellä kannata asioita pilata. Kiire oli minullakin verotuksellisista syistä, mutta verottajan kanssa kun sovimme asioista, niin homma hoitui hyvin. Halvalla hinnalla ostajia olisi ollut pilvin pimein, mutta onneksi en mennyt tähän halpaan ja helppoon.

      Kannattaa siis ottaa asioista selvää eikä uskoa 1.välittäjään. Sopimukset välittäjän kanssa kannattaa tehdä vasta, kun tietää mitä tekee ja mielummin aloittaa lyhytaikaisilla sopimuksilla ja aina kannattaa kysellä useampien välittäjien mielipiteet.

      Sellasta...

      • Lupsakka 1234567890

        Se välittäjä joka asuntosi arvioi oli varmaan Välittäjä LKV joka puhuu paskaa näillä palstoilla. Ihan naurattaa tyylinsä ja löpinänsä.


      • markkakkoja...
        Lupsakka 1234567890 kirjoitti:

        Se välittäjä joka asuntosi arvioi oli varmaan Välittäjä LKV joka puhuu paskaa näillä palstoilla. Ihan naurattaa tyylinsä ja löpinänsä.

        Ai!!

        nytkö vasta huomasit??

        se joka ahnehtii!!

        en varmaan osta sieltä!!!

        Euron myötä, Kusta valuu omaan aamiaiseen...


    • Mrs Pilkunviilaaja

      En tiä, mutta opettele kirjottaan eka
      - vihtriineissä
      - syhmää
      - sivan
      - staialta

    • Mimmin

      Haha, olipas hauska viesti ja mrs. pilkunviilaajan varsinkin :D päiväni piristyi. Terveisin Arabian työntekijä.

    • tsäp

      Kateellisen höpinää :D :D

    • Pekka Muumi

      Kai se nyt on tyhmää ostaa sellaista tavaraa jota ei tarvitse ja josta ei tykkää.

      • ,,

        Ei kai kukaan sellaista ostakaan. Lahjaksi saadutkin voi lahjoittaa eteenpäin.


    • 1+17 ei ole 18

      Suomessa on siis asunto- ja Muumimukikupla.

    • Lallatilaaa

      Mä tykkään muumimukeista, ne on niin kivoja juoda niistä kahvia tai kaakaota ja ne on hienoja. Muut arabian tavarat voisi laittaa myyntiin. Ei niillä meillä melkein mitään tehdä, vain koristeina.

      • yäg muumit

        Muumimukit ovat todella mauttomia. En kehtaisi laittaa sellaista typerän näköistä krääsää asuntooni. Niillä ei tule jatkossa olemaan mitään keräilyarvoa.


      • Keräilijäluonne
        yäg muumit kirjoitti:

        Muumimukit ovat todella mauttomia. En kehtaisi laittaa sellaista typerän näköistä krääsää asuntooni. Niillä ei tule jatkossa olemaan mitään keräilyarvoa.

        Moniko keräilijä kerää siksi, että voisi joskus kokoelmansa myydä? En minä ainakaan, se itse keräily siinä on se juttu, ei tavaran arvo. Keräähän jotkut pullonkorkkejakin, tai kiiltokuvia!


      • myös..
        Keräilijäluonne kirjoitti:

        Moniko keräilijä kerää siksi, että voisi joskus kokoelmansa myydä? En minä ainakaan, se itse keräily siinä on se juttu, ei tavaran arvo. Keräähän jotkut pullonkorkkejakin, tai kiiltokuvia!

        Toisille on toisille ei, on niitäkin keräilijöitä jotka maksavat huimaa hintaa sesonkikrääsästä, kuten muumimukit, joita parin kymmenen vuoden päästä kukaan ei arvosta, kun tulee uudet muodit jota keräillään ja muumimukeja on markkinoilla enemmän kun kukaan viitsii nurkissaan säilyttää.

        Itse kerään soittimia joita ostan jos halvalla löydän, ja myyn jos joku maksaa tarpeeksi. Raha ei ole pääasia, soitain niillä itse, mutta ei sitä tarvi tappiotakaan tehdä.


    • Hinta ja laatu eivät vastaa toisiaan, kovin herkästi tulee kololaitoja jatkuvassa käytössä, pelkkä kuvio ei tee mukia kestäväsi, niin paljoko tykänki siitä.
      Laatuun voisi panostaa paremmin.
      On arabialla kestävämpiäkin astoita kun muumimukit.

    • 2+20 ei ole 22

      Arabian posliini-istuin on kestänyt kolhiintumatta vuosikymmeniä vaikka on ollut jatkuvasti kovassa käytössä.

    • jjn81

      jep jep.
      Ei ne aivan tuon luokan keräilyesineitä ole... Hyvät naurut, kiitos! :D

    • viilaajan viilaaja

      tiä= tiedä
      kirjottaan= kirjoittamaan
      eka= ensin

    • Ei Teemaa Minulle

      Muumimukit kuten kaikki Teema astiasarjan kahvimukit ja -kupit ovat käytössä huonoimmasta päästä mitä minulla on koskaan ollut. Kupeissa ja mukeissa on räikeitä suunnitteluvirheitä. Esim. niissä ei ole ollenkaan kupin/mukin yläosasta ulospäin suuntautuvaa "juomanokkaa" joka estäisi kupissa olevan juoman valumisen kupin ulkoreunalle, jokaisen siemauksen jälkeen. Ei, minulla ei ole huulissani reikää, eikä ole ollut muillakaan joiden olen nähnyt Teema mukeista ja kupeista juovan. Jokaisen käyttökerran jälkeen Teema mukien ja kahvikuppien ulkoreunoille valuu kahvia, kaakaota, teetä ja mitä ikinä niistä juodaankaan. Kunnollisissa kahvimukeissa ja -kupeissa ei tätää ilmiötä ole, kiitos hyvän ja käytännönläheisen suunnittelun ja toteutuksen.

      Lisäksi matalat kahvikupit on erittäin hankala ottaa käteen jos niiden alla on Teema sarjan teevati. Teema sarjan teevadin reunat ovat liian korkeat matalalle kahvikupille joille ne on suunniteltu. Matalassa teema kahvikupissa on myös suunnitteluvirhe joka on polttanut monen käyttäjän keskisormen. Kyseisen kahvikupin korva on suunniteltu liian lyhyeksi, lyhyeksi siten ettei korvan alle tulevan sormen ja kupin kuuman pinnan välissä ei ole mitään. Kunnollisissa kahvikupeissa korva jatkuu pitkin kahvikupin ulkoreunaa alaspäin, jolloin keskisormi on suojattu kuuman kupin pinnalta.

      Desing Teema mukeissa ja kahvikupeissa on pelkistetyn koruton, mukavannäköinen siis. Käytännöllisyys saa minulta huonon arvosanan.

    • 26,90 e

      Mitä se kenellekään kuuluu, mitä joku keräilee. Muumimukit ovat minusta söpö keräilykohde, sillä mukit ovat kohtuullisen edullisia ja käytännössä ainakin työssäkäyvien mahdollisuuksien rajoissa ostaa.

      Itse sain perintönä mm. muumimukeja, joita minulla oli jo ennestään. Otin kuvan mukeista yksitellen ja laitoin kuvalliset ilmoitukset huutonettiin n. 15 mukista. Siihen meni aikaa n. puoli tuntia ja sain niistä rahaa vajaat 400 euroa. En tiedä AP:n tuntipalkasta, mutta ainakin minulle tuollainen tuntipalkka on ihan mainio. Pakkaamiseenkaan ei kohtuuttomia aikoja mennyt ja postiin kiikutin ne samalla, kun kävin muutenkin kylillä kaupoilla.

      En ole kyllä asunnon myymisessäkään samaa mieltä AP:n kanssa. Huonekalut antavat ostajalle käsityksen siitä, että minkä kokoiset kalusteet mahtuvat asuntoon. Samoin kivasti sisustettu asunto antaa jo valmiiksi ideaa siitä, että mihin kohtaan voisi laittaa sohvan jne. Se on tietenkin totta, että jos asunto on täynnä krääsää, niin ne kannattaa laittaa pahvilaatikoihin ja kärrätä piiloon esim. vinttikomeroon. Kuolinpesätapauksissa kuolinpesän jäsenet ottakoot perunkirjoituksen jälkeen sovussa sen mitä haluavat ja loput vietäkööt vaikka kierrätyskeskukseen.

    • mhgfv

      Alla tänä viikonloppuna bongaamani tuotteet.

      Hurraa muki.
      Huutonetin hinnat alkaa 20,00 eurosta.

      Hurraata löytyy vielä vähän Malmin Prismasta (vajaa 20 kpl)
      Keravan prismasta noin 100 kpl
      Järvenpään prismasta noin 100 kpl
      Kannelmäen prismasta noin 40 kpl
      Viikoss'ä. itiksessä, sellossa kuitenkinjo loppu

      Prisman hinnat kaikissa 15,90 kpl

      Muumipeikko jäällä.
      Näitä mukeja näin Vantaanportin HongKongissa hintaan 13,90 kpl useita kymmeniä kappaleita.


      Primadonnen hevonen - kulho
      Vantaanportin HongKong 18,00 / kpl - useita kymmeniä kappaleita

      Mistähän lien huutiksen jälleenmyyjät ovat löytäneet SEIKKAILU mukia joista pyytävät vain 14,00 / kpl. Halvin kaupan hinta johon olen törmännyt on 15,90 ????

    • ---------

      "Mistähän lien huutiksen jälleenmyyjät ovat löytäneet SEIKKAILU mukia joista pyytävät vain 14,00 / kpl. Halvin kaupan hinta johon olen törmännyt on 15,90 ???? "


      Ehkä reilu vuosi sitten niitä sai siwoista ja euromarketeista ja valinatloista ostaa (muistaakseni) 9,90 hintaan osana keräilykampanjaa.

    • 123sddf

      Alkaa muumit jäädä hinnaltaan muiden arabian tuotteiden jalkoihin. Esim paljonko on myynnissä puhtaan valkoisia Illusia-sarjan mukeja? Sarjan tekeminen lopetettiin 2007 lopussa

    • narri2

      Nyt loppu muumimukien keräily,nehän vamistetaan Thaimaassa,desing jaHINTA ON suomalainen

    • idisfiini

      Osaisko joku sanoa Muumimamma ja marjat mukista?
      Minulla on kaksi sellaista ja toinen on matta pintanen toinen on kiiltävä pintainen .Samat merkit molemissa pohjassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe