Kuntoustuesta?

sossuunko?

Kauanko teillä on kestänyt saada kelasta päätös kuntoutustuesta. Ens kuussa tulee täyteen noi 300 s.p.rahapäivää ja pitäs hakemus laittaa. Meneekö vastaukseen kauan?

13

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalansilmä

      Ekassa päätöksessä voi mennä tollanen 4-5kk.

      • ap

        Tuota vähän pelkäsinkin. Eit kai auta muu kuin mennä sinnen sossunluukulle päätöstä ootteleaan. Jostain sitä rahaa on saatava.


    • Toimi pian

      Niin, se hakemus olisi kannattanut laittaa jo aikaisemmin vireille. Kelasta lienee tullut kirje jo jokunen kuukausi sitten asiasta ja hakemisesta. Ne Kelasta tulevat postit kannattaa avata ja lukea !

      Jos/kun eläkepäätös ei ehdi tulla ennen sv-päivärahan täyttymistä, voit mennä työkkäriin työnhakijaksi TE-toimistoon. Tästäkin on ollut ohjeet sv-päivärahapäätöksessä.

      • ap

        Tuo minun oma lääkärini sanoi minulle että hakemus laitetaan vireille vasta s.p.rahakauden jälkeen ja antoi ajan minulle valmiiksi uutta b-lausuntoa varten. Työkkäriin toki pitää heti ilmoittautua, tiedän, mutta sielläkin kestää joten jonkun aikaa ei varmasti rahaa tule mistään.


    • Tomi pian

      Ehkä noitten lekureitten kantsis pysyä siellä omalla reviirilläään eli työkyvyn arvioinnissa eikä ruveta antamaan neuvoja, milloin kuntoutustuki laitetaan vireille, kun neuvonta näyttää menevän pieleen ja asiakkaalle/potilaaalle aiheutuu siitä hankaluutta ja ylimääräistä vaivaa.

      • ap

        Mutta eihän sitä kuntoutustukihakemusta voi etukäteen laittaa kun ei tiedä jatkuuko sairaus vai ei?


      • tykki
        ap kirjoitti:

        Mutta eihän sitä kuntoutustukihakemusta voi etukäteen laittaa kun ei tiedä jatkuuko sairaus vai ei?

        Laita nyt ihmeessä kuntoutustuki hakemus vireelle se kestää kanssa ainakin 3 kk..ja jos tulet työkykyiseksi voit sitten perua kuntoutustuen..toimi nyt äkkiä etet jää tyhjän päälle..


      • ap
        tykki kirjoitti:

        Laita nyt ihmeessä kuntoutustuki hakemus vireelle se kestää kanssa ainakin 3 kk..ja jos tulet työkykyiseksi voit sitten perua kuntoutustuen..toimi nyt äkkiä etet jää tyhjän päälle..

        Lääkärin mukaan noin ei voi tehdä kun sitä kuntoutustukea myönnetään vasta kun ne 300 s.p.rahaa on käytetty ja koska monta kuukautta etukäteen ei voi tietää jatkuuko sairaus.


    • Että näin..

      Itse ollut saikulla 29.06.2011 alkaen ja saikku jatkuu 30.09.2012 saakka. Sairaspäiväraha 300 päivää täyttynyt 30.05.2012 ja Kuntoutushakemus laitettu vireille 20.04.2012 siitä päätös tuli 03.07.2012...Odotella saapi ja jos jonkinlaista dokumenttia saapi kelaan kiikuttaa. Sossuhan myöntää toimeentulotuen ja perivät sitten peruspäivärahasta ja kuntoutustuesta takaisin!

      • tykki

        Itse toimin samalla tavalla että laitoin kuntoutustuki hakemuksen aikoinaan kesäkuussa ja sairaspäivät tulivat täyteen heinäkuussa. ja päätös tuli elokuun alussa .. ja kuntoutustuki on jatkunut minulla kohta 2 vuotta....nyt viimeisin jakso 31.1.2013..ja uusi hakemus jo laitettu josko nyt tulisi eläke päätös..loppus tämä papereitten pyöritys..tai sitten ei...Mutta hyvää kesää !!!!


    • miten jatko?

      Mulla on nyt (1.7.) alkanut eka määräaikainen kuntoutusjakso, vuoden loppuun asti. Laitoin hakemuksen eläkeyhtiölle heti tammikuun alussa, kun olin ensin saanut uuden B-todistuksen lekuriltani. Tuolla todistuksella sitten sain alussa ne KELAn viimeiset päivät siihen 300 päivään asti ja tuon myönteisen päätöksen jälkeen laiton melkein heti vetämään työkyvyttömyyseläke-hakemuksen tosiaan eläkeyhtiööni. Siis KELAn sairaspäivät tulivat täyteen 30.6.

      Soittelin joskus maaliskuussa eläkeyhtiöön ja kyselin, että ehdinkö vielä toimittaa lisää epikriisejä, kun oli uusia vastaanottokäyntejä tullut. Sillon vastattiin, että lääkäri eläkeyhtiössä on jo katsonut hakemukseni ja todennut, että määräaikainen kuntoutustuki myönnetään lääkärintodistuksen loppupäivämäärään asti. Samalla sanottiin, että varsinainen päätös on tapana lähettää noin kuukausi ennen kuntoutusjakson alkua.

      Kun kuntoutustukijakso alkoi 1.7. niin ihan kesäkuun alussa tuli sitten virallinen päätös. Päätöksessä todettiin jatkosta, että jos jatkoa haen, niin uusi todistus pitäisi laittaa lokakuussa, jolloin käsittely ehdittäisiin tehdä ennen tämän nykyisen jakson loppumista (vuodenvaihde) eikä maksatukseen tulisi katkoa.

      Aika sutjakasti on sujunut kaikki vaiheet, niin KELAn kuin eläkeyhtiönkin kanssa. Toki melko työlästä on sitä eläkeyhtiön hakemusta kirjoitella.

      Ymmärsin, että nyt jatkossa mun ei tarvikaan sitten itse hakemusta enää rustailla, vaan se pelkän B-todistuksen lähettäminen riittäisi. Onkohan tulkintani oikea, tietääkö kukaan. Siis jatko ja samasta sairaudesta.

      • jatkoja

        terve! kerronpa sulle että mä olen rullatuolipotilas johon jouduin 2006 töitten takia ja vakavan sairauden. 300pv sp rahaa ensin, toki hylätty välissä koska liikuntakyvytön voi toki tehä töitä ja sit 3 valituksen jälkeen 5 vuotta kuntoutustukea jotka nekin katkeili vaikka olin edelleen kyvytön liikkumaan sairauden takia ja kunt jaksoja 12 kertaa 2 viikkoa eli 14 viikkoa laitoksessa ja sitten totesivat että eihän toi pysty liikkumaaan. kävin potilasmiehen juttusilla että voiko tämä olla tottakaan ja ne ei ottanu enää mua vastaankaan sinne koska mua oli hoidettu väärin ja pelkäsivät oikeusjuttua kun kerron esim.uutisiin jutun. tsemppiä!


      • tevoohoi
        jatkoja kirjoitti:

        terve! kerronpa sulle että mä olen rullatuolipotilas johon jouduin 2006 töitten takia ja vakavan sairauden. 300pv sp rahaa ensin, toki hylätty välissä koska liikuntakyvytön voi toki tehä töitä ja sit 3 valituksen jälkeen 5 vuotta kuntoutustukea jotka nekin katkeili vaikka olin edelleen kyvytön liikkumaan sairauden takia ja kunt jaksoja 12 kertaa 2 viikkoa eli 14 viikkoa laitoksessa ja sitten totesivat että eihän toi pysty liikkumaaan. kävin potilasmiehen juttusilla että voiko tämä olla tottakaan ja ne ei ottanu enää mua vastaankaan sinne koska mua oli hoidettu väärin ja pelkäsivät oikeusjuttua kun kerron esim.uutisiin jutun. tsemppiä!

        huhhuh! kauhea kohtalo sulla ollut! mitäs nyt jatkot on?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe