Hei, mä haluaisin kysyy et miks aina lyhyitä haukutaan? Mitä vtun väliä sillä on vaikka on paljon lyhyempi kuin muut? Miks lyhyeks saa haukkua mut ei läskiks? Mulla ainaki meinaa mennä hermot ku oon 14 ja n 145 cm, ja aina kaikki on sillee: "oot niin pikkunen" "pätkä" "aaaaw oot niin lyhyt" ja kaikkee muuta paskaa. Jotkut saattaa luulla että kun sanoo vaik et oot niiin söpön pieni awawaww nii sen on loukkaavaa ainakin mulle. Mua painaa joka päivä ku kaikki mun kaverit näyttää paljo vanhemmilta ku mä. Kaikki aina luule mua joksisi 11 vuotiaaks. Ihan oikeesti jos oot joskus haukkunu lyhyitä nii voit samantien lopettaa. Mulle se on ainaki melki sama asia, kun joku vaikka haukkuis rumaks tms.....
Mitä väliä vaikka oliskin lyhyt?
14
1151
Vastaukset
- lkjlkjfdxgfg
Mulla on ihan sama ongelma! Oon16 ja 150! Kävin ostaan rippimekkoo viimekesänä ja myyjä kysy et mitkäs isot juhlat on tulossa ja sanoin et mun rippijuhlat niin se myyjä katto mua hämmästyneenä ja sano, että ootpas pienikokonen. JAA mitä väliä ite oli joku vitun norsukirahvi!
- meneehermot...
Joo toi on ihan totta, olin täs viikkositte sukulaisilla joita en kovin hyvin tunne nii siel kylässä, nii se oli sillee : mille luokallesä menitkää, etkai sä ny vielä yläasteelle? voi vittuvittuvittu ärsyttäääääääää
- hdfxh
meneehermot... kirjoitti:
Joo toi on ihan totta, olin täs viikkositte sukulaisilla joita en kovin hyvin tunne nii siel kylässä, nii se oli sillee : mille luokallesä menitkää, etkai sä ny vielä yläasteelle? voi vittuvittuvittu ärsyttäääääääää
No mulla kaikki ihmettelee et "Miten sää oot menossa jo lukioon" Oot niin pikkunen!! "Kuinka pitkä oot?? Hei paljo painat??" On tollasia kysymyksiä mitä saan kuulla tosi usein.
- Anonyymi
Mitä vittuu oikeesti miks ihmisten pitää olla niin vitun ärsyttäviä! Lyhyellä ei oo mitää väliä vaikka olis lyhyt
- meneehermot...
Hups kirjotin vähä vääri :DD "Jotkut saattaa luulla että kun sanoo vaik et oot niiin söpön pieni awawaww nii sen on loukkaavaa ainakin mulle." tarkotin et "Jotkut saattaa luulla että musta on kivaa kun joku sanoo vaik et oot niiin söpön pieni awawaww mut se on loukkaavaa ainakin mulle."
- 180 cm miehen alku
Treffailin joskus n. 150 cm mittaista tyttöä joka oli aivan tajuttoman kaunis ja jonka vartalo oli täydellinen (hoikka, isot tosi hyvänmuotoiset tissit, unelmapeppu, timmit reidet ja sääret). Ei mua yhtään haitannu että hän oli "lyhyt". Mut häntä itteään se sit ärsytti ettei ollu pidempi. Niin sit sen ärsytyksen takia hän ei halunnu seurustella kun ei voinu hyväksyä itteään semmoisena kuin on (eli täydellisenä...) eikä sit ois sanojensa mukaan voinut nauttia yhdessä olosta jos koko ajan ois vaivannu se ettei hyväksy itteään. Tai ainakin niin se mulle sano, en tiä sit miten oikeesti juttu meni. Jeps... Että mä en sit ainakaan hauku "lyhyitä" tyttöjä vaan tykkään heistä :)
- Lyhyt ja ärsyyntynyt
Sama "ongelma" mullakin , eli olen "liian lyhyt" ikää on 13 vuotta ja pituutta 143cm..
Koulussa minulle huomautellaan asiasta alinomaan ja se ärsyttää. Olen myös melko laiha, mutta ihan hyvät rinnat minulla mielestäni on. Tuntuu vaan ettei kukaan poika huoli minua. Mikä neuvoksi ?- iha sama
No itte oon 16ww ja oon 186 pitkä ei oo mitenkää hauskaa olla pitkä mut sellast se on kaikki on sen pitusii ko on ei sillä ole mitään väliä!!
- Lyhyt nuori nainen
Tosi mielenkiintoista lukea! Kohtalotovereita. Olen 19-vuotias nuori nainen, pituutta vain ja ainoastaan noin 137 (vähän vajaa). Luullaan 13-14 vuotiaaks ja ihmiset tuijottaa. Mutta onnellisesti yli vuosi jo oltu kihloissa rakkaan avomieheni kanssa. Hän pitkä 175 eikä minun pituus haittaa, muuta kuin välillä minua.
Sinulle "Lyhyt ja ärsyyntynyt": Olet vielä nuori. Ei hätää, kasvat vielä. - pätkäääääää
siis haukutaan vai "haukutaan" ? :D Monet ihmiset jotka haluavat tutustua, sanovat pätkäksi, koska siitä on helppo aloittaa juttelu.. mutta jos tiuskaiset takaisin jotain töykeää, toisen juttelun yritys menee pilalle.
):- meneehermot...
No johan on surkeet sosiaaliset taidot ku pitää haukkumalla yrittää alottaa keskustelu. Sehän nyt on selvää että suurin osa lyhyistä ihmisistä loukkaantuu kun siitä huomautetaan. Itsehän oon tosi lyhyt, ja kun joku sanoo pätkäksi tms niin sanon kyllä samalla mitalla takaisin. Jos ite oot käyttäny tota tapaa tutustuessas ihmisii, nii voin vakuuttaa et ne ihmiset ei varmasti oo saanu kovin hyvää ensivaikutelmaa susta. Ja kyllä, haukutaan ja "haukutaan". Ihan ilkeästi haukutaan ja myös leikillä.
- Anonyymi
Mun parhaat kaverit tekee täysin samaa. Saan kuulla joka päivä niiltä mun läheisimmiltä ihmisiltä että: "Sä oot vaan kutistunu" "voin kun hän on niin söpö kun on niin lyhyt. En kestä enää ja oon miettiny jo kahesti kertoo niille mut pelkään että teen jotain väärin ja ne jättää mut. Onneks on kesäloma niin sit kun kerron niin asia saa jää'ä jäähtymään niin ei ne mua sitte ehkä vihaa. Siis niinku olen 145.2 ja kohta 12 ja mun 2 kaveria on jo lähellä 160 ja mun kolmas emt vähän mua pidempi JA silti sekin haukkuu mua. Oon niin väsyny siihen että mun parhaimmat kaverit jotka pitäis olla ne ihmiset joihin turvaudun ja ne jotka lohduttavat mua, mutta sen sijaan joudun kuulla ulkonäöstäni kommentteja joka päivä. Yks niistä parhaista kavereista on sanonu mulle: "Kun sä et kasva ja painoa tulee lisää niin sä tuut näyttämään läskiltä" "Näytät tossa paidassa ihan sika läskiltä"
Toivon että asiat muuttuu ja voimia sulle - Anonyymi
No ite oon lyhyt=( mua haukutaan tosi monesti koulussa esim tänää. Kaikki sanoo mua kääpiöks, lyhyeksi ja pätkäks. Vittu kukaan ei ymmärrä miltä se tuntuu! Mä vihaan sen takii itteeni kun oon lyhyt ja sit kun vielä jotkut sanoo että oot ihan vitun lyhyt nii mä vihaan itteeni vielä enemmän!! Jos on lyhyt niin sillä ei ole mitään saatanan väliä!! Sori kiroiluks mut ihan oikeesti
- Anonyymi
No kaikkiahan aina haukutaan, jotka ovat vähänkin erilaisia/erottuu massasta.
Lyhyitä, pitkiä, lihavia, etnisesti eritaustaisia jne. Väärin se silti on ja sitä ei oikeuteta millään syyllä, mutta sitä paskaahan se aina on.
Lyhyille tosiaan sössötetään tuota mitäs meidän pieni taskuraketti-tasoista tuubaa, pitkiä ja muutenkin isokokoisia pidetään taas usein henkisesti heikkolahjaisina(äly ja iso koko ei vissiin kai sovi samaan kroppaan..?) jne.
Mutta jokainen on just sellainen kun on, ja se täytyisi kaikkien ymmärtää&hyväksyä.
Ja tajuta myös tämä "läppäily", eli se, mikä itsestä on huvittavaa ja ok, niin ei todellakaan välttämättä ole sitä. Ja lyhyt, lihava, pitkä ym henkilöt ovat varmasti saaneet kuulla ominaisuuksistaan jo ihan tarpeeksi muutenkin elämänsä aikana. Niin ei sitä joka välissä tarvitsisi tuoda esille, millainen jokainen on.
Itse olen taas todella isokokoinen jätkä, reilu 190cm ja noin 115kg(en ole silti lihava), ja olen kanssa jotenkin kyllästynyt tuohon kaikkeen siitä jauhamiseen. Vaikka ei kaikki ole ollut negatiivista, mutta silti.. Kyllä mä kai tiedän itsekin kokoni siinä, missä esim lyhyt pituutensa.
No, onneksi mulla on ihan hyvä kaveriporukka ja me ollaan keskenään aika erilaisia ulkoisestikin. Lyhyin on vajaa 160cm pitkä, mä olen pisin ja pari muuta siltä väliltä.
No, siihen on jo tottunut ja se on vielä suht neutraalia ja suht huvittavaakin kait, että meitä kutsutaan Daltonin koplaksi. Mutta siinäkin näkee taas asenteet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346