Eli missähän olisi Tampereen/Ylöjärven alueella hyviä baanoja rullahiihtoon. Haussa siis hyväkuntoisella asfaltilla varustettu hiljainen reitti. Ei paikkoja jossa iso alamäki ja mäen alla pitää ylittää autotie. Tuo jarruttaminen noilla rullasuksilla on vähän hankalaa.
Hyviä rullahiihtoreittejä tampereen alueella
11
4714
Vastaukset
- @@@@46@@@@
Saarenmaantiellä Kaukajärven takana on kilometritolkulla hyväpintaista asfaltoitua kevyenliikenteen väylää. Lähtöpaikkana vaikka Liuksialan koulu Kangasalan päässä. Tampereen puoleisessa päässä homma on vielä vaiheessa, mutta tuota valmista hyvää pätkää taitaa olla seitsemän kahdeksan kilometriä. Ei mitään kovin suuria mäkiä. Sivulta tulevat liittymät ovat pääasiassa pihoista tulevia joten poikittainen autoliikennekkin on vähäistä.
- @@@@46@@@@
Mittasin eilen tuon matkan pyörälenkillä ollessa. Rantakoivistosta siihen kohtaan missä tällä hetkellä loppuu kevyen liikenteen väylä on matkaa 7,5 kilometriä. Juttelin siellä erään rullaluistelijan kanssa, ja hän sanoi että se on paras väylä Tampereen suunnalla.
- Hoitoa vaatii kevytv
Sitäkun ei halua lähteä harrastukseen autolla on koikkelehdittava nillä mitä ely keskus tarjoo.............eivät muuten puhdistele kovin vapaaehtoisesti noita kevyenliikenteen väyliä pitää soitella/tai lähetellä postia että tapahtuis jotain?
Varsinkin pientareiden niiton jäljiltä sepeliä ja muuta moskaa joka välillä tökkää vähän kuluneempaan renkaaseen aika rajusti!
- Ely ho hoi hommiin
Pirkamaalla tampere-pirkkala-nokia-ylöjärvi-kangasala ihmetyttää ettei ole yhtenäistä kevyenliikenteen verkostoa mikä olisi myös kunnossa (niin kuin autoilijoille) näitä kevytväyliä revitään auki monesti piankin vaikka on hiljan rakennettu?
Eikä korjauksia (päällysteitä korjata sentasoisesti kuin pitäisi) ja muutenkaan huolleta keväällä hiekanpoisto,kesällä esim piennarniittojen jälkeen nämä tulisi harjata siellä on yllättävän paljon tätä louhittua sepeliä siellä täällä! - härköne
Ylöjärven Teivon raviradalle auto parkkiin ja siitä sitten Hämeenkyröä (Vaasaa) kohti sujuttelemaan. Paikoitelleen todella hyvää aivan uutta pintaa.
Eiköhän tioseen suuntaan myös (Tampereelle pöin) pääse myöskin). - Erkka
Ylöjärveltä kun lähtee ihan mihin suuntaan tahansa on aina rullailtava jonkun valtaväylän vieressä jolloin pakokaasua niellessä alkaa v-käyräkin varovasti nousemaan. Missähän päon tretta pääsisi rullamaan jotain hieman rauhallisempaa tiestöä pitkin jossa ei niin paljon autoilijoita ?
Pitää varmaan ottaa skiket naftaliinista ja lähteä pururadalla kurvaamaan.. - @@@@46@@@@
Katso tuo aiempi viestini tuosta Saarenmaantiestä.
- Kuntoliikunnan hyväk
Tässä olisi haaste ELY keskukselle se sopisi monen lajiin ulkoilun kannalta ja saisi olla korkeuseroja mikäli saataisiin vielä asvalttipintaiseksi sopisi pyöräilyyn,rullaluisteluun.rullahiihtoon.juoksuun,kävelyyn ............?
Ja talviaikana saisi hiihtoladun pienellä lumimäärällä! - Tulperi
Onkos tuolla tullu vastaan äkäistä akkaa? Joku Päivi Mäkinen mölisee paikallisen lehden palstalla jostain **tun "angryrullaajista" siihen sävyyn että hän omistaa koko tien ja siellä ei kukaan muu saa liikkua. Uhkaa lopettaa rullaluistelun Saarenmaantiellä taajaman liikennemerkeillä ja pelkästään luistelijoita koskevilla kääntöpaikkamerkeillä! Lisäksi hänen pihatien liittymää käyttävät kymmenet roskaavat luistelijat taukopaikkanaan ja keskisormeakin on näytetty kun hän on yrittänyt omasta pihastaan lähteä ja nämä "angryrullaajat" ovat tukkineet tien!! xD xD xD
- ringbell
Se sama Mäkiskä on mouhonnut varmaankin kaikissa lehdissä jotka vain palstatilaa antavat. Vanha totuus lienee se, että jos ei voi sietää ympärillään muita ihmisiä niin silloin on muutettava sellaiseen korpeen jossa muita ei ole. Kuinkahan ne ihmiset oikein pärjäävät noissa maailman suurissa metropoleissa joissa on pilvin pimein rullaluistelijoita muiden liikkujien seassa?
Jos joku asia ei sovi omaan ajattelumaailmaan, niin huomiota saadakseen sitä aletaan liiottelemaan. Jutun mukaan siellä liikkuu viikonloppuisin satoja rullaluistelijoita, hänen mukaansa kolmekymmentä tunnissa. Missähän olivat viime lauantaina kun sitä tietä menin pyörällä neljän ja viiden välillä. Kaukajärven ja Rantakoiviston välillä tuli vastaan tasan yksi rullaluistelija. Sitten hänen pasmansa varmaankin sekoavat totaalisesti jos sinne kevyen liikenteen väylälle laitetaan vielä mopot, kuten on tehty rullailijoiden myös suosimalla Ruutanatiellä. Eli kyllä kirjoiteltavaa riittää.
Hänen mukaansa omaan pihaan tulo ja lähtö on vaarantunut. Taatusti hän ei tarkoita sitä että väylällä liikkuva kärsisi mahdollisista kolhuista, vaan että saattaa tulla vekki hänen autonsa kylkeen. Hän on kokonaan unohtanut sen että moisessa tilanteessa hän on totaalisesti väistämisvelvollinen.
Mielestäni suurimman vaaran noilla väylillä aiheuttavat ne, joiden täytyy aina välttämättä päästä kulkemaan ja pälättämään rinnakkain, oli heitä sitten kaksi tai kolme ja sinne tänne säntäilevät koirat narujen päässä. Jos sitten tulet pyörällä takaa päin ja soitat kelloa, niin jo on naamat nörssärillä kun muodostelma joudutaan hetkeksi hajottamaan. Luistelijoita parjaavien koirankuljettajien kannattaa pitää mielessä se, että koiran pitää olla joka tilanteessa hallinnassa. Onko se muka sitä silloin kun se juoksee narun päässä ja taluttaja kulkee perässä kuulokkeet korvilla täysin tietämättömänä mitä ympärillä tapahtuu?
Taatusti sinne väylälle sopii kaikki käyttäjät kunhan kaikki pelaavat yhteen eivätkä koe henkilökohtaisena loukkauksena sitä että he joutuvat ottamaan huomioon muutkin. Eli pyöräilijät soittakaa kelloa kun lähestytte takaa, oli edessä sitten luistelijoita, kävelijöitä tai koirankusetus reissulla olevia. Kun rullaluistelija sauvojen kanssa lähestyy kävelijöitä niin kyllä kävelijät taatusti kuulevat sauvojen äänen jos se kerran on niin kova että sen jotkut herkkähipiäiset kokevat sen vaivaksi jossain monen kymmenen metrin päässä olevassa talossaan. Lähestyvien rullaluistelijoiden täytyy sitten kiinnittää muiden huomio jollain tavalla, oli se sitten käsien läpäytys tai jokin muu konsti. Itse olen rullaluistimilla sauvoessa ottanut sen käytännön, että aina kun havaitsen jonkun lähestyvän edestä tai takaa olen mennyt tasatyönnölle jolloin taatusti mahtuu ohittamaan ja kohtaamaan. Takaa tulevien nopeampien havaitseminen sitten onkin vaikeampa kun ei sitä kelloa soiteta, mutta jospa siihenkin tulisi joskus parannus.
Näillä konsteilla taatusti pärjätään kunhan kaikki ottavat huomioon muut liikkujat, eivätkä vedä papua heti nenään kun kuulevat takaa kellon äänen tai jonkin muun huomiomerkin, vaan ajattelevat niin että se on annettu kaikkien liikkujien turvallisuuden vuoksi.- Vaatanen (F)
Toivottavasti ei ole sukua " FLY FINN TIMO MÄKISELLE " ?
Kerran ei ole suvaitsevuutta liikunnanharrastajien suhteen (jotka toivottavasti käyttäytyvät hyvien tapojen mukaisesti )?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316