Monenlaista verhoilijaa tarjolla

Laiskanlinna

Minä vein ihanan nojatuolini verhoilijalle., sellaisen laiskanlinnan, Tuoli oli totaalisesti räjähtänyt, mutta noin yleisilmeensä sillä oli korjattavaksi viedessä. Istuinosa oli pahasti romahtanut, joku jousi oli poikki. Sovimme että uusi kangas laitetaan, jouset ja puuosat laitetaan kuntoon, sekä toppauksia parannellaan,varsinkin selkäosaa ja tietysti terenauhat saumoihin.
Aikaa kului ja useampaan kertaan kysyin koska tuolini saan hakea. Ensin kangasta ei ollut saanut, eli noin 2kk kestää kankaan saaminen maahantuojalta jota en usko ihan nielaisematta. Seuraavalla kerralla kun kysyin, oli sitten töitä niin paljon että minun tuoliani ei oltu kertakaikkiaan "ehditty" tekemään. Luvattiin jopa hinnan alennusta pitkän toimitusajan takia. Tuolini tuli valmiiksi niin että aikaa oli kulunut 3 1/2 kuukautta.
Tuolista näki heti että sitä ei ollut mikään neropatti tehnyt. Terenauhat oli jätetty lähes kokonaan pois, verhoilija "päätti" itse että ne ei sopineet tuoliini. Mielestäni tuoli näyttää nyt viimeistelemättömältä. Jouset oli korvattu liinoilla (kuormaliinojen näköistä nauhaa). Vanhat toppaukset oli jätetty, eli tuoli näytti laiheliinilta. Selän toppingit eivät olleet sellaiset kuin olimme sopineet. Tyhmyyttäni maksoin koko homman etukäteen ennen kuin näin tuolin.
Sen verran vituttaa että pakko tännekkin asiasta kirjoittaa.
Tämä kyseinen verhoilija kehui itseään melkein maasta taivaaseen ja sitä kuinka asiakkaat ovat häneen olleet tyytyväisiä. Ihme kun hälytyskellot eivät jo siinä vaiheessa soineet.
Hinta oli sen verran edullinen(440 eur.), että en alkanut ikäväksi ihmiseksi ja toin tuolin nätisti kotiini.
Seuraavalla kerralla kun nojatuolini tai muu korjattavaksi kelpaava huonekalu hajoaa, tiedän tasan tarkkaan mitä teen. Haen puuvajasta kirveen ja sahan. Hakkaan huonekalun pillun päreiksi ja poltan saunan pesässä.

6

2414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ompelijat

kyllä tohon työ hintaan pitää olla jo toplinkit ja tereet kohillaan,, se miks se on tehny muutoksia on että sillä ei oikeanlaista konekantaa,, esim,, tereet vaativat erikoisjalan ym,,
      meillä erikois koneet ja kalusto verhoilu ja ompelutöitä varten ja työstä maksetaan etukäteen vain materiaali hankinnat ja sitten vasta työstä kun asiakas on tyytyväinen,, ja aikaa ei mee kankaan tilaukseen kuin viikosta kolmeen,, ja työn saa valmiina reilusti alle kuukauden,,,
      T. ompelimo Tmi, matti piilonen
      0400538846

• Hyvä Matti,

jokaisella ammatikseen verhoilevalla on teollisuusompelukone ja siihen sopiva terejalka. Tässä tapauksessa kyse taisi olla puhtaasti ammattitaidottomuudesta.

Laiskanlinnan peruskorjaus ja verhoilu on todella vaativa työ, johon ammattilaiselta menee helposti kokonainen työviikko. "Laiskanlinnan" mainitsema hinta on reippaasti alakanttiin, eikä sillä voi odottaa kummoista laatua työlle. Verhoilija maksaa työn hinnasta myös liiketoimintansa kulut (vuokra, vakuutukset, eläke, laitteisto, toimistokulut jne.), eikä summa suinkaan ole suoraan hänen palkkansa.

Asiakas ei useinkaan pysty arvioimaan, minkä verran mistäkin on kohtuullinen korvaus, eli siinä mielessä "Laiskanlinnan" on turha potea syyllisyyttä verhoilijan valinnasta. Suosittelen verhoiluttamista harkitsevia kysymään hinta-arvioita useammasta paikasta. Halvin on harvoin paras.

Tosi ikävä tapaus, itsellä ja tutuilla onneksi on lopputulos aina ollut huippu ja jopa odotukset ylittävä.

• voi kun joku pilaa

verhoilijoiden maineen !
        9-vuotta sitten räjähtänyt laiskanlinna verhoiltiin, kiristettiin jne Tallinnassa. Maksoin 90 e (alcantara oli omani) kun viikonkuluttua sen hain. Silloin ei ollutkaan pakua noutamaan. Netistä rekka ja sen kyyti maksoi toiset 90 e.

• Olen itse korjannut vanhan laiskanlinnan,jaa takaan että alkuun voidaan tehdä vain sopimus että tuolin fyysinen olemus on sama kuin uutena,kankaat ja pienet yksityiskohdat voi sopia. Minua haittaa saitko jousia ym.irroitetut osat (kiinikeet,ruuvit),ne on nimittäin hakusessa jos joku oikea korjaaja yrittää tehdä alkuperäistä..?Se tuolin kasialijasi taisi myydä ne heti.

• joopa joo

ei niitä vanhoja jousia voi takasin laitaa, ne on uusittava. Eikä niitä kukaan osta, ainakaan ammattilainen.

• joopa joo. nyt on käynyt jotenkin oudosti koska minä olen oikea thunderotto ja tuossa tunnusta kilkkaamalla on myös oikeat antamani tiedot. On vain niin etten ole koskaan ottanut osaa tälle sohvan korjaus osastolle koska en varmasti ala korjata itse mitään vaan toiset tekee ,,itse työnnän kiertoon. Et siis keskustellut minun kanssani vaan jonkun muun joka osaa näköjään muutakin kuin raapia muniaaan,tulen olemaan ylläpitoon yhteydessä tästä identiteetti varkaudesta. Kaikki kyllä näyttää minun tuon lööperin kirjoittaneen,mutta tämä tietokone ja siten sen ID.on vain minun yksin asuvan käytössä,joten ihmettelen suuresti miksi näin on käynyt ja yleensä onko koneeni edes käyttö turvallinen joten otan yhteyttä ammatti mieheen joka tarkastaa tämän laitteen. Kommenttisi kyllä varmaan oikea,mutta ei oikealle henkilölle mikä on jotenkin minun vika?? Jos kirjautuminen jää päälle voisiko se olla niin?? Jos joku huomasi kirjoituksensa menneen minun piikkiin voisitko kertoa asiasta ylläpidolle,pyydän.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8760
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2558
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      42
      2359
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2357
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1807
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      194
      1803
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1680
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      33
      1171
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1116
    Aihe