Kertokaas palstalaiset, millainen myyntitoimisto teitä kiinnostaisi työpaikkana? Hieman laajempia näkökulmia kuin "hyväpalkka", eli mitä persoonnalisempia näkemyksiä, sen antoisampaa!
Myös toivoisin kuulevani myyntityön epäkohtia joihin mielellään esittäisitte oman ratkaisunne.
Myyntitoimisto kaavailemassa
27
610
Vastaukset
- ikävä=tuloksia
Jos tältä palstalta tosissasi ohjeita etsit saat vastauksia:
-Sellainen missä on pohjapalkka
-Sellainen mistä ei saa potkuja mutta palkkaa tulee vaikka ei tee kauppoja
-Sellainen missä ei olla turhan tarkkoja työajoista
-Sellainen missä kaikki on ilmaista ja joka päivä lounastarjoilu sekä alkoholin täyttämät juhlat
-Sellainen mitä voi haukkua kaikille
-Sellainen missä voi työaikana kirjoitella nettiin perättömyyksiä pomosta
jatkanko vielä vai ymmärsitkö jo? Et voi tehdä myyntitoimistoa joka miellyttää. Voit tehdä myyntitoimiston joka myy. - suoli243
Lisäisin vielä tuohon ikävä=tuloksia listaan
- jossa kuunnellaan ja uskotaan kaikki selitykset
- jossa myyjät päättää mitä tehdään eikä pomot
Jos haluat vain olla kiva niin ole. Se maksaa sulle todennäköisesti 60-80 tonnia ja homma pyörii muutaman kuukauden. Jos sellainen raha löytyy niin ollos hyvä.
Työntekijät eivät ole pätkääkään lojaaleja koska suurin osa selittelee itselleen ja muille miksei kauppa käy sen sijaan että ne tekis itse asialle jotain. Itsessä ei nähdä virheitä.
Kaikissa aloittavissa firmoissa on sama periaate: minimoi kiinteät kulut ja riskit. käytä se raha sitten hyvien tyyppien palkitsemiseen ja sitouttamiseen. Mut älä maksa luuserilaiskuriseliseli tyypeille ja mussuttajille euroakaan.
paitsi jos sulla on se ylimääräinen 60-80 tonnia minkä haluut ihan harrastuksen vuoksi maksella. Mää keksisin sille parempaaki käyttöö.- KivempiPomo
Kiitos tästäkin näkökulmasta. Tarkoitus ei todellakaan ole "lusmuilijoita" elätellä vaan karsia jyvät akanoista.
Valitettavan monessa myyntitoimistossa se kun menee niin, että hyvät tyypit maksavat lusmuilijoidenkin palkat ja johtajavat vielä sallivat tämän!
- Sukkairti
Riippuu hyvin paljon siitä millaista porukkaa haluat sinne töihin. Jos haluat kokemattomia lenkkarihemmoja niin toimiston viihtyisyyteen riittää varmasti hieman fixattu kerrostalo huoneisto. Jos haluat töihin oikeita myyjiä ja tavoitteesi on luoda pitkiä työsuhteita kiinnitä ensisijaisesti myyntitoimiston tilan valintaan. Sopivan konservatiivinen, yksinkertaiset linjat ja muutenkin väljästi kalustettu antaa toiminnasta ensisilmäyksellä ammattimaisemman kuvan.
Sitten toinen asia. Ne prosessit. Luomalla ne ja jos on jo puutteelliset, laittamalla ne kuntoon niin homma toimii kuin junan vessa.- KivempiPomo
Tattista. Toimitiloihin olenkin ajatellut panostaa. Työpaikalla viihtyvyys onkin erityisen tärkeää ihan kaikilla aloilla, mutta etenkin myyntityössä.
- antti-pomo
eipä ole prosesseista paljoa apua jollei ole prosessoitavaa eli kauppaa. keskity siihen että saat myyntitulokset mahdollisimman isoiksi=palkka on mahdollisimman iso. silloin porukka on töissä vaikka siellä junan vessassa.
- myyntiämyyjiltä
Varmaan aloittaja ymmärsit että vaikka myyntitoimiston pystyttäminen ei kestä kauaa (tilat valmiiksi ja kalusteet paikalleen), on toiminnan pohjan luominen pitkäjänteistä työtä. Sinulla pitää olla hyvät sopimukset ja kunnon diilit. Niitä et saa jos ei ole myyntiä. Myyntiä taas ei tule huonoilla tuotteilla.
Jotkut ovat onnistuneet, mutta harvassa on yrittäjät joilla on ollut myyntitoimisto pidempään kuin 6kk. - Myyntipäällikkö
Myyntitoimistoon tulee rahaa vain ja ainoastaan myynnistä. Sitä ei tee kukaan muu, kuin toimiston myyjät. Hyvä myyjä myy ja sitoutuu työhönsä ja työpaikkaan. Sitoutuminen edellyttää molemminpuoleista luottamusta yhteiseen asiaan sekä työntekijän kuuntelemista. Pieni joustavuus molemminpuolin sekä aito ja oikea rehellisyys asioiden hoitamisessa ja kertomisessa. Kaikkeahan ei tarvitse kertoa.
Ihan aito ja oikea myyjä - siis tulosta tekevä - tarvitsee hyvät työkalut mutta ei juurikaan arvosta esim. voimistelusalilippuja tai ilmaista Cokista. Nuo ovat lasten juttuja, joita he haluavat kehuskellakseen R-kioskilla miten "makee duunimesta"...
Mietipäs asiaa myös asiakkaan näkökulmasta:
- Miten haluaisin myyjän käyttäytyvän puhelimessa?
- Mitä haluaisin minulle myytävän?
Mieti myös itsesi myyjäksi:
- Onko myytävä tuote / palvelu todellakin sellainen, jota ostetaan?
- Mitä todella tarvitsen?
- Mikä on välttämätöntä ja mikä vain kivaa?
- Miten haluan johdon kuuntelevan miua ja ottavan vastaan ehdotuksia?
On tärkeää muistaa, että työ on myös sosiaalinen tapahtuma ja sen henkinen merkitys elämässä on suuri. Olemmehan 1/3 arkipäivistä työmaalla ja noin puolet valveillaoloajasta.
Äläkä sitten väitä "... on se kumma kun Sinä et pysty. ***le se on niin helppo, kun vain soittelee ja myy. Lue se paperi sille ja pyydä tilaus. Vai oletkos niin pölhö, ettet tajua..." Näitäkin "osaavia pomoja" on...- KivempiPomo
Kiitos tästä vastauksesta. Hyvien tyyppien sitouttaminen onkin tässä ollut erittäin korkeana prioriteettinä.
Uskon kyllä, että hyvätkin myyjät arvostavat lounasseteleitä tai muita työsuhde etuja, mutta se ei saa olla palkasta pois vaan sen lisäksi.
Myyjien jatkuva kouluttaminenkin on tässä tärkeätä. Eli mikäli talo ei tee tulosta voi hyvin myös katsoa omaan peiliin.
- Cologne__
Sitten muista se, että on oltava selkeä liiketoimintasuunnitelma valmiina. Mistä rahoitus, ja mielellään sellainen, että saat kulujen jälkeen myös palkat maksettua seuraavien kuukausien ajan, jos näyttää että alku ei ihan heti lähde sujumaan.
Äläkä palkkaa alkuun kovin montaa työntekijää ja mitään loft-officea kattoterasseineen, kuten jotkut tekee.
Ota vain kunnolliset, konkreettiset tuotteet myytäväksi eikä mitään markkinointiratkaisu- myynnin lisäys höpönpöpöä nollakassalla. Mikään ei vituta niin paljoa kuin kaikenmaailman paratiisikuviot ja muu lätinä ja sitten mitään konkreettista ei olekaan tarjota.
Tässä pari blogimerkintää aiheesta ja sen vierestä.
http://elamanyt.blogspot.fi/2011/10/yrittajyytta-kerrakseen.html
http://elamanyt.blogspot.fi/2011/10/lakia-rikosta-ja-erikoisia-persoonia.html
http://elamanyt.blogspot.fi/2011/10/tv-sarjan-aineksia.html- tittiäinen123
Voit muuten olla varma että kun ensimmäinen työntekiä uudesta puljustasi lähtee pois, oli syy mikä tahansa, ilmestyy tänne kirjoitus. Ja siihen ensimmäiset viisi vastausta on nimeltä mainitsemattomien isojen firmojen palkkaamia "työntekijöitä" jotka kirjoittavat vielä lisää soopaa puljustasi.
Ja syy miksi tämä ex-työntekijä avautuu täällä? Hän ei ymmärtänyt ettei pakeista makseta. - KivempiPomo
tittiäinen123 kirjoitti:
Voit muuten olla varma että kun ensimmäinen työntekiä uudesta puljustasi lähtee pois, oli syy mikä tahansa, ilmestyy tänne kirjoitus. Ja siihen ensimmäiset viisi vastausta on nimeltä mainitsemattomien isojen firmojen palkkaamia "työntekijöitä" jotka kirjoittavat vielä lisää soopaa puljustasi.
Ja syy miksi tämä ex-työntekijä avautuu täällä? Hän ei ymmärtänyt ettei pakeista makseta.Varmasti harvinaisen totta ja ikävä homma. Tästä syystä pidetäänkin hyvät välit työntekijöihin, hyvällä meiningillä.
- 16+8
KivempiPomo kirjoitti:
Varmasti harvinaisen totta ja ikävä homma. Tästä syystä pidetäänkin hyvät välit työntekijöihin, hyvällä meiningillä.
Mutta mikä onkaan se "hyvä meininki" ?
Et saa myyjiä pidettyä töissä jos on vaan "hyvä meininki". Niille täytyy oikeasti maksaa. Olen nähnyt tämän ja itsekin luullut että vain hyvä meininki riittää. - tynaalit
16+8 kirjoitti:
Et saa myyjiä pidettyä töissä jos on vaan "hyvä meininki". Niille täytyy oikeasti maksaa. Olen nähnyt tämän ja itsekin luullut että vain hyvä meininki riittää.Hyvällä meiningillä ei laskuja makseta ja eletä. Et sinä etkä myyjät.
Ja ihminen on perusluonteeltaan ahne ja laiska. Tämä kannattaa muistaa. Jos voi saada tuntipalkan tekemättä mitään niin miksipä vaivautua tekemään. Ja tämä ei tarkoita vain palkattuja myyjiä vaan meitä kaikkia. Toiset osaa vain psyykata nuo ominaisuudet taka-alalle paremmin kuin toiset. Yleensä provikkapalkka on vahva motivaatio sen tekemisessä.
Myyntityö vaatii toisaalta innostumista ja motivaatiota. Ne täytyy löytyä itseltä. Ja ennen kaikkea sisua kun tulee torjutuksi ja ei saa onnistumisia. Niitä ei kukaan saa. Ne pitää tehdä.
Oikeasta työnteon meiningistä pääsee kartalle parhaiten kun miettii Miten me itse voimme varmistaa että tulosta syntyy ja kaikki pärjää? Yksinkertainen kysymys mutta valaisee eniten. Tältä pohjalta voi suunnitella tuotteet, palkkamallin, kiinteät kulut yms. Neuvoisin arvioimaan kulut reilusti yläkanttiin ja tulot reilusti alakantiin. - Kokemusta löytyy.
16+8 kirjoitti:
Et saa myyjiä pidettyä töissä jos on vaan "hyvä meininki". Niille täytyy oikeasti maksaa. Olen nähnyt tämän ja itsekin luullut että vain hyvä meininki riittää.Erittäin hyvin sanottu.
Tunkekaa "hyvät meininkinne" hanuriinne ja maksakaa säällinen palkka, sellainen jolla on mahdollista elää Suomessa normaalia elämää.
Näin minimoitte vaihtuvuuden ja meininginkään ei tarvitse aina olla niin hyvä. - tynaali
Kokemusta löytyy. kirjoitti:
Erittäin hyvin sanottu.
Tunkekaa "hyvät meininkinne" hanuriinne ja maksakaa säällinen palkka, sellainen jolla on mahdollista elää Suomessa normaalia elämää.
Näin minimoitte vaihtuvuuden ja meininginkään ei tarvitse aina olla niin hyvä."Tunkekaa "hyvät meininkinne" hanuriinne ja maksakaa säällinen palkka, sellainen jolla on mahdollista elää Suomessa normaalia elämää."
Tee säällinen tulos niin saat säällisen palkan.
Suurin ongelma on juuri se - mistä työnantaja EI HALUA maksaa - on se että myyjälle maksetaan siitä että hän ei MYY. Tehtävä on myydä eikä selitellä miksi ei ole myynyt tai valittaa palkasta.
Jos pitää valita vaihtuvuus tai se että maksaa jollekin saamattomalle vinkujalle tuntipalkkaa vaikkei tulosta syntyisi niin valitsen vaihtuvuuden. Kyllä sieltä aina on 15 vuoden kokemuksella se jokaisen toimiston ydinporukka joka tuloksen tekee, löytynyt
Jos tuloksella tienaa hyvän palkan niin se kyllä mielellään maksetaan koska silloin pärjää firma ja myyjä - vanhempi kettu
tynaali kirjoitti:
"Tunkekaa "hyvät meininkinne" hanuriinne ja maksakaa säällinen palkka, sellainen jolla on mahdollista elää Suomessa normaalia elämää."
Tee säällinen tulos niin saat säällisen palkan.
Suurin ongelma on juuri se - mistä työnantaja EI HALUA maksaa - on se että myyjälle maksetaan siitä että hän ei MYY. Tehtävä on myydä eikä selitellä miksi ei ole myynyt tai valittaa palkasta.
Jos pitää valita vaihtuvuus tai se että maksaa jollekin saamattomalle vinkujalle tuntipalkkaa vaikkei tulosta syntyisi niin valitsen vaihtuvuuden. Kyllä sieltä aina on 15 vuoden kokemuksella se jokaisen toimiston ydinporukka joka tuloksen tekee, löytynyt
Jos tuloksella tienaa hyvän palkan niin se kyllä mielellään maksetaan koska silloin pärjää firma ja myyjäTotta. Eli tuotteen, asiakasrekisterin ja hinnoittelun on oltava kunnossa. Arvaa vaan mättääkö näistä usein joku? Olen ollut alan yrittäjä jo kymmenen vuotta sitten, joten tiedän asiasta jotain.
Tule sinä myymään hikiset sukkani puhelinluetteloon, saat 50% provisiota. Mitä nyt hinta vaan 1000e. Helppoa ja asenteesta kiinni, eikö vain. - Tynaalit
vanhempi kettu kirjoitti:
Totta. Eli tuotteen, asiakasrekisterin ja hinnoittelun on oltava kunnossa. Arvaa vaan mättääkö näistä usein joku? Olen ollut alan yrittäjä jo kymmenen vuotta sitten, joten tiedän asiasta jotain.
Tule sinä myymään hikiset sukkani puhelinluetteloon, saat 50% provisiota. Mitä nyt hinta vaan 1000e. Helppoa ja asenteesta kiinni, eikö vain.No tottakai työvälineiden pitää olla ok. Kukaan ei ole niin uuno ettei sitä tajua. Asenne on kuitenkin tärkein työkalu. Ja varsinkin jos samaa tuotetta samoille asiakkaille toinen myy ja toinen ei. Jos joku siihen pystyy niin miksei muut?
Tämähän on se yleisin mussutus ja sitte syytetään muita kun itse ei joko viitsitä tai osata. Pahimmassa tapauksessa kumpaakaan. Siinäkään ei ole mitään väärää. Kaikista ei ole myyjiksi. Mutta turha on niidenkään olosuhteita syytellä.
- siitä vaan koittamaa
Taas joku reppana näkee euron kuvia silmissään. Alle vuosi, korkeintaan puolitoista ja sitten ollaan konkurssissa.
- KivempiPomo
Tällä asenteella ollaan kohta kaikki työttömiä? Jos lakataan yrittämästä, ei synny työpaikkoja joka taas edistää työttömyyttä.
- Cologne____
KivempiPomo kirjoitti:
Tällä asenteella ollaan kohta kaikki työttömiä? Jos lakataan yrittämästä, ei synny työpaikkoja joka taas edistää työttömyyttä.
Yrittäminen kannattaa ilman muuta, mutta nimenomaan realistisilla suunnitelmilla.
Vilpittömästi onnea ja menestystä :)
- siitä vaan koittamaa
Myynnin osaaminen ja yrityksen johtaminen on eri asia.
- Onnea yritykseen
onnea matkaan vaikka sillä ei mitään teekään. rahaa tarvitset rutosti jo alussa reilusti että saat perus rensselit ostettua. ei kannata alussa törsätä luksukseen vaan ostaa kalusteet ja muut vastaavat käytettynä.
ala on työntekijöiden puolelta tosi raadollinen ja firmat tahtoo kaatua. silti onnea yritykseen - gaopirgapoigr
Huomaahan kaikki miten paljon asiallisia vastauksia tämä viestiketju saa.
Kuinka moni tällä palstalla on oikeassa elämässä myyjä ja kuinka moni yrittäjä? :)- Onnea yritykseen
No minä olen ainakin perustanut myyntitoimiston omille palveluille ja ajanut sen myös alas omasta valinnasta. Söi liikaa katetta. Miksi? Kyllä syynä oli sellaisten myyjien löytämisen vaikeus jotka tekee eikä valita ja selitä kaikesta. No edelleen olen yrittäjä eikä konkurssia tullut mutta olen ulkoistanut myynnin alihankkijalle.
Kulurakenne ja ennen kaikkea hampaiden kiristys työvoiman suhteen yllätti minutkin. Ja maksoin kalliisti siitä että olin liian kiltti ja hyvä uskoinen. Suomeksi siis hölmö. Olin varma että jos oon reilu niin minulle ollaan. Pskat se niin mene. Työntekijät kuppaa niin kauan kuin on kupattavaa. Kun sitten on kupattu kaikki niin mennään muualle kun paikkoja kyllä riittää
moni olisi pärjännyt kun olis tehnyt työnsä mutta enemmän meni aikaa notkumiseen ja selitysten keksimiseen kuin myyntiin. siinä ajassa missä keksii paljon epäkohtia ja selityksiä olisi saattanut jopa tehdä muutaman kaupankin - kauppamagneetti
Tulin itse ajatelleeksi samaa ;-). Tämä laittaa uuteen valoon myös sitä ketkä ovat reiluja, järkeviä ja lojaaleja. Ketkä eivät. Eipä taida mistään firmasta olla yhtä asiallista keskustelua olemassa. Vain säälittäviä avautumisia epäonnistujilta.
En itse ole yrittäjä mutta niin sanottu vanha kettu alalla kuiteskin - dfghjuklö
Onnea yritykseen kirjoitti:
No minä olen ainakin perustanut myyntitoimiston omille palveluille ja ajanut sen myös alas omasta valinnasta. Söi liikaa katetta. Miksi? Kyllä syynä oli sellaisten myyjien löytämisen vaikeus jotka tekee eikä valita ja selitä kaikesta. No edelleen olen yrittäjä eikä konkurssia tullut mutta olen ulkoistanut myynnin alihankkijalle.
Kulurakenne ja ennen kaikkea hampaiden kiristys työvoiman suhteen yllätti minutkin. Ja maksoin kalliisti siitä että olin liian kiltti ja hyvä uskoinen. Suomeksi siis hölmö. Olin varma että jos oon reilu niin minulle ollaan. Pskat se niin mene. Työntekijät kuppaa niin kauan kuin on kupattavaa. Kun sitten on kupattu kaikki niin mennään muualle kun paikkoja kyllä riittää
moni olisi pärjännyt kun olis tehnyt työnsä mutta enemmän meni aikaa notkumiseen ja selitysten keksimiseen kuin myyntiin. siinä ajassa missä keksii paljon epäkohtia ja selityksiä olisi saattanut jopa tehdä muutaman kaupankinJuuri näin. Vieläkin vituttaa, jos vaan muistelenkin sitä ihmispaskalaumaa, jonka kanssa olen joutunut joskus työskentelemään. Puistatus ja uunit lämpiämään, saatana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951496Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231258- 50988
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 56832
- 102814
- 82810
- 32745