Lahden työpaikkatilanne?

uuslahtelainen

Mikä on teillä lahtelaisilla käsitys kaupungin työpaikkatilanteesta. Löytyykö esim. lukiopohjaiselle ihmiselle jolla on kuitenkin työkokemusta esim. asiakaspalvelusta ja tehdastyöstä, helposti työpaikkaa?

24

815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surkea tilanne

      Ei löydy.
      Lahti on mustaakin mustempi työttömyysalue, tehtaat lopetettu jne.
      Vaikka olisi kuinka hyvä koulutus, niin melkeinpä ainoa tapa saada työpaikka, on suhteet.

      • AP

        Rupeaa jo minulla keittämään tämä suhteilla pelaaminen. Se on jo monen etenkin pienen ja suuremmankin paikkakunnan vitsaus.
        Esimerkiksi nykyisellä paikkakunnallani on suht paljon opiskelijoita (joilla ei ole täällä tai kotikunnassaankaan suhteita) joille kelpaisi kesätyö, mutta monen tehtaan ja liikkeen kesätyöpaikat täyttyvät kun tehtaan omistajien lapset tulevat jopa satojen kilometrien takaa töihin tehtaalle yms. Mutta tämähän on sellainen noidankehä että vaikeahan siitä on päästä ulos.


      • Näkökulmana

        Tehtaat lopettu? jaa mitkä.. Upo,Asko,Foxconn.. Normalia kiertoa, mutta lahdessa on silti suuria tehtaita ja työnantajia. Kemppi,Hartwall,Isku,Fazer,Autokori vain muutamina esimerkkeinä. Takavuosien massatuotanto ja puusepän ala on ollut perinteistä lahtelaista ja valitettavasti ne alat on tapettu. Tilalla on paljon pikkupajoja, mutta niissä ei duunia monellekaan ole.


    • tiira n

      Ilmottaudu varamiespalveluun,sieltä sain ensin keikkahommaa ja jos teet työsi kunnolla niin vakkaripaikka löytyy,niin minulle kävi..

      • AP

        Itselläni on pitkäaikaissairaus joka on armeijaolesuhteissa hieman hankala, joten tuo varusmiespalvelu ei tunnu ihan sopivalta (ja lisäksi olen nainen).


    • Luetun ymmärtäminen

      http://www.vmp.fi/Suomi/fi/Etusivu/

    • ijpijjh

      Varamiespalvelulla on nykyään pelkkää nuorisoa töissä ja nämä mielellään palkkaavat kavereita/kaverien kavereita duuniin. Suosittelen muita paikkoja työnhakuun.

      Lahdessa yleensä ottaenkin laiskimukset saa ruskealla kielellä vakkaripestit. Moni ahkera joutuu jäämään nuolemaan näppejään.

    • samiaapo

      Samanlaista se on muuallakin, jos ei vielä pahempaakin. Ihmetyttää se, että kaikki änkee pääkaupunkiseudulle. Niinkun se mukamas olisi ainoa elinkelpoinen alue. Lahti on aika lähellä Helsingistä ja hyvät kulkuyhteydet. Toivottavasti tulevaisuudessa ruuhkasuomi ahtaudessaan joutuu levittäytymään myös Lahden suuntaan. Myös teollisuus ja työpaikat. Monet voi muuten luulla, että lahti on rikollinen kaupunki, koska sitä sanotaan Suomen sigaco. Se nimi on tullut 50-luvulla ihan jostain muusta kun rikollisuudesta.

      • lahtijuntti

        Sikako tulee sadan vuoden takaa, kun Lahdessa oli teurastamoja, kuten siellä gigagossakin.


    • Fkfkkfg

      Pk-seudulla on työntekijöistä pulaa.

    • 3pois
      • uutinenn

        Lahdessa suurista kaupungeista suurin työttömyysprosentti.


    • Älänailahtelaistanaista

      Töitä löytyy, jos olet valmis työskentelemään paskalla palkalla ja huonoilla eduilla. Pk seudulla samasta työstä maksetaan paljon paremmin. Kokemusta on. Etsitty töitä on ja haastatteluissa käyty, mutta jos samasta työstä saan tonnin enemmän palkkaa Vantaalla, en kyllä ihan heti Lahteen töitä vaihda. Asuinkustannuksetkaan ei paljoa esim. Järvenpäässä eroa Lahdesta, eli en jäisi Lahteen, ellei perhesyyt sitä juuri nyt ikäväkseni velvoittaisi. Tulevaisuudessa tulen muuttamaan pois. Tällä kaupungilla on aivan liian suuret luulot viehätysvoimastaan. Hyvä kulttuuritarjonta ja kaunis vesistö ei paljoa pelasta. Mitä tulee rikollisuuteen, 38 ikävuoden aikana olen asunut Lahden lisäksi Helsingissä, Hyvinkäällä, Vantaalla ja Turussa. Näistä kaupungeista Lahti on ehdottomasti ollut turvattomin.

    • Työtönolen

      Olen tyytynyt olemaan työtön.Onhan vapaa-aikaa.4 ja puoli vuotta työttömänä.Työkkärissä olen käynyt ke4an eli silloin alussa.Yksi pakollinen työpaikan haku ollut ja yksi kolmen viikon työnhakukurssi.3 kk välein netissä alekirjoitan työllistämisuunitelman.Laitoin e5ei puhelinta niin eivät soittele ja häiritse siten minua.

    • Anonyymi

      No eikös rata kulje tuosta hesaan päin.
      Siellä paljon töitä ja vain 1 h junayhteyden päässä.

      • Anonyymi

        Jos olet hiljainen mutta hyvä kuuntelemaan seinän takana muiden puheita ja juoruamaan muiden puheita eteenpäin olet hyvä työntekijä. Muutkin kyttäämistaidot on plus plus xx


    • Anonyymi

      Asiakaspalvelijoille kyllä töitä riittää kuten melkein joka paikassa muuallakin.

    • Anonyymi

      Ulkonäkö ja status on tärkein asia työnantajille. Se on yks ja sama teetko mitään töissä tai olet tekemättä.

      • Anonyymi

        Ihanko totta? Missäs sä oot ollu töissä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko totta? Missäs sä oot ollu töissä??

        Ei ole alasidonnainen asia.


    • Anonyymi

      Tilanne pahenee koko ajan ja yhä suurempi joukko joutuu taistelemaan jopa ei koulutusta vaativista käytönnön duuneista. Kieroilu ja muu levittää vihaa ympärilleen.

    • Anonyymi

      Kaikki paikat jaetaan perheen kesken. Koskee kyllä muitakin asioita.

    • Anonyymi

      Työpaikan laiskin sanoo johtajalle ei kai me tota oteta. Miksi aina se laiskin päättää ketä rekrytoidaan?

    • Anonyymi

      Miesten välinen missikilpailu joka paikassa. Ei väliä miten hoitaa hommansa, kunhan on komia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe