Jackrussellinterrieri

Jackrusselille puku?

Kannattaako Jackrussellinterrierille ostaa talveksi ulkoihuhaalari/ fleecepuku? Palelevatko miten paljon talvella, että kannattaako ostaa ulkoilupuku ja talvella sen alle vielä fleecepuku? Pystyvätkö käymään lenkillä vesisateessa ilman haalaria, vai aristavatko vettä sen verran että haalari täytyy ostaa?

Ja kannattaako Russelilla olla panta vai valjaat?
Olemme miettineet Jackrussellin hankkimista, ja nyt voisi jo vähän etukäteen katsella tarvikkeita... ;)

Toivottavasti vastauksia tulisi pian!

8

2171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jackrussellille puku

      Ja vielä lisäystä, minkä kokoiset valjaat, ulkoilupuvun ja fleecepuvun tulisi olla?

    • Jackrusselille puku?

      Saisiko vastauksia?

    • oma russeli on kyllä sen verran viluinen talvisin että pakkasella ja pyryllä pidän kyllä semmoista hurtan talvimanttelia, jossa on päällä vettä kestävä kangas ja sisällä fleece, kokoa en muista enkä jaksa kaivaa talvisäilöstä sitä :D mutta yleensähän eläinkaupoissa voi käydä sovittamassa. mutta kaksi ensimmäistä talvea omalla koiralla oli kaikenlaisia itsetehtyjä villapaitoja (pentuna esim villasukasta modattu puku) koska se oli niin pieni, enkä hennonut sitten ostaa kallista pukua joka olisi heti jäänyt pieneksi.
      sateella ei tule käytettyä mitään takkia, monta kertaa käynyt mielessä että kurahaalari toki olis kätevä ettei tarvis joka lenkin jälkeen pestä. eikä oma russeli kyllä vettä aristele! uimaan haluaisi aina kun on mahdollisuus :)

      on sitä tullut eri paksuisia muitakin vermeitä hommattua, kyllä tahtoo kuitenkin palella syksyllä ja talvella. on hyvä sitten olla olemassa muutama erilainen takki joka sopii ko säähän ja missä koira pääsee hyvin temmeltämään :) oma koira ainakin nimittäin rakastaa lumessa peuhaamista ja otti aluksi aika nyrpeästi vastaan manttelin joka tahtoo rajuimmissa leikeissä kerätä lunta sisäänsä.

    • HK

      Riippuu koirasta. Mulla on sileitä jotka palelee talvella ja karkeita jotka menee sujuvasti ilman takkia. Tosin ihan paukkupakkasilla, siis -20, puen jotain päälle jos ollaan ulkona kauemmin. Ja takkien koot vaihtelee, ei taida yhdelläkään olla saman kokosta haalaria. Manttelit on muistaakseni 36cm. Haalari pienimmällä 252(hurtan vanha koko), seuraavalla muistaakseni 301 tai 302. Suurimmalla oli selän pituus haalarissa 35 mut en muista oliko lahkeet 1 vai 2. En tiedä miten ne uudet koot menee Hurtan haalareissa kun niitä ei taida olla yhtään talossa. Toiset sietää vesisadetta ja lähtee ulos vaikkei takkia oliskaan ja toiset ei halua lähteä ulos ennen kun on ihan pakko. :-) Jos meille on tullu pentu talvella niin olen itse tehnyt villapaidan. Ohjeita löytyy netistä. Mulla on kaikilla panta mutta siskon koirilla on sekä että. Toinen menee paremmin valjaitten kanssa ja toisella on ihan sama.

    • Jackrusselille puku?

      Kiitoksia vastauksista!

    • Russeli30km

      Meillä käytetään neuletta aina jos pakkasta on -5 ja sitten -20 pakkasilla on neule ja kurahaalari päällä. Se haalari siis on tuulenpitävä

    • jackalove

      oikean rodun valitsit :) ihana pakkaus herramunje. hain eilen oman vauvan ja voin sanoa että sydän on vity ikiajoiksi <3

      • Russell15km

        Täysin samaa mieltä <3 ite oon 12 ja vuosi sitten sain ihan ensimmäisen oman koiran. Jackrussellinterrieri uros pennun :) <3
        On kyllä niin ihana kun jaksaa mennä ulkona niin paljon kuin minä vain jaksan mutta osaa myös rauhoittua. Leikkimistä rakastaa. Itse rakastan kouluttaa koiria. Varsinkin semmosia joilla luonnetta on eli kiltin koiran eteen on tehtävä töitä. Ei olla käyty minkäänlaisella pentukurssilla ja olen koko koulutuksen itse tehnyt ja koira on todella kiltti. mutta silti jos luvan saisi niin jokaisen pupun ja oravan perään juoksisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2719
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2571
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1704
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      126
      1618
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1399
    Aihe