TM testissä Ave oli hiljaisin, kun lasketaan keskiarvo desibelimittauksille. Saman olen kyllä todennut omin korvinkin, joten eipä tullut yllätyksenä.
Ave hiljaisin testissä
29
943
Vastaukset
- onnistunut vaihto..
Ave on muutenkin erittäin laadukas auto. Itsellä ollut uusi ave 3 kuukautta ja tyytyväisyys paranee joka kuukausi.
Ps. olen omistanut useita euromerkkejäkin ja niitä ei ikävä pennin vertaa.- Ei koskaan enää
Jo kolme kuukautta kestänyt. Muistitko ensihuollon ja öljyhuollon, niin ja kannattaa jo tilata aika 15000 huoltoon, väliin saattaa tosin tulla takaisinkutsu. :D
PS Tojot suurinta kuraa mitä löytyy, mutta suomipoika ostaa...
- Eikä tule jat-
kossakaan, sillä pitemmän päälle niitä pennejä säästyy todella rutkasti verrattuna ns. euroriiskuihin. Ketjut kestävät ja samoin vaihdelaatikot...
- ruostuukallistaajaa
Tekniikan maailmassa luki,että Aven käyttökulut on noin 30% suuremmat,kuin esim. Passatissa .eli hurjan kalliiksi tulee ajaa Tojotalla. Passat myös voitti kyseisen vertailutestin.Passat on myös kotimainen auto toisin ,kuin Tojota.l
- paskatti77
ruostuukallistaajaa kirjoitti:
Tekniikan maailmassa luki,että Aven käyttökulut on noin 30% suuremmat,kuin esim. Passatissa .eli hurjan kalliiksi tulee ajaa Tojotalla. Passat myös voitti kyseisen vertailutestin.Passat on myös kotimainen auto toisin ,kuin Tojota.l
Ikävä kyllä nuo testit eivät testaa moottorin ja vaihdelaatikon kestävyyttä. Saisivat ihmiset oikean kuvan Volkswagenin ongelmista.
- tojo?
paskatti77 kirjoitti:
Ikävä kyllä nuo testit eivät testaa moottorin ja vaihdelaatikon kestävyyttä. Saisivat ihmiset oikean kuvan Volkswagenin ongelmista.
LOL! Sanoo D4D kuski?? Toyota ostaa tulevaisuudessa BMW:n dieseleitä,koska ei osaa tehdä omia. Koneet on alitehoisia ja kannet ei kestä.
Ei ikinä tojotaa....
- 404_QualityNotFound
Avensis on laatuauto ja parasta vastinetta, mitä kohtuullisella rahalla saa. Pesee nämä ns. Premium-merkit mennen tul SYNTAX ERROR
- 2.4 STW
Lyhyessä koeajossa pistin minäkin hiljaisuuden merkille.
Ikävä vaan että komoskoppa on käytöännössä sama kuin kakkoskoppa, näin siis mitoituksen kannalta. Ergonomia on edelleen onnetonta pitkäjalkaiselle. Ratin säädöt ei vaan riitä. Lienee tehty ISA-normin mukaan (Italian Standard Ape).
Ave on hyvä valinta jos ei ole tarvetta tehokkaammalle koneelle tai työsuhdeauton tapauksessa pienille päästöille automaatilla.
Ehkä parhaimmillaan Ave on manuaaliaskilla 1.8L bensakoneella ja Sol (plus) varusteisena. siinä on hyvä paketti. Jos tosiaan haluaa enemmän potkua ja automaain niin pitää katsella muita merkkejä.- oma auto
Ei ainakaan meillä tule paluuta Aisin Warnerin
momentinmuunnin laatikkoon vaikka onkin
Toyotan valmistama. Puolisen vuotta olen
portaattomalla yks.kasilla ajellut, enkä
mukavampaa askia tiedä.Kulutus on aivan
toisella tasolla. Ja mihin sitä räjähtävää potkua
ylipäätään näillä Suomen satasen rajoituksilla
tarvitaan? Kestävyys ja huolettomuus on ainakin
minulle paljon tärkeämpiä asioita koska itse
olen maksaja. Nämä työnantajan autoilla kaahaavat
saavat ihan rauhassa olla eri mieltä. - 1,8 = hengetön
"Ehkä parhaimmillaan Ave on manuaaliaskilla 1.8L bensakoneella ja Sol (plus) varusteisena. siinä on hyvä paketti."
TM:n vertailussa oli juuri tuo auto. Käytännön suorituskyvyssä se oli täydellinen altavastaaja muihin verrattuna. Ainoastaan paikaltaan sataseen kiihdytys sujui teho-painosuhteen edellyttämällä tavalla, muuten suurin osa verrokeista kiihtyi 5- ja 6-vaihteillakin paremmin kuin Ave 4- ja 5-vaihteilla, kuutosen ollessa täysin hengetön. Asian voisi jotenkin hyväksyä jos sillä saavutettaisiin merkittävää kulutusetua, mutta kun niin ei tutkitusti ole. - Vapaa valinta
oma auto kirjoitti:
saavat ihan rauhassa olla eri mieltä."mihin sitä räjähtävää potkua
tarvitaan?"
- Turvallisiin ohituksiin
- liityttäessä esimerkiksi moottoritielle (ja muillekin teille)
Eikä kestävyys/huolettomuus/hyvä ajettavuus/tehokas moottori sulje toisiaan pois. Kaikki voi olla samassa autossa. Esimerkiksi Lexus tai BMW. - järki hoi älä jätä
Vapaa valinta kirjoitti:
"mihin sitä räjähtävää potkua
tarvitaan?"
- Turvallisiin ohituksiin
- liityttäessä esimerkiksi moottoritielle (ja muillekin teille)
Eikä kestävyys/huolettomuus/hyvä ajettavuus/tehokas moottori sulje toisiaan pois. Kaikki voi olla samassa autossa. Esimerkiksi Lexus tai BMW.en usko että tehokkuus väistämättä tuo turvallisuutta,näkeehän sen tuolla liikenteessä kun katselee näitä "vajaa" älyisiä audi miehiä(ei kaikki) ohittelevat aivan järjettömiä ohituksia näyttämisenhalusta ei turvallisuuden nimiin vaan ohi on päästävä keinolla millä hyväsä.
Mitä vielä tehoihin tulee niin nämä Lexukset ynnä Bemarit ovat kuiteskin ihan mopoja verrattuna esim. moottoripyöriin ja niitten ostamista tokkopa kukaan perustelee että on turvallista ohitella. - M3 LIKE.
oma auto kirjoitti:
saavat ihan rauhassa olla eri mieltä.Tojon portaaton on kyllä über mukava automaatti.
- vai keskiarvo!
Keskiarvolla et pysty ajamaan.
Autossa on vaihtelevasti melua nopeudesta ja tienpinnasta riippuen. Jos välttämättä haluaa elvistellä 1-2dB pienemmillä desibelilukemilla merkityksettömissä alle satasen nopeuksissa, siis nopeuksissa joissa yksikään testatuista autoista ei oikeasti ole meluisa tasaisella asfaltilla, on Aven lukemat "keskimäärin" pienimmät.
Oikeassa elämässä heti jos poiketaan soratielle tai talvella liukkautta on torjuttu hiekoitussepelillä Ave on meluisin.
Yli satasen nopeuksissa Ave ei ollut hiljaisin, vaan yhtä hiljainen Skodan ja Volkswagenin kanssa ja hiljaisin oli Ford.
Vasta Mazdasta voi sanoa, että se on meluisampi kuin muut verrokit.- kikoloko
Etkö millään voi hyväksyä, että Ave on hiljainen auto? Eihän tuo testi varmasti kaikissa olosuhteissa ja kaikilla korvilla kuunneltuna kerro koko totuutta, mutta hullua väittää, etteivät selvät mitatut faktat edes pidä paikkaansa.
- vai keskiarvo!
kikoloko kirjoitti:
Etkö millään voi hyväksyä, että Ave on hiljainen auto? Eihän tuo testi varmasti kaikissa olosuhteissa ja kaikilla korvilla kuunneltuna kerro koko totuutta, mutta hullua väittää, etteivät selvät mitatut faktat edes pidä paikkaansa.
"Etkö millään voi hyväksyä, että Ave on hiljainen auto?"
Kuka sellaista on väittänyt, en minä ainakaan! Ja minun hyväksymiselläni sen puutteet eivät korjaannu.
Ave on hiljainen auto normaalioloissa (ei irtonaista ainesta tien pinnalla), mutta hiljaisin se ei ole, kuten joku peelo mielellään täällä jankuttaa. Sen osoitti juurikin samainen vertailu mitä täällä on siteerattu. Ave on hiljaisin vain hiljaisissa nopeuksissa sileällä pinnalla.
Allekirjoittaneelle se ei todellakaan ole hiljaisin auto, koska joudun ajamaan työkseni myös sorateitä. Aven kaltaisella helistimellä menisi hermot. Kokeiltu on ja onneksi älytty lopettaa ajoissa ettei hermot menisi. - kikoloko
vai keskiarvo! kirjoitti:
"Etkö millään voi hyväksyä, että Ave on hiljainen auto?"
Kuka sellaista on väittänyt, en minä ainakaan! Ja minun hyväksymiselläni sen puutteet eivät korjaannu.
Ave on hiljainen auto normaalioloissa (ei irtonaista ainesta tien pinnalla), mutta hiljaisin se ei ole, kuten joku peelo mielellään täällä jankuttaa. Sen osoitti juurikin samainen vertailu mitä täällä on siteerattu. Ave on hiljaisin vain hiljaisissa nopeuksissa sileällä pinnalla.
Allekirjoittaneelle se ei todellakaan ole hiljaisin auto, koska joudun ajamaan työkseni myös sorateitä. Aven kaltaisella helistimellä menisi hermot. Kokeiltu on ja onneksi älytty lopettaa ajoissa ettei hermot menisi.Usko nyt, että jos autot on testattu samoissa olosuhteissa ja samalla desibelimittarilla, niin kyllä se pienimmän keskiarvolukeman saanut on se hiljaisin, eli
Toyota Avensis. - AVEave
kikoloko kirjoitti:
Usko nyt, että jos autot on testattu samoissa olosuhteissa ja samalla desibelimittarilla, niin kyllä se pienimmän keskiarvolukeman saanut on se hiljaisin, eli
Toyota Avensis.Verrattuna mihin?
Ave on jossaint ietyssä l(pienessä) otannassa ja tioetyillä olosuhtella hiljaisin. - andersss
AVEave kirjoitti:
Verrattuna mihin?
Ave on jossaint ietyssä l(pienessä) otannassa ja tioetyillä olosuhtella hiljaisin.Otannassa on pahimmat kilpailijat, jotka toki joissakin ominaisuuksissa olivat jopa Avea edellä, mutta hiljaisin oli Avensis.
- voi pyhä jysäys
sorateitä onkin todella paljon nykyään
- Ei rapinaa
Ajan sorateitä max 10 km vuodessa, ei mitään merkitystä sen melulla.
Teiden hiekotus? Ei meillä päin, täällä ja maantiellä laitetaan suolaa. - karu totuus
voi pyhä jysäys kirjoitti:
sorateitä onkin todella paljon nykyään
Sorateitä on Suomen tieverkoston pituudesta noin kolmannes.
- suurempi totuus
karu totuus kirjoitti:
Sorateitä on Suomen tieverkoston pituudesta noin kolmannes.
Aika vähän on soratietä mitä tarttee yksilötasolla ajaa koska suurin osa asuvat kuiteskin lähellä päällystetietä ja siitä poiketaan muutama kilsa soratielle,eli suurimalle osalle ei paskankaan merkitystä.
- ave2012
Kaupunkien keskustojen mukulakivetyksillä Ave onkin todella meluisa, kolisee ja kilisee joka paikasta. Toki ei taida mikään auto olla hiljainen mukulakivillä mutta en muista muiden autojen uutena kolisevan kivetyksellä
- oikeaa ajoa
Nyt on yksimielisest päädytty että Ave on hiljaisin testeissä. Itse en kuitenkaan testejä aja, joten tarvitsen auton joka on hijainen oikeassa käytössä. Onko ehdotuksia mikä on hiljaisin oikeassa ajossa.
- Esa-Pekka
Toyota Avensis.
- yksi oikea vastaus
Tässä ketjussa puheena olleista autoista ehdottomasti Passat tai Mondeo jos ajat motaria kovaa ja poikkeat joskus sorateille.
- ei ollut oikea vasta
yksi oikea vastaus kirjoitti:
Tässä ketjussa puheena olleista autoista ehdottomasti Passat tai Mondeo jos ajat motaria kovaa ja poikkeat joskus sorateille.
motaria ajetaan maksimissaan 120km/h-ei kovaa,tajusitko,no et varmasti.
Mondeon kiertäisin kyllä kaukaa...kokemuksesta voin sanoa että nivelet eivät todellakaan kestä siellä soratiellä. - Julli-boy
yksi oikea vastaus kirjoitti:
Ei muuten ole uusi Passat kovin hiljainen, kävin koeajamassa, kuuluu kaiken maailman suhinoita ja viehellystä. Omien testien mukaan hiljaisin oli 508 pösö, riippuu tietty renkaista jne.. mutta ei ainakaan mitään ylimääräisiä suhinoita kuulunu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi2534843Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak932407Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1171530Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.324948- 73922
Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu
Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N270859Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle115812Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin
Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si33777- 38736
- 67702