Sain maaliskuussa ensimmäisen kerran virtsatietulehdukseen liittyviä oireita jotka alkoivat alkuillasta ja loppuivat seuraavaan aamuun mennessä, näin tapahtui vielä kaksi kertaa kunnes neljäs kerta kestikin sitten pidempään.
Epäilykseni osoittautuivat oikeaan eli tulehdus löydettiin ja siihen määrättiin viiden päivän nitrofur-c kuuri ja oireet helpottivat paljon jo saman illan aikana.
Kärsin siis ilmeisesti "honeymoon cystitista" ja tähän lääkäri määräsi estohoidoksi trimopania, 1 tabletti kerta-annoksena. Jouduin kuitenkin tivaamaan lääkäriltä (virolainen) useaan kertaan, että otetaanko tabletti joka yhdynnän jälkeen vaikka yhdyntöjä olisi kaksikin päivässä. Tähän en kuitenkaan saanut vastausta.
Kertokaas te viisammat miten asia on :)
Kaipaan siis vain ja ainoastaan asiallisia vastauksia!!
Trimopanin annostuksesta
7
8251
Vastaukset
- Samasta kärsivä
Sain eilen saman estolääkityksen (trimopan) samaan vaivaan ja minulle lääkäri sanoi että kerran päivässä yhdynnän jälkeen. Mutta jos yhdynnät ajoittuu aivan vuorokauden vastakkaisille reunoille niin voi ottaa molempinakin kertoina. Naureskeli vielä että jos kolmen kerran päivätahti on niin silloin ei saa enää ottaa joka kertana.
- o
Onko teilläkin Trimopan 100mg? Mun ohjeessa lukee että iltaisin ja niin olen ottanut. Ja lääkäri parkaa käy kateeksi, kun yhdyntöjä on enemmän kuin yksi päivässä ;)
Vaikuttaa tosin siltä, että tuo saattaa olla mulle väärä lääke, ei oikein tunnu tehoavan...- Samasta kärsivä
Mulla ainakin 100mg. En tahtonut jatkuvaa lääkitystä, se kerran jo ollut. Halusin juuri ainoastaan yhdynnän jälkeen otettavana. Vielä en tiedä tehoaako.
- entinen honey
Itse aikanaan kärsin samasta vaivasta, tosin silloin ei lääkäri edes varmaan tiennyt syndromalle nimeä, tai jos tiesi, ei puhunut. Itse vain ajattelin pienessä päässäni, että illalla, kun en yöllä käy pissillä, on järkevintä ottaa lääke, sillä silloinhan virtsa muhii pisimpään rakossa. Muistakaa myös käydä pissillä rakastelun jälkeen, siitäkin huolimatta, että olis pissillä käynyt ennen rakastelua. Näin meillä selvittiin siihen asti, kunnes raskauduin. Sen jälkeen elimistöni varmaan oppi, miten naisen elimistön kuuluu toimia ja vaikka yleensä raskausaikana virtsiksiä on enemmän, minä en silloin saanut ensimmäistäkään. Ylimääräinen C-vitamiini on myös hyväksi, ja sokerin välttäminen, niin että elimistön happamuus pysyy suotuisana
- Samasta kärsivä
Niinhän mäkin luulin kun raskauden jälkeen oli neljä vuotta ilman tulehduksia. Kunnes taas yhtäkkiä seitsemän lääkekuuria puoleen vuoteen. Aina seksin jälkeen alkoi oireet, kotikonstein toki talttuivat välillä.
C-vitamiinia otan päivittäin, puolukoita ja karpaloita syön päivittäin, pissin ennen ja jälkeen seksin. juon paljon ym ym ym ym. sokeria ei paljoakaan ruokavaliostani löydy.
Eli onnea jos sulla on nyt lopullisesti vti:t ohi, mutta toisinkin saattaa käydä vaikka tekee kaiken "oikein". Ehkä munkin elimistö oppi, mutta unohti ne opit sitten ajan kanssa :P
- entinen honey
On se kyllä totta, että aina ei käy tuuri ja voi tosiaan joutua virtsis kierteeseen. Söin itsekin jotain estolääkitystä vuosikausia. Yhdynnässä rakko joutuu kyllä aika rääkin kohteeksi. Ootko kokeillu ekstra-annosta liukkaria tai jotain muuta intiimialueen voidetta just virtsaputken suulle, sillä sitä kauttahan bakteerit pääsee sisään mellastamaan.
toivon sydämestäni, että saat helpotusta hommaan. Kyllä muistan itse miten masentavaa oli joka kerran kun tulehdus iski päälle kaikista varokeinoista huolimatta. - Duduu
Otan itse Trimopania heti yhdynnän jälkeen tai joskus jopa seksi alkaessa, varsinkin jos rakastelemme illalla. Lääkärin ohje reseptissä on sama kuin ap:lla. Jos seksiä on kaksi kertaa saman päivän aikana, niin otan lääkkeen sekä aamulla että illalla. Hyvin on tehonnut ainakin toistaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004383
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631713
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331373Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581347Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706