Eli minulla on kuun lopussa 11 tunnin välilasku lissabonissa.
Lentoni saapuu lissaboniin 9:00 aikoihin,ja jatkolento lähtee 20:30
Matkustan yksin,eli kamojani tulen roudailemaan ympäri lissabonin kenttää...siltä ei vältytä.
Mites matkatavarat noin pitkällä vaihdolla?
Jos checkkaan ne suoraan määränpäähän,missä ne oottelee sen 11 tuntia,vai joudunko noutamaan ne?
Olen alaikäinen,joten ei ole järkeä lähteä päiväksi lissaboniin hörhöilemään?
Ja jos on niin mitä nähtävää siellä on?
Pitkä välilasku....mitä tehdä?
13
938
Vastaukset
- piinpa
Jos lentosi ovat samalla lipulla (eli varausvaiheessa bookkasit Helsingistä kohteeseen x, mutta sinulle tarjottiin koneen vaihtoa Lissabonissa), matkatavarasi kirjataan automaattisesti perille kohteeseen. Ne ovat jossain lentokenttähenkilökunnan tiloissa lentokentällä odottelemassa jatkolentoasi, sinun ei tarvitse ollenkaa huolehtia.
Kannattaa etukäteen tutkailla mitä maksaa ja kuinka kauan kestää päästä keskustaan esim taksilla tai metrolla. Minä ainakin käyttäisin hyödykseni noin pitkän vaihtoajan ja menisin kiertelemään muutamaksi tunniksi, mutta jos se stressaa liikaa, niin hengaile lentokentällä. - ota tämä huomioon
Yksi asia hiukan asian sivusta tulee mieleen: Jos päätät lähteä kaupungille, mene bussilla. Lissabonin taksit eivät ole täysin luotettavia vaan silloin tällöin huijaavat turisteja. Vaara ei ole kauhean suuri ja yleensä asiasta selviää sopimalla hinnan, mutta kun ajattelee että olet ilmeisen nuoren näköisenä ja kenties portugalia osaamattomana helpon saaliin tuntuinen epärehelliselle kuskille, olisi kaiken varalta parempi istahtaa mieluummin bussin penkille.
- äpklqdwåöldå
Edellisellä reissullani taksi Rossion metroaseman lähelle maksoi n 12 e ja paluukyyti lentoasemalle n 8 e. Kaupunki sinänsä on jo nähtävyys.
- TT
Okei...Olen ajatellut lähteä välilaskun ajaksi Lissaboniin "seikkailemaan".
Ainakin Kauppakeskus Colombossa olisi tarkoitus käydä,ja sinne taksilla.
Mapsista kattelin reitin julkisilla...mutta liikaa kävelyä (ei siis sillä etteikö kunto kestäisi) täysin tuntemattomasssa paikassa yksin.Joten taksi on paras vaihtoehto.
Sieltä sitten ajattelin painella metrolla Keskustaan / sinneppäin ja siellä viettää aikaa.
Ja takaisin lentokentälle taksilla...tietenkin varaten paljon aikaa turvatarkastuksiin jne.
En Ole niin nähtävyyksien perään,mutta se "torni" kiinnostaisi...mitenkäs sinne pääsee,ja onko käymisen arvoinen? - 5+6
Lissabonin lentokentälle avattiin tänään 17.7. myös metroyhteys kun punaista linjaa jatkettiin sinne.
http://www.golisbon.com/transport/transport.html
Uusi metrokartta: http://www.metrolisboa.pt/informacao/planear-a-viagem/diagrama/
Metro on Lissabonissa kätevä kulkuväline. - TT
Noniin,hienoa että metrolinja aukaistiin :)
Mutta silti vähän arveluttaa tuo metrolla kulkeminen...mitä täällä olen lukenut niin metroissa tapahtuu ryötöjä siinä missä muuallakin,mutta tässä kohtaa tuleekin vastaan kokemukset helsingin metrosta.
Katsotaan menenkö metrolla vai taksilla :)
Millainen vaihto asema on tuo S Sebastiao?- 5+6
Kokemukset ovat parin vuoden takaa, mutta muistaakseni Lissabonin metro on ihan perussiisti eurooppalainen metro. Tuskin siellä ainakaan päiväsaikaan isoa riskiä tulla ryöstetyksi on. Taskuvarkaita kannattaa varoa siinä missä nykyään vähän kaikkialla Euroopassa, mutta siinäkin riittää sellainen perusvarovaisuus. Vaihdot olivat muistaakseni selkeästi opastettu väreillä ja sen suunnan pääteaseman nimellä minne linja vie. Sen verran kannattaa varmaan katsoa, että varmasti jossain on kyltti mihin lentoasemaa ei ole vielä laitettu pääteasemaksi. Lippuja sai automaatista.
Metro on luultavasti sekä nopeampi, että halvempi kuin taksi. Paluumatkalla varaa vain kunnolla aikaa matkaan ja lentokentälle, mutta ei se sen vaikeampaa ole. Lissabon on varsinkin päiväsaikaan eteläeurooppalaiseksi jopa yllättävän siisti kaupunki. Pimeän aikaan löytyy alueita joissa ei kannata pyöriä ja laitakaupungilla näkyy paremmin että Portugali ei ole ihan Euroopan rikkaimpia maita, mutta tuollainen päiväkierros on hyvä tapa totutella maailmalla matkailuun. - juu-ugh
Älä hyvä mies sitä metroa pelkää. Suuri ihme jos joku sinut siellä ryöstää. Tuolla edellä ollut varoittelu huijaavista takseista on paljon varteenotettavampi asia.
- TT
Kiitos Paljon!!
Ensimmäinen viestisi muutti suunnitelmiani paljon.
Eilen 3 tunnin etsimisen jälkeen en löytänyt metrokarttaa joka olisi näyttänyt metron lentoasemalle.Enkä edes tiennyt että se linja on rakenteilla,mietinkin jo että hölmöä että ei ole metroa lentoasemalle...
Onkos sulla kokemuksia Colombon shoppailumahdollisuuksista miehille?
Ainakin colombossa olisi tarkoitus tuon 10h aikana käydä...ja sitten niitä muita nähtävyyksiä :)
Yksin matkustava alaikäinen olen,ja aikana tuo välilaskun 10h (2h varattuna paluumatkaan)- 5+6
Piti oikein tarkistaa että mikä tuo Colombo on ja kun se kerran on näköjään Benfican kotistadionin Estadio da Luzin vieressä oleva iso ostoskeskus, niin kyllä sieltä löytää aikalailla kaikkea. Täysi-ikäinen mies olen, ja jotain vaatteita taisin sieltä ostaa. Tuollainen iso ostoskeskus on harvemmin mikään kaupungin halvin paikka, mutta halvempaahan Portugalissa on muutenkin kuin Suomessa.
Jos muuta miettii, niin Ratikalla numero 15 pääsee Belemin alueelle, joka on ihan hieno, torni mukaanlukien. Oppaista löytyy varmasti muutakin mielenkiintoista. Jos siellä Estadio da Luzissa ei ole pelipäivä, niin sinne näköjään järjestetään opastettuja kierroksia stadionille ja pukukoppeihin, jos sellainen kiinnostaa. Itse en ole käynyt siellä kuin pelissä. - Aeropuerto
Punainen linja reittikartastossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652