Kysymyksiä New Yorkissa lähiaikoina käyneille ??

Kohta matkassa !

Kannattaako reissuun lähteä tyhjällä matkalaukulla, onko kaupunki todella täynnä ostettavaa? Onko hinnat halpoja, vaikka euron arvo on heikennyt huimasti viime aikoina? Missä paikoissa on suoraansanottuna pakko käydä? Onko hyviä vinkkejä, missä liikkeissä kannattaa käydä? Muitakin kokemuksia voi vapaasti kertoa, kaikki tieto on avuksi !

16

1117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämmöistä löysin its

      Kannattaa ottaa huomioon 23 kilon rajoitus ja se että saat ottaa ilmaiseksi vain yhden laukun.

      Toinen laukku sitten maksaakin ja riippuen lentoyhtiöistä saat 32 kiloo ja maksat 60 taalaa ja toisissa on toinen laukku ja taas 23 kiloo ja sama hinta :))

      Itse toin 2 laukullista tavaraa ja maksoin siis toisesta laukusta 60 taalaa, lento oli AA:lla Lontooseen ja sieltä hesaan finskillä.

      Woodburyssä oli yllättävän vähän shoppailtavaa ja hinnat oli kalliimpia, kuin viimeksi. Toiset väittää että WTCn vieressä olevassa Century 21 olisi todella halpaa, itse en ole sinne eksynyt...........

      Riippuu siitä mitä etsii ja mistä.

      Jos löydät jostain esim kaupan TJ Maxx, niin sieltä löytää todella halvalla tavaraa, mutta niitä ei ole joka kulmilla. Tavarat vaihtuu päivittäin ja toisena päivänä voi onnata ja toisena ei.
      Mainitakseni Maidenformin rintsikat oli Woodburyssä tosi alennustangossa 13 taalaa ja TJMaxxissa 6 taalaa..............
      TJMaxxissa myydään ihan kaikkea, kodintavaraa ja vaatteita sekä tyynyjä, lakanoita jne.......jopa retkeilytarvikkeita ja lemmikeille leluja ja petejä.

      Että näin.

      • NYCKauppoja

        Muita samantyylisia liikkeita kuin TJ Maxx on Burlington Coat Factory, Marshalls, Daffy's.. TJ Maxx loytyy muistaaksen jostain 15-20st ja 6th ave..


    • McMog

      Uskallan väittää että vaatteet ovat Nycissä edullisiä .C21 on hyvä paikka, suosittelen menoa heti aamusta.Viikon matkalla en lähtisi woodburyyn,vaan kävisin jersey gardensissa,Macy's on myös hyvä rahan tuhlauspaikka jossa on mm. hyviä päivän tarjouksia,(v...ttaa vieläkin kun missasin viimeksi yhden) ja visitors card auttaa vielä -10%,ainakin jersey gardensin Burlington Coat Factoryssa oli Guessin tuotteita naurettavan halpaan hintaan vs. Suomen hinnat,saatiin kotiväki tyytyväiseksi. Helmikuun reissulla oma matkakassini oli mennessä kaverin matkalaukussa ja tullessa se painoi 18.5kg.
      ja kyllä, olen mies :-)

    • Tottakai

      New york on todellakin paras kokemani shoppailumesta- valikoiman ja hintojen suhteen. Kannattaa siis lähteä tyhjällä matkalaukulla.
      Vaikea sanoa, mitä olisi nähtävä. Riippuu iästäsi ja mielenkiinnonkohteistasi. Mutta sama tilanne kuin shoppailun suhteen, myös nähtävää riittää. Mm käynti Vapauden patsaalla on iso elämys- vaikka monet aliarvioivatkin sitä.
      Vaikka metro onkin hyvä kulkuväline, ekakäynnillä ottaisin hotellin Manhattaniltä. Mm Macyn seudulla paljon kauppoja ja kohtuu hintaisia hotellejakin.

    • niin on

      eikö se ole jotain 470 euroa mitä saa ilman tullia tuoda? Ei sillä kovin paljoa ostella?

    • Nykkis123

      Tyhjä laukku mukaan ilman muuta. Olimme kaverin kanssa Nykissä viikon kesäkuussa, Jussin tienoilla. Hotelli keskellä Manhattania, metrolla ja taksilla pääsi edullisesti joka paikkaan. Yellow cab maksoi kalleimmillaan noin kymmenen dollarin eli seitsemän euron verran.

      Mielenkiintoisia kauppoja löytyi joka notkosta ja saarelmasta, kirjoja, elektroniikkaa, turistikrääsää, americana-tavaraa, vaatteita jne. Viikonloppuna kannattaa ehdottomasti käydä Hell's Kitchenin kirpputorilla, avoinna joka la-su ympäri vuoden. Halpaa, kiinnostavaa krääsää oli tarjolla useammankin matkalaukullisen verran. Mukaan itselläni tarttui mm. aito, uudenkarhea tähtilippu 40 € hintaan. Myyjä kysäisi kohteliaasti valmistauduinko kenties viettämään 4th of Julyta.

      Times Square oli makuuni turhan rysämäinen, turisteja joka neliösentillä. Kiinnostava vierailukohde toki, siskontytölle vein Disney-storesta muutaman pehmolelun.

      Parhaat baarit ja ruokapaikat löytyivät Greenwich Villagesta Manhattin saaren eteläosasta. Entinen taiteilijoiden ja hippien mesta on nykyään siisitä, turvallista asuinaluetta josta löytyy jazz-baareja, kirjakauppoja, komediaklubeja ja elokuvateattereita.

      Ensi kesänä uudestaan.

    • Täs olis yks...

      Jos vaatteita etsit käy sellaisessa "halpa" putiikissa kuin JC Penney...on jonkinmoinen Amerikan versio H&M ketjusta, vaikka onkin varmaan ollut jo kauan ennen H&M ketjua. Se on lempiliikkeeni Nycissä.

      • matkailija-x

        JC Penney on tavarataloketju, valikoima on vähän "aikuismaisempi" kun esim. Henkalla.

        Keskikaupungin nähtävyyksien lisäksi Soho, West Village, Nolita, Lower East Side ovat mielenkiintoisia shoppailuun, ruokailuun, iltaelämään ja vain vaelteluun. Broadwayta Times Squarelta Sohoon kulkiessa kaikki isot ketjuliikkeet tulevat vastaan.

        Jos yksi museo mahtuu listalle, suosittelen Metropolitania. Musikaali on myös must, totetukset ovat hienoja.


    • EmppuE

      Tyhjä laukku mukaan juu! Ja kunnon kengät. Mulle käy yleensä niin, et kunto kestää, mutta jalat kipeytyvät.
      Ostosmahdollisuudet ovat tietysti mielettömät. Ja sitten tämä säästönäkökulma. Riippuu tietysti vähän minkälaista ostelee, mutta itse tienaan lentolipun verran ostamalla tietyt merkit reissusta.

    • nykinkävijä

      Saavuttiin jenkkilöistä lauantaina ja mua kaduttaa, että pakkasin niinkin paljon vaatteita mukaan. Ensi kerralla lähden tyhjällä laukulla. Voi niitä liikkeitä ja hintoja. Nycissä oli meneillään Midsummer ale. Vaatteet ovat halvempia. Levikset saa 25 eurolla, Converset 35 eurolla.

      Suosittelen käyntiä Empire State buildingin sijasta Rockefeller centerissä, jotenkin tykkäsin tästä enemmän.

      New York on ihana ja ihmiset todella ystävällisiä.

      • Basta

        Jersey Gardensin Converse Outletissa tossut oli 22,95 USD eli aika halpaa kyllä. Ja liikkeitä tosiaan riittää jokaiselle jotakin.


    • usa <3

      kuinka kauan muute kestää lentomatka sinne?

    • T Sqare

      Joo,vain pakolliset varusteet mukaan matkikseen.Viikko sitten tulin sieltä ja tulihan sitä osteltua kaikenlaista.
      Muutama hyvä shoppailu mesta mainitakseni: Forever 21,Hollister,Macy´s.

      • kuuskymppinen rouva

        Mitä kauppaa suosittelette aikuiselle, lievästi pyylevälle rouvalle vaatteiden ja kenkien osotoa varten. Suomessa Marimekko, Vuokko, Gerry Weber ovat suosikkeja, kengissä Högl ja Palmroth.


      • prot ee.man
        kuuskymppinen rouva kirjoitti:

        Mitä kauppaa suosittelette aikuiselle, lievästi pyylevälle rouvalle vaatteiden ja kenkien osotoa varten. Suomessa Marimekko, Vuokko, Gerry Weber ovat suosikkeja, kengissä Högl ja Palmroth.

        Mielestäni suomalaisen kannattaa aina aloittaa shoppailu Macy'sistä, varsinkin jos ei ole suurempaa tietoutta mitä tarkalleen ottaen haluaa. Sieltä löytyy jokaiselle jotakin ja hinnat ovat asialliset.

        Sitten jos haluaa jostain syystä katsella kalliimpia juttuja, niin Saks Fifth Avenue, Barneys ja Bloomingdale, Neiman Marcus, Nordstrom, Bergdorf Goodman ja Lord & Taylor.


      • sdgfd
        kuuskymppinen rouva kirjoitti:

        Mitä kauppaa suosittelette aikuiselle, lievästi pyylevälle rouvalle vaatteiden ja kenkien osotoa varten. Suomessa Marimekko, Vuokko, Gerry Weber ovat suosikkeja, kengissä Högl ja Palmroth.

        Kannattaa tsekata myös Lane Bryant


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      158
      1561
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1235
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      199
      1086
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      987
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      852
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      852
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      56
      798
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      786
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      49
      687
    Aihe