Arabian Reseda -hinta?

Irmeli K

Olisin myymässä Arabian Reseda kahvikuppeja aluslautasineen mutta en oikein tiedä paljonko noista arvaisi pyytää. Kupit ovat todella hyvässä kunnossa ikäänsä nähden, tietääkseni ovat jostain 60-luvulta. Kuppeja on yhteensä 9. Osaako joku heittää arviota? Netistäkään ei tunnu olevan apua, noita ei ilmeisesti ihan hirveästi enää liiku.

8

261

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a i b a r a

      Laita huuto.net iin ja kokeile ensin aika korkealla hintavarauksella koska kyseessä on perin harvinainen arabian kuppimalli. Tosin nyt ostajat ovat poissa markkinoilta eikä tavara liiku mutta toivottavasti joku keräilijä hoksaa ne. Itse en myisi alle 40 kappalehintaan

      • Irmeli K

        Kiitos vastauksestasi. Pitää kokeilla syksymmällä huutiksessa noita kaupitella. Tiedätkö sattumoisin netissä toimivien antiikki/astiakauppojen hintapolitiikasta? Onko huutis paras kanava astiakaupoille? Itsekkin mietin että myisin suoraan itse huutiksessa mutta mitä jos astiat särkyvät postissa, kuka korvaa/kenen vastuulla se silloin on? Kuljetusyhtiöthän eivät korvaa täysimääräisenä vahingoittunutta tavaraa.


      • Mummeli
        Irmeli K kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Pitää kokeilla syksymmällä huutiksessa noita kaupitella. Tiedätkö sattumoisin netissä toimivien antiikki/astiakauppojen hintapolitiikasta? Onko huutis paras kanava astiakaupoille? Itsekkin mietin että myisin suoraan itse huutiksessa mutta mitä jos astiat särkyvät postissa, kuka korvaa/kenen vastuulla se silloin on? Kuljetusyhtiöthän eivät korvaa täysimääräisenä vahingoittunutta tavaraa.

        Mielestäni huutis ei ole noille hyvä myyntikanava, jos tahdot niistä hyvänkin hinnan. Kovin korkealla hinnalla ei sieltä ostella, olkoon tavara kuinka harvinaista vain. Yksi kanava on antaa ne myytäväksi jossakin hyvässä huutokaupassa, tai sitten liikkeessä , tällainenkin löytyy www.laatutavara.com


      • antiikkikauppias
        Mummeli kirjoitti:

        Mielestäni huutis ei ole noille hyvä myyntikanava, jos tahdot niistä hyvänkin hinnan. Kovin korkealla hinnalla ei sieltä ostella, olkoon tavara kuinka harvinaista vain. Yksi kanava on antaa ne myytäväksi jossakin hyvässä huutokaupassa, tai sitten liikkeessä , tällainenkin löytyy www.laatutavara.com

        Itse olen eri mieltä, vaikka en itse netissä myy enkä edes osta sieltä, niin kyllä kuluttajien välisessä kaupassa tuo ilman välttämättömiä kuluja oleva verkkohuutokauppa taitaa olla tuotoltaan paras vaihtoehto. Vaatii vähän vaivaa ja opettelua / harjoittelua jollain vähempiarvoisella, jotta saa palautesaldon kelvolliseksi ja samalla oppii nuo tuon kauppapaikan niksit.

        Huutokauppaan viemisellä voi saada tavaroiden ostajan maksamaan enemmän, mutta huutokauppafirman myynti- ja ostoprovisiot ja lisättynä niistä laskettavila arvonlisäveroilla vievät siitä ostajan maksamasta hinnasta 35-45%. Pienemmillä provikoillakin operoivia huutokauppojen järjestäjiä toki löytyy, mutta niissä myyntihinnat jäävät taas vastaavasti pienemmiksi.

        Laatutavaran toimintaa en paremmin tunne, mutta provikat näyttävät olevan 22-44%, nuo aloituksessa mainittua en Laatutavaran koristekirjastosta ainakaan tuolla nimellä löytänyt, joten vaikea sanoa, mihin provikkakategoriaan nuo sitten kuuluisivat. Paljon siellä näkyy olevan myynnissä tavaraa ja ostaja sinne varmaan löytää lähinnä hakukoneiden avulla.

        Hinnat Laatutavarassa ovat ainakin ostajan kannalta varsin maltillisia, lähempänä noita huutokauppahintoja kuin esim. Helsingin alan liikkeiden ja varsinkin nettikauppojen luokkaa korkeampia hintoja. Tästä kun vähentää provikat ja huomioiden todenäköisen varsin pitkän myyntiajan, niin taloudellinen tulos myyjälle saattaa olla huutokaupassa myymisen luokkaa.

        Alan liikkeeseen myyminenkään tässä markkinatilanteessa ei myöskään taida olla helppouttaan ja varmaa rahansaantiaan lukuunottamatta rahallisesti paras tapa realisoida noin pientä määrää noin "selvää" tavaraa. Lähes kaikki kauppiaat tässä heikossa markkinatilanteessa keskittyvät ostamaan isoja eriä, eli pesiä ja muita jäämistöjä, joissa osa kauppahinnsta maksetaan rahalla ja osa sillä tyhjennystyöllä.


      • antiikkikauppias
        antiikkikauppias kirjoitti:

        Itse olen eri mieltä, vaikka en itse netissä myy enkä edes osta sieltä, niin kyllä kuluttajien välisessä kaupassa tuo ilman välttämättömiä kuluja oleva verkkohuutokauppa taitaa olla tuotoltaan paras vaihtoehto. Vaatii vähän vaivaa ja opettelua / harjoittelua jollain vähempiarvoisella, jotta saa palautesaldon kelvolliseksi ja samalla oppii nuo tuon kauppapaikan niksit.

        Huutokauppaan viemisellä voi saada tavaroiden ostajan maksamaan enemmän, mutta huutokauppafirman myynti- ja ostoprovisiot ja lisättynä niistä laskettavila arvonlisäveroilla vievät siitä ostajan maksamasta hinnasta 35-45%. Pienemmillä provikoillakin operoivia huutokauppojen järjestäjiä toki löytyy, mutta niissä myyntihinnat jäävät taas vastaavasti pienemmiksi.

        Laatutavaran toimintaa en paremmin tunne, mutta provikat näyttävät olevan 22-44%, nuo aloituksessa mainittua en Laatutavaran koristekirjastosta ainakaan tuolla nimellä löytänyt, joten vaikea sanoa, mihin provikkakategoriaan nuo sitten kuuluisivat. Paljon siellä näkyy olevan myynnissä tavaraa ja ostaja sinne varmaan löytää lähinnä hakukoneiden avulla.

        Hinnat Laatutavarassa ovat ainakin ostajan kannalta varsin maltillisia, lähempänä noita huutokauppahintoja kuin esim. Helsingin alan liikkeiden ja varsinkin nettikauppojen luokkaa korkeampia hintoja. Tästä kun vähentää provikat ja huomioiden todenäköisen varsin pitkän myyntiajan, niin taloudellinen tulos myyjälle saattaa olla huutokaupassa myymisen luokkaa.

        Alan liikkeeseen myyminenkään tässä markkinatilanteessa ei myöskään taida olla helppouttaan ja varmaa rahansaantiaan lukuunottamatta rahallisesti paras tapa realisoida noin pientä määrää noin "selvää" tavaraa. Lähes kaikki kauppiaat tässä heikossa markkinatilanteessa keskittyvät ostamaan isoja eriä, eli pesiä ja muita jäämistöjä, joissa osa kauppahinnsta maksetaan rahalla ja osa sillä tyhjennystyöllä.

        Ja vielä neuvo tuosta myyntiliin viemisestä: tee aina kirjallinen sopimus, missä on mainittu a) myynti-/pyyntihinta, b) myyntipaikan perimä provikka arvonlisäveroineen, c) sovittu myyntiaika, d) poishaku ja siitä perittävät kulut, jos esim. kesken myyntiajan haet tavarsi pois.

        Helsingissä tässä taannoin toimi eräs valtakunnan tunnetuin Arabia-kauppias, jolla oli liikettä lopettaessaan vaikeuksia selvittää asiakkaille heidän myyntejään tai luovuttaa myymättömiä tavaroita takaisin. Samassa yhteydessä täällä Suomi24-keskusteluissa selvisi, että useat sinne astioitaan myyntiin vieneet olivat vuosikausia jo aiemmin joutuneet perimään rahojaan tai vaihtoehtoisesti takaisin myyntiin viemiään astioitaan. Taidettiinpa siitä oikein oikeuttakin käydä.

        Tämän palstan keskusteluista löydät haulla sopivalla hakusanalla lisää varoittavaa tietoa.


    • kahvi1

      Hei,

      onko sinulla vielä Reseda-kahvikupit. Olisin kiinnostunut ostamaan, sillä osa omistamistani on viallisia. Ottaisitko yhteyttä [email protected] tai puhelin 050-5395033.

      Marja-Leena Järvi

      • Anonyymi

        Hei, löysin tämän vanhan ketjun. Minulla on kyseisiä kuppeja 9 kpl pullalautasineen. Voin myydä , jos vielä tarvetta .

        Yt. Kirsi Sakala
        0407024140


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe