Rikkooko koulu-uinti lapsen yksityisyytä?

Exit

Elikkä olen peruskoulua käyvä kohta yhdeksäsluokkalainen tyttö ja koulu-uintiin liittyvä kysymys (joka on yleensä alkusyksystä meillä).
Varmaan pidätte hulluna kun olen netissä dataamassa ja kesälomalla kyselemässä koulu-asioista, no mutta ulkona sataa kaatamalla ja on tylsää..

Eli siis itselleni on kehittynyt jonkunlainen eettinen vakaumus jonka mukaan en halua riisutua tai siis tarkemmin sanottuna olla muiden nähden alastomana, jonkun ihmisen/ihmisten (tässä tapauksessa opetussuunnitelman) pakottamana ,siis TÄYSIN ALASTOMANA.
Tykkään uida ja diggaan koulu-uinnistaki - en minä sitä vihaa.
Vaan se, että joudun olemaan alasti siellä pukkarissa pesutiloissa muiden ihmisten nähden, SEN takia,että "opetussuunnitelma" on pakottanut.


Pähkinän kuoressa= Ikään kuin joku ihminen/ihmiset pakottaisi riisumaan itsesi alastomaksi ja peseytymään kun sinua ympäröi huoneessa muutaman kymmenen ihmisen joukko. Eihän tietystikkään ketään voida pakottaa, vaan tämä on pikemminkin uhkaileva tilanne= Jos et mene uimaan numerosi todistuksessa ei ole seiskaa parempi.


En häpeä itseäni/kehoani mllään tavalla, vaan koen sen tilanteen äärimmäisen
ahdistavaksi ja uhkaavaksi.


Siksi en pelkää lääkärikäyntejä tai koulun terveystarkastuksia (siis tätä riisumiskohtausta) koska ne on järjestetty AINOASTAAN terveyttäni ajatellen.
Ja kaikkein tärkein juttu , kun olen huoneessa jossa täytyy riisuutua on ainoastaan ihmisiä joilla on syy olla siinä huoneessa.
Eli siis koen täysin tarpeettomaksi muiden luokkalaisteni ja muiden tuntemattomien ihmisten oleskelun huoneessa jossa olen alaston.

Jne. siskon, (tulevaisuudessa poikaystävän) läsnä ollessa ei mitään ongelmaa olla alaston sillä ikään kuin kukaan ei ole pakottanut sinua menemäään esimerkiksi saunaan. Ihan hyvin voin olla muiden nähden alaston kun kukaan
ei ole käskenyt tai "pakottanut".

Pidän alastonta kehoa silti luonnollisena juttuna.
Enkä millään lailla "halveksu" ihmisiä ,esimerkiksi kun jotkut naiset olivat yläosattomissa rannoilla kun olin ulkomailla. Enkä näe syytä katsoa pahalla silmällä ihmisiä jotka ovat nudisti rannoilla -alastomana:´, Se on jollain tavalla mielestäni ihailtavaa.

Eli siis mitä helvettiä minä teen? Liikunna opelle tietysti sanon, mutta ei uima-hallissa ole mitään yksityistiloja. Ainakaan täälllä missä minä asun.
Toivoisin että joku järkevä aikuinen voisi vastata..
Siirrän myös keskustelun jollekkin toiselle palstalle, tämä liekkö väärä..

46

5887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moi..

      Mulla on täysin sama onglema, ja miettinyt oon kans... Apua tarvittais tännekki suuntaa. Ja pakko myöntää että en ole yhtään tyytyväinen kehooni....

    • rfelköfäe

      kerro sille opettajalle ja jos siell uimahallissa on vessa nii pue uimakamat siellä ja käy bikinit päällä suihkussa tai kasta ittes siel vessassa :D

    • 5

      "Eli siis koen täysin tarpeettomaksi muiden luokkalaisteni ja muiden tuntemattomien ihmisten oleskelun huoneessa jossa olen alaston."

      Millä tavalla kenenkään muun olemassaolo on vähemmän tärkeä kuin sinun olemisesi? Niillä luokkalaisillasi on täsmälleen sama tarve olla paikalla ja yleisessä uimahallissa on jokaisella lupa olla. Miksi sinun mielipiteesi jonkun olemisen tarpeellisuudesta olisi oikea?

    • Exit

      "Millä tavalla kenenkään muun olemassaolo on vähemmän tärkeä kuin sinun olemisesi? Ei kenenkään, me kaikki olemme tasa-arvoisia.

      "Niillä luokkalaisillasi on täsmälleen sama tarve olla paikalla ja yleisessä uimahallissa on jokaisella lupa olla." Tietysti. Mutta en ymmärrä mitä tarkoitat luvalla? Tarkoitatko sitä, että kaikki saavat olla yleisessä uimahallissa? Jos tarkoitat tuota, niin tietysti
      KAIKILLA on lupa olla yleisessä uimahallissa. Mutta onko kaikkien PAKKO olla yleisessä uimahallissa? Vitut minä siitä välitän, että haluaako joku mennä uimahalliin
      vai ei.

      "Miksi sinun mielipiteesi jonkun olemisen tarpeellisuudesta olisi oikea? "
      Olet nähtävästi ymmärtänyt tekstini kokonaan väärin.
      Tai viestisi oli provo.
      Me kaikki ihmiset olemme tarpeellisia.

      • tyttö14ww

        itelläni on sama ongelma, en viitsi olla alasti koska olen ylipainonen ja mulla on aika paljoo raskausarpia ku lihoin niin äkkiä... En tykkää olla kenenkään näiden alasti, mut suostun olee äitin, siskon ja no yhen kaverin jonka oon tuntenut koko ikäni, mut sit taas bestiksen edessä en. En kyl tykkää yhtään olla ja yritän kokoajan peitellä itseäni. Ja no alaasteel uin mut seiskalla ei ollu ollenkaa uintia ku siinä oli joku jutu ja sit kasilla oli vaan kerran ja väitin että oli menkat ja en edes valehdellut!:D koska ketäänhän ei voi pakottaa uimaan menkoilla ja no nyt ysill varmaa kaks kertaa uintia niin ajattelin että toisella kertaa mulla on menkat ja toisella kertaa oon kipee, koska äiti ymmärtää ku selitän että en jaksa tai jtn, ja siis ei siita oo mun kohalla mitää haittaa koska viime vuonnakaan en ollut yhtään kokonaista päivää pois koulusta.


      • 5

        "Mutta onko kaikkien PAKKO olla yleisessä uimahallissa?"

        On. Niitä uhataan aseella. Mitä ihmettä sä sekoilet? Niillä kaikilla on täsmälleen sama tarve olla samassa huoneessa kuin sinäkin olet alasti. Katsos kun uimahallissa toimitaan niin, että mennään pukuhuoneeseen, jossa riisuudutaan.

        Jos pidät kaikkia ihmisiä tarpeellisina ja tasa-arvoisina, älä sitten esitä asiaa niin kuin kaikki olisivat paikalla vain sinun kiusaksesi tuijottaaksesi sinua, kun olet alasti. Ketään ei oikeasti ees kiinnosta. Tai sitten huudat ovelta, että "Kaikki nyt vittuun täältä, kun minun vuoro on tulla tänne eikä teidän muiden ole pakko olla täällä!"


      • revtvbr
        5 kirjoitti:

        "Mutta onko kaikkien PAKKO olla yleisessä uimahallissa?"

        On. Niitä uhataan aseella. Mitä ihmettä sä sekoilet? Niillä kaikilla on täsmälleen sama tarve olla samassa huoneessa kuin sinäkin olet alasti. Katsos kun uimahallissa toimitaan niin, että mennään pukuhuoneeseen, jossa riisuudutaan.

        Jos pidät kaikkia ihmisiä tarpeellisina ja tasa-arvoisina, älä sitten esitä asiaa niin kuin kaikki olisivat paikalla vain sinun kiusaksesi tuijottaaksesi sinua, kun olet alasti. Ketään ei oikeasti ees kiinnosta. Tai sitten huudat ovelta, että "Kaikki nyt vittuun täältä, kun minun vuoro on tulla tänne eikä teidän muiden ole pakko olla täällä!"

        Oh Dear GOD oot ymmärtäny koko jutun väärin XD Ideahan on siinä että SINUT PAKOTETAAN riisuutumaan muden edessä VAIKKA ET HALUA. EI siitä että muut ovat samassa tilassa kanssasi kun riisuudut... vre


    • ;)))))))))

      Ratkaisu: älä ui koko koulu-uintia. Ei sua siihen voida pakottaa. En uinut seiskalla kertaakaan. En uinut kasilla kertaakaan. En uinut ysillä kertaakaan. Kävin ehkä 45% kaikista ylä-asteen liikuntatunneista. Sain silti kutosen mikä on aika hyvä, ottaen huomioon että aina tein kaiken niin laiskasti ja paskasti kun osasin ja lintsasin tunnit. Easy.

    • justjoopistenet

      Eettinen vakaumus = Rättipäät ovat uhanneet minua lopettamaan vääräuskoisuus ja siirtymään siihen rauhan uskontoon joka ei tapa kuin vääräuskoiset.

    • Exit

      "On. Niitä uhataan aseella. Mitä ihmettä sä sekoilet? Niillä kaikilla on täsmälleen sama tarve olla samassa huoneessa kuin sinäkin olet alasti. Katsos kun uimahallissa toimitaan niin, että mennään pukuhuoneeseen, jossa riisuudutaan."
      Joo en edes vaivaudu vastaamaan :D.

      "Jos pidät kaikkia ihmisiä tarpeellisina ja tasa-arvoisina, älä sitten esitä asiaa niin kuin kaikki olisivat paikalla vain sinun kiusaksesi tuijottaaksesi sinua, kun olet alasti.
      Anteeksi jos aiheutin väärinkäsityksen. En esittänytkään asiaa niin, että kaikki
      olisivat paikalla vain minun kiusakseni. nääs kun olet täysin alasti esimerkiksi pukkarissa et pue yllesi näkymättömyysviittaa, ymmärrätkö?
      En halua että joku muu ihminen/ihmiset näkevät minun alasti , kun joku muu
      ihminen on puolipakolla uhannut= siis huonommalla numerolla.


      "Ketään ei oikeasti ees kiinnosta. " Ei ketään muita kuin minua.
      Tai sitten huudat ovelta, että "Kaikki nyt ******* täältä, kun minun vuoro on tulla tänne eikä teidän muiden ole pakko olla täällä!" "

      Miksi ihmeessä tekisin noin?

      • Exit

        "Ratkaisu: älä ui koko koulu-uintia. Ei sua siihen voida pakottaa. En uinut seiskalla kertaakaan. En uinut kasilla kertaakaan. En uinut ysillä kertaakaan. Kävin ehkä 45% kaikista ylä-asteen liikuntatunneista. Sain silti kutosen mikä on aika hyvä, ottaen huomioon että aina tein kaiken niin laiskasti ja paskasti kun osasin ja lintsasin tunnit. Easy. "

        Olo tuntuu nyt jotenkin huo**maiselta ku oon heittänyt vaatteet pois luokkatovereideni ja tuntemattomien edessä ja ollu ihan alasti, kun on pakotettu.
        Tarkemmin sanottuna uhkailtu. Jos en mene uimaan numeroni on jopa kahta numeroa huonompi.
        Pakko se on uida, minut pakotettiin uimaan silloin kun oli menkat.
        Noh jos olisi veripilvi ilmestynyt klooriveteen olisin voinut syyttää siitä
        puhtain silmin opettajaa tai kuka se nyt tästä asiasta "päättää."


      • eitosomitääjärkeä
        Exit kirjoitti:

        "Ratkaisu: älä ui koko koulu-uintia. Ei sua siihen voida pakottaa. En uinut seiskalla kertaakaan. En uinut kasilla kertaakaan. En uinut ysillä kertaakaan. Kävin ehkä 45% kaikista ylä-asteen liikuntatunneista. Sain silti kutosen mikä on aika hyvä, ottaen huomioon että aina tein kaiken niin laiskasti ja paskasti kun osasin ja lintsasin tunnit. Easy. "

        Olo tuntuu nyt jotenkin huo**maiselta ku oon heittänyt vaatteet pois luokkatovereideni ja tuntemattomien edessä ja ollu ihan alasti, kun on pakotettu.
        Tarkemmin sanottuna uhkailtu. Jos en mene uimaan numeroni on jopa kahta numeroa huonompi.
        Pakko se on uida, minut pakotettiin uimaan silloin kun oli menkat.
        Noh jos olisi veripilvi ilmestynyt klooriveteen olisin voinut syyttää siitä
        puhtain silmin opettajaa tai kuka se nyt tästä asiasta "päättää."

        okei... Nyt en tajuu enää... Pakottiko opettaja sut uimaan menkkojen aikana? Sun ois pitäny tehä valitus jos on niin! Ja kahdella numerolla laskee numero jos et ui?! Ei tossa oo mitää järkeä!


    • On teilläki ongelmat

      Kyllähän siellä pesutiloissa muutkin on alasti, ja jos alottaja et häpeä kehoasi, niin missä ongelma? Ei siellä mitään pervoja hyppelehdi naisten pesutiloissa jos sitä pelkäät

    • Mr. Omniscient

      On se kumma kun ihmisillä ei nykyään ole oikeita ongelmia, niin pitäähän niitä jostakin väkisin repiä. Mikähän perustelu noinkin idioottimaiselle vakaumukselle on?

    • HUOHHH

      Voi vitun vajokki... On sullaki vakaumukset. Jotain psyykkisiä ongelmia vai kenties traumoja lapsuudesta?

      • sepe

        Koulu-uinti ei todellakaan loukkaa mitään yksityisyyttä. Uimataito on jokaiselle lähes välttämätön ja sattuu nyt olemaan niin, että vaatteet päällä ei ole tapana uida... Joten uimaan vaan, ja kuka muka pakottaa olemaan alasti? Meillä ainakin sai pestä uima-asu päällä.


      • Anonyymi
        sepe kirjoitti:

        Koulu-uinti ei todellakaan loukkaa mitään yksityisyyttä. Uimataito on jokaiselle lähes välttämätön ja sattuu nyt olemaan niin, että vaatteet päällä ei ole tapana uida... Joten uimaan vaan, ja kuka muka pakottaa olemaan alasti? Meillä ainakin sai pestä uima-asu päällä.

        No ei ainakaan mun kotipaikkakunnalla😮‍💨😒


    • pitää uskaltaa

      No heiiiiiiii. Uimahailissa on miesten ja naisten pukuhuone erikseen. Miksi et siis voisi olla samassa tilassa alasti muiden tyttöjen/naisten kanssa tai jos olet poika niin samassa tilassa poikien/miesten kanssa. Rohkeasti vaan! Miten uskallat harrastaa seksiä muuttaman vuoden päästä? jos et uskalla mennä samaan tilaan muiden alasti tyttöjen kanssa jos olet tyttö tai poikien kanssa jos olet poika.

    • Exit

      "okei... Nyt en tajuu enää... Pakottiko opettaja sut uimaan menkkojen aikana? Sun ois pitäny tehä valitus jos on niin! Ja kahdella numerolla laskee numero jos et ui?! Ei tossa oo mitää järkeä! "

      Kyllä uintia oli kaksi kertaa joiden molempien aikana oli menkat.. Yhden kerran
      sai olla pois, mutta ei toista... "Sillä eihän menkkoja voi olla molemmilla
      kerroilla, ei, eihän se ole mahdollista..". No saata**** eikö ne tiiä
      että ihan hyvinkin menkat voi kestää kaksi viikkoa?? Tai olla
      epäsäännölliset........

      "Kyllähän siellä pesutiloissa muutkin on alasti, ja jos alottaja et häpeä kehoasi, niin missä ongelma? Ei siellä mitään pervoja hyppelehdi naisten pesutiloissa jos sitä pelkäät "
      En minä mitään pervoja pelkää :D tai siis siinä mielessä.

      "Koulu-uinti ei todellakaan loukkaa mitään yksityisyyttä. Uimataito on jokaiselle lähes välttämätön ja sattuu nyt olemaan niin, että vaatteet päällä ei ole tapana uida... Joten uimaan vaan, ja kuka muka pakottaa olemaan alasti? Meillä ainakin sai pestä uima-asu päällä"

      Mmm opettaja ei anna peseytyä uimapuku päällä...
      Ja ei minulla mitään ongelmaa ole olla uimapuku päällä...

      "No heiiiiiiii. Uimahailissa on miesten ja naisten pukuhuone erikseen. Miksi et siis voisi olla samassa tilassa alasti muiden tyttöjen/naisten kanssa tai jos olet poika niin samassa tilassa poikien/miesten kanssa. Rohkeasti vaan! Miten uskallat harrastaa seksiä muuttaman vuoden päästä? jos et uskalla mennä samaan tilaan muiden alasti tyttöjen kanssa jos olet tyttö tai poikien kanssa jos olet poika."

      Tietysti uskallan tai siis haluan pikemminkin harrastaa seksiä poikakaverini
      kanssa muutaman vuoden päästä. -se on eri asia.kuin oleminen alasti joukon
      tuntemattomien kanssa, eikä sillä ole mitään tekemistä seksuaalisuuteni kanssa
      tai sen kanssa pystynkö esim. menemään saunaan alasti kotona esim
      siskojeni kanssa, ja sitten joskus poikastävän :D.

      Ja tuo "No heiiiiiiii" mistäs tuo lausahdus on tuttu?? hmmmm...
      Ja näin edespäin kuulostat ainakin lukemani perusteella
      mieheltä.. onko näin? :D

      • no heiiiii

        Ja tuo "No heiiiiiiii" mistäs tuo lausahdus on tuttu?? hmmmm...
        Ja näin edespäin kuulostat ainakin lukemani perusteella
        mieheltä.. onko näin? :D

        Joo arvasit oikein. Paitsi ehkä paremminkin 17v poika eli ei mies ihan vielä.


      • no heiiiiiiiiiiiiiii
        no heiiiii kirjoitti:

        Ja tuo "No heiiiiiiii" mistäs tuo lausahdus on tuttu?? hmmmm...
        Ja näin edespäin kuulostat ainakin lukemani perusteella
        mieheltä.. onko näin? :D

        Joo arvasit oikein. Paitsi ehkä paremminkin 17v poika eli ei mies ihan vielä.

        ja no heiiiiiii on tästä tuttu.

        http://www.youtube.com/watch?v=Jw4jp20lBYI


    • Fa

      Älä pelkää se on ihan normaalia että ei halua pukeutua muiden nähden varsinkin tytöillä. Kun olin ala-asteella niin opettaja joskus selitti jotain sellaista että tytöt haluaisivat esim vaihtaa uima kamppeet mielummin yksityis tiloissa eikä muiden nähden toisin kuin pojat jotka suorastaan repivät vaattensa pois. Ihan normaalia et ole mitenkään outo. Odotat että muut pukeutuvat ja lähtevät ja sittenkun olet yksin voit pukeutua.

    • tyttö...,

      Mulla on ihan sama ongelma ku alottajalla. Oon itekki miettiny sitä. Kutosella jäin uinneista pois koska mulla on atooppinen iho, etten pysty kloorivedessä uimaan. (oikeesti pystyn mutta se oli tekosyy). Koska mua ahdistaa ja tuntuu epämukavalta jos pitää riisuutua kaikkien nähden. ja koska jäin koululle parin muun tyypin kanssa jotka eivät mennet uimaan, niin meitä kohdeltiin jotenkin törkeesti, iha ku meille oltais oltu vihasia siitä ettei menty uimaa. Ja numero laski. Meen kesäloman jälkeen kasille, mutta meillä on taas ysillä uinnit, enkä oikee tiiä mitä teen... JA erittäin epäoikeuden mukaista on että liikka tuntien jälkeen opettaja pakottaa menemään suihkuun, sekä suoranaisesti uhkailee numeron laskemisella jos ei mene, sekä pyytää joskus kahta oppilasta kertomaan hänelle ketkä kaikki ovat menneet suihkuun. Mielestäni se on törkeetä. Pakotettiinko sua menemään menkoilla uimaan? naurettavaa, mä en ois suostunu.

    • joomoi:D:D

      Sama juttu, paitsi että kun on pidennykset päässä ni kloorivesi ei tykkää, enkä minä tykkää uimamyssyistä :'D

      • Vitun pissis, huku sinne altaaseen sitten.


    • jepuliw

      jos mulla ois menkat ku oo uintia ja opettaja sanoisi että pitää mennä uimaan, niin pitäisin semmosen räyhäämisen ettei tarvis, koska tuskin se opettaja nyt sua ihan alasti riisuu ja pukee sulle uikkarit ja tuuppaa altaaseen :D ja siis vaikka olen luonteeltani todella ujo, niin olisin silti räyhänny tuossa vaiheessa. Oma moka ku et tehny asialle mitää sillon tai sit sen jälkeen valitusta. Harvinaise tyhmä opettaja sulla muute.

    • Oikeuttaja

      Otteita lapsen oikeuksien yleissopimuksesta: (Jokainen alle 18-vuotias on lapsi)
      (Nämä oikeudet ovat lainvoimaisia)

      Artikla 12: Lapsella on oikeus ilmaista omat mielipiteensä kaikissa itseään koskevissa asioissa ja ne ON OTETTAVA HUOMIOON lapsen iän ja kehitystason mukaisesti. Ne on myöskin toteutettava, jos kyseessä on lainmukainen oikeus.

      Artikla 16: Lapsella on OIKEUS YKSITYISYYTEEN, kotirauhaan ja kirjesalaisuuteen. Hänen kunniaansa tai mainettaan ei saa halventaa.
      (Tämä ei sisällä kaikkia yksityiskohtia)

      Tässä kuitenkin joitakin yksityiskohtia:
      OIKEUS YKSITYISYYTEEN: Jokaisella on tarvittaessa oltavaa omaa rauhaa ja yksityisyyttä erityisesti omaa kehoa koskevissa asioissa. Ketään ei voi pakottaa riisuuntumaan tai esiintymään vastentahtoisesti muiden läsnä ollessa.
      Jokaisella on oikeus olla halutessaan yksin, peseytyä itsenäisesti ja nukkua omassa sängyssä.

      Alastomuus siis kuuluu myös yksityisyyden suojan piiriin, joten ketään EI SAA PAKOTTAA riisuuntumaan alasti MUIDEN NÄHDEN edes koulujen tai uimahallien puku- ja suihkuhuoneissa.

      Jokaiselle halukkaalle on järjestettävä mahdollisuus käydä suihkussa yksin.

      Jos näin ei tehdä, pitää riittää sellainen kevyempi puhdistautuminen, jossa ei tarvitse olla alastomana toisten nähden.

      Mikään voimassa oleva lakipykälä ei oikeuta kouluja/liikunnanopettajia vaatimaan oppilaita riisuuntumaan alasti toisten oppilaiden ja/tai opettajan nähden, vaikka sukupuoli olisikin sama.

      Poikkeuksen tekee vain pakkokeinolaissa määritetyt eritystilanteet, kuten esim. huumekätkentäepäily. Silloinkin vain määrätyn viranomaisen tai lääkärin toimesta.

      Liikunnan arvosanaa ei saa laskea, jos oppilas kieltäytyy riisuuntumasta alasti toisten nähden!

      Voisit vaikka tulostaa tämän viestin liikunnanopettajalle.

      • girl

        mä en ymmärrä et mitä outoa alastomuudes on? minust se on täysin luonnollista olla alasti ja siinä ei oo mitään hävettävää.. koittakaa ihmiset päästä estoistanne ni elämäkin on helpompaa!


    • koihoma

      Ne kylläkin tulee ainakin tääl ihan uimahallin säännöissä se, et uima-asu pääl ei saa hyppii suoraa altaaseen vaan pitää peseytyä ennen ja jälkeen altaan sekä myös huuhtoa uimavaatteet. Tää on kai joku tapa koittaa estää bakteerien pääsyä iholta sinne altaaseen.

      Voithan aina vetästä pyyhkeen päälle, kun hipsit pukeutumistilasta suihkuun, suihkuttelet äkkii ja uikkarit päälle.

    • Voivittuoikeasti!!!!

      Vitsi miten maailma on muuttunut. Itketään tästä asiasta ja jne... Olette kyl ihan vauvoja jos ette kestä mitään vaan valitatte. Se on vain tekosyy jäädä pois uimisesta! Tietenkin jos on sairaus ja sellaista, niin.. Mutta kun ei ole mitään sairautta vaan ihan yksinkertaisesti pelottaa ja nolottaa olla alasti, millainen ihminen hänestä tulee jos ei kestä mitään, vaan on ihan peukalo keskellä kämmentä?? Minulla on hiukan epämuodostunut keho, mutta en välittänyt siitä, vaan käänsin tilanteet omaksi edukseni! Hävetkää, tunkekaa ne perustelut ja laki jutut perseeseen ja olkaa rohkeita ja ylpeitä kehostanne! Teillä mitään ongelmia, te vaan keksitte niitä.

    • dwadsaa

      Mul on tosi paha kun oon 13v poika. Tosi helposti seisoo uimahallissakin (en oo homo!!) ja sit on vielä kaiken lisäks tosi pieni. Vähän noloa. siks en haluais mennv koulun kanssa uimaan ollenkaan, enkä kyllä muutenkaan!

    • Allu Kyselija
      • ahjjjhrfescbh4466

        meil oli outo ope liikas. (oon poika) jos ei uinu kertaakaa nii tulee 4 tokariin. jos uintikerrat on menny nii joutu uimaa vapaa-ajalla ku ope kattoo... kyllä se oli outo ope... onneks lähti =D


    • Saat viestisi kuulostamaan siltä, kuin olisisit joka kerta eksynyt miesten pukukoppiin.

      Siis mitä vittua nyt taas?

      Sielä on sinun lisäksesi vain muita NAISIA/TYTTÖJÄ, jotka ovat - yllätys yllätys - myös alasti.

      Sinun on ihan turha miettiä, "OH EM GEE, NYT KAIKKI KATTOO MUA IIK OON LÄSKI HYI KAMALA!", koska todellisuudessa et ole kukaan tai mikään. Olet vain ihminen niiden muiden kymmenien joukossa sielä pukkarissa. Et ole kukaan, josta pitäisi välittää enemmän kuin muista sielä pukkarissa.

      Käy suihkussa, vaihda vaatteesi ja lähde vittuun sieltä pukkarista. Onpa taas ihan HELVETIN vaikeaa teidän elämä.

      PS. Miksi vitussa sinä sitä opetussuunnitelmaa vihaat? Ei se opetussuunnitelma ole sitä päättänyt, että sinun pitää olla alasti uimahallin suihkuhuoneessa. Se nyt vain on se mitä pukuhuoneessa ja suihkussa yleensä joutuu tekemään. Vai käytkö kotonakin aina vaatteet päällä suihkussa ja kuljet aina samoissa vaatteissa?

      Jos haluat muuttaa jotain, niin mene puhumaan uimahallin vastuuhenkilölle ja pyydä heitä tekemään jotain puku- ja suihkuhuoneessa vallitsevalle alastomuudelle.

      Katsotaan miten monen desibelin voimalla sinut nauretaan pihalle sieltä.

    • Mikä sopeutuminen???

      Joo, mielestäni myös koulussa käynti ehdottomasti loukkaa yksityisyyttä. Siis onhan se nyt aikamoista nuorten riistoa, että joutuu olemaan julkisessa tilassa muiden ihmisten kanssa! Itseasiassa ulkona käyminenkin loukkaa yksityisyyttä, koska hyvänen aika, saatathan joutua kohtaamaan jopa tuntemattoman henkilön(pahimmassa tapauksessa useampiakin)!

    • /_______\

      Mulla ei oo mitään muuta ongelmaa, paitsi mua hävettää olla alasti enkä ikinä mene koulu-uinneissa saunaan. Oon poika.

    • kokkipoika94

      jokanen on erinlainen niin sillä ei ole väliä jos olet lihava, pienitissinen, pienimunanen, tai jotain muuta! alastomuus on luonnollinen asia. sitä paitsi mieti sillä tavalla että on mielenkiintoista nähdä muita alasti. sekä nähdä että joku on kaunis joku vähän vähemmän kaunis sehän on vain normaalia. sekin on normaalia että nuorena ujostuttaa koska oma aikuistuva vartalo on niin uusi asia. tollasia perus periaatteita ei kuitenkin mielestäni kannata ottaa, että ei tee koska joku esimerkiksi opetussunnitelma pakottaa. tulee tosi vaikea elämä jos ei halua tehdä mitään mitä joku pakottaa koska elämässä on pakko tehdä vähän monta asiaa

    • rftgy6u7j

      Kun minä olin ala-asteella en ikinä käynnyt koulu-uinnissa lol keksin aina kaikkii tekosyitä. En vaan voinnut mennä sinne alasti ku joku ope valvoo siinä vieressä että onko varmasti vaatteet poissa. Ja sitte se ku häpesin ja vieläkin häpeän vartaloani todella paljon.

    • heissanvaan

      Tulee olemaan vaikeaa tulevaisuudessa, jos tuollainen ahdistaa. Voin kertoa, että yhteiskunta ei hirveästi tule välittämään, että onko jollakulla kivaa, kunhan tekee tarvittavan. Itseäni ahdistaa olla ihmisten ilmoilla ihan vaatteet päälläkin. En voi välttää sitä valehtelemalla, keksimällä tekosyitä. Jos tekisin niinkuin mieli halajaisi, olisivat huolestuneet päättäjät kohta ovella koputtelemassa, kun ei nuori saa syrjääntyä, koska nuoresta ei ole hyötyä silloin. Opiskelkoot ja hankkikoot työn, niin hänestä on eniten hyötyä yhteiskunnalle. Yhteiskunta ei tule välittämään yksilön mielipiteestä. Yksilö on massaa, jota muovata yhteiskunnan tarpeiden mukaan. Oppikaa tämä jo nuorena, menkää suihkuun ja uimaan kun käsketään, niin ei tee niin pahaa sitten tulevaisuudessa, kun tajuatte, että ei sillä, että onko teillä kivaa, ole väliä.

    • åoijhsphjsdgs

      Jo on nykyajan penikoilla heikko itsetunto ja muutenkin vääristynyt maailmankuva kun jo jokin uimareissu ahdistaa. Näin ne kaikki lääkitykset ja kovasti käsitellyt ruat vaikuttavat noihin kognitiivisiin toimintoihin.
      Onnea ja menestystä zombiuralle.

    • Anonyymi

      Oon 34 vuotias mies
      Kun olin ekalla luokalla vuonna 1995
      Niin Liikunta tunnilla uitiin vielä nakuna jos oli unohtanut uikkarit kotiin

      • Anonyymi

        Jouduitko sää koskaan uimaan nakuna? :) tällästa en oo koskaan kuullutkaan. Oon ite jätkä.


      • Anonyymi

        Mene pois fantisoimasta.


      • Anonyymi

        Ai säkö täällä nuorten palstalla spammailet vastauksia vanhoihin viesteihin? Oletko saalistamassa teinejä?


    • Anonyymi

      Jumalauta. Koulu uinnit. Suomen laki. Paska opetussuunnitelma.

      Ei voi pakottaa ketään riisumaan vaattensa jotta voisi laittaa uimapuvun päälle!

      Ketään ei saa pakottaa

    • Anonyymi

      Minä oon käynyt uimahallissa jostain kakkosluokasta alkaen useita kertoja viikossa kun harrastan kilpauintia. Ei mulla ole mitään vaikeuksia käydä alasti suihkussa tai saunassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe