Vanha passi pois ?

passivaiei

Terve,
joudun kohta hakemaan uutta passia, koska vanha 10v passini rupeaa olemaan heikossa kunnossa, tosin ei se enää ole voimassakaan kuin reilun vuoden.
Kyselenkin, että otetaanko vanha passi pois, kun haetaan uutta ? Haluan nimittäin säilyttää vanhan passini muistojen takia, se kun on täynnä viisumeita ja leimoja ympäri maailmaa.

13

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikävä kyllä

      Valitettavasti otetaan. Nykyinen passilaki kieltää vanhentuneiden passien hallussapidon.

      • vanhoja passeja

        siellä tosiaan lukee, että aikaisempi passi otetaan pois, tai jos väittää sen kadonneen pitää tehdä ilmoitus - meidän poliisiasema ei ainakaan ole halunnut vanhoja passejamme, niitä on kotona pilvin pimein, sekä sini- että punakantisia! En tosin ole koskaan hakenut uutta passia niin että vanha olisi ollut voimassa mutta olen ottanut vanhan passin aina mukaani poliisilaitokselle.


    • passivaiei

      No höh, taidanpa sitten vaan sanoa että hävitin sen, koska en siitä suostu luopumaan.

    • passi hukkui

      Minä sanoin että passi hukkui, tein siitä paperin ja näin sain pitää vanhan muistona.

      • kysyn vaan

        Miksi ette skannerilla skannaa näitä koneelle?


      • nöyscän
        kysyn vaan kirjoitti:

        Miksi ette skannerilla skannaa näitä koneelle?

        Se on aika eri asia, kuin että voit hypistellä sitä vanhaa passiasi ja selailla sivuja ja katsoa kaikkia eri viisumuja ja leimoja.


    • t+t

      Minä ainakin sain pitää vanhan 10v passini, kun kävin hakemassa uuden tilalle. Kulmista vain napsaistiin pala pois. Tosin minulla oli vanhassa passissa viisumi, joka piti siirtää uuteen passiin ja sitä varten vanha passi oli vielä välttämätön.

      • 12345679

        Vanhamallisten 10v passien suhteen menettely onkin toinen. Ne vain mitätöidään kuten ennen muinoin aina oli tapana. 5v passit ovat niitä, jotka asetusten mukaan tulisi aina vanhentumisen jälkeen kerätä pois.


      • t+t
        12345679 kirjoitti:

        Vanhamallisten 10v passien suhteen menettely onkin toinen. Ne vain mitätöidään kuten ennen muinoin aina oli tapana. 5v passit ovat niitä, jotka asetusten mukaan tulisi aina vanhentumisen jälkeen kerätä pois.

        Ehkä tuossa on jotain tarveharkintaista mahdollisuutta kuitenkin mukana?

        Tuossa n. puolen vuoden kuluttua se kyllä viimeistään selviää, kun pitäisi käydä anomassa uusi 5 vuoden passi ja sitten pitäisi mennä molempien, uuden ja vanhan passin, kanssa paikalliseen immigraatioon siirtämään viisumi. En tiedä kelpaako paikallisille maahanmuuttoviranomaisille se, että mukana olisi vain vanhan passin irtosivu, jossa vanha viisumi. Viisumin siirron jälkeenhän minä voisin kyllä sen vanhan passin luovuttaa kokonaankin pois.

        Eikö kenelläkään ole vielä kokemuksia tällaisesta tilanteesta?


    • naurattaa

      mitä ihminen tekee vanhoilla passeilla? Katselee leimoja? On teillä ongelmat...

      • lol

        Naura pois vain. Se kuulemma pidentää ikää.


      • näe_maailmaa

        Jos sitä ei koskaan lähde pidemmälle kuin tallinan risteilylle, niin ymmärrän asenteesi.
        Meillä jotka reissaavat ympäri maapalloa, on passi hieno muisto kaikista maista joissa on tullut käytyä.


    • Jippppijaijee

      Juurikin näin! Kiva on katsella kartalta kadonneiden maiden leimoja ja muita merkintöjä...uusia kun ei enää saa. Muistella DDR:n rajamiesten hymyjä...(vitsi,vitsi), tai Tsekkoslovakian tenttauksia rajalla...HUOH!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe