Budapest, huijareiden keskittymä

Pettynyt Budapestiin

Moro!
Ollaan paikan päällä justiinsa ja missään muualla ei ole niin paljon kusetettu hinnoissa kun täällä!!
Kadulla lukee esimerkiksi "olut" 310ft ja kun menet maksamaan, niin hinta on kaksinkertainen. No mistäpä tiedät oletko tilannut jotain eri olutta, kun oli mainoksessa. Sama homma passikuvien ja valkoviini lasillisten kanssa.
Ihan sama onko ns. hieno liike vai pikkupuoti.
Eihän nuo hinnat kaksinkertaisinakaan ole kalliita suomalaisiin verrattuna, mutta ärsyttää ihan kypällä.
Tästä eteenpäin ja muillekin neuvoksi:
Osoittakaa sormella ruoka/juomahinnastosta mitä otatte. Niin saatte ainakin yrittää valittaa. Tosin englannin kielen taito niiltä unohtuu heti kaupan jälkeen.
En tule tänne kaupunkiin enää toiste.

Esimerkiksi Puolassa, jossa olen käynyt 6 kertaa ei ole ollut mitään vastaavaa.

41

2444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Men kotiin

      Vittuaks siinä Vaci Utcalla pyörit . Eiks siitä olla riittävästi varoiteltu netissä.
      Me vähän sivumpaan ,niin peli on reilua.
      Mitä passikuvillakaan teet, eiks sulla ole passia

    • Pettynyt Budapestiin

      Eipä ole tullut käytyä Vaci Utcalla ja passikuvia tarvitsee 14 päivän matkustuskorttiin.
      Ja kotia pääseee onneksi ylihuomenna:)
      Kumma homma, että ei voi kirjoittaa kriittisesti ja kertoa omista kokemuksistaan.
      Voi olla, että joku ottaa vaikka opiksi ja ei ole yhtä tyhmä kun minä!!
      Voinhan mäkin tietysti kehua, että kaupunki on todella kaunis ja julkinen liikenne pelaa hienosti. Mainitsemaani Puolaan verrattuna täällä on erittäin paljon siistimpää. Itse asiassa taitaapa olla siistimpää kuin meillä Tampereella.
      Roskiksia on muutaman kymmenen metrin välein.
      Ostokset ja ravintolat ovat edullisia.
      Ottaa vaan päähän tuo turistien kusetus hinnoissa.

    • hämmästynyt!

      "Eipä ole tullut käytyä Vaci Utcalla"

      Miten sen on onnistunut kiertämään? Millä seuduilla oikein olet liikkunut?

      • Pettynyt Budapestiin

        Tarkoituksella olen sen jättänyt väliin.
        Löytyyhän tässä kaupungissa lääniä tuon kävelykadun ulkopuolellakin.
        Olen saanut sellaisen käsityksen, että siellä ei kannata ainakaan mennä mihinkään ravintolaan ja tuskin ne ostoksetkaan ovat siellä ainakaan halvempia.


      • ed.
        Pettynyt Budapestiin kirjoitti:

        Tarkoituksella olen sen jättänyt väliin.
        Löytyyhän tässä kaupungissa lääniä tuon kävelykadun ulkopuolellakin.
        Olen saanut sellaisen käsityksen, että siellä ei kannata ainakaan mennä mihinkään ravintolaan ja tuskin ne ostoksetkaan ovat siellä ainakaan halvempia.

        Aivan. Kadun molemmissa päissä on kyllä nähtävää, mutta kadun varrella ei juurikaan. Ruoka kannattaa etsiä muualta ja ostosten sekä hinta että määräkin on parempi toisaalla. Ensi lukemalta lause vain vaikutti yhtä uskottavalta kuin että jos Tampereella käynyt sanoisi, että "Hämeenkatua pitkin ei tullut kuljettua", mutta eihän siinä mitään jos se on ollut harkittu valinta.


      • treterterr
        ed. kirjoitti:

        Aivan. Kadun molemmissa päissä on kyllä nähtävää, mutta kadun varrella ei juurikaan. Ruoka kannattaa etsiä muualta ja ostosten sekä hinta että määräkin on parempi toisaalla. Ensi lukemalta lause vain vaikutti yhtä uskottavalta kuin että jos Tampereella käynyt sanoisi, että "Hämeenkatua pitkin ei tullut kuljettua", mutta eihän siinä mitään jos se on ollut harkittu valinta.

        Ei se Vaci siellä mitenkään väkisin vastaan tule jos kaupunkia kävelee ristiin rastiin. Siellä se on oman alueensa keskellä yksi suhteellisen lyhyt ja kapoisa katu. Joo, tuli vastaan meillekin yhtenä päivänä, mutta ei ole mikään "hämeenkatu", jota pitkin kävelee Tampereella väkisinkin.

        Meitä ei kyllä tuolla tavalla oluen hinnoissa kusetettu, mutta tilasimmekin aina merkin mukaan sitä minkä hinnan olimme nähneet.
        Surkeinta kaupungissa oli sattumanvarainen asiakaspalvelu. Parhaimmillaan todella miellyttävää, toisinaan kaikki tarjoilijan eleistä ilmeisiin ja tarjoilun hitauteen huusi "haistakaa vittu!". Vaikkei oltu tehty muuta kuin tultu oluelle, selvinpäin iltapäivällä. Ei siis tarvitse sitä vakiovastausta :"sitä saa mitä tilaa"- jankuttaa tähän.


      • eerrrrrr
        treterterr kirjoitti:

        Ei se Vaci siellä mitenkään väkisin vastaan tule jos kaupunkia kävelee ristiin rastiin. Siellä se on oman alueensa keskellä yksi suhteellisen lyhyt ja kapoisa katu. Joo, tuli vastaan meillekin yhtenä päivänä, mutta ei ole mikään "hämeenkatu", jota pitkin kävelee Tampereella väkisinkin.

        Meitä ei kyllä tuolla tavalla oluen hinnoissa kusetettu, mutta tilasimmekin aina merkin mukaan sitä minkä hinnan olimme nähneet.
        Surkeinta kaupungissa oli sattumanvarainen asiakaspalvelu. Parhaimmillaan todella miellyttävää, toisinaan kaikki tarjoilijan eleistä ilmeisiin ja tarjoilun hitauteen huusi "haistakaa vittu!". Vaikkei oltu tehty muuta kuin tultu oluelle, selvinpäin iltapäivällä. Ei siis tarvitse sitä vakiovastausta :"sitä saa mitä tilaa"- jankuttaa tähän.

        Mistä tiedät että sinua petettiin olueiden hinnassa??


      • treterterrr
        eerrrrrr kirjoitti:

        Mistä tiedät että sinua petettiin olueiden hinnassa??

        Varmaan sen hinnasta tietäisi jos olisi niin käynyt.


    • fv b b b

      Olet tainnut olla tukevasti kännissä . kun herraa on kusetettu
      Jaa että Puola olisi rehellisempi paikka ??? Höpö höpö !!!

      • Pettynyt Budapestiin

        No niin se vaan on, että Puolassa viettämäni noin 3 kk aikana en ole törmännyt ongelmiin.
        Ei mulla ole sen kummempaa syytä moittia tätä kaupunkia. Kerroinpa vaan kokemuksistani, jotta muutkin tänne tulevat osaavat varoa.
        Kaunis ja halpakin kaupunki tämä on edelleen!!!
        Ehkä tuo avausviestin otsikko oli vähän liiankin raflaava.
        Pahoittelen, jos joku siitä joko on loukkaantunut.


      • retererererere
        Pettynyt Budapestiin kirjoitti:

        No niin se vaan on, että Puolassa viettämäni noin 3 kk aikana en ole törmännyt ongelmiin.
        Ei mulla ole sen kummempaa syytä moittia tätä kaupunkia. Kerroinpa vaan kokemuksistani, jotta muutkin tänne tulevat osaavat varoa.
        Kaunis ja halpakin kaupunki tämä on edelleen!!!
        Ehkä tuo avausviestin otsikko oli vähän liiankin raflaava.
        Pahoittelen, jos joku siitä joko on loukkaantunut.

        Aina joku loukkaantuu, kun omaa rakasta suosikkikaupunkia haukutaan.. nämä vajaaälyiset ottavat kaiken henkilökohtaisesti, itse eivät ihastuksensa kohteessa suostu näkemään mitään huonoa.


      • rehellinen kansa
        retererererere kirjoitti:

        Aina joku loukkaantuu, kun omaa rakasta suosikkikaupunkia haukutaan.. nämä vajaaälyiset ottavat kaiken henkilökohtaisesti, itse eivät ihastuksensa kohteessa suostu näkemään mitään huonoa.

        Mutta toista se Puolassa . Ei kuseteta . Kaikki rehellisä siellä. Voit antaa vaikka lompakkosi oudolle säilytykseen ,niin takaisi tulee täynnä rahaa


    • "Osoittakaa sormella ruoka/juomahinnastosta mitä otatte. Niin saatte ainakin yrittää valittaa. Tosin englannin kielen taito niiltä unohtuu heti kaupan jälkeen".

      Tuo sormella osoittaminen ei ole niinkään huono vaihtoehto. Tai olisi tietty mahdollista opetella vaikkapa jokunen sana unkaria. Hyvin usein kuulee turisteilta, (nimenomaan suomalaislta) lomakohteissa, että eihän ne osaa edes kunnolla englantia. Mutta kannattaa ajatella, että tässä tapauksessa ollaan Unkarissa. Suomalaisilla, ainakin nuoremmalla sukupolvella, on ollut onni oppia englantia, mutta eihän sitä voi kaikilta muilta vaatia. Varsinkin kun ottaa huomioon, että Unkari oli vielä pari vuosikymmentä sitten rautaisen esiripun väärällä puolella, vaikka olikin ehdottomasti yksi niistä vapaimmista maista.
      Valitettava tosiasia on, että kaikista turistikohteista löytyy myös huijareita ja tämä on yleismaailmallinen ongelma. Budapestissa kannattaa kyllä varoa taxeja, jotka eivät todellisuudessa ole luvallisia. Kaunis kaupunkihan Budapest on ja siellä on syytä noudattaa varovaisuutta niin kuin Roomassa, Frankfurtissa tai vaikkapa Helsingissä.

      • tyterererer

        Kyllä sitä vaan vuonna 2012 on varaa vaatia lomakohteessaan englannin kielen taitoa. Jos eivät Unkarissa osaa, niin seuraavalle lomalle sitten jonnekin missä osaavat.
        Vaikka itse kyllä pärjään elekielelläkin ihan kivasti, ei ollut vakavia ongelmia Budapestissakaan kielen takia. Jotain pientä, mutta kaikesta selvittiin.


    • Hs

      Tultiin juuri Budapestistä ja asiuttiin hotellissa ihan Vaci Utcalla. Kieltämättä nuo tarjoilupalkkiot joita tarjoiliat laittavat juomien ja ruokien laskuihin olivat aika "villit"

    • mitä ihmettä oltiin siellä kaksi vuotta sitten eikä meitä millään lailla huijattu ja hinnat oli niinku luki eikä mitään extraa koskaan hävinnyt kyseistä katua pitkin joka päivä käveltiin ja matka oli ihana.. mielellään meen vielä uudestaan:)

    • 9+15

      Me ei varmaan olla oltu kovin tarkkoja sillä mulla on sellainen mielikuva ettei meitä ole huijattu Budapestissä ollenkaan. Pari kertaa ollaan käyty siellä. Vaci Utcalla ollaan syöty kylläkin vain kerran. Muutamaan otteeseen ollaan myös istuttu Cafe Annassa oluella ja jäätelöllä ihmisiä katsellen. Me ollaan järjestäen aina näytetty listalta mitä halutaan, ei niinkään hintojen takia vaan sitä varten että tarjoilija varmasti ymmärtää mitä halutaan.

      Meillä on ylipäätänsä vähän päinvastaisia kokemuksia. Taksikuski on heittänyt lentokentälle halvemmalla (kävi tankkaamassa), lapselle ei ole tarvinnut ostaa lippua nähtävyyteen, julkisiin lippuja ostaessa asiakaspalvelija on katsonut meille edullisimman vaihtoehdon jota me ei itse huomattu jne.

    • Olen kertonut pari kertaa tästä "aiheesta" ja aina kerroin vierailleni:
      VÁCI UTCA -- Kävelykaduksi sanotaan eli se sopii kävelylle.
      Nyrkkisääntönä : ns pienenkaarikadun sisäpuolella oleva alue - kartan mukaisesti tuntuu keskustalta - on liian kallista. Budapestilaiset paikalliset ihmiset mielummin ottavat palveluja sen ulkopuolelta: Andrássy út, Ráday utca, Liszt Ferenc tér, ja ns suurikaarikatu (Szent István, Teréz, Erzsébet körútin kaari) Myös on hyvä aina tarkistaa ravintolan ovella, eli ulkona olemassa olevasta ruokalistasta hinnat, se on sekä saksan etta englannin kielellä.

      mutta jos Váci utca - poikkikaduille ;-) yleisesti ja syömään esimerkiksi:
      http://www.serclietterem.hu/
      http://www.borlaboretterem.hu/

      mutta on han Vácillakin hyvä ravintola esimerkiksi Fatál (Puulautanen)
      http://www.fatalrestaurant.com/

      niin myös kokeilemaan "rullapulla" kahvilasta "Molnar Kürtöskalács"
      http://www.kurtoskalacs.com/start.htm vaikka sekin on Vácilla

      ja Váci utcan Vörösmarty tér aukiolla sekä Gerbeaud kahvila on että Szamosin gourmet kahvila (sieltä kohtuuhinnalla lounaskin löytyy arkisin) niin myös Hard rock cafe on siellä

      nyrkkisääntö:
      1. ruokalista ja hinnottelu on selvä
      2. ei ole sisäänheittäjä edessä

      niin myös sinisilmät kotiin, maalaisjärki mukaan !
      MUSTA LISTA:
      GALILEO (heti alussa jos kävelet kauppahallista
      ja siihen tulee toinen paikka PERTU (keskellä, lähellä Erzsébet siltaa)

    • Harmi että jollain on negatiivisia kokemuksia Budapestistä. Itse tulin sieltä pois sunnuntaina ja olin vähän yli kaksi viikkoa ja oli todella mukava reissu. Kauppa hallissa pari myyjää muisti minut viime reissuilta ja tuli puhuttelemaan heti.

      Asuin yksityiseltä vuokraamassa asunnossa ja oltiin sovittu asunnon hinnaksi 450 € / 16 yötä. Saapuessani omistaja sanoi että laskin uudelleen tuon hinnan koska olet kumminkin niin kauan että 400 € riittää :) Kiva ylläri alennus

      Vaci utcaa ei tullu käveltyä tällä reissulla ollenkaan toki molemmissa päissä tuli pyörittyä ;)

    • dfsdfsd

      Uskomatonta miten yksi runkkari on saanut pilattua usealla kymmenellä skeidaviestillään koko ketjun. Mene hoitoon ja jätä Budapest-aihe rauhaan, mielenterveyspotilas.

    • dfhgrfhdfgsd

      Uskomatonta miten yksi runkkari on saanut pilattua usealla kymmenellä skeidaviestillään koko ketjun. Mene hoitoon ja jätä Budapest-aihe rauhaan, mielenterveyspotilas.

    • ei petetty

      Mitä läskiperse tässä ketjussa on väärin, kaikki on ilmeisesti totta.
      Mene silmälääkäriin

    • dfhgrfhdfgsd

      Kato mielenterveyspotilas heräsi taas surulliseen aamuunsa työttömänä ja sairaalloisessa lääketokkurassa. Tsiisus.

    • ei pullukka

      Miten Pullukka on päiväsi mennyt. En vaan ole sitä pilannut?

    • mikä mättää???

      Kaikki normaalit ja Budapestista asiallisesti kommentoivat ovat jo näköjään kaikonneet tältä palstalta kun tuo yksi sairas perverssi tyyppi päivystää täällä typerien kommenttiensa kanssa. Esto tälle terroristille!!!

    • Local Beer

      Budapestissä käynnistä on vierähtänyt muutamama vuosi mutta kaljat maksoi aina sen mitä listalla luki. Ja eipä niitä hintoja aina viittinyt katsella. "Local Beer" on aina vakiotilaus maassa kuin maassa. Joskus unohtuu tuo local ja saattaa saada hieman kalliimpaa (ja tietysti huonompaa :)) tuontiolutta, näin kävi myös Budapestissä kerrran.

    • edfff

      Onko se sitten paljon jos kalja maksaa 1-2 eur . Suomessa on kuitenkin ylipuolta kalliimpaa . Eikä sitä itketä kalliiksi.

    • Jussi Korhonen

      10.8. tultiin viikon reissulta Budapestistä.
      Jokaisessa ruokapaikassa kuitissa luki se palvelupalkkio, joten tippiä ei tarvinnut jättää.
      Parissa paikassa toki aterioinnin loppuhinta yllätti, mutta ei haittaa. Me oltiin lomalla ja silloin ei jokaista roposta lasketa mitä käytetään.
      Aivan ihana kaupunki ja eritoten silmään pisti se kuinka siistiä ja roskatonta siellä oli.
      Ihmisiltä pystyi huoletta kysyä apuja englanniksi. Hymyssä suin opastivat oikeaan suuntaan :)

      Nimim. uutta reissua Budapestiin suunniteleva.

    • tax/afa

      Kerro vielä mitä laskulla luki jonka tulkiksit tarjoilupalkkioksi. Jokaisella laskulla nimittäin on tax tai afa, mutta se tarkoittaa vain arvonlisäveroa ja on valtiolle menevä raha, ei tarjoilijalle kuuluva palkkio.

      • juuri niin...

        Samaa mietin. Kovasti ovat asiat siellä muuttuneet, jos kuiteissa nykyisin on tarjoilupalkkio ihan järjestään. Enpä usko että ovat.


      • 7+20

        Kuitteihin on erikseen merkitty service, prosentti ja paljonko se tekee rahana. Näin mä muistelen kuiteissa lukeneen kun niitä tuli vilkaistua.


    • ei joka paikassa ole

      Esim. Vaci utcalla olevassa Hard Rock cafessa ei ole kuitissa tarjoilupalkiota valmiina

      • IPHONE

        Vaci utcalle on ilmestynyt Iphone puhelinmyyjiä. Varokaa heitä .ovat täysin kusettajia.
        Näytetään ja esitellään normaali puhelinta . Laatikossa oleva puhelin onkin sitten kopio.
        Myyjiä on todella paljon, tarjoamassa puhelinta


      • Attila_
        IPHONE kirjoitti:

        Vaci utcalle on ilmestynyt Iphone puhelinmyyjiä. Varokaa heitä .ovat täysin kusettajia.
        Näytetään ja esitellään normaali puhelinta . Laatikossa oleva puhelin onkin sitten kopio.
        Myyjiä on todella paljon, tarjoamassa puhelinta

        Sina ei hauku minu omena. Mina myydä huva huva puhelin.


    • kaikki kusettaa

      Kyllä aloittaja on aivan oikeass. Olen matkustellut 20 vuoden aikana satoja reissuja ympäri keski-itäeurooppaa, ja budapest on ehdottomasti euroopan kusetuspääkaupunki nr.1 Puolassa uskallan lähes joka tilanteessa hypätä taksiin edes sopimatta hintaa, koskaan ei ole vedätetty zlotin vertaa, Budassa ei tulisi mielenkään luottaa edes sovittuun hintaan, paitsi paria yhtiötä voi käyttää pakon edessä puhelimella tilaamalla. 2-3 kilometrin matka maksaa monelle tollolle turistille budassa 50-60 euroa. Viime viikolla lensin suomeen pariksi viikoksi ja ihan vittuuttani kyselin muutamalta kentällä että mitä olivat taksista maksaneet, siis keskusta lentokenttä. vaihteluväli oli 34 eurosta 108 euroon. useampi yli 50 euroa. Japsiliikemiehen ilme oli hauska kun kerroin hänelle mitä oli 20 kilometrin matkasta euroissa maksanut, siis noin 110 euroa :-) Pärjään näiden kanssa jo kun tiedän talon tavat, mutta ravintolaruokailun hinta keskustan alueella maksaa monelle aloittelevalle sankarimatkailijalle paljon enemmän kuin stadin keskustassa.

    • ei kännissä

      Älä veteliä kirjoitat. Kaikki kusettaa ,mutta sinä pärjäät . Hurja on kaikkitietävä maailmanmatkaaja.
      V.ittu sinua ei kukaan usko .
      Olen yli 10v asunut Budassa .luulen kanssa jotain tietäväni.
      Kusetusta tapahtuu ympäri Eurooppaa mm. Puolassa. Miten kaikki rehelliset asuvat Puolassa ? Jopa poliisitkin siellä kusettaa ,ja jahtaa turisteja .
      On tullut ajettua lukuisia kertoaja Puolan kautta Suomeen ja takaisin . On kuule kaikenlaista siellä tapahtunut .

      Suomalaisia känniläisiä kusetetaan huolella , jopa Suomessa ,niin kuin saakin kusettaa .
      Helvetin öykkärit.
      Olette känniläiset todella upeita Budan kaduilla.

    • kaikki kusettaa

      "Kaikki kusettaa ,mutta sinä pärjäät " Pärjään kyllä, kun olen oppinut noiden kusipäiden jekut tuntemaan osin kantapäänkin kautta.Varmasti muutkin pärjäävät, kun oppivat tavoille, hinta voi olla korkea jos ei osaa olla varuillaan.Poliiseiden kanssa ei ole ollut unkarissa eikä puolassakaan ongelmia. Tiedät itsekin varsin hyvin millaista taksirottien toiminta on esim, keletin asemalla. Auto ajetaan jopa laiturille junan viereen, ja lähes väkisin kannetaan hölmistyneiden turistien laukut autoon, oli tarvetta tai ei. Ylimielistä päänaukomista kun kerrot meneväsi metrolla tai bussilla, ja vittuako se noille kuuluu minne olet menossa. Näiden kanssa pärjää kyllä jokainen kun tuntee tavat ja toimintamallit, siinä vaan helposti joutuu maksamaan ensin 120 euroa lentokenttäkyydistä kun ei osaa varoa. Eurot tuolla kyllä kelpaavat joka paikassa, luottokortit eivät juuri yhdessäkään ravintolassa vaikka nettisivujen ja ovitarrojen mukaan kyllä pitäisi, tosin silloin harvoin jos kortti hyväksytään niin veloitus menee yleensä pikku kikkailulla kolmekin ylimääräistä kertaa.

    • Matkailija nro 100

      Voi voi? Ihmeellistä porua hinnoista? Minä olin ekaakertaa n kk sitten Budassa. ja en maksanut senttiäkään matkasta lentokentältä metro M3 asemalle :) astuin siin pokkana 200E bussiin joka oli siinä kentän pihassa, istuin penkille ja jäin sitten pois metroasemalla :) ja täällä tosiaan jotkut idiootit maksava maltaita keskustaan menosta? :)

      • toimii se näinkin

        No niin oikeaa toimintaa, bussilla on tosiaan helppo mennä pummilla, en ole 5 vuoden aikana tavannut busseissa yhtään tarkastajaa, mutta metroissa niitä on joka portilla. Paikallinen selviää yleensä huutamalla ja turistille kutsutaan poliisit jos ei heti maksa, tämä on nähty. Budan busseissa käy usein niin, että jokaisen leimaajan muste on täysin loppu, ja lippuun ei tule mitään merkintää leimatessa. Näin olen käyttänyt samaa lippua 5-6 kertaakin busseissa tosin metrossa ei onnistu kuin poikkeus tapauksissa..


      • nuukaa on
        toimii se näinkin kirjoitti:

        No niin oikeaa toimintaa, bussilla on tosiaan helppo mennä pummilla, en ole 5 vuoden aikana tavannut busseissa yhtään tarkastajaa, mutta metroissa niitä on joka portilla. Paikallinen selviää yleensä huutamalla ja turistille kutsutaan poliisit jos ei heti maksa, tämä on nähty. Budan busseissa käy usein niin, että jokaisen leimaajan muste on täysin loppu, ja lippuun ei tule mitään merkintää leimatessa. Näin olen käyttänyt samaa lippua 5-6 kertaakin busseissa tosin metrossa ei onnistu kuin poikkeus tapauksissa..

        No voi hyvät hyssykät sentään!!! Lippu maksaa euron verran, alle kolmasosan siitä kuin kotimaassa ja Suomesta pitää lähteä pummilla ajelemaan Budapestiin.


    • matkustelija1

      No pummi ei tavoistaan pääse vaikka kirppareilla kiertäis :) Onhan sen kuitenkin kiva kun ei tarvitse aina kaikesta alkaa kuvettakaivamaan ja tiedän kyllä että lippu on lähes ilmainen mutta näin nyt kuitenkin olen useasti ulkomailla yleensäkkin toiminut ja erityisesti lontoossa on tuota tullu harrastettua.)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe