Esikoiseni pitäisi syntyä syksyllä ja olen jo hankkinut joitakin vaatteita, mutta kokoasia mietityttää. Suvussani on kaikki lapset olleet suhteellisen suurikokoisia, joten en usko oman lapsenikaan olevan pienimmästä päästä. Itse olin yli neljä ja puolikiloinen syntyessäni.
Olen kuullut, että 56cm vaatteet jäävät nopeasti pieniksi. Mutta miten esim. 4,5kg lapsen kohdalla, mahtuvatko edes päälle? Kokemuksia?
Mahtuuko 56cm vaatteet isolle vastasyntyneelle?
12
2004
Vastaukset
- ()()()()()()
Meillä oli kuopus tasan 4 kg syntyessään, pitutta oli 52,5 cm. Eli aika isokokoinen vauveli. Hyvin mahtuivat 56-senttiset ja menivät n. 1 kk ikäiseksi asti. 50-senttisiä hänellä ei tarvittu.
- ed
juu samankokoinen oli meilläkin 4kg ja 52cm, hyvin mahtui 56 koon vaatteet just sen ekan kuukauden. 50 koon vaatteita oli pari,mutta ei ne mahtunu ku 2vkoaa. uskon et 56cm mahtuu kyllä hetken aikaa, vaikk olis isompikin. kaveri sai 4,5 kiloisen vauvan ja 56 koon vatteet mahtui sillekkin kuukauden,painoa tuli suhtees hitaammin ku meidän pojalle.
- 56cm on ihan hyvä
Saa olla oikeasti melkoisen iso vauva, siis oikeasti ei alatietä edes syntyvä, jotta 56cm on alusta jo pieni. :) Eli kyllä mahtuvat, mutta ei niitä kannata mammapakkausta enempää hankkia, koska jäävät todella nopeasti pieniksi. Meillä synnyttiin kans kokoon 52cm/4kg, ja koko 60 otettiin käyttöön ensimmäisen kuun lopulla, kun poika hujahti 5cm molempina ekoina kuukausina ja painoakin tuli 1,5kg ekana kuuna.
- poikavauva
Meidän poika oli 4kg ja 53.5cm
Suurin osa vaatteista oli 62cm.. Varsinkin bodyt ei pienemmissä kokoluokissa mahtuneet päälle, kun pojalle oli niin pitkä selkä.. Ja en tykännyt, että nepparit kiristi haaroista..
Housuja oli kyllä 56cm käytössä..
Ja tietenkin tuo on valmistajastakin kiinni.. Esim Lindexin vaatteet on pientä kokoa, kun taas tutta on yleensä reilua kokoa.. - äiti.........
Tutta tuntuu olevan melkeen kokoa isompaa, mitä muilla valmistajilla, vaikka lapun mukaan olisivat samaa kokoa.
Minä ja mies ollaan molemmat pitkiä ja vauvoinaki oltiin isokokosia. Poika oliki pienempi kun mitä minä tai mies kumpikaan ollaan vauvana oltu. Olin tosi yllättyny kun vauva ei ollukaan yli 4 kg ja yli 55 cm. - ..........
Meidän vauva on tällä hetkellä 1kk vanha ja pituutta 55cm,painoa 4,3kg. Osa 56cm vaatteista on sopivia, osa isoja.
- iso pienokainen
Kiitos kokemuksista teille kokeneemmille! :) Lisääkin kokemuksia luen mielelläni.
- poikavauva
Noi mitatkaan ei välttämättä aina kerro kaikkea.. Vaikka pituus olisikin sama, niin toisella voi olla pitkät raajat ja toisella sitten pitkä selkä..
Meidän poika oli 1kk ikäisenä 56cm ja 4900g ja kyllä kaikki 56cm vaatteet olin jo poistanut käytöstä.. 2kk ikäisenä osa vaatteista oli 68cm..
Mutta oma kokemukseni oli se, että vauvalle on kivempi pukea mielummin hieman reilu vaate kuin juuri sopiva.. :)
Nyt tuleva vauvamme kasvaa yläkäyrillä ja en edes laittanut valmiiksi 50cm vaatteita ja 56cm vain muutamia.. Tällä kertaa käy sitten tietenkin niin, että vauva onkin sirompi ja hukkuu noihin vaatteisiin.. =D Mutta jos niin käy, niin ainahan niitä pienempiä vaatteita voi käydä syntymän jälkeenkin hommaamassa lisää, jos tarve vaatii..
Niin ja ainakin meille sukulaiset ja ystävät toivat paljon vaatetta lahjaksi.. =) Harmitti vaan, kun joku toi 56cm vaatteita pojan ollessa jo 1kk ja ne ei oikeesti enää mahtuneet päälle siinä vaiheessa..- Meillä näin
"Mutta oma kokemukseni oli se, että vauvalle on kivempi pukea mielummin hieman reilu vaate kuin juuri sopiva.. :) "
Itse taas puen lapsille vain sopivia vaatteita, varsinkin pienelle vauvalle. Kummastelen itse sellaista, että vastasyntynyt pieni puetaan ylisuuriin vaatteisiin. Meillä lapset on muutenkin ollut aika pieniä, tällä hetkellä kuopus 6kk ja juuri otettu käyttöön 62cm vaatteet. - ))))((((
Meillä näin kirjoitti:
"Mutta oma kokemukseni oli se, että vauvalle on kivempi pukea mielummin hieman reilu vaate kuin juuri sopiva.. :) "
Itse taas puen lapsille vain sopivia vaatteita, varsinkin pienelle vauvalle. Kummastelen itse sellaista, että vastasyntynyt pieni puetaan ylisuuriin vaatteisiin. Meillä lapset on muutenkin ollut aika pieniä, tällä hetkellä kuopus 6kk ja juuri otettu käyttöön 62cm vaatteet.Kyllä mäkin tykkään että vaatteet on juuri sopivia eikä liian isoja. Mun mielestä vauvaa on vaikeampi käsitelläkin jos vaate on reilunkokoinen. Ja päällä roikkuvat vaatteet ei näytäkään niin kivalta kuin sopivankokoiset...
- poikavauva
Meillä näin kirjoitti:
Itse taas puen lapsille vain sopivia vaatteita, varsinkin pienelle vauvalle. Kummastelen itse sellaista, että vastasyntynyt pieni puetaan ylisuuriin vaatteisiin. Meillä lapset on muutenkin ollut aika pieniä, tällä hetkellä kuopus 6kk ja juuri otettu käyttöön 62cm vaatteet.Juu, niin en minäkään sentään ylisuuria vaatteita vauvalle / lapselle pue.. Vaan HIEMAN reiluja vain =)
Varsinkin bodeissa minusta on kiva, että haaroihin jää vähän väljyyttä.. Ei sitten ikävästi kiristä, kun vauvaa nostelee.. Joskus kun oli joku pienempi body päällä, niin haaranepparit poksahteli itsestään auki :D Ne vaatteet kun tahtoo aina nousta korviin kun vauvaa kantelee..
- äityli...
Meidän poika oli syntyessään 3950g ja pituutta oli 53cm, eka kuukauden käytettiin 50cm kokoisia vaatteita ja nyt käytössä (poika 6vko) 56cm vaatteet ja poika painaa 4700g ja pituutta noin 57cm ja hyvin mahtuu ainakin suurin osa, käytössä jo myös 62cm vaatteita, vaikka ne onkin vielä aavistuksen liian isoja.. Ja tosiaan, kuten joku jo mainitsi, ei kannata ostaa paljoa pienimpiä vaatteita, mulla niitä 50cm oli kamala kasa, enkä ehtinyt ees kaikkia käyttää, tosin eipä tuo haittaa, kun suurin osa oli kirppikseltä ja sieltä ostettuna ne ei oikeestaan maksanu juurin mitään, kun esim. bodeja sai sielt noin 50snt kpl..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760