sijaisvanhemmille

nähty on

ihan teille sijaisvanhemmille jotka esitätte mukamas rakatavanne sijoitettua lasta. Ja paskan marjat. te olette vain rahan ja maineen kiilto silmissä. Te olette samaa lapsibisnes porukkaa suurimmaksi osaksi kuin sairaat sossut joitten kanssa teette yhteistyötä että saatte hajotettua perheitä ja lapsilta vanhemmat pois.

15

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hei haloo!

      Kiitos vaan! Mutta kerropa, miksi esimerkisi meidän sijaislapsemme äiti oli yrittänyt tappaa lapsen, minkä jälkeen huostaanotto tehtiin. Tehohoidon ansioista lapsen henki säästyi, mutta ikinä lapsi ei siitä kokonaan tule selviämään. Rakastiko siis äiti lasta enemmän kuin me, jotka olemme lasta siitä asti hoitaneet ja auttaneet pääsemään edes jonkinlaisen elämän alkuun.

      • Yksittäistapaus

        Tuo on yksittäistapaus. Useimmin lapsia syrjäytyy ja kuolee sijaishuollon seurauksena kuin että sijaishuolto heitä pelastaa.

        Kyselyysi sijaislapsesi äidin rakkaudesta lapseensa tuskin täällä kukaan osaa vastata vaan sinun pitää kysyä sitä kyseisieltä äidiltä, eiks vaan.

        En ole aloittaja.


    • varmaankin

      äiti, lapset, koko perhe olivat joutuneet lastensuojelun sairaan mielivallan ja pyörityksen kohteeksi että suojeli jopa lastaan näin epätoivoisella tavalla. Te sijaisvanhemmat ja lastensuojelun mielivaltaiset sossut suurimaksi osaksi järjestätte perhesurmia yms.
      Lastensuojelu ja sijaisvanhempien tihutyöt ovat jollakin tavalla ja onkin taustalla suomen surullisiin tapahtumiin.

    • ollaan parempia

      Mieleswtäni sellaiset sijaisvanhemmat eivät ole kypsiä tehtävään, joiden ensisijainen tarve oin osoittaa ja ilmoittaa olevansa lapsen omia vanhempia parempia ja kaikin puolin kyvykkäämpiä ihmisiä. On aikuiseksi kasvaminen jäänyt kesken, joten on syytä välttää ottamasta luokseen toisten ihmisten lapsia.

      Kasvakaa ensin itse aikuiseksi.

    • nyt riitti -.-

      Toi on totta. Mun kaveri on sijaaisperheessä ja sitä kohdellaan ku koiraa,ulos ei ilman vahtia saa mennä,haukutaan tyhmäks yms. Mutta hei,sitte ku sossut tulee niin mitäs siinä,rakastavaisia vanhempia siinä ollaan olevinaan. Hah! Kun lapsi valittaa sossuille kohtelustaan,ne sanoo :"he ajattelevat vain sun parastas" . Perheessä on toinenkin huostaaanotettu lapsi, 20vee,joka käy työtä,josta saa 2e päivässä. Sijarit sitten uskottelevat että hänen avullaan he pitävät yllä perheen taloutta ja asuvat hienossa talossa,paskaa! Ei niitten itte tartte lasten kuluja maksaa, saavat rahaa ja vain rahaa, siitä,että ovat omineet itselleen jonkun toisen lapsen!

    • Samarkand

      onpa täällä taas sairasta porukkaa liikkeellä. palatkaahan takaisin sinne biovanhempien palstalle sekoilemaan. sääliksi käy.

      Meillä asuu kaksi sijoitettua lasta, sisarukset, joiden vanhemmat olivat pahoinpidelleet lapsiaan. Meillä molemmilla oli hyvä palkka ennen sijaisperheeksi ryhtymistä, mutta minä tein päätöksen jäädä lasten kanssa kotiin, koska sossut sitä suosittelivat lasten hyvinvoinnin kannalta. Minulta siis tippuivat tulot ihan reilusti lasten tulon jälkeen, joten rahanahneiksi meitä on ainakin ihan turha syyttää. Lasten kulukorvauksista katetaan lasten kuluista ehkä noin kaksi kolmasosaa, loput menevät miehen palkasta ja minun palkkiostani.

      Lapset ovat meille kuin omia, myös lapsemme kohtelevat heitä kuin sisaruksiaan. Toki lapsillamme on myös "oikeat vanhemmat", mutta ihan rikosoikeudellisin perustein heidän yhteydenpitonsa lapsiin on rajoitettua. Tämä ei siis ole millään tavalla meistä kiinni, vaan koska vanhemmat ovat pahoinpidelleet lapsiaan, he saavat pitää yhteyttä näihin uhreihinsa vain rajoitetusti ja valvotusti. Tästä on oikeuden päätös, joka on tehty ennen kuin lapset ovat meille tulleet.

      Lapset tietävät keitä heidän biologiset vanhempansa ovat, ja pitävät tiiviisti yhteyttä muihin biologisiin sukulaisiinsa.

      Ja ihan näin sivuhuomautuksena hauska huomata, että jokaisen tähän vastanneen, sijaisperheitä haukkuvien nimimerkkien takaa löytyy todennäköisesti sama henkilö, koska jok'ikinen näistä teksteistä sisältää kirjoitusvirheitä...

      • terve metsä, terve

        Ja missähän päin Suomea tuollaista on tapahtunut. Siis kaksi sijoitettua, montako omaa?

        Näyttää muuten sinun tekstissäsi olevan kirjoitusvirheitä.

        Oletko terve?


      • vielä samarkandille
        terve metsä, terve kirjoitti:

        Ja missähän päin Suomea tuollaista on tapahtunut. Siis kaksi sijoitettua, montako omaa?

        Näyttää muuten sinun tekstissäsi olevan kirjoitusvirheitä.

        Oletko terve?

        Etkö saa työstäsi mistään tyydytystä, kun pitää täällä suoli24:ssä kertoilla sankaritarinoita.

        Minä sijaisvanhempana viettäisin aikani mieluummin lasten kanssa. Miten sinä terve ihminen?


      • lapsiparat
        vielä samarkandille kirjoitti:

        Etkö saa työstäsi mistään tyydytystä, kun pitää täällä suoli24:ssä kertoilla sankaritarinoita.

        Minä sijaisvanhempana viettäisin aikani mieluummin lasten kanssa. Miten sinä terve ihminen?

        Olen myös sitä mieltä, että joa ryhtyy sijaisvanhemmaksi sillä motiivilla, että voi tuntea itsensä hyväksi ja terveeksi, on väärällä alalla ja sijoitetut lapset joutuvat kärsimään. Näin se vaan menee.


      • Samarkand
        vielä samarkandille kirjoitti:

        Etkö saa työstäsi mistään tyydytystä, kun pitää täällä suoli24:ssä kertoilla sankaritarinoita.

        Minä sijaisvanhempana viettäisin aikani mieluummin lasten kanssa. Miten sinä terve ihminen?

        Lapset ovat biologisella mummullaan viettämässä kesälomaa, biologiset lapseni puolestaan kesäleirillä. Hyvähän se on sieltä sanella, kun ei ole niitä omiakaan lapsiaan huoltanut.

        Etkö saa elämästäsi mitään tyydytystä, kun pitää tulla haukkumaan kaikki muut paitsi omaa itseä tänne suoli24:n palstoille?

        Minä biologisena vanhempana hoitaisin ensin lapseni sen sijaan että ryyppäisin ja hakkaisin heitä. Ja hups, niinhän minä olen tehnytkin.


      • Samarkand
        lapsiparat kirjoitti:

        Olen myös sitä mieltä, että joa ryhtyy sijaisvanhemmaksi sillä motiivilla, että voi tuntea itsensä hyväksi ja terveeksi, on väärällä alalla ja sijoitetut lapset joutuvat kärsimään. Näin se vaan menee.

        Mitä ihmeen sankaritarinoita? Vastasin vain tuohon älyttömään haukkumiseen, kertomalla, että näin asia ei ainakaan meillä ole. Eikös se tämän palstan idea ole? Kertoa oma näkökulmansa asiaan?

        Jos ap tai kuka tahansa teistä muistakaan haluaa sokeasti julistaa omaa näkemystään tästä aiheesta haluamatta kuulla vastapuolen näkemystä asiaan (ja ei, en normaalisti pidä biovanhempia ja sijaisvanhempia vastapuolina, mutta ap:n hyökkäys kieltämättä saa minut tuntemaan, että tällä kertaa tässä ollaan eri puolilla!), niin kannattaa ryhtyä pitämään blogia, sillä täällä keskustelupalstoilla on täysin turha alkaa kaatamaan paskaa muiden niskaan ja olettaa, ettei vastapuoli vastaa takaisin samalla mitalla.

        Ja kukahan täällä on väittänyt, että meistä sijaisvanhemmista kukaan on ryhtynyt sijaisvanhemmiksi sillä motiivilla, että voi tuntea itsensä hyväksi ja terveeksi? Meillä tämä päätös tehtiin puhtaasti siksi, että omat lapsemme olivat jo aika isoja. Harkitsimme vielä yhden lapsen hankkimista, mutta totesimme, että tätä maailmaa on ihan turha kansoittaa enää yhtään enempää, kun Suomessakin on lapsia, jotka tarvitsevat kodin. Adoptointikin tuntui meistä itsekkäälle, koska on paljon myös lapsettomia ihmisiä, jotka joutuvat jonottamaan adoptiojonoissa, ja meistä heidän kuuluisi olla etusijalla adoptiossa.

        Eiköhän meistä jokainen halua kokea olevansa hyvä ja terve, ja niin minä koenkin olevani, mutta ei se johdu millään tavalla siitä, että meille on sijoitettu jonkun muun biologisia lapsia. Aika surullista, että joku edes olettaa, että eläisin jotenkin lasten kautta, olivatpa he sitten biologisia tai ei. Minulla on oma elämäni elettävänä. Lapset ovat osa elämääni, eivät koko elämäni.


      • hyvähyvähyv
        Samarkand kirjoitti:

        Lapset ovat biologisella mummullaan viettämässä kesälomaa, biologiset lapseni puolestaan kesäleirillä. Hyvähän se on sieltä sanella, kun ei ole niitä omiakaan lapsiaan huoltanut.

        Etkö saa elämästäsi mitään tyydytystä, kun pitää tulla haukkumaan kaikki muut paitsi omaa itseä tänne suoli24:n palstoille?

        Minä biologisena vanhempana hoitaisin ensin lapseni sen sijaan että ryyppäisin ja hakkaisin heitä. Ja hups, niinhän minä olen tehnytkin.

        Niin minäkin. Hienoa, kun tekisit niin.


      • Viisas päätös
        Samarkand kirjoitti:

        Mitä ihmeen sankaritarinoita? Vastasin vain tuohon älyttömään haukkumiseen, kertomalla, että näin asia ei ainakaan meillä ole. Eikös se tämän palstan idea ole? Kertoa oma näkökulmansa asiaan?

        Jos ap tai kuka tahansa teistä muistakaan haluaa sokeasti julistaa omaa näkemystään tästä aiheesta haluamatta kuulla vastapuolen näkemystä asiaan (ja ei, en normaalisti pidä biovanhempia ja sijaisvanhempia vastapuolina, mutta ap:n hyökkäys kieltämättä saa minut tuntemaan, että tällä kertaa tässä ollaan eri puolilla!), niin kannattaa ryhtyä pitämään blogia, sillä täällä keskustelupalstoilla on täysin turha alkaa kaatamaan paskaa muiden niskaan ja olettaa, ettei vastapuoli vastaa takaisin samalla mitalla.

        Ja kukahan täällä on väittänyt, että meistä sijaisvanhemmista kukaan on ryhtynyt sijaisvanhemmiksi sillä motiivilla, että voi tuntea itsensä hyväksi ja terveeksi? Meillä tämä päätös tehtiin puhtaasti siksi, että omat lapsemme olivat jo aika isoja. Harkitsimme vielä yhden lapsen hankkimista, mutta totesimme, että tätä maailmaa on ihan turha kansoittaa enää yhtään enempää, kun Suomessakin on lapsia, jotka tarvitsevat kodin. Adoptointikin tuntui meistä itsekkäälle, koska on paljon myös lapsettomia ihmisiä, jotka joutuvat jonottamaan adoptiojonoissa, ja meistä heidän kuuluisi olla etusijalla adoptiossa.

        Eiköhän meistä jokainen halua kokea olevansa hyvä ja terve, ja niin minä koenkin olevani, mutta ei se johdu millään tavalla siitä, että meille on sijoitettu jonkun muun biologisia lapsia. Aika surullista, että joku edes olettaa, että eläisin jotenkin lasten kautta, olivatpa he sitten biologisia tai ei. Minulla on oma elämäni elettävänä. Lapset ovat osa elämääni, eivät koko elämäni.

        Silleen ihan hyvä on tekemäsi, ettet enää enempää jakanut niitä viallisia geenejäsi eteenpäin. Vai onko päätös miehesi?

        Ja ihan näin sivuhuomautuksena niin esille ottamasi "kirjoitusvirheet" ovat pikemminkin lyöntivirheitä. Kaikilla kun ei ole aikaa tuhrata kuten itselläsi on, teettäessäsi sijoituslapsilla omat kotityösi.


    • Tämäkin on nähty

      Aapee on sama kirjoittaja kun tuolla biovanhemmat osiossa josa haukkuu sossut, poliisit, sijarit, muu ei kiinnosta kuin oma napa.

      Peukuttaa omat tekstit ja miikkaa toisten samantien jos on peukku tullu.

      Joten ei kannata muiden lähtee provosoimaan aapeen tekstejä , saa vaan vettä myllyyn lisää niistä.

    • peukkua peukun perää

      Ja sinä peukutat toiseen suuntaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe