Edullinen huoltaa

Ei jole mun merkki

Tunnin ja vartin työ tarvikkeineen karvan alta 400.

12

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUDET RENKAATKO .

      Kyseessä `?

      • Ei jole mun merkki

      • Mun merkki.
        Ei jole mun merkki kirjoitti:

        http://www.khcf.org/index.php?topic=2259.105

        Onhan tuo summa rahaa mutta....viestin kirjoittajalla crdi, johon menee hiukkassuodatin-kelpoista huippuöljyä peräti 5,3 litraa.
        Lisäksi lisätyönä naftasuodattimen vaihto, joka töineen n. vajaa 100 euroa. Tuota ei tarvinne vaihtaa joka vuosi, monissa dieseleissä suositeltu vaihtoväli useita vuosia, eikä Kiankaan huolto-ohjelmassa tuon vaihtoa edellytetä joka vuosi jos haluaa säästää. Lisäksi kirjoittaja oli vaihdattanut raitisilmasuotimen, joka sekin normaaliolosuhteissa pysyy hyvänä 2 vuotta. Deltan huoltosopimuksessakaan sitä ei joka vuosi vaihdeta.
        Perushinta Vengan 20 thkm:n huollolle ilman yllämainittuja lisätöitä on n. 250 euroa.
        Yhtäkaikki, jos auton hankinta tai ylläpito on satasesta kiinni, kannattanee pysyä sen ikäisessä kalustossa, jonka voi itse huoltaa halvimmilla Motonetin öljyillä.


      • Matsoni lausuu
        Mun merkki. kirjoitti:

        Onhan tuo summa rahaa mutta....viestin kirjoittajalla crdi, johon menee hiukkassuodatin-kelpoista huippuöljyä peräti 5,3 litraa.
        Lisäksi lisätyönä naftasuodattimen vaihto, joka töineen n. vajaa 100 euroa. Tuota ei tarvinne vaihtaa joka vuosi, monissa dieseleissä suositeltu vaihtoväli useita vuosia, eikä Kiankaan huolto-ohjelmassa tuon vaihtoa edellytetä joka vuosi jos haluaa säästää. Lisäksi kirjoittaja oli vaihdattanut raitisilmasuotimen, joka sekin normaaliolosuhteissa pysyy hyvänä 2 vuotta. Deltan huoltosopimuksessakaan sitä ei joka vuosi vaihdeta.
        Perushinta Vengan 20 thkm:n huollolle ilman yllämainittuja lisätöitä on n. 250 euroa.
        Yhtäkaikki, jos auton hankinta tai ylläpito on satasesta kiinni, kannattanee pysyä sen ikäisessä kalustossa, jonka voi itse huoltaa halvimmilla Motonetin öljyillä.

        Satanen lisää naftasuodattimen vaihdosta huollon yhteydessä, jolloin auto on jo valmiiksi redillä luukut levällään on ryöstöä. Käsi kiertää suodattimen auki ja pois paikoiltaan. Uusi suodatinpakkaus hyllystä, pahvikotelo avataan, muovitulppa pois paikoiltaan, suodattimen täyttö dieselöljyllä ja kiertäminen paikoilleen. Suodattimen vaihdon aikana asentaja hankkii 14 e/h palkalla noin 2,80 euroa. Motonetissä suodatin maksaa 29,90. liikkeen omakustannushinta tasoa "vähän yli kympin".


      • saturainen...
        Matsoni lausuu kirjoitti:

        Satanen lisää naftasuodattimen vaihdosta huollon yhteydessä, jolloin auto on jo valmiiksi redillä luukut levällään on ryöstöä. Käsi kiertää suodattimen auki ja pois paikoiltaan. Uusi suodatinpakkaus hyllystä, pahvikotelo avataan, muovitulppa pois paikoiltaan, suodattimen täyttö dieselöljyllä ja kiertäminen paikoilleen. Suodattimen vaihdon aikana asentaja hankkii 14 e/h palkalla noin 2,80 euroa. Motonetissä suodatin maksaa 29,90. liikkeen omakustannushinta tasoa "vähän yli kympin".

        Vengassa homma ei ole aivan noin yksinkertainen. Suodatin on ahtimen lähistöllä moottorin takana aika inhottavassa paikassa tulipellin etupuolella.
        Venga on lyhytnokkainen tila-auto, jossa moottori on osittain "tuulilasin alla" ja jotkut paikat, kuten esim jousitolppien yläpäät, ahdin, pakoputkiston alkupää, hammastanko, DPF jne ovat todella hankalassa paikassa moottorin ja korin välissä.
        Kyllähän huollon hinnan saa työn osalta pyöreään nollaan, jos itse viitsii alkaa pihalla läträämään naftan ja likaisten suodattimien kanssa kädet ruvella. Itse olen valmis maksamaan parin vuoden välein tuon vajaan satasen suodattimen vaihdosta muun huollon yhteydessä. Ei se katastrofi ole. Kuten sanottua, jos auton omistaminen menee muutaman kympin viilailuksi, kannattanee siirtyä pyöräilyyn vaihteettomalla pyörällä.


    • näinhän se menee

      takuut maksaa ja kukahan maksaa, omistajat.

      • Olet ladalapsi

        Ja p..kan puhuminen p..kastaa myös suun.


    • edullista on

      240 euroa vuosi huoltosopimus kattaa lamput,pyyhkijät,renkaanvaihdot ja ym tykötarpeet.Empä edullisempaa huoltosopimusta tiedä.Kia Ceed bensa

    • 456

      On todella SÄÄLITTÄVÄN NÄKÖISTÄ KUN KIA TULEE MAANTIELLÄ VASTAAN,SÄÄLITTÄÄ TODELLA JOTKA laittaa RAHAA kyseiseen automerkkiin...

      • apikani

        On se säälittävän näköistä, kun oot sillä romullasi tientukkona ja minä painele kialla ohi. Ihan naurattaa hörö nauruu.


      • mikä sua siinä säälittää?onkoitelläs joku mersu,vai ferrari.Kialla ajaa yhtä hyvin,kuin muillakin.Kerroppa miksi ei?


    • tasoissa menee

      Kian huoltohinnat kestää vertailun ainakin bensamalleissa.Onhan niitä autolehdissä vertailtukin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe