Tunnin ja vartin työ tarvikkeineen karvan alta 400.
Edullinen huoltaa
12
412
Vastaukset
- UUDET RENKAATKO .
Kyseessä `?
- Mun merkki.
Ei jole mun merkki kirjoitti:
Onhan tuo summa rahaa mutta....viestin kirjoittajalla crdi, johon menee hiukkassuodatin-kelpoista huippuöljyä peräti 5,3 litraa.
Lisäksi lisätyönä naftasuodattimen vaihto, joka töineen n. vajaa 100 euroa. Tuota ei tarvinne vaihtaa joka vuosi, monissa dieseleissä suositeltu vaihtoväli useita vuosia, eikä Kiankaan huolto-ohjelmassa tuon vaihtoa edellytetä joka vuosi jos haluaa säästää. Lisäksi kirjoittaja oli vaihdattanut raitisilmasuotimen, joka sekin normaaliolosuhteissa pysyy hyvänä 2 vuotta. Deltan huoltosopimuksessakaan sitä ei joka vuosi vaihdeta.
Perushinta Vengan 20 thkm:n huollolle ilman yllämainittuja lisätöitä on n. 250 euroa.
Yhtäkaikki, jos auton hankinta tai ylläpito on satasesta kiinni, kannattanee pysyä sen ikäisessä kalustossa, jonka voi itse huoltaa halvimmilla Motonetin öljyillä. - Matsoni lausuu
Mun merkki. kirjoitti:
Onhan tuo summa rahaa mutta....viestin kirjoittajalla crdi, johon menee hiukkassuodatin-kelpoista huippuöljyä peräti 5,3 litraa.
Lisäksi lisätyönä naftasuodattimen vaihto, joka töineen n. vajaa 100 euroa. Tuota ei tarvinne vaihtaa joka vuosi, monissa dieseleissä suositeltu vaihtoväli useita vuosia, eikä Kiankaan huolto-ohjelmassa tuon vaihtoa edellytetä joka vuosi jos haluaa säästää. Lisäksi kirjoittaja oli vaihdattanut raitisilmasuotimen, joka sekin normaaliolosuhteissa pysyy hyvänä 2 vuotta. Deltan huoltosopimuksessakaan sitä ei joka vuosi vaihdeta.
Perushinta Vengan 20 thkm:n huollolle ilman yllämainittuja lisätöitä on n. 250 euroa.
Yhtäkaikki, jos auton hankinta tai ylläpito on satasesta kiinni, kannattanee pysyä sen ikäisessä kalustossa, jonka voi itse huoltaa halvimmilla Motonetin öljyillä.Satanen lisää naftasuodattimen vaihdosta huollon yhteydessä, jolloin auto on jo valmiiksi redillä luukut levällään on ryöstöä. Käsi kiertää suodattimen auki ja pois paikoiltaan. Uusi suodatinpakkaus hyllystä, pahvikotelo avataan, muovitulppa pois paikoiltaan, suodattimen täyttö dieselöljyllä ja kiertäminen paikoilleen. Suodattimen vaihdon aikana asentaja hankkii 14 e/h palkalla noin 2,80 euroa. Motonetissä suodatin maksaa 29,90. liikkeen omakustannushinta tasoa "vähän yli kympin".
- saturainen...
Matsoni lausuu kirjoitti:
Satanen lisää naftasuodattimen vaihdosta huollon yhteydessä, jolloin auto on jo valmiiksi redillä luukut levällään on ryöstöä. Käsi kiertää suodattimen auki ja pois paikoiltaan. Uusi suodatinpakkaus hyllystä, pahvikotelo avataan, muovitulppa pois paikoiltaan, suodattimen täyttö dieselöljyllä ja kiertäminen paikoilleen. Suodattimen vaihdon aikana asentaja hankkii 14 e/h palkalla noin 2,80 euroa. Motonetissä suodatin maksaa 29,90. liikkeen omakustannushinta tasoa "vähän yli kympin".
Vengassa homma ei ole aivan noin yksinkertainen. Suodatin on ahtimen lähistöllä moottorin takana aika inhottavassa paikassa tulipellin etupuolella.
Venga on lyhytnokkainen tila-auto, jossa moottori on osittain "tuulilasin alla" ja jotkut paikat, kuten esim jousitolppien yläpäät, ahdin, pakoputkiston alkupää, hammastanko, DPF jne ovat todella hankalassa paikassa moottorin ja korin välissä.
Kyllähän huollon hinnan saa työn osalta pyöreään nollaan, jos itse viitsii alkaa pihalla läträämään naftan ja likaisten suodattimien kanssa kädet ruvella. Itse olen valmis maksamaan parin vuoden välein tuon vajaan satasen suodattimen vaihdosta muun huollon yhteydessä. Ei se katastrofi ole. Kuten sanottua, jos auton omistaminen menee muutaman kympin viilailuksi, kannattanee siirtyä pyöräilyyn vaihteettomalla pyörällä.
- näinhän se menee
takuut maksaa ja kukahan maksaa, omistajat.
- Olet ladalapsi
Ja p..kan puhuminen p..kastaa myös suun.
- edullista on
240 euroa vuosi huoltosopimus kattaa lamput,pyyhkijät,renkaanvaihdot ja ym tykötarpeet.Empä edullisempaa huoltosopimusta tiedä.Kia Ceed bensa
- 456
On todella SÄÄLITTÄVÄN NÄKÖISTÄ KUN KIA TULEE MAANTIELLÄ VASTAAN,SÄÄLITTÄÄ TODELLA JOTKA laittaa RAHAA kyseiseen automerkkiin...
- apikani
On se säälittävän näköistä, kun oot sillä romullasi tientukkona ja minä painele kialla ohi. Ihan naurattaa hörö nauruu.
mikä sua siinä säälittää?onkoitelläs joku mersu,vai ferrari.Kialla ajaa yhtä hyvin,kuin muillakin.Kerroppa miksi ei?
- tasoissa menee
Kian huoltohinnat kestää vertailun ainakin bensamalleissa.Onhan niitä autolehdissä vertailtukin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017393
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?784903- 794799
- 1324218
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82998- 522629
- 402531
- 462186
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102181Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211810