Onko tukkapölly paha juttu?

hiukset irti

Olen saanut kolme-neljä vuotiaasta tähänpäivään asti tukkapöllyä. Nyt olen siis 14. Ennen se sattui hirveästi, nyt se on vain nöyryyttäbää ja mieltä pahoittavaa. Viimeisin syy oli se kun tiuskaisin äitille kun hän oli loukannut rakasta tätiäni.
Onko tukistaminen paha juttu,luokitellaanko se väkivallaksi. Saako lasta,varsinkaan pientä,tukistaa? Mitå teen ensikerralla,kun äiti aikoo tukistaa mua? Auttakaa!

22

761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agjmjt:lle

      Sano, että tukista vielä kerran niin kutsut poliisit paikalle. Tukistaminen on myös väkivaltaa. Kerro tänne mitä äitisi vastasi :)

      • hiukset irti

        kerron :)


      • piiskaa pyllylle
        hiukset irti kirjoitti:

        kerron :)

        mietippä tyttöseni miksi saat tukkapöllytystä.huono käytös,hangoittelet vastaan joka asiassa,loukkaat läheisiäsi,varastat kotoa tms.tuskin kukaan lastaan lastaan rankaisee syyttäsuotta tai sit mutsis on pipi päästään....tuskin poliisia kiinnostaa kotikurin ylläpito ja jos jotain virallista valitusta rupeet asiasta tekemään ei äitis siitä vankilaan lähde vaan sinä lastenkotiin suojeltavaksi kurinpidolta.pieni gallup tähä perään,kuinka moni oikeesti antaa ns fyysistä kasvatusta pullamössön ja lässytyksen lisäksi..itte sain niskavilloista ohjausta ja remmi oli hyllyllä odottamassa oikein hankalaa tilannetta.enkä kyllä koe kärsineeni siitä yhtään.pitäähän olla joku asia milla laittaa kersat ruotuun kun puhe ei enää riitä tai tehoa.


      • hiukset irti
        piiskaa pyllylle kirjoitti:

        mietippä tyttöseni miksi saat tukkapöllytystä.huono käytös,hangoittelet vastaan joka asiassa,loukkaat läheisiäsi,varastat kotoa tms.tuskin kukaan lastaan lastaan rankaisee syyttäsuotta tai sit mutsis on pipi päästään....tuskin poliisia kiinnostaa kotikurin ylläpito ja jos jotain virallista valitusta rupeet asiasta tekemään ei äitis siitä vankilaan lähde vaan sinä lastenkotiin suojeltavaksi kurinpidolta.pieni gallup tähä perään,kuinka moni oikeesti antaa ns fyysistä kasvatusta pullamössön ja lässytyksen lisäksi..itte sain niskavilloista ohjausta ja remmi oli hyllyllä odottamassa oikein hankalaa tilannetta.enkä kyllä koe kärsineeni siitä yhtään.pitäähän olla joku asia milla laittaa kersat ruotuun kun puhe ei enää riitä tai tehoa.

        joskus olen tukkpöllyn ansainnut,mutta oon oikeesti tosi kiltti..useinmiten..yleensä syyt on sellasia et äiti on tehny jtn ja huomautan sille nii sit se tukistaa. Munmielestä lasta ei saa satuttaa vaikka ois tehny mitä. Enkä mä sitä vankilaa haluu,haluun vaa että se lopettaa. Eikä ihme et susta on tullu tollanen jos oot saanu remmistä ;)


      • mie vaan
        hiukset irti kirjoitti:

        joskus olen tukkpöllyn ansainnut,mutta oon oikeesti tosi kiltti..useinmiten..yleensä syyt on sellasia et äiti on tehny jtn ja huomautan sille nii sit se tukistaa. Munmielestä lasta ei saa satuttaa vaikka ois tehny mitä. Enkä mä sitä vankilaa haluu,haluun vaa että se lopettaa. Eikä ihme et susta on tullu tollanen jos oot saanu remmistä ;)

        Suomen laki kieltää fyysisen kurituksen. Kerro vaikka koulun terkkarille jos haluat puhua siitä. Äidillesi voit myös kertoa että se on rangaistava teko, halutessasi voit viedä asian eteenpäin terkkarin/muun luotettavan aikuisen avustuksella. Vaikka tekisit mitä niin vanhemmillasi ei ole oikeutta koskea satuttaakseen!


      • hiukset irti
        mie vaan kirjoitti:

        Suomen laki kieltää fyysisen kurituksen. Kerro vaikka koulun terkkarille jos haluat puhua siitä. Äidillesi voit myös kertoa että se on rangaistava teko, halutessasi voit viedä asian eteenpäin terkkarin/muun luotettavan aikuisen avustuksella. Vaikka tekisit mitä niin vanhemmillasi ei ole oikeutta koskea satuttaakseen!

        no niin,sitä mäkin :)


      • cfgxvdfgdf
        mie vaan kirjoitti:

        Suomen laki kieltää fyysisen kurituksen. Kerro vaikka koulun terkkarille jos haluat puhua siitä. Äidillesi voit myös kertoa että se on rangaistava teko, halutessasi voit viedä asian eteenpäin terkkarin/muun luotettavan aikuisen avustuksella. Vaikka tekisit mitä niin vanhemmillasi ei ole oikeutta koskea satuttaakseen!

        Juu ja nuoriso tietää sen ja siksi tekee mitä lystäävät.


      • hiukset irti
        cfgxvdfgdf kirjoitti:

        Juu ja nuoriso tietää sen ja siksi tekee mitä lystäävät.

        Ja sä oot idiootti.


      • samat säännöt
        cfgxvdfgdf kirjoitti:

        Juu ja nuoriso tietää sen ja siksi tekee mitä lystäävät.

        Samoin toimivat " aikuiset" työpaikkakiusaajat , itsekkäät narsistit ym rajattomat tapaukset. Jos sellaista menisi tukistamaan niin siitähän joutuu käräjille.


    • Tereveee

      Tässä syy miksi menee mummoja kumoon savonlinnassa..

    • Ei ole pahasta! Itse olen saanut myös ja aina olen siitä oppinut. En itse pidä sitä väkivaltana ellei päänahka lähde samalla irti..
      Olen myös ollut kiltti lapsi, mutta rajojakin on koeteltava välillä. Voin sanoa, että olen kiitollinen vanhemmilleni että olen saanut kunnon kuria. En kuitenkaan olisi 14v uskonut sanovani näin mutta ainakin itse äitinä ymmärrän. Kuitenkin kun lapseni tulee murrosikään en enää tukkapöllöä anna, kyllä sillon menee jakeluun paremmin, kun ottaa puhelimen pois, tietokone/tvkielto, kotiaresti... jne.

      Ymmärrät vielä :)

    • Sain itse fyysistä kuritusta nuorempana, olin muutoin tosi kiltti mutta murrosiässä kokeilin rajojani, ja sain sekä selkään että tukkapöllyä ja täysin ansaitusti. Ihan itse sain mitä tilasin valehtelemalla vanhemmille jne. Mutta sen kurituksen jälkeen jäi viimeseen kertaan. Uskoin kerrasta kun en halunnut toistakertaa kokeilla.

      Ja siitä että vanhemmat kasvatti minut hyvin ja osoitti mitä on, ja mitä ei ole sopivaa tehdä olen erittäin kiitollinen. Varsinkin kun molemmat vahemmat menivät turhan nuorina pois keskuudestamme, olen kiitollinen siitä että opettivat minut ensin elämään ja selviämään elämässä.

      Ei taida ihan samanlaisia tulla näistä nykyaikaisista pullamössö penskoista.. toki joistakin mutta kun nykyään SAA tehdä kaikkea -.-

      • hhiukset irti

        mutta kun en ees oo koetellu rajoja


      • hhiukset irti kirjoitti:

        mutta kun en ees oo koetellu rajoja

        kokeile kunnioittaa vanhempiasi.


    • lyhyt vai pitkä kuri

      mitä muuta on äidille vastaan väittäminen ja huomauttelu? Jos aäkää jäkättää vanhemmalleen, niin silloin ansaitseekin tukkpöllyn tai päymöyksen. Vai olisko mukavampoi vaihtoehto viikon arseti, viikkoraha pois sakkona tai netti takavarikkoon usemmaksi vuorokaudeksi? Siis nopeesti ohiomenenvä tukan nykäys vai viikon jatkuva muistutus samasta asiasta?

    • Luojan voi..

      Näissä tapauksissa suosittelen vastaamaan tuleen tulella. Poliisien/sosiaaliviranomaisten sotkeminen pahimmillaan sotkee oman elämäsi. Joskin taas kevyt vastarinta (uskon, että pystyt puolustautumaan äitäsi vastaan voimakeinoin). Ei uskaltanut oma äitini käsiksi käydä onneksi kun ohitin tämän pituudessa teinivuosina.

      Myös kannattaa tehdä selväksi yhteenoton jälkeen, että asialliset huomautukset ja rangaistukset kestät, mutta mielivaltaista ja narsistista nöyryytystä et. Myös voimankäytössä raja. Tarkoitus on lähinnä viestittää sen välityksellä, että "nyt nainen perkele."

      Pidä kiinni omista arvoistasi. Tai luo ne, jos niita ei ole annettu luoda.

    • Cerrri

      Sinun tilanteessasi tukkapölly ON väärin! Jos mua oltaisiin tukistettu sillonku olin 14-vuotias niin takuulla olisin siitä eteenpäin kertonut.

    • raksa rane

      Vedä sitä mutsias turpaan oikein kunnolla ja sano että jos se vielä käy suhun käsiksi niin soitat lastensuojeluun ja poliisille. Oppiipahan sekin vähän käytöstapoja.

    • Anttu 1979**

      Lukeeko hiukset irti tätä vielä..? http://fi.wikipedia.org/wiki/8-vuotiaan_Eerikan_surma Ei muuta kun lisäöä tukkapöllöä vaan.. seuraamukset on site samat kun tossa linkissä.. 32 vuotiaana miehenä, olis kiva tulla antaan tukkapöllöö äideille, saisin syytteen pahoinpitelystä !! Lapsille voi kaiketi tehdä ihan mitä vaan..!! Jos jostain huomauttaa äitiänsä ei se musta anna oikeutta perheväkivallalle..

    • Mia67

      Kyllä lapset on saatava muuten totteleen ilman tukkapöllyjä ja luunappeja,itse en 5 lapsen äitinä ole koskaan näitä käyttänyt,lapset kaikki kilttejä ja hyvän kasvatuksen saanut,nykyään nämä ovat rankaistava teko,tässä oli joskus juttu lehdessä kun joku äiti oli yleisellä paikalla tukistanut lastaan äitiä rankaistiin teosta.

    • maurikunnasta

      Se on mun mielestä tosi väärin
      mulla on pahoja traumoja
      mun lapsen vahti veti mun pikkusiskolta melkee puolet hiuksissta irit:(

    • No väkivallalle

      Tukistaminen on väkivaltaa ja siksi äitisi syyllistyy joka kerta rikokseen kun sinua tukistaa. Seuraavalla kerralla sanot soittavasi poliisit. Poliiseilla on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus.

      Äitisi voi saada apua ja tukea vanhemmuuteensa sekä keinoja ratkaista asioita ilman väkivaltaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe