kun 15 km alkoi tuntua pätkältä...
Monenko kilometrin pyörälenkki on sopiva?
24
913
Vastaukset
- DDD
Riippuu siitä, kuinka vahvat/paksut reidet haluat.
- bessie*
Olisiko 2 - 3 km:n lenkki sopiva?
Etköhän tuota tiedä itse paremmin.
- tyhjää tyhjää
Oletko oikeasti noin tyhmä.
- tietopankkiiri
Ratapyöräilyssä aika-ajon matkaksi riittää naisilla 500 metriä. Takaa-ajomatka taas on 3000 metriä, eräajossa kilpamatka on kaksi tai kolme kierrosta, joista kovaa kisaa on oikeastaan vain viimeinen puoli kierrosta eli parisen sataa metriä.
Maantiepyöräilyssä taas matkan pituus vaihtelee, esimerkiksi nyt ajettavan Ranskan ympäriajon pituus on 3496,9 kilometriä.
Harrastepohjalta monikin on taluttanut polkupyöränsä maailman ympäri, esimerkiksi
http://www.kymensanomat.fi/Online/2011/10/15/Kotkalaistaustainen mies kiersi maailman ympäri polkupyörällä/2011312251215/4- bessie*
Entä minkä pituista, kotipihasta alkavaa lenkkiä sinä suosittelisit aloittajalle?
- Hellyyden kaipuu
bessie* kirjoitti:
Entä minkä pituista, kotipihasta alkavaa lenkkiä sinä suosittelisit aloittajalle?
Toivoisin, että aloittaja polkisi minun luokseni.
- henrjii
Nosta istuimen nokkaa vähän ylöspäin, niin kymmenenkilometriä riittää
- tuo oli hyvä
Sä olet mahtava tyyppi :))
- - ,, -
Mikä kellekin.
Joutessaan voi polkea horisonttiin. Soittaa taksin paluumatkalle. - kutakuinkin.
Minulle tuollainen 20 km. tuntuu passelilta, mutta vain siinä tapauksessa, että satula on päin persettä.
- kondis
Riippuu tavoitteestasi!
Jos ajattelet aerobista kuntoasi niin matkalla ei ole markitystä vaan syketasolla ja lenkin kestolla.
Maasto, tuuliolosuhteet ja vaihteiden käyttö vaikuttavat ratkaisevasti.
Tarkemmin tuntematta ehdottaisin 110 - 130 syketasolla tunnin lenkkejä.
Olkoon matka mikä tahansa.
Komesti viikossa välipäivät pitäen tuntuisi kohtuulliselta.- ♥ nainen ihanainen ♀
@kondis:
Kiitos!
Sykemittaria olen kovin laiskasti käyttänyt ja en tiedä, millä syketasolla ajan. Joten sykemittari ahkeraan käyttöön!
Tavoite on kunnon ylläpito - kohotakin saa - ja se ihana fiilis, jonka liikunta antaa jälkikäteen - ei laihdutus.
Tuo 110-130 on varmaan keskimäärin tämän ikäisellä hyvä. 220 - ikä = maksimisyke ja siitä 70-80 %.
Pyöräilymaastossani on vain muutama isompi mäki, tuulta joskus aikalailla, vaihteilla en helpota ylämäessäkään. Vajaa tunti tuohon 15 km:iin kuluu, siis n. 15km/h on vauhti = retkipyöräilyvauhti. Vauhtia en juurikaan voi lisätä, koska silloin vaarantuisi oma ja muiden kulkijoiden turvallisuus. Mäkiäkään en maastoon saa lisää. Uuden yhtä hyvän pyöräilyreitin löytäminen vaan on vaikeaa. Sellaisen, jossa voi keskittyä pyöräilyyn, eikä ole auto- ja muuta liikennettä varottavana. Auttaisikohan pienemmällä vaihteella ajaminen, jos ei syke nouse riittäviin lukemiin. Pari, kolme kertaa viikossa pyöräilen tuon - riippuu muusta liikunnasta ja töistä.
Kiitos kaikille muillekin kommenteista! Pyöräilkää :)
- voi ku sais
Eiköhän sulle sopiva lenkki ole se joka ulottuu sinne horisonttiin. Voit sitte siellä vosuilla niitä miehiä joita yrität pyydystää täällä palstalla. Puute tuntuu olevan kova.
- ♥ nainen ihanainen ♀
@voi ku sais:
Oletko mies vai nainen? Arvaan, että nainen.
Älähän ole ladyseni tosikko! En vonkaa miestäsi!
Ei ole kaikki, miltä näyttää :))))))))
Joku voi tyylikeinoja käyttää :))))))) - Puute aivoista
Oot ihan kumpi vaan mies tai nainen, todennäköisesti joku pentu! Älä sinä huolehdi muiden " puutteesta" hoidata oma pään puutostilasi ensin!
- henrjii
Liikunta on hyvä harrastus, pitää mielen ja kropan kunossa. Mutta varo ylikuntoa, ettei käy niin kuin mulle aikoinaan.
Juoksentelin semmoista kahtakytäkilsaa tämäntästä, ja muu liikunta päälle.
Siinä sitten alkoi tuntumaan, että pystyisin juoksemaan vaikka satakilometriä täysillä. Kunnes alkoi oireet väsytti huimasi, ja oli muutekin heikko olo, oli iskenyt ylikunto,ja sitä sitten kesti pitkäään- Rauhallisesti
Himoliikkujilla on paljon rytmihäiriöitä .
Kun menee yli eli överiksi.
- JepFffg
40km on ihan sopiva, riippuen tietysti pyörästä ja maastosta.
- tunnistettu, sori
Jättäkää nyt " itsensä kauppias " rauhaan. Ja kuopataan tämä epätoivoisen naisen huuto :))))
- av.
Kun pyörä tuli elämään ---100km ei ollut mitään, aivan totta-- mutta olin liian vanha.
Ajoin kilpailu lissesin siihen jäi, men det va tid. Pyörä on kellarissa vielä tänään ja kuka teki sen maailman mestari..... då vet ni vem är han..... - av...
1970 ja pyörä se efter vem kan han vara (dom (4)) veljet.
- 5 vaihdetta
Päivittäin vähintään 20 km,jos eksyy mökkimatkalla,voi tulla muutama lisää.
Olen seikkailija ja sama reitti kyllästyttää,joten poikkean liian tutuilta teiltä.Joskus poljen niin paljon kuin jaksan,kokeillakseni aikaa mikä matkaan menee.
Toisinaan annan maisemien vaikuttaa ja löysään tahtia.
Ilman pyöräilyä tuntisin olevani pallo jalassa,on ihanaa vapauden ja kesätuulen tunne olemuksessa,kun näinkin aurinkoisena päivänä voi lähteä ulos ja nauttia kesästä.
Huollatan pyörääni tutussa korjaamossa säännöllisesti,alla on hyvät renkaat ja kaikki on kohdillaan,jopa istuin ; )) - alus-alus
Mikä kellekin, ihan kuin alushousut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2166032Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492705- 1562262
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne412102Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161779- 821414
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621397Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241321Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351281Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091007