Tiedostojen siirto ongelma

WintoosaKimma

Mulla on tietokoneella valokuvia kuvat kansiossa. Olen varmuuskopioinnut kuvat ulkoiseen asemaan. Nyt päätin poistaa tietokoneelta turhat kuvat ja videot pois. Tilaa tuli tietokoneelle julmasti.

Ongelma on se että haluan nyt samat kuvat poistaa myös ulkoiselta asemalta. Kokeilin poistaa yhden kuukauden kuvat ulkoiselta asemalta ja sitten kopioin tietokoneelta saman puhdistetun kansion ja liitin sen ulkoiselle. Näin sain homman toimimaan mutta kun kyseessä on paljon kuvia kone teki toiminpidettä tosi kauan.

Mulla on windows7. Ja en osaa mitään koodikieliä. Onko tälläiseen tiedostojen siirtoon jokin helppo konsti?

11

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • )&)/&
    • synctoy

      synctoy, synctoy ja synctoy

    • WintoosaKimma

      Ei toiminnu synctoy. Onneksi olin skeptinen enkä lähtenyt mitään 200Gt kokoista kansiota ajamaan tolla koska pieleen olis menny.

      Tein kokeilu kansion työpöydälle ja saman kansion sinne ulkoiselle asemalle. Molempiin laitoin samat kuvat. Sitten otin työpöydän kansiosta puolet kuvista pois. Ja tämän jälkeen kokeilin tuota synctoy ohjelmaa. Ei osannu se ohjelma poistaa sieltä ulkoiselta asemalta niitä mitkä oli koneessta poistetut.


      Varmaan joillakin asetuksilla se toimii. Tai jos olet asentanut ton ohjelman ennen kun poistat mitään. Mutta kun on jo tiedostot poistettu.

      Opastakaa mitenkä ton saa toimimaan.

    • =()?T

      Kyllä se toimii. Parasta pyytää WintoosaBoy vähän auttamaan.

      Tai vois myös kokeilla ohjeitten lukemista ("...varmaan joillakin asetuksilla se toimii...")

      • K.2.R

        Tuossa ylempänä wintoosakimma juuri selitti, miten se EI toimi, sekä esitti toivomuksen, miten sen hänen mielestään PITÄISI toimia. Tähän kysymykseen hän pyysikin vastausta niiltä, joilla sellainen saattaisi löytyä. Synctoyn ohjeista tuohon ei löydy vastausta vaikka ne lukisi miten päin tahansa.

        Viisastelut ja oman hännän nostelut saa sitten jättää kotioloihin.


    • WintoosaKimma

      Hei WintoosaBoy, kun kerran olet niin ihana ja mukava, niin teeppä mun mieliksi toi testi. Ja kerro minkälaisilla asetuksilla se onnistu.

      Eli, laita muutaman kuvan kokoinen kansio koneelle ja sama sinne ulkoiselle ja sitten poistat koneen kansiosta vaikka puolet kuvista. Tämän jälkeen vasta otat ton Synctoy ohjelman käyttöön. Millä asetuksilla saat ne samat kuvat pois sieltä ulkoiseltakin?

      Mun testissä toi ohjelma välillä toi poistetut kuvat sinne koneelle. Eli se teki noista kansioista samanlaisia mutta ei samanlaisia siten kun mä halusin, olemmista pieniä.

      Ihanaa kun te pojat olette niin avuliaita ja voimakkaita auttamaan tälllästä blondia. Mä arvostan ja annan (virtuaalisen) pusun sille joka osaa ratkasta tämän ongelman.

    • .jLgJAzW

      Taas jotain monimutkaista. Rsync hoitaa tuollaiset siististi.

    • Lovely SyncBoy
    • MulliKulli

      Win7 valitse Käynnistys-Tietokone hddn kansio (kuvat). Sitten win7 Käynnistä-Tietokone ulkoinenhdd. Kaksi ikkunaa auki. Hiirellä valitset aktiivisen ikkunan. Esim ulkoinen hdd, kansion kohdalla ollessa Cntr-A valitsee kaikki tiedostot. Raahaa hiirellä lähteestä kohteeseen.

    • WintoosaKimma

      Näköjään kukaan ohjeiden antajasta ei edes halua lukea ja sisäistää alkuperäistä ongelmaani. Voi teitä kun ette jaksa lukea.


      Mä olen just molempien ohjeiden mukaisesti kokeillu ja ei ole onnistunut.

      Onneksi olen kokeilut tehnyt mallikansioilla niin ei ole käynnyt kuten noissa käy, eli se tuo sieltä ulkoiselta asemalta tietokoneelle just ne kuvat jotka olen tietokoneelta poistanut.

      Itse, olen kaikista helpoimman konstin keksinyt >
      Ensiksi vaihdan ulkoisella kansioni nimeä (siihen johonka haluan ne muutokset). Ja sitten teen uuden tyhjän kansion sillä entisen kansion nimellä, siis sillä mikä oli se alkuperäinen nimi. Sitten, Synctoy ohjelmalla teen kuvaparin tietokoneen kansion ja uuden tyhjän nimetyn kansion kanssa. Ajan Echo komennolla ohjelman. Nyt mulla on just ne haluamat siellä ulkoisella. Sitten vielä varmistan että kaikki on ok. Ja vasta varmistuksen jälkeen heitän sen kansion pois joka oli se alkuperäinen jonka nimeä muutin. Tämä operaatio toimii jos ulkoisella on tilaa sille uudelle kansiolle. Muuten pitää ensiksi poistaa se muutettava kansio ja ajaa sitten Syntoy ohjelmalla uusi.

      Näköjään mitään helpompaa konstia ei ole. Tota linuxin Rsync ohjelmaa en edes alkanut selvittämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe