Löysin vasta noin viikko sitten kyseiset sivut ja nyt onkin päivät hurahtanu koneella ja olen ihastunut tosi moneen malliin ja isohkon lankatilauksen aion tehdä.
Mietin vain että onko niitä ohjeita vaikea tehdä tai lähinnä siis ymmärtää mitä pitäisi tehdä? Olen joskus kymmenisen vuotta sitten kutonut ja virkannut muutamia puseroita ja tekemällä sitä alkoi kyllä sujuvammin tulkita niitä, mutta olikohan ne ymmärrettävämmin kirjoitettu?
Oisko tämän palstan lukijoissa joku kokenut, taitava käsityöihminen jolta voisin vaikeuksissa ollessani kysyä apua, joku jolla olisi halua auttaa?En tietenkään odota salamannopeata vastausta, mutta jos ehtisi vilkaista ohjetta sopivan hetken tullen ja neuvoa mitä pitäisi tehdä.
Ennenkuin olen edes tilausta tehnyt, niin tiedän haluavani tehdä joihinkin hihattomiin malleihin hihat joten tuossa on yksi ongelma mihin toivoisin saavani apua.
drops neuleohjeet
3
581
Vastaukset
- eräsvaan
Mä käyn silloin tällöin kurkkimassa joten voin tarvittaessa opastaa.
Sun kannattaa silti katsoa tuolta hihtattoman puseron lisäksi vastaavan paksuisella langalla tehtyjä puseroita joissa on hihat. Vaikka ne puserot ei muutoin miellytä niin siitä saat suoraan ne silmukkamäärät sekä kainalosta lähtien sopivat kavennukset.
Oheita voi aina soveltaa, tärkein on oikeastaan juuri niissä kavennuksissa. Riippuu ihan siitä millaiset hihat ajattelit tehdä, se nimittäin täytyy päättää jo siinä kainalovaihessa. Tulosta rauhassa muutama erilainen ohje ja mieti siinä vaiheessa että onko jotain jota et ymmärrä ja kysele lisää - -anne-
Samaa mieltä kuin eräsvaan. Eli etsi tosiaan muutama malli joissa on sama neuletiheys ja yhdistele sitten haluamistasi malleista edusta - hihat - kaula-aukko jne. Itse olen yleensä tämmöisissä 'yhdistelmissä' kirjoittanut ohjeen itselleni valmiiksi puhtaaksi tai ainakin merkinnyt missä kohdassa pitää siirtyä seuraamaan toista ohjetta. Ja kyllä täällä varmasti apuja ja auttajia löytyy. Toinen paikka jossa kannattaa kysellä apuja on IhanItse, sielläkin on taitavaa käsityöporukkaa vaikka näin kesällä tuntuukin olevan vähän hiljaisempaa.
- franny
Dropsin ohjeet on tosi helppoja ja selkeitä, varmasti onnistut =) Itse teen paljon erilaisia sukkia ja olen sieltä löytänyt monta helmeä.
Jos englannin kieli sujuu niin suosittelen ravelry nimistä sivustoa, siellä on paljon enemmän ohjeita, niin ilmaisia kuin maksullisiakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273673- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372382Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72117- 381599
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151522
- 1311365
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2831351Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305