drops neuleohjeet

lanka ja neula

Löysin vasta noin viikko sitten kyseiset sivut ja nyt onkin päivät hurahtanu koneella ja olen ihastunut tosi moneen malliin ja isohkon lankatilauksen aion tehdä.

Mietin vain että onko niitä ohjeita vaikea tehdä tai lähinnä siis ymmärtää mitä pitäisi tehdä? Olen joskus kymmenisen vuotta sitten kutonut ja virkannut muutamia puseroita ja tekemällä sitä alkoi kyllä sujuvammin tulkita niitä, mutta olikohan ne ymmärrettävämmin kirjoitettu?

Oisko tämän palstan lukijoissa joku kokenut, taitava käsityöihminen jolta voisin vaikeuksissa ollessani kysyä apua, joku jolla olisi halua auttaa?En tietenkään odota salamannopeata vastausta, mutta jos ehtisi vilkaista ohjetta sopivan hetken tullen ja neuvoa mitä pitäisi tehdä.
Ennenkuin olen edes tilausta tehnyt, niin tiedän haluavani tehdä joihinkin hihattomiin malleihin hihat joten tuossa on yksi ongelma mihin toivoisin saavani apua.

3

585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräsvaan

Mä käyn silloin tällöin kurkkimassa joten voin tarvittaessa opastaa.

Sun kannattaa silti katsoa tuolta hihtattoman puseron lisäksi vastaavan paksuisella langalla tehtyjä puseroita joissa on hihat. Vaikka ne puserot ei muutoin miellytä niin siitä saat suoraan ne silmukkamäärät sekä kainalosta lähtien sopivat kavennukset.

Oheita voi aina soveltaa, tärkein on oikeastaan juuri niissä kavennuksissa. Riippuu ihan siitä millaiset hihat ajattelit tehdä, se nimittäin täytyy päättää jo siinä kainalovaihessa. Tulosta rauhassa muutama erilainen ohje ja mieti siinä vaiheessa että onko jotain jota et ymmärrä ja kysele lisää

• -anne-

Samaa mieltä kuin eräsvaan. Eli etsi tosiaan muutama malli joissa on sama neuletiheys ja yhdistele sitten haluamistasi malleista edusta - hihat - kaula-aukko jne. Itse olen yleensä tämmöisissä 'yhdistelmissä' kirjoittanut ohjeen itselleni valmiiksi puhtaaksi tai ainakin merkinnyt missä kohdassa pitää siirtyä seuraamaan toista ohjetta. Ja kyllä täällä varmasti apuja ja auttajia löytyy. Toinen paikka jossa kannattaa kysellä apuja on IhanItse, sielläkin on taitavaa käsityöporukkaa vaikka näin kesällä tuntuukin olevan vähän hiljaisempaa.

• franny

Dropsin ohjeet on tosi helppoja ja selkeitä, varmasti onnistut =) Itse teen paljon erilaisia sukkia ja olen sieltä löytänyt monta helmeä.
      Jos englannin kieli sujuu niin suosittelen ravelry nimistä sivustoa, siellä on paljon enemmän ohjeita, niin ilmaisia kuin maksullisiakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5910
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5525
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5237
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3225
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2779
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2591
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2280
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2080
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1801
    Aihe