Queer

awefsllqonvkå

Olen etsinyt joka paikasta mitä Queer oikeasti tarkoittaa mutta en ole löytänyt kunnollista vastausta.
Siis onko se jotenkin niin, että henkilö ei halua määritellä sukupuoltaan/seksuaalista identiteettiään vai molempia? Entä jos ei esim. haluaisi määritellä seksuaalista identiteettiään, mutta haluaa määritellä sukupuolen, onko silti Queer? Vai olenko ihan hakoteillä? Mutta jos ei halua määritellä seks. identiteettiään, niin silloinhan voi olla hetero, bi, homo, mutta ei siis halua määritellä sitä toisille?

Voiko joku kertoa mulle, tiedän oon tyhmä kun en tiedä, mut mulle ois tosi tärkeetä et joku vihdoin kertois ku kaikki aina vastaa "et no se on sellanen..".

8

2446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Walking Dead

Vilkases Wikipediaa.

• Querelle

Queer
      http://fi.wiktionary.org/wiki/queer
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Queer-tutkimus
      Sana queer viittaa englannin kielen vinoon, outoon ja kummalliseen,
      Adjektiivi engl. queer tarkoittaa omituista, kummallista tai huonovointista. Sillä tarkoitetaan myös erityisesti miespuolisia homoseksuaaleja ja henkilöitä, joita ei voida tai jotka eivät halua määritellä sukupuoltaan ja seksuaalisuuttaan. Jotkut käyttävät aiheesta myös sanoja pervoteoria ja pervotutkimus.
      Sama sanasta querelle
      querelle f. (monikko querelles)
      riita, kina, jupakka, tora, rettelö

http://fi.wiktionary.org/wiki/querelle#Ranska
      Jean Genet:Querelle
      elokuva-Querelle perustuu Jean Genetin romaaniin, käsittelee homoseksuaalista identiteettiä

• 10+1

Itse näkisin että itsensä queeriksi määrittelevä henkilö haluaa jollain tavalla kyseenalaistaa valmiita kategorioita.

• näin

Queer = ei-hetero

• 8+2

Voi heterokin olla queer.

• awefsllqonvkå

Kiitos!

• little my

"Queer on akateeminen ja poliittinen näkökulma, joka haastaa
      yhteiskunnassa vallitsevia sukupuoli- ja heteronormeja. Nykyään yhä
      useampi kuitenkin määrittelee itsensä queeriksi, viitaten kokemukseen niin
      omasta sukupuolesta kuin seksuaalisesta suuntautumisestakin. Perinteiset
      tavat määritellä sukupuolta tai suuntautumista saattavat tuntua liian
      rajoittavilta; kokemusta omasta identiteetistä ei haluta pakottaa mihinkään
      tiettyyn kategoriaan. Queer henkilö ei halua omassa elämässään sopeutua
      näihin kategorioihin ja niihin liittyviin normeihin. "

http://www.seta.fi/doc/materiaali/HLB-nuorten_vanhemmille.pdf

• Anonyymi

Merkin saa kaikista lehdistä ym mainoksista riippuen kummalla kädellä lukee jos osaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe