Dominoivat koirapuistoissa

Ninnu ja Tassu

Kannattaako koiran viedä dominoivaa taluttajaa puistoon? Tällaiselle omistajalle koiraharrastus on paitsi koiran hoitamista, myös pätemistä ja toisten koiranomistajien dominointia. Dominoivien koiranomistajien hyökkäilyt aiheuttavat mielipahaa ja tunnelman pilaantumista.

Puutteellisesti sosiaalistetun koiranomistajan tunnistaa esimerkiksi siitä, että hän käy hakemassa koiransa kakan suurieleisesti ja näin osoittaa toisille, että heidänkin tulee muistaa viedä kakka heti roskiin. Yliaktiivinen koiranomistaja kulkee myös koiransa perässä vahtien, etteivät toiset koirat liikaa seurustele oman kanssa, pyrkimyksenään pitää oma koira mahdollisimman inhimillisenä. Omistaja selostaa myös pitkäpiimäisesti viimeisen vuorokauden aikana tekemiään koiran hoito-, ruokinta- ja ulkoiluttamisratkaisuja aivan kuin toiset eivät osaisi tehdä niin viisaita päätöksiä.

Jotkut koiranomistajat eivät ehkä tule toimeen uros/naarasihmisten kanssa. Portilla he eivät kuitenkaan muista kysyä, onko puistossa jo eri sukupuolta olevia ihmisiä. Dominoivien omistajien tapauksissa voisi olla järkevintä, että koira vie omistajansa puistoon silloin, kun siellä ei ole muita. Mitä mieltä olette?

4

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efefqw

minä ja koirani ollaan alistuvaa sorttia, joten meidän mielestä dominoijat on luusereita niin koirissa ku ihmisissä

• amaS

Erilainen päsmäröinti ja koiraharrastuksen korostaminen tuntuu olevan koirapuistoissa enempi sääntö kuin poikkeus.

• En ole onneksi tavannut kuin yhden, joka selitti aivan tosissaan kuinka pienet villakoira eivät kestä muiden koirien haistelemista. Mielenkiintoinen idea tuoda sellainen koira koirapuistoon.

• BullPaimenTsivauva

Koirat on koiria ja ihmiset on ihmisiä, tämä ei ole kaikille päsmäreille ehkä mennyt perille.

Ehkä eniten evvk koirapuistossa kuultu selostus koski sitä, kakkaako selostajan koira useammin puistossa vai sen ulkopuolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe