moottorista kuuluu käynnistettäessä rolahtelevaa ääntä, joka katoaa 1-2s kuluttua. Huollossa kerrottu, että vct yksiköt ääntää ja viime huollossa laitettiin jotain spaysumutetta, jolloin ääni oli poissa, mutta on taasen palannnut.
Onko muilla samaa ongelmaa?. Focus v.2005, ti-cvt, 115hv
focus ti-VCT käynnistysääni
8
1469
Vastaukset
- tewkaa
Itsellä samaa ongelmaa. Onkohan joku saanut ratkaistua?
- 06Focus
Sama ongelma itsellä -06 focuksessa. Alkoi öljynvaihdon jälkeen. Sekä vanhat, että uudet öljyt ovat Fordin 5W-30. Kuulostaa tosiaan siltä, että esim. venttiilikoneisto pyörähtäisi kuivana kun käynnistää ja ääni loppuisi kun saa taas voitelun...
- teks
Hihnapyörät noissa tuota tekevät
- 06focus
Voitko tarkentaa teks? Vaarallista? Miten korjattavissa?
- Laakkosen asentaja
Höpöhöpö. Tyhjät venttiilinostajat täyttyy öljyllä. Sen jälkeen ääni loppuu. Aivan normaali tapahtuma moottoreissa, joissa on hydrauliset nostajat, tai muuttuvat välykset. Eli lähes kaikissa nykymoottoreissa merkistä riippumatta.
- teks1
No käsittääkseni tuo ei ole mitenkään kovin vaarallista, vannomaan en mene. Jakohihnarempan yhteydessä nuo on helppo vaihdattaa, itse osat maksavat noin 70 euroa kipale. Toinen vikavvaihtoehto ovat nuo vct-yksiköt, jotka ovat kalliimpia.
- Potsdam
Sama ongelma täälläkin, autona fiesta 2009. Toivottavasti ei ole haitallinen ongelma, mutta hemmetin ärsyttävä tämä on. :(
- Anonyymi
Mulla Focus 2006. vtc ja ajettu jo 230 t kilsaa. Toi pieni kälkätys joskus käynnistäessä kuulemma johtuu nokkapyörien välyksestä. Joskus heittänyt vikakaadin P0017 , mutta siitäkin on aikaa noin kolme vuotta. Koodihan tarkoittaa että nokka-akseli ja kampiakseli ei oikein pelaa yhteen noin, joten vika on noissa nokka-akselien hihnapyörissä.
Kyselin Karlasta, kun toi hihnanvaihto on jo ajankohtainen, että mitäs maksaa korjaus.
Hihnan , vesipumpun ja nokkapyörien vaihto olisi 850 ekua ei paha.
Muuten ostakaa ihmeessä jokin halpa vikakoodilukija. Maksavat halvimmillaan 40-50 ekua ja eivät ole vaikeita käyttää. Mullakin on halpa 35 ekun lukija, jossa suomenkielinen valikko. Autosta virta pois ja lukija obd-kanavaan ja virta autoon...sitten lukijasta kahdella nappulalla scannaat protokollaa ja kun se on löytänyt koodin, kantsii laittaa se tietty ylös ja lopuksi poistat koodin ja avot mikään vikavalo ei pala. Tietty auto täytyy korjata, ettei se syty uudelleen.
Omistan myös vähän kalliimman lukijan Carson merkkisen. Saa pois huolto-valot sun muita koodeja.
Koodin luku esim. autoliikkeissä maksaa jo 30-50 ekua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1225669- 644020
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺453706Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭313089Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332902Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342439Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli132286En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä122252- 1181727
Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm101704