focus ti-VCT käynnistysääni

focus 2005

moottorista kuuluu käynnistettäessä rolahtelevaa ääntä, joka katoaa 1-2s kuluttua. Huollossa kerrottu, että vct yksiköt ääntää ja viime huollossa laitettiin jotain spaysumutetta, jolloin ääni oli poissa, mutta on taasen palannnut.

Onko muilla samaa ongelmaa?. Focus v.2005, ti-cvt, 115hv

8

1513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tewkaa

Itsellä samaa ongelmaa. Onkohan joku saanut ratkaistua?

• 06Focus

Sama ongelma itsellä -06 focuksessa. Alkoi öljynvaihdon jälkeen. Sekä vanhat, että uudet öljyt ovat Fordin 5W-30. Kuulostaa tosiaan siltä, että esim. venttiilikoneisto pyörähtäisi kuivana kun käynnistää ja ääni loppuisi kun saa taas voitelun...

• teks

Hihnapyörät noissa tuota tekevät

• 06focus

Voitko tarkentaa teks? Vaarallista? Miten korjattavissa?

• Laakkosen asentaja

Höpöhöpö. Tyhjät venttiilinostajat täyttyy öljyllä. Sen jälkeen ääni loppuu. Aivan normaali tapahtuma moottoreissa, joissa on hydrauliset nostajat, tai muuttuvat välykset. Eli lähes kaikissa nykymoottoreissa merkistä riippumatta.

• teks1

No käsittääkseni tuo ei ole mitenkään kovin vaarallista, vannomaan en mene. Jakohihnarempan yhteydessä nuo on helppo vaihdattaa, itse osat maksavat noin 70 euroa kipale. Toinen vikavvaihtoehto ovat nuo vct-yksiköt, jotka ovat kalliimpia.

• Potsdam

Sama ongelma täälläkin, autona fiesta 2009. Toivottavasti ei ole haitallinen ongelma, mutta hemmetin ärsyttävä tämä on. :(

• Anonyymi

Mulla Focus 2006. vtc ja ajettu jo 230 t kilsaa. Toi pieni kälkätys joskus käynnistäessä kuulemma johtuu nokkapyörien välyksestä. Joskus heittänyt vikakaadin P0017 , mutta siitäkin on aikaa noin kolme vuotta. Koodihan tarkoittaa että nokka-akseli ja kampiakseli ei oikein pelaa yhteen noin, joten vika on noissa nokka-akselien hihnapyörissä.
      Kyselin Karlasta, kun toi hihnanvaihto on jo ajankohtainen, että mitäs maksaa korjaus.
      Hihnan , vesipumpun ja nokkapyörien vaihto olisi 850 ekua ei paha.
      Muuten ostakaa ihmeessä jokin halpa vikakoodilukija. Maksavat halvimmillaan 40-50 ekua ja eivät ole vaikeita käyttää. Mullakin on halpa 35 ekun lukija, jossa suomenkielinen valikko. Autosta virta pois ja lukija obd-kanavaan ja virta autoon...sitten lukijasta kahdella nappulalla scannaat protokollaa ja kun se on löytänyt koodin, kantsii laittaa se tietty ylös ja lopuksi poistat koodin ja avot mikään vikavalo ei pala. Tietty auto täytyy korjata, ettei se syty uudelleen.
      Omistan myös vähän kalliimman lukijan Carson merkkisen. Saa pois huolto-valot sun muita koodeja.
      Koodin luku esim. autoliikkeissä maksaa jo 30-50 ekua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1719
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      272
      1595
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      288
      1373
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      1299
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      915
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      48
      881
    7. 66
      874
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      873
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      861
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      838
    Aihe